Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!


Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Terminliste mars/april 2014:

Mars:
Maman - 8.
LadyBiBi - 13.

LilleCarro-14

Bestee - 15.
Doh - 15.
kisskissbangbang - 15.
Mazilla - 16.
Charlie28 - 20.
Fru_Hestehov - 28.
Blåbærmuffin - 31.

April:
sommerfuglen1982 - 1.
Marina30 - 6.
blomst12 - 12.

Oppdater gjerne selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jenter! :)

Jeg er 25 år og kommer fra trøndelag. Venter (forhåpentligvis) mitt tredje barn. Foreløpig termin er 4. april,

men jeg tror denne vil forskyve seg noe.

Jeg har fra før en gutt på straks 2 år, solstrålen vår. I mai mista jeg jenta mi i magen. Det er derfor både et sjokk og en stor glede at en ny spire har bestemt seg for å ta plass i min mage. Jeg krysser fingre og tær på at dette går bra.

Skal på ul 26. mai, og gruer meg allerede ;) Har foreløpig INGEN symptomer. Uvanlig da jeg i forrige svangerskap har fått kvalmen kastet etter meg samtidig med positiv test. Gjør meg litt nervøs selv om jeg vet dette er vanlig.

Hyggelig å "hilse" på dere alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer med lille jenta deres, MollyBolle. Og gratulerer med nye spira :) Kan jeg spørre hvor langt du var på vei da du mistet? Helt lov å ikke svare altså, skjønner om det er tungt å skrive om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

Hvordan var symptomene for dere i begynnelsen? Er 4+3 idag, merker ingenting.. Og da surrer jobtankene i hodet mitt. Har kanskje bittelitt ømme pupper hvis jeg kjenner ekstra godt etter, men murringene jeg kjente fra ei uke etter el forsvant for to dager siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det som deg, blomst12. Har fortsatt få symptomer, men nå har jeg liksom vent meg til det. I begynnelsen syntes jeg det var litt skummelt, syntes alle hadde masse symptomer. De fleste får vel også mest symptomer fra uke 6 om jeg ikke husker feil, så du har goooood tid til å få kvalme og alle de andre sjarmerende symptomene :fnise:

I dag fortalte jeg det til sjefen min forresten. Sjefen til mannen hadde sett at han hadde sendt Mail til meg ang barnevogn, så da måtte han jo bare fortelle det til henne. Og da kunne like gjerne jeg fortelle det til min sjef. Er jo bare to dager til UL også, og jeg gadd ikke lyve om hvorfor jeg måtte ta et par timer fri. Heldigvis har jeg en kjempegrei sjef da, så han tok det pent :) Har bare jobba der i nesten 7 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre Doh! Vi har allerede fortalt det til kommende besteforeldre, søsken og to venninner! Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen symptomer, før rundt uke 7-8. Nå er jeg uvel hele dagen og blitt veeldig kresen. Brød feks., er æsj. Alt med korn i. Blæh. Men jeg er ikke så kvalm som sist, så hurra! Skal til legen på onsdag forresten, blir gøy å få et offisielt bevis(helsekortet;))!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått samme kvalmekjør som sist... Kom i dagene 5+3 og 5+4.. Pyton :sjenert:

Kjenner også at jeg blir sliten og daff, humøret svinger og sofaen er veeeeldig god..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også mye mer kvalm enn sist, og fryktelig kresen. Ihvertfall sant at ingen svangerskap er like! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også mye mer kvalm enn sist, og fryktelig kresen. Ihvertfall sant at ingen svangerskap er like! :daane:

DET er sant, vi kan lage en regel på det? Ingen svangerskap er like:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begynt å få mage allerede jeg...Den liksom poppet ut for en uke siden. Tok på meg en fin sommertopp i dag tidlig som er ganske ny, men den strammet rundt magen... Det er veldig tidlig, men tror det er fordi jeg har ca null magemuskler, har vært gravid før samt har en forovervendt livmor. Det er uansett ikke kult! Kollegaene mine glaner på magen min hele tiden...*så hun slik ut før ferien? Neeei...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å bruke kun store gensere/topper. Har ikke gravidmage, men den er så oppblåst at den ser ganske mistenkelig ut. Spesielt etter at jeg har spist... Når har du tenkt å fortelle det på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å bruke kun store gensere/topper. Har ikke gravidmage, men den er så oppblåst at den ser ganske mistenkelig ut. Spesielt etter at jeg har spist... Når har du tenkt å fortelle det på jobb?

Hadde oppblåst mage (eller, tror det var vann) de første ukene jeg også, men nå har den blitt ENDA større sånn at vanlige gensere ikke passer. Det er ikke babyen, men det er akkurat som om magen har tilpasset seg og sier "Sånn, jeg er klar! Sett igang og voks inni her, det er masse plass!"

Tror jeg forteller det på jobb snart jeg...liker ikke å gå rundt med hemmeligheter. Så fort det er bekreftet at alt er vel på UL og jeg er over 12 uker, så forteller jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fru_Hestehov

Gratulerer til alle nyankomne, begynner jo å bli en bra gjeng dette!

Her er første legetime unngjort, men jeg gikk ut uten helsekort og med ny time for første svangerskapskontroll. Grunnen til timen er at jeg skal ut å reise, men fikk litt råd, fikk bekreftet graviditeten, tatt noen blodprøver bla sjekket meg for toksoplasma. Hvis jeg har vært smittet før så kan jeg jo slappe litt mer av fordi da har jeg antistoffer, jaja, får svaret i neste uke.

Ellers er det lite symptomer å spore, litt dårlig matlyst, men maten smaker fremdeles godt når jeg setter meg ned for å spise.

Ikke delt det med andre enn mannen og legen, men skal jo på tur med jobb om en og en halv uke og da kan det jo hende det blir avslørt. Tror ikke jeg kommer til å nevne det, men kommer nok ikke til å nekte på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mai mista jeg jenta mi i magen. Det er derfor både et sjokk og en stor glede at en ny spire har bestemt seg for å ta plass i min mage. Jeg krysser fingre og tær på at dette går bra.

:hug::hug::hug::hug:

Uff så fælt. Jeg mistet selv etter 3 måneder å syntes det var grusomt, så kan ikke forestille meg tapet..

Men så utrolig koselig at du er blitt gravid igjen.

Krysser alt jeg har for at denne skal klamre seg fast. Jeg håper også at min gjør det. :gravid:

Synes det er veldig kjekt, men kanskje enda mer skummelt å være gravid igjen nå. Vet jo at alt kan gå galt. Synes faktisk at det blir verre for hver dag som går... Tror jeg må komme meg til en tidlig UL og se om alt er OK. For min egen psyke.. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...