Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!


Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Setter pris på tips fra mer erfarne damer ;) Er veldig synd det der, at livet flyr avgårde så fort og at vi ofte er opptatt med enten å leve i går eller i morgen. *nyte nå*

Jeg var litt dum i går, på en måte. Har aldri vært noe racer på løping, men tar en liten tur sammen med samboer 1 gang i uken i litt kupert terreng. Vi hadde utsatt ukens, så planen var å gjøre det i går. Men jeg hadde allerede hatt en styrke og kort kardioøkt på morgenen. Var jo utrolig tidlig oppe også, så når kvelden kom var jeg sur og sliten. Men dro ut likevel bare for å gjøre det. Halvveis uti fikk jeg hold, og helt mot slutten gjorde det vondt i magen og i underlivet. Oppblåst og presset liksom? Da jeg var ferdig var jeg så sint for at jeg hadde løpt, og jeg var kjemperedd for at jeg hadde ødelagt for bebis. Måtte innom en butikk og kjente tårene presset på hele veien. Vel hjemme strigråt jeg i dusjen, hulka og klarte ikke å stoppe. Samboeren sa at jeg kunne jo ha gått litt istedenfor å løpe hele veien og at det gikk nok heeeelt bra likevel. Kjente i tillegg på hvor ømme puppene var under løpingen, så det der gidder jeg ikke igjen.

Er forresten veldig øm i dag også. Og oppblåst i magen. Heia symptomer...

Skal til legen om 2 uker. Da er jeg ca 6 uker. Vet ikke om det er for tidlig for kontroll? Vil i alle fall bare snakke med henne, få litt informasjon. Har en helt fantastisk lege, så håper hun har tid til babyer slik at jeg ikke må gå til ukjent jordmor. Hvilke erfaringer har dere med lege vs jordmor?

Og når er det OK med tidlig UL? 7 uker eller noe? Tror det er noe jeg har behov for å gjøre om den lille holder seg fast nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Setter pris på tips fra mer erfarne damer ;) Er veldig synd det der, at livet flyr avgårde så fort og at vi ofte er opptatt med enten å leve i går eller i morgen. *nyte nå*

Jeg var litt dum i går, på en måte. Har aldri vært noe racer på løping, men tar en liten tur sammen med samboer 1 gang i uken i litt kupert terreng. Vi hadde utsatt ukens, så planen var å gjøre det i går. Men jeg hadde allerede hatt en styrke og kort kardioøkt på morgenen. Var jo utrolig tidlig oppe også, så når kvelden kom var jeg sur og sliten. Men dro ut likevel bare for å gjøre det. Halvveis uti fikk jeg hold, og helt mot slutten gjorde det vondt i magen og i underlivet. Oppblåst og presset liksom? Da jeg var ferdig var jeg så sint for at jeg hadde løpt, og jeg var kjemperedd for at jeg hadde ødelagt for bebis. Måtte innom en butikk og kjente tårene presset på hele veien. Vel hjemme strigråt jeg i dusjen, hulka og klarte ikke å stoppe. Samboeren sa at jeg kunne jo ha gått litt istedenfor å løpe hele veien og at det gikk nok heeeelt bra likevel. Kjente i tillegg på hvor ømme puppene var under løpingen, så det der gidder jeg ikke igjen.

Er forresten veldig øm i dag også. Og oppblåst i magen. Heia symptomer...

Skal til legen om 2 uker. Da er jeg ca 6 uker. Vet ikke om det er for tidlig for kontroll? Vil i alle fall bare snakke med henne, få litt informasjon. Har en helt fantastisk lege, så håper hun har tid til babyer slik at jeg ikke må gå til ukjent jordmor. Hvilke erfaringer har dere med lege vs jordmor?

Og når er det OK med tidlig UL? 7 uker eller noe? Tror det er noe jeg har behov for å gjøre om den lille holder seg fast nå.

Går nok helt bra at du var på løpetur :) Kanskje det bare var dagen for at symtomene skulle komme og du var uhedig med at du var på løpetur akkurat da ;)

Jeg har alltid fått beskjed om at det er vanlig med første kontroll mellom uke 8 og 12, man skal ta diverse blodprøver og sånn og de må tas etter uke 8 :) Jeg var også til kontroll utrolig tidlig sist, men nå skal jeg ikke før i uke 12. Blir faktisk UL før legetime denne gangen :P

I forhold til lege vs. Jordmor kommer jeg til å gjør som sist, altså en kombinasjon av de to. Fastlegen min er en kjempekar, men jeg synes jordmor har mer peiling og det var også litt greit å være til henne om man hadde spørmål om fødsel og sånne ting. Fastlegen vet naturlig nok sjeldent så mye som jordmor gjør.

Jeg synes desuten det var veldig greit at SF målet ble tatt av to forskjellige, hadde litt mer kontroll da synes jeg :P

I forhold til UL så har jeg som sagt bestilt når jeg er 11+5. Da får de målt nakkefolden, men det er også en ganske ferdig baby der inne så det blir enda mer stas for oss :) Var i uke 12 sist å fikk da faktisk vite kjønnet ;) Håper på det denne gangen også, men tviler egentlig ettersom det er noen dager tidligere denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du virkelig å vente med UL til 11+5? Wow ;) Men nå er du litt mer dreven i gamet... Skjønner helt klart fordelen med å ha jordmor når man har en fyr til fastlege, hehe. Jaja, får se hva legen min sier ang. fremdriften. Får bare booke en ny time om jeg er for tidlig for evt. prøver. Ingen problem det. Hun har små barn og sannsynligvis litt erfaring med svangerskap, så kan godt være at det holder med 1 lege ;) Samtidig er jeg litt nysgjerrig på hva jordmor driver med. Jeg får vente å se det litt an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tror du kan ta det heeelt med ro Marina.. Har det litt sånn ved trening om dagen jeg og.. Hold og svie og luftsmerter.. Ikke noe farlig, men skjønner at det kjennes ut som om noe går galt.. Tror det skal mere til, om alt er 100% bra så ligger den lille godt beskyttet..

Spennende med UL, gleder meg til å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Suger til meg rådene fra Blåbærmuffin om å nyte livet.

Ellers er første legetime i boks her også, ble allerede neste uke. Skal etter planen ut å reise i forbindelse med jobb om 2-3 uker så greit å veksle noen ord med legen før det, men det er muligens for tidlig for blodprøver. Var uansett legesekretæren som foreslo tidspunktet. Litt spent på legen her også,var veldig flinke lege har sluttet og etter diverse midlertidige har vi nå fått en ny fast, så blir spennende å se hvordan han er når det kommer til graviditet. Har til tider litt legeangst (som liten hylskrek jeg på legebesøk, men elsket tannlegebesøk da...), så blir nok litt oppfølging av jordmor også.

Og tror jeg har et mindre morsomt graviditetssymptom, luftsmerter... Auau, vet ikke helt hva man får gjort med det. Spiser nå mye grovt og drikker ekstremt mye vann om dagen. Leste et tips om Biola så skal se om jeg får kjøpt inn en kartong med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, luftsmerter er kjedelig. Skal ikke til legen før jeg er 12+0 jeg, synes det er så lenge til. Får vel ringe jordmor etter at jeg har vært på UL og få bestilt time der også. Trodde man ble henvist fra legen jeg, men fant ut at jeg må bestille selv. Er en som er fem minutter unna med bil, og det er rett ved siden av sykehuset så jeg tar den. Hadde to andre å velge mellom også, men orker ikke begynne med parkeringsstyr nede i Sandvika eller ved den andre. Og Fru_Hestehov: har aldri hørt om noen som har gledet seg til tannlegebesøk. Jeg tør fortsatt nesten ikke å dra til tannlegen på egen hånd :fnise:

En uke og en dag igjen til UL. Bare gleder meg til å få det overstått så jeg kan senke skuldrene helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen damer, og gratulerer til alle dere nye her inne :)

Vi var på tidlig ultralyd igår, en fin, liten bønne som koste seg inni der. Fikk høre hjerteslag, og alt så fint og bra ut ifølge jordmor. Veldig gøy, og greit å få bekreftelse på at det virkelig er noe der, siden symptomene fremdeles er litt fraværende :) Er veldig trøtt for tiden, sikkert kombinert symptom og feriemodus, og har vonde og brennende brystvorter i ny og ne. Har begynt å sove med sports-bh fordi puppene er så tunge ;) Er 8+2 idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Doh, jeg var nok en litt merkelig unge, har vel ikke tannlegeskrek nå heller, men jeg elsker ikke tannlegen like høyt lenger. :)

Ellers har jeg vært på loftet og hentet min fitnessball, så nå googler jeg etter øvelser for bekken og rygg. Må igang med litt trening, ryggen er allerede øm til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen... Nå er det en stund siden jeg satt meg ned å fikk gå inn på terminklubben. Vært så utrolig travelt. Spesielt ETTER bryllupet. Så mange som tror at du har god tid, og da skal jo alle komme på besøk å spise kaker.. Har enda ikke fått brettet klesvasken fra torsdag, og ingen av gavene er pakket opp... Så blir godt å få slappe av og komme tilbake til hverdagen.

Bryllupet var helt supert!! Alle gjestene sa hvor fantastisk det var, og at det var et av de beste de hadde vært i, - om ikke det beste!! :danse: Jeg koste meg også masse. Tok utrolig mange morsomme bilder. Fotografen sa at vi var helt rå, så DET skal bli moro å se etterpå...

Jeg var litt dårlig de første 3-4 timene, men fikk stelle meg og pynte meg i fred hjemme på badet, så det var deilig. Slapp heldigvis unna kvalmen og den verste trøttheten, men fikk noen hetetokter under middagen. Mange folk, lys og stor kjole er ikke barebare.... Skiftet over til lys sommerkjole til dansen kl 22:00. Vi danset nemlig brudesving ;)

Bilde av kjolen min. Bare min er Ivory.

palm-springs.jpg

Nå gleder jeg meg til å "bare" være gravid. Synes tiden har gått så utrolig fort. Allerede 7 uker i morgen, og om 3 uker er jeg allerede ferdig med 1/4 av graviditeten! Her skal vi også på UL i uke 11-12. Bare for å se at alt er OK før vi sier noe vil venner og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den var nydelig Charlie28 :strix: Jeg hadde også sweethart-utringning, synes det er utrolig fint.

Så godt å høre at bryllupet ble så bra og at formen holdt seg. Var ingen som avslørte deg altså? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doh, jeg var nok en litt merkelig unge, har vel ikke tannlegeskrek nå heller, men jeg elsker ikke tannlegen like høyt lenger. :)

Ellers har jeg vært på loftet og hentet min fitnessball, så nå googler jeg etter øvelser for bekken og rygg. Må igang med litt trening, ryggen er allerede øm til tider.

Jeg surfet litt på bekkenbunnstrening i går, og prøver å knipe når jeg kommer på det. Synes ikke dette er den enkleste treningen å få gjort.

Kjempefin kjole Charlie. Litt Leila Hafzi-look :) Heldig som gikk klar for dårlig form!

Gratulerer med UL, LadyBiBi ;) Høres utrolig avslappende ut å få gjort det...

Her føles det ut som om jeg har vært gravid i flere måneder, men i dag er det bare akkurat en uke siden jeg testet positivt. Det føles helt merkelig. Haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Nydelig kjole Charlie28, høres ut som dere fikk en bra dag.

Sovnet sent igår og våknet tidlig idag, ingen lur kombinasjon. Nå skal jeg snart pakke og dra, tror jeg har klart å lage alkoholfrieplaner for de neste dagene. Så da satser jeg på at ingen får mistanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååhh... Hvor ble det av morgenkvalmen... Jeg har bare heldags-kvalme!! :bond:

Å spise er jo helt forferdelig. Ingenting som frister, JO! Nudler og yoghurtis med sjokolade... Kan ikke spise sånt... Skikkelig frustrerende altså!!

Noen som skal på ultralyd de nærmeste dagene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Æsj, så kjipt å være kvalm :(

Nei, ikke de kommende dagene - men 18 sept.. En stund til mao :sjenert:

Håper du finner noe som frister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) hiver meg på her!! Testet positivt igår, og det er veldig uvirkelig for meg. Regnet at termin er ca 12 april! Er 23 år, kommer fra Vest Agder. Førstegangsgravid. En uke etter el og fram til nå har jeg hatt mensmurringer nesten konstant, utenom på natta. Dette er egentlig det eneste graviditetstegnet jeg har, kanskje litt trøttere enn vanlig. Ser det ikke er så mange her dom har mensmurringer? Men satser på det er normalt.. Ingen tegn til ømme pupper foreløpig :) føler ikke det er noe inni der, men får jo bare stole på positiv test inntil videre. Tenkte å kanskje ringe legen neste uke for å bestille legetime :) åå for en spennende tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, blomst12 :) Jeg kjente ingenting de første dagene etter positiv test. Har fortsatt få symptomer, men det er visst helt vanlig. Ømme pupper hadde jeg fra EL, men det har jeg hatt etter EL før også så det var liksom ikke noe tegn i begynnelsen. Litt trøtthet har jeg innimellom også, men ikke noen voldsom trøtthet. Mensmurringer er helt normalt :)

Fem dager til ultralyd nå, plutselig har tida gått skikkelig fort :) Må si det til bestevenninna mi i dag da, for de kommer på middag og kommer til å merke at jeg ikke drikker vin. De vet at vi prøvde da, så er ikke no stress å si det til de :) Familien får vite etter UL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Terminliste mars/april 2014:

Mars:

Maman - 8.

LadyBiBi - 13.

Bestee - 15.

Doh - 15.

kisskissbangbang - 15.

Mazilla - 16.

Charlie28 - 20.

Fru_Hestehov - 28.

Blåbærmuffin - 31.

April:

sommerfuglen1982 - 1.

Marina30 - 6.

blomst12 - 12.

Oppdater gjerne selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, blomst12! Kjekt med enda en april-er ;)

I dag er det 5-ukers dag og det føles like uvirkelig. Jeg er kanskje litt trøtt, har litt ømme pupper, tisser en del, kjenner litt strekk en sjelden gang, har litt issues med mat (føler sterkt at jeg ikke har lyst på ting og motsatt).

Tok en ny digitaltest i dag (heeeeh). Den viser fremskritt, så da får jeg kule an litt frem til legebesøk om en uke.

Endret av Marina30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer, Lillecarro =)

I dag har formen for første gang vært skikkelig laber. Uggen, supertrøtt, apatisk, frynsete, kald... Kjedelig at graviditet stort sett er et lite helvete for de fleste av oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...