Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!


Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Jeg melder meg også forsiktig inn her :) Fant ut i går at jeg er gravid, 5 uker på vei! Har beregnet termin til å være rundt 20.april. Mye rare følelser rundt dette, men gleder meg veldig til resten av svangerskapet! Satser på at alt går bra med oss alle, og at spirene klorer seg fast!

Dette er min andre, og første frøkna vil være 1 år og 9 mnd når denne lille kommer (hvis alt går som det skal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg melder meg også forsiktig inn her :) Fant ut i går at jeg er gravid, 5 uker på vei! Har beregnet termin til å være rundt 20.april. Mye rare følelser rundt dette, men gleder meg veldig til resten av svangerskapet! Satser på at alt går bra med oss alle, og at spirene klorer seg fast!

Dette er min andre, og første frøkna vil være 1 år og 9 mnd når denne lille kommer (hvis alt går som det skal).

Gratulerer så masse, og velkommen skal du være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere nyankomne :)

Her har vi snakket om navn i sikkert et år allerede, men har kun kommet fram til et jentenavn. Var egentlig to, men tror vi har droppet det andre. Guttenavn syns vi er vanskeligere, men vi skal da alltids komme fram til noe om det er en gutt :) Kriteriet til mannen er at det ikke skal inneholde æ, ø eller å. Han har et navn med en av de bokstavene selv, og det er alltid styr når man skal til utlandet eller snakker med noen utlendinger. Og så prøver vi å holde oss unna topp 10-navn. Men man vet jo aldri da, plutselig har navnet man valgte hoppet opp på topp 10-lista akkurat det året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på vei til ultralyd..gleder meg! Håper alt ser bra ut der.

Hvordan gikk det??

Jeg har tenkt på navn - men får ikke mannen med på diskusjonen da han ikke klarer å forholde til både å finne et guttenavn og et jentenavn. Han vil vente til vi vet hva som bor i magen.

Her om natta drømte jeg at jeg var høygravid, gikk tur oppi skogen og fødte mens jeg fortsatte å gå. Jeg fikk ei jente som lå i seteleie. Med førstemann drømte jeg at det skulle bli gutt (og det ble det) - så jeg er veldig spent på å se om det stemmer.

Jeg skal være med på en studie på sykehuset her vi bor og skal inn på UL i uke 12/14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre? Jeg er mye trøtt, og tar meg gjerne en hvil i løpet av dagen. Har kvalmebyger gjennom hele dagen, men det er ikke spesielt ille, men nok til at jeg kjenner det godt. Har litt problemer med å sove på magen og siden innimellom pga veldig ømme bryster. De føles steinharde, spesielt om morgenen, men det pleier å roe seg noe etter at jeg har stått opp. Men de har ikke vokst noe spesielt, kanskje bittelitt.

Det har heldigvis roet seg litt med tissingen. Må ikke opp flere ganger om natten, men våkner gjerne ganske tidlig og er veldig tissetrengt.

Nå er det under en uke til jeg skal på første legetime. I tillegg til det så lurer jeg på å bestille time hos samme gynekolog jeg var hos uken før jeg oppdaget at jeg var gravid. Etter planen skulle jeg egentlig i gang med pergotime den syklusen hvor mensen ikke kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg passert 8 uker og formen er fortsatt stigenede. Er trøtt som en svamp på kveldene, men det går igrunn greit for da er det jo ikke verre enn å legge seg :P På dagtid går det egentlig veldig greit så lenge jeg kan dorme litt i senga mens T dupper :)

Hadde det helt likt sist også så tror og håper trøttheten forsvinner om noen uker. Det gjorde den iallefal sist gang :)

Ellers synes jeg magen har blitt større, og det er igrunn litt tidlig. Sist fikk jeg ikke sikkelig mage før sånn rundt uke 25, og det var helt greit. Man sier jo man får mage fortere med nummer to, men må da være måte på!

Håper alle sammen har hatt ei fin helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i slutten av uke 5, og allerede er brystene blitt større og hardere.

De var ømme før jeg testet positivt, men det er forsvunnet nå.

Er Ikke direkte misfornøyd med større bryster ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen av dere som vet hvordan legene regner ut termin? Grunnen til at jeg spør er at jeg ser at de ulike terminkalkulatorene enten tar hensyn til sykluslengde eller ikke. Når jeg bruker de kalkulatorene som tar hensyn til sykluslengde så får jeg litt tidligere termin og er derav også litt lenger på vei. Det er jo ikke snakk om mange dagene, men for nysgjerrighets skyld så lurer jeg litt på om legene tar hensyn til sykluslengde eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+5 idag, og i stad kom det litt brunt på papiret da jeg var på do. Noen andre her som har hatt det? Vet at det sikkert ikke er farlig, men det skal ingen ting til før jeg blir bekymret når det er så tidlig i første svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke opplevd det nå. Så lenge det ikke er friskt blod, eller at det ikke øker veldig i mengde kombinert med smerter, så er det nok bare litt spotting som mange kan oppleve i graviditeten. Ettersom jeg har skjønt så er slimhinnene skjørere i graviditet og dette kan føre til små blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sikkert bare såre slimhinner, det er visst vanlig det..

I dag har jeg gjort litt husarbeid som medførte trappegåing.

Jeg ble kjempeanpusten og sliten! Satt i sammenheng med skeptiske i forrige uke der jeg ikke klarte å fullføre, ser jeg nå at det skyldes graviditeten.

Har googlet det, og ser at det er ganske vanlig å bli anpusten så tidlig.

Trodde ikke man ble det før mot slutten av graviditeten jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært mye andpusten bare av å gå opp trappen hjemme. Gruer meg til å sykle til å fra jobb framover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, er det vanlig å bli sliten så tidlig? Da kan det bli gøy å jobbe framover - jeg som for det meste jobber ute og går en del. Jaja. Tror jeg skal si ifra til sjefen ganske tidlig. Vi er en veldig liten bedrift (bare fem stykker), så da er det sikkert greit å vite at vi ikke kan ha for mange store langvarige prosjekter god tid i forveien. Men sjefen er kjempegrei, så jeg tror han kommer til å ta det veldig greit.

SaltnPepa: Takk, jeg får prøve å tenke på at det bare var en mikroskopisk liten blødning og overhode ingen smerter, så det betyr nok ingen ting. Men det er ikke alltid like enkelt å få fornuften til å seire :P Noen her som vet hvor mye som skal til for å få tatt blodprøver og sett at hcg stiger i riktig tempo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det??

Det gikk fint, alt så bra ut! Rart å se at det er noen der inne med hender, hode, nese, armer...sprøtt. Uff, nå måå jeg si det på jobben da....gruer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig greid å lokalisere terminklubben!

Melder meg inn med termin ca 21. Mars, dvs 9 uker på vei i dag. Har ei jente fra før, som vil være 2 år og 2 mnd når lillebror/søster kommer. Har vært til første legekontoret i forrige uke, og han tok også en titt med ultralydapparatet (ivrig fastlege :) ) - bankende hjerte og vekst som antatt :hjerte:

Formen er noe stigende, men fortsatt tidvis småkvalm. Ikke like trøtt lenger og krysser fingrene for at det fortsetter å bedre seg...

Håper dere har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går fortalte vi om lille frø til søstra til mannen. Ble tatt veldig godt imot :) De har tre stk, og minste er 6 mnd så vi har allerede fått tilbud om å arve litt ting. Det har vi forsåvidt fått av broren min også, men han vet ikke at jeg er gravid. Får vite det i helgen da. Nå er jeg fryktelig lite bekymra kjenner jeg, og det er deilig :)

Håper alle får en flott mandag og en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som vet hvor tidlig i svangerskapet man kan finne ut sånn nogelunde hvor langt man er på vei?

Jeg har termin enten i børjan av April eller børjan av Mai. Er rett og slett veldig usikker på når det klaffet for oss, hadde en minimensen 23.juli og testet negativ på en sånn billigtest 26.juli, men når jeg tok to billigtester i helga ble de posetive. Med en gang. Og med EKSTREMT sterke streker. Tok og en CB med ukeindikator som gav meg Gravid 3+ som visstnok betyr 5 uker eller mer. Som muligens betyr at jeg er hele 7+4. Kan og nevne at jeg har hatt morgenkvalme i en uke.

Leste og ett sted at høye HCG verdier og kvalme veldig tidlig kan indikere tvillinger... Som det har vært en del av i min manns familie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde dra til legen og få henvisning til UL. Hjertet begynner vel å slå i uke 6 tror jeg, så de ser fort om hjertet slår og kan måle embryoet :) Ville ringt til legen i morgen tidlig, du får nok time til UL ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde dra til legen og få henvisning til UL. Hjertet begynner vel å slå i uke 6 tror jeg, så de ser fort om hjertet slår og kan måle embryoet :) Ville ringt til legen i morgen tidlig, du får nok time til UL ganske fort.

Takk^_^ Ringte faktisk fastlegen min idag tidlig. Hun er verdens hyggeligste dame, brukte faktisk litt tid på å bli kjent med meg når jeg var inne første gang. Men de har kun telefontid mellom 10 og 12. Men de tar imot timebestilling via SMS! Så nå har jeg time på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...