Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!


Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Når man er kvalm er det veldig viktig å spise, selv om det er vanskelig! Jeg tror noe av grunnen til at jeg ikke er så kvalm denne gangen, er fordi jeg spiser mye oftere denne gangen (vet hva som fungerer). Spis noe ganske raskt etter at du står opp, noe du liker. Drikk mye også. Spis hele tiden, ikke vent til lunsj feks... Jeg har også laget meg en liten "godteskuff" her på jobben, med litt forskjellig kjeks, godteri, epler, knekkebrød. Så hvis jeg merker litt sult og kvalme, forter jeg meg og tar en bit av noe.;)

Vet ikke om det fungerer for andre, men det fungerer også for meg å kaste opp. Da føler jeg meg bedre etterpå. Så hvis jeg skal i et viktig møte eller andre steder hvor jeg ikke har mulighet til å være kvalm, så går jeg og kaster opp rett før. En Fishermans Friend, og vips er Maman som sitt gamle jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det hjelper å putte innpå noe selv om mat ikke frister. Jeg har spist hva som helst jeg har hatt bare bittelitt lyst på. Potetgull, hva som helst.

Har bestilt UL i morgen. Wæææææ. Tenk om det ikke er noe inni der, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen og jeg ble enig om at jeg mest sannsynlig nå er nærmere 8 uker på vei. Også har jeg fått Helsekort for Gravide^_^ Masse merkelige spørsmål på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen og jeg ble enig om at jeg mest sannsynlig nå er nærmere 8 uker på vei. Også har jeg fått Helsekort for Gravide^_^ Masse merkelige spørsmål på den...

Så bra, da er du jo nesten ferdig med 1. trimester allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, da er du jo nesten ferdig med 1. trimester allerede!

Hadde vært kjekt å nesten være ferdig med første trimester ja. Håper kvalmen gir seg og. Forferdelig slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+5 i dag, og kvalmen er definitivt på retur! :hoppendeglad: Den verste trøttheten er også over, så nå har jeg snart ikke andre graviditetstegn enn god luktesans, enkelte matvarer jeg ikke har lyst på og litt trangere bukser :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg er bittebittelitt kvalm i kveld. Men usikker på om det er pga svangerskapet eller nervøsitet før den andre hcg-prøva imårra. Liker ikke at jeg spotter hver dag:/ Kandet ikke bare slutte?! Blir litt beroliget av å lese hvor vanlig det er, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Godt" at det er andre som er kvalme også. Nå om dagen er det det og trøtthet jeg kjenner mest på. Er klar for å legge meg kl ni om kvelden.

Har også merket at hvis jeg først blir kvalm så skal det ltt til for at den forsvinner. Og at det hjelper å ikke bli sulten hvis jeg skal unngå den. Spiste meg god og mett til frokost i dag og da holdt jeg bra til lunsj, men jeg var nok akkurat litt for sent ute med å spise da for da gikk jeg kvalm resten av dagen og er det enda. Heldigvis ikke så ille at jeg må kaste opp.

På fredag skal jeg på første legetime så det blir en liten milepæl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, begynner å bli skikkelig forkjøla. Det passer ikke bra! I morgen skal vi ha kontormøte og feire bursdagen til sjefen (jeg har bakt), på fredag kommer ei på jobben innom med sin baby på ca 6 uker, og hele helgen er fullpakka av bursdager ol. Satser på at en god natts søvn hjelper. I morgen er jeg 11 uker, og da er det bare en uke igjen til første legetime. Er det ok å ha med mannen på den forresten? Får begge noe ut av den? Har sikkert spurt om det før, men husker det ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er tidlig ultralyd så tror jeg ikke mannen din vil få så mye ut av den kontrollen.... Er litt for tidlig til at man med sikkerhet kan høre noe hjerteslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vonde opplever dere at voksesmertene i livmora er?

Jeg har fram til nå hatt milde til moderate menslignende smerter.

I går kveld etter jeg hadde lagt meg, fikk jeg imidlertid sterke smerter, som heldigvis gikk over etter 5-10 minutter.

På en skala fra 1 til 10 der 10 er sterkest smerte, vil jeg si jeg var på 6-7 i går.

Har nærmest forventet blod i trusa etter dette, men har heldigvis ikke kommet noe (ennå).

I dag er formen helt fin, og jeg sov godt i natt.

Jeg er i dag 5+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker at jeg hadde ganske sterke smerter under første svangerskap, men de gikk raskt over som du beskriver. Denne gangen ikke fullt så sterke. Mer som kraftige mensmurringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hjelper å putte innpå noe selv om mat ikke frister. Jeg har spist hva som helst jeg har hatt bare bittelitt lyst på. Potetgull, hva som helst.

Har bestilt UL i morgen. Wæææææ. Tenk om det ikke er noe inni der, da ;)

Ååå så spennende - Håper alt står bra til inni magehybelen!

:)

10+5 i dag, og kvalmen er definitivt på retur! :hoppendeglad: Den verste trøttheten er også over, så nå har jeg snart ikke andre graviditetstegn enn god luktesans, enkelte matvarer jeg ikke har lyst på og litt trangere bukser :nigo:

Det kan vi like!

8 uker i dag (i følge mine kalkulasjoner) og legetime i morra! Spennende!

Spennende det ja. Skal ikke til legen før jeg er over 12 uker jeg...

Hvor vonde opplever dere at voksesmertene i livmora er?

Jeg har fram til nå hatt milde til moderate menslignende smerter.

I går kveld etter jeg hadde lagt meg, fikk jeg imidlertid sterke smerter, som heldigvis gikk over etter 5-10 minutter.

På en skala fra 1 til 10 der 10 er sterkest smerte, vil jeg si jeg var på 6-7 i går.

Har nærmest forventet blod i trusa etter dette, men har heldigvis ikke kommet noe (ennå).

I dag er formen helt fin, og jeg sov godt i natt.

Jeg er i dag 5+1

Jeg har tidvis veldig vonde smerter. Jeg har hatt et ks, og hørt rykter om at det kan gjøre litt ekstra vondt for oss KS-damer de første ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi sett og hørt et lite bankende hjerte og en liten dings som har vokst seg akkurat så stor som forventet for alderen :) Helt sprø opplevelse. Anbefales.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har vi sett og hørt et lite bankende hjerte og en liten dings som har vokst seg akkurat så stor som forventet for alderen :) Helt sprø opplevelse. Anbefales.

Å, så gøy! Jeg har bestilt ultralyd til neste uke. Da vil jeg være like langt på vei som du er nå. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei marina30? Gratulerer kan tenke det var en deilig følelse! Jeg føler meg enda ikke gravod. Kun ømme pupper her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei marina30? Gratulerer kan tenke det var en deilig følelse! Jeg føler meg enda ikke gravod. Kun ømme pupper her i gården.

8 uker i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så gøy! Jeg har bestilt ultralyd til neste uke. Da vil jeg være like langt på vei som du er nå. Gleder meg!

Det må du rapportere om :) Jeg ble helt målløs av å ligge der å se på skjermen. Tror det ble litt heftig for pappaen også. Han var så søt etterpå, leide meg i hånda og sussa på meg ;):rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...