Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Vi har fortalt til venner og familie, men venter med jobb til etter ul på fredag. Mest fordi jeg gruer meg sånn... har ikke jobbet her så lenge. Bare siden påske. De visste det nok siden jeg har en toåring fra før av, men det er litt kjipt å gi dem rett. Sjefen er en dame som også har en treåring, så jeg tror det går bra men.... wææ.

Håper det går bedre snart med dere som er kvalme! Husker hvordan det var fra sist...heldigvis er det plutselig over en dag og da kan man bare kose seg og kjenne sparkene i magen. Helt til magen blir for stor og alt bare er pyton igjen:) Slik husker i hvert fall jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det kanskje plass til meg også :)

Fant ut i helga at jeg er gravid igjen.

Foreløpig beregnet termin er 21. april :)

Spennende tid fremover nå. Jeg kan meddele at jeg allerede er kvalm og i noget dårlig form, og synes kanskje det var litt tidlig. :fnise: Men slik er det bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Ariel* :)

Jeg skulle fortelle det til de på jobb i dag, men feiga ut. I morgen er ikke alle på jobb i lunsjen, så får satse på torsdag. Eller kanskje fredag. Hvis ikke må jeg vente til neste torsdag pga ting som skjer på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler du angelsound kisskissbangbang?

Jeg synes den er veldig god å ha. Men det er viktig at en bruker den med fornuft.

Det kan være vanskelig å finne hjertelyden, særlig såpass tidlig som det jeg er nå, derfor må en vite at en ikke blir hysterisk av å ikke finne den.

Det er også viktig å vite at den kan fungere som en falsk trygghet og derfor være farlig. For eksempel betyr ikke hjertelyd nødvendigvis at babyen har det bra, så dersom en senere i svangerskapet reagerer på lite liv i magen men finner hjertelyden så skal en likevel ringe føden for en sjekk, ikke slå seg til ro med at alt er bra fordi babyen lever.

Men så lenge en er relativt fornuftig og rolig av seg, så er den god å ha. Jeg var veldig glad for å ha den forrige svangerskap, og veldig glad for den nå. Det var en lettelse å finne hjertet forrige uke, og veldig, veldig koselig å ligge hjemme i sin egen seng og få den første "kontakten" med baby. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Er 5+5 i dag, og da jeg hadde vært på do var det slim som minner meg om el-slim på papiret. Har dere opplevd dette? Var helt hvitt/blankt, ikke noe blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt mye utflod de siste dagene. Såpass mye at jeg bruker truseinnlegg. Tror det er helt vanlig. Det gjør meg litt nervøs da, siden det kjennes ut som menstruasjon, så jeg er ofte på toalettet for å sjekke at det ikke er blod. Nervøs 1. gangs gravid ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hff ja jeg er et nervevrak. Spesielt når det var el slim aktig. Er sannsynligvis normalt men blir jo nervøs. Skal bli godt å komme til lege på tirsdag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare førstegangsgravide som er nervøse purreløk! Jeg er det jeg og.

KLarer liksom ikke helt å slappe av før jeg passerer 12 uker - og det føles som en evighet til!

Det er helt vanlig å få økt utflod når man er gravid. Om en del uker vil dere merke at slimhinnene i nesa også blir tykkere. Det fikk jeg skikkelig sist. SÅ hadde nesten problemer med å sove pga at jeg var så tett i nesa.

Jeg syns ikke ligamentsmertene kombinert med økt utflod er gøy. Går på do flere ganger dagen med hjertet i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å lese at det er flere som tenker i samme baner som meg hegejenta30. Jeg teller ned til uke 12. Og det er altfor lenge til.. I tillegg begynner jeg i ny jobb på mandag. Tenk det da! Ny jobb og må etterhvert si at jeg er gravid. Ikke har jeg 100% stilling heller. Men alt det skyver jeg vekk. Jeg har tross alt ventet i et år på å bli gravid og jeg blåser i om ting nå er litt på halv åtte (ting var på stell da vi begynte å prøve). :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også til nervøsiteten, men det er jo ikke så rart at vi er redde for at det kan gå galt. I dag er jeg 5+3 og det er rundt den tiden jeg hadde SA sist, eller blødningene starter noe før. Så for meg blir det en milepæl å komme meg over denne uken. Klarte ikke å la være å ta en test i morgen for å se hvordan streken var og det poppet det frem en strek nesten før jeg var ferdig å tisse på pinnen. Veldig kraftig og fin :-)

I går kjente jeg det en del i magen. De siste dagene har jeg hatt en slags følelse i magen som jeg ikke helt har klart å plassere. I går tiltok de litt og da kjente jeg at det minnet meg om eggløsningssmerter, litt annerledes enn de murringene jeg hadde rundt den tiden hvor jeg oppdaget at jeg er gravid.

Ser at noen av dere har fortalt det til andre. Hvor langt var dere kommet når dere gjorde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til 3 venner rundt uke 5.

Har ikke vært så aktiv her i det siste. Var kvalm i 1-2 uker, men det gikk over i uggenhet og veldig dårlig matlyst. Det går litt bedre nå, men er avhengig av å spise noe jeg får lyst på. Drømmer mye rart. Har økt utflod som flere nevner her. Fikk mye kviser tidlig, men dette har ordnet seg. Blir utrolig fort sliten, men ikke veldig trøtt. Merker at stemningsleiet mitt er så där, og at jeg er litt urolig i kroppen og apatisk. Håper jeg ikke blir deprimert. Det er veldig uvant at det skjer så mye med kroppen, og det har vel fortsatt ikke gått helt opp for meg dette.

Hvordan ligger det an med formen til andre?

Hvor er jeg nå? 6+6? Det virker som om tiden går fortere nå. Skal til 1. kontroll om et par uker. Tenker på å ta UL før den tidlig. Bare fordi vi har lyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun fortalt det til svigers og mine foreldre. Tør ikke si det til flere i tilfelle det ikke skulle gå bra..

Formen min er veldig fin. Ikke kvalm. Kjenner jeg blir fortere sliten enn tidligere og litt trøtt på ettermiddag/kveld, men bortsett fra det er jeg i fin form. Jeg ønsker meg nesten litt kvalme, bare for å få bekreftelse på at jeg faktisk er gravid. Merker ikke til graviditeten annet enn økt utflod og at brysta er litt tyngre enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen alle sammen og gratulerer og velkommen til dere nye :) Her går dagene i ett for tiden og jeg har ikke hatt tid til å sitte på datan i det hele tatt. Var til legen i forje uke, å fikk beskjed om at jeg har virus på balansenerven, derfor den elendige formen som har vært. Heldigvis er det nesten over nå og jeg føler kroppen fungerer igjen. Utrolig herlig å faktisk ha overskudd til å gjøre litt småting igjen annet enn å bare passe på T.

Ettersom den elendige formen skyltes noe helt annet enn graviditet må jeg vel igrunn si meg veldig heldig denne gangen også. Er straks 8 uker nå, å har ikke noen andre tegn enn ømme pupper, kviser og økt matlyst. Akkurat slik det var sist gang.

Jeg kjenner jeg begynner å bli veldig nyskjerrig på om det er en liten søster eller bror inne i magen å jeg krysser alt for at de kan se det på UL når vi skal dit om noen uker. Fikk jo som sagt vite det i uke 12 sist så hadde vært morro om de klarte å se det nå også :)

Jeg har sikkelig jentefølelse denne gangen, så da gjenstår det igrunn bare å se om det stemmer :P

Nå er det straks helg igjen og den skal brukes sammen med familie samt å få laget litt likør og saft av all bæra vi har plukket de siste dagene. Himmelsk med hjemmelaget saft i kjøleskapet igjen!

Håper alle sammen får ei kjempe fin helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drister jeg meg til å joine dere jeg også! :)

Testet positivt på tirsdag, og fikk svar på blodprøve i dag.

Den viste hcg på 133(dag 16), så nå kan jeg med 100 % sikkerhet kalle meg gravid :)

Vi brukte 2 år på å bli gravid, så vi krysser alt vi har for at det skal gå bra.

Vi skal inn til tidlig ultralyd i uke 7, og den er jeg veldig spent på.

Termin er vel rundt 23. April.

Jeg fikk hjelp av hormonstimulering til å bli gravid, så mine symptomer kan like gjerne skyldes progesterontilskuddet jeg tar som graviditeten:

Økt matlyst

Kviser

Oppblåst mage

Ømme bryster

Trøtt

Mensmurringer i rygg og mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Juce!

Nå er jeg på vei til ultralyd..gleder meg! Håper alt ser bra ut der.

Har dere begynt å tenke på navn? Jeg sliter...sist var det jente,og da var det vanskelig men gøy å velge mellom alle de fine navnene.

Denne gangen tror jeg det er gutt, og i så fall har jeg ingen-null-navn på lista. Syns det er mange navn som er ok, men ingen som virkelig står ut syns jeg:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på navn lenge nå, og har etpar favoritter :) er spent på hva mannen mener når jeg lanserer de etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg endelig joine her :D Testet definitivt positivt i dag tidlig. Tror termin blir ca 25. april. Vi gleder oss kjempemasse, begge to. Et halvt års prøving gav endelig resultater.

Kommer til å bli utrolig vanskelig å holde tett om hemmeligheten. Har bestemt oss for å vente to-tre uker med å fortelle det til de vordene besteforeldrene. Blir første barnebarn på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til MarenogAron og da :) Så koselig med sååå mange i termingjengen. :danse:

Endret av Charlie28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...