Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, det var det da! ;)

Kanskje fredag kunne passet? Da kan vi med god samvittighet spise litt kake, tenker jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest tilbake fra dagene rundt fødsel, og herreguud, jeg kan kjenne den grusomme frustrasjonen jeg følte på de dagene på overtid.

Og så måtte jeg le masse og, vi var jo smågale alle som venta på fødsel i slutten av mars, og kanskje spesielt jeg og Mazilla :hoho:

Og så ble jeg babysjuk. :sjenert: Vel, ikke av å mimre om rier i to og et halvt døgn ( :haar: ), men den følelsen når de endelig er her ... :hjerte:

Dere var forresten livreddere hele gjengen som fulgte meg da. Lurer på hvor gal jeg hadde blitt dersom dere ikke var heiagjeng og støtte. Skal ikke undervurdere verdien av KG-damene! :smilyblomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest tilbake i boka mi. Ble ikke babysjuk da, tenkte bare "glad jeg ikke skal gjøre DET igjen!" :ler: Men ja, jammen godt å ha heiagjeng når man er utålmodig og frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supert med heiagjeng ja!

Var du dritlei og veldig klar for å få L ut da du gikk med han eller er det noe som kommer i større grad med nr to? Jeg var bare litt smålei på kveldene, men ikke sånn at jeg var utålmodig. Tvert i mot ble jeg tatt litt på senga da vannet gikk, for jeg var innstilt på å gå max over før de satte meg i gang. Veldig spent på om jeg klarer å ta det rolig og ikke være utålmodig denne gangen.

Ei venninne av meg venter nr to i disse dager. Er vel 11 dager til termin. Hun holder på å bli gal allerede. Overanalyserer hver eneste lille vondt hun har. Det må jo være utrolig slitsomt for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker også godt da dere gikk og ventet, Kisskissbangbang, Mazilla og flere!

Min egen ventetid vil jeg helst bare glemme :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest tilbake fra dagene rundt fødsel, og herreguud, jeg kan kjenne den grusomme frustrasjonen jeg følte på de dagene på overtid.

Og så måtte jeg le masse og, vi var jo smågale alle som venta på fødsel i slutten av mars, og kanskje spesielt jeg og Mazilla :hoho:

Hæ? Skjønner ikke hva du snakker om! :plystre:

:hoho:

Men det der var seriøst noen laaaaaaange dager! :daane: Jeg følte meg jo på overtid fra rundt 1. mars, så det var noen seige uker.. :bond:

Men babysyk? Nei fy! :tunge1:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg synes ikke jeg er en god nok mamma for tiden. Jeg er så sliten, og har plutselig kjempelite tålmodighet. Er alt for mye sur og sinna. :(

Jeg og L har egentlig alltid en veldig god tone, og jeg har alltid vært flink til å holde ut med/overse/avlede trass eller dårlig oppførsel, men nå klarer jeg ikke alltid det og jeg merker så godt på L hvor dårlig han responderer på det.

Alt for mye dårlig stemning her, rett og slett. Og det er så synd, for L er jo bare en typisk treåring, og i hvert fall ikke verre enn de fleste.

Snille, flinke, gode gutten min fortjener faktisk mye bedre enn meg akkurat nå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen du! Nei, sånn er det ikke lov til å tenke!!! Han ER jo tre år, og han ER jo litt grensetestende. Sånn er det jo bare, og ingen på denne jord syns det er dritgøy med sånne perioder. Kanskje han ser at du er litt ekstra sliten om dagen, og bruker det for å teste deg eeeenda mer?

Du er verdens beste mamma, basta bom!!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke noe godt å ikke føle at man er god nok for barna sine :( Jeg tror nok du gjør det beste du kan og er en flott mamma, men det er veldig vanskelig å se det selv når man er så sliten. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du og L trenger en mamma&L-dag (eller noen timer) hvor bare dere to gjør noe koselig sammen? Noe dere vanligvis ikke gjør.. :vetikke:

Sikker på at du er en god mamma uansett jeg. Men helt klart kjipt å føle seg sånn som du beskriver nå. Been there, done that, for å si det sånn... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma&L-dag høres veldig lurt og flott ut, selv om det kanskje bare er for noen timer en ettermiddag. Stemmer veldig for den! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det der er en så kjip følelse. :( Det eneste som hjelper for meg er å tenke at "i morgen skal bli bedre". Tror uansett L er ganske så fornøyd med mammaen sin, jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, jeg synes ikke jeg er en god nok mamma for tiden. Jeg er så sliten, og har plutselig kjempelite tålmodighet. Er alt for mye sur og sinna. :(

Jeg og L har egentlig alltid en veldig god tone, og jeg har alltid vært flink til å holde ut med/overse/avlede trass eller dårlig oppførsel, men nå klarer jeg ikke alltid det og jeg merker så godt på L hvor dårlig han responderer på det.

Alt for mye dårlig stemning her, rett og slett. Og det er så synd, for L er jo bare en typisk treåring, og i hvert fall ikke verre enn de fleste.

Snille, flinke, gode gutten min fortjener faktisk mye bedre enn meg akkurat nå. :(

Ååå, kjenner meg så godt igjen! :kose: Jeg hadde en periode da A var rundt 2, hvor jeg var sliten inn til beinet og A testet grenser. Hun merket hvor sliten jeg var og utnyttet selvsagt det. Det medførte kort lunte ig til tider brølemamma. :sjenert:

Jeg støtter forslaget om alenetid med L. Gjør noe han synes er supergøy. For vår del er det kino. Gøy for både A og mamma. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er nok en gang gode å ha! :klemmer:

Det hjelper faktisk litt å høre at andre føler det samme innimellom!

Jeg har vært bortskjemt, tror jeg, med mye overskudd og mye tålmodighet. Men nå skorter det virkelig på begge. Så jeg føler meg som en gærning av og til, når vi tuller og ler og koser oss det ene øyeblikket, og så "trasser" han og jeg kjefter i neste øyeblikk. Litt sånn Jekyll and Hyde-tilstander, og jeg hater det. :(

Vil han skal ha en stabil mamma, som er passe streng og setter grenser, men som ikke roper og kommer med masse idiotiske trusler (hvis du ikke slutter nå så BLIR DET IKKE BOK...). Men så har jeg ikke overskudd til å ta den lange veien, kjefting og trusler er liksom så mye lettere.

Jeg skal definitivt ta en mamma-og-L-dag! Mannen tar høstferie på onsdag, så da får jeg masse tid til det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen :klemmer: Når det tar en halvtime å kle på for å gå ut og leke for eksempel, så kan det fort koke over. Og jeg ER en sånn mamma som kan komme med trusler, eller konsekvenser, om du vil. Type "hvis du ikke kommer hit og kler på nå så går vi ikke ut. Da går mamma opp igjen". Forutsatt at det ikke har funket å lokke med alt det artige vi skal gjøre ute og sånne ting. Jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg ellers skal få han til å høre etter når han holder på sånn der. :P

Synes du er en kjempeflink mamma. Du er så rolig og vet liksom hva du skal si. At du av og til mister tålmodigheten er helt naturlig, spesielt når du er sliten for tiden. Den alderen J er i nå er jo ofte ganske slitsom for mange.

Du er nok den beste mammaen i verden for L! Som O sier omtrent hver eneste dag, uansett om vi har "kranglet" så busta fyker: "Mamma e min bæstevænn!", og da tenker jeg at selv om det til tider er dårlig stemning, så skaper det trygghet hos ungene å vite at det er grenser de må forholde seg til, selv om det ikke er gøy der og da og det kan ende opp med hyling og grining.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, vi kommer med noen trusler vi også altså, det skal innrømmes. Ellers hadde vi aldri fått henne til å gjøre noe som helst. :sjenert: Ikke så alvorlig som ''om du ikke går og legger deg nå, så, så...FÅR DU ALDRI SNOP IGJEN!!!'' (okei da, det har skjedd EN gang :flau: ), men slik som Teriyaki beskriver. Tror det er helt normalt. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...