Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!


Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Om to timer er jeg på UL. Klarer ikke bestemme meg for om jeg gleder eller gruer meg. Er nok begge deler tenker jeg :)

Masse lykke til!! Så spennende! Du må komme med oppdatering når du har vært der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fru_Hestehov

Så spennende Doh, ser frem til oppdatering.

Må virkelig somle meg til timebestilling selv hvis det skal bli noe av tidlig ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille frø lever i beste velgående :strix: Fikk sett en liten bønne/bamsemums/øre(ja, den likna på det i 3D) på omtrent 19 mm. Ble satt tilbake tre dager, så er 8+3 i dag. Fikk se et bankende hjerte, lille frø som bevegde seg og en hånd med fingre. Det ble han som til ultralyden overraska over også, var ikke vanlig å se det så tidlig (jeg har et vidunderbarn :fnise: ) Så nå kan jeg senke skuldrene noen hakk, og vi tenker å fortelle det til deler av familien i helga. Da kan vi jo til og med vise fram bevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Doh! Da kan dere lene dere tilbake og slappe av. :)

Jeg har vært hos legen idag og fått helsekort, så nå er det "offisielt":) Ultralyd er neste uke, gleeeder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig

Lille frø lever i beste velgående :strix: Fikk sett en liten bønne/bamsemums/øre(ja, den likna på det i 3D) på omtrent 19 mm. Ble satt tilbake tre dager, så er 8+3 i dag. Fikk se et bankende hjerte, lille frø som bevegde seg og en hånd med fingre. Det ble han som til ultralyden overraska over også, var ikke vanlig å se det så tidlig (jeg har et vidunderbarn :fnise: ) Så nå kan jeg senke skuldrene noen hakk, og vi tenker å fortelle det til deler av familien i helga. Da kan vi jo til og med vise fram bevis :)

Så herlig :danse: Jeg tipper du kan tenke deg en ny UL i morgen også :P Er ikke noe som er mer spennende enn å se det lille frøet der inne. Vanskelig å skjønne at det faktisk er inne i din mage. Jeg følte det iallefall sånn! Gleder meg til det er vår tur i midten av september :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt rart da vi så at den rørte seg, men man kjenner ikke noen ting. Nå tror jeg kanskje at det begynner å gå opp for meg også. Om ca syv måneder sitter jeg faktisk med lille frø i armene. Panikk! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spesielt rart da vi så at den rørte seg, men man kjenner ikke noen ting. Nå tror jeg kanskje at det begynner å gå opp for meg også. Om ca syv måneder sitter jeg faktisk med lille frø i armene. Panikk! :fnise:

Og da er han eller hun ikke et frø lenger:) Det er bra man har noen måneder å forberede seg på. Tenk om vi var som mange andre pattedyr, som er gravide bare i en måned eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig Doh! :danse:

Jeg er såååå misunnelig atte... Har så lyst på tidlig Ul jeg også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg bare hadde hatt et par måneder å forberede meg på hadde det blitt fullstendig panikk :fnise: Det hadde vært nå liksom....

Var dere på tidlig UL forrige gang da, Charlie28?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pris på tips fra mer erfarne damer ;) Er veldig synd det der, at livet flyr avgårde så fort og at vi ofte er opptatt med enten å leve i går eller i morgen. *nyte nå*

Jeg var litt dum i går, på en måte. Har aldri vært noe racer på løping, men tar en liten tur sammen med samboer 1 gang i uken i litt kupert terreng. Vi hadde utsatt ukens, så planen var å gjøre det i går. Men jeg hadde allerede hatt en styrke og kort kardioøkt på morgenen. Var jo utrolig tidlig oppe også, så når kvelden kom var jeg sur og sliten. Men dro ut likevel bare for å gjøre det. Halvveis uti fikk jeg hold, og helt mot slutten gjorde det vondt i magen og i underlivet. Oppblåst og presset liksom? Da jeg var ferdig var jeg så sint for at jeg hadde løpt, og jeg var kjemperedd for at jeg hadde ødelagt for bebis. Måtte innom en butikk og kjente tårene presset på hele veien. Vel hjemme strigråt jeg i dusjen, hulka og klarte ikke å stoppe. Samboeren sa at jeg kunne jo ha gått litt istedenfor å løpe hele veien og at det gikk nok heeeelt bra likevel. Kjente i tillegg på hvor ømme puppene var under løpingen, så det der gidder jeg ikke igjen.

Er forresten veldig øm i dag også. Og oppblåst i magen. Heia symptomer...

Skal til legen om 2 uker. Da er jeg ca 6 uker. Vet ikke om det er for tidlig for kontroll? Vil i alle fall bare snakke med henne, få litt informasjon. Har en helt fantastisk lege, så håper hun har tid til babyer slik at jeg ikke må gå til ukjent jordmor. Hvilke erfaringer har dere med lege vs jordmor?

Og når er det OK med tidlig UL? 7 uker eller noe? Tror det er noe jeg har behov for å gjøre om den lille holder seg fast nå.

Da er vi like langt på veg ca :) kjenner meg godt igjenn i det du skriver om løpingen! Har jogger jevnt over hver dag siden jeg ble gravid (og før jeg viste at jeg var gravid) og det har bare blitt tyngre å tyngre (pga ubehag) så har kuttet det helt ut nå! Fikk såå dårlig samvittighet i tilfelle jeg har rotet det til for den lille :s panikk! Men håper da at det gikk helt bra! Krysser finger for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke blitt mer jogging her i gården i alle fall ;) Klar for legebesøk og 6 uker i morgen, men er det lov å si at jeg angrer allerede på hele greia? ;) Fra å ha lite symtomer ble jeg for snart en uke siden kvalm, uggen, matlyst forsvant, vil bare sove, osv. Det føles så meningsløst siden jeg ikke "forstår" at jeg er gravid enda. Det oppleves bare som sykdom. *Holde ut*.

Spennende å høre om UL-en din, Doh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett "reka" i dag!

har vært på tidlig UL. var ikke så mye å se - annet enn at det var noe der, og ikke minst fikk vi se/høre pulsen til reka. Noen skuldre er senket - men vi venter nok noen uker til med å fortelle noe til våre foreldre. Da jeg ble gravid sist så fortalte vi det med en gang - denne gangen vil vi vente litt. Mest for å slippe maset om hvordan det går, om vi tror det er gutt eller jente, hva vi trenger av ting osv osv...

Jeg er STYGGKVALM og trøtt. Trøtt var jeg også sist - men ikke så kvalm. Kvalmen har vært intens denne gangen. Eneste som hjelper er å spise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro, hegejenta30 :) Hvor langt er du på vei? Mulig du har ticker, men ser ikke når jeg sitter på mobilen :) Kjedelig med kvalmen da, er så glad jeg har sluppet unna (ikke for å gni det inn altså :fnise: )

Marina30: Du er nok ikke den eneste som "angrer" litt nei. Men om noen uker går det nok over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sniker meg forsiktig inn her jeg:) termin 16 april

Gratulerer :D har samme termin som deg:) meg på denne tråden jeg:) fy så spennende! Vet ikke om jeg er kvalm fordi jeg gleder meg, eller om det faktisk er fordi jeg er gravid! Det går ikke opp for meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da kan jeg endelig komme inn i graviditetsvarmen. Jeg synes det er vanskelig å si hvor langt jeg er på vei da menstruasjonssyklusen har vært helt på bærtur i det siste. Siste menstruasjonsdag var 26. Juni, men jeg er nok ikke så langt på vei. Jeg får også ulike termindatoer på de ulike terminkalkumatorene. Jeg føler meg helt lost nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dere på tidlig UL forrige gang da, Charlie28?

Nei var ikke det. Hadde lyst, men var på ferie i utlandet i ukene i ukene 10-14, så følte at hele vitsen ble litt borte. Hadde ikke helt det samme behovet for å se/høre liv den gangen heller.. Alt gikk jo så fint.

Det er først nå etter en MA at behovet har meldt seg.. Tenker jeg prøver å få henvisning fra legen i uke 11-12. Så kan vi si det etterpå dersom alt ser fint ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med babis i magen til Fionel og purreløk.. :blomst: Skal si juni/juli er produktive måneder gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Melder meg inn her jeg. Ble gravid nå i pp9. Hadde en tidlig SA i november etter å ha blitt gravid i pp1. Har hatt syklus på 26 dager og terminkalkulatoren sier at jeg er 5+1 nå, og har termin 14.04.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...