Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!


Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff jeg er jo så tåpelig. Går jo konstant rundt å tror jeg ikke er gravid fordi jeg ikke har noen symptomer, så måtte ned å kjøpe en gtest med ukeindikator. Den viste heldigvis 3+, så det var en lettelse! Har lovt min kjære å ikke stresse mer med det, men vurderer å be om tidlig ul for å berolige meg ytterligere. Huff huff, føler meg så dust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fooresten, angående terminkalkulatorer: På nett fikk jeg 6.mars, 7.mars og 8.mars. Hos legen fikk jeg 7.mars så da holder jeg meg til den! (til dere som lurer på hvilken dato som blir den "offisielle" - ikke at babyen holder seg til den men...;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge babyverden appen min har jeg termin 7.april 2014. Så får jeg bare fokusere på den termindatoen foreløpig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste mars/april 2014:

Mars:
Maman - 8.
LadyBiBi - 13.

LilleCarro-14

Bestee - 15.
Doh - 15.
kisskissbangbang - 15.
Mazilla - 16.
Charlie28 - 20.
Fru_Hestehov - 28.
Blåbærmuffin - 31.

April:
sommerfuglen1982 - 1.
Marina30 - 6.

Purreløk - 7.
blomst12 - 12.

Oppdater gjerne selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite spm. Tar dere vitaminer foruten folat?

Jeg tar sånne graviditetsvitaminer, men tror ikke det er nødvendig. De var på tilbud for en stund siden, så jeg kjøpte to pakker. De inneholder folat, tran og en gigantisk vitaminpille som jeg ikke klarer å ta lenger pga kvalme... men folaten er jo viktigst.

Kommer sannsynligvis til å måtte gå på jernpiller etter hvert, men venter på svar fra legen på det. Hadde anemi sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min termin er 31.mars/1.april

Jeg anbefaler tidlig UL! Det er så beroligende å se at det er "noe" der og se et bankende hjerte. De fleste får jo noen symptomer/ubehag så man "føler seg" gravid. Andre får jo ikke så mye av det.

Har dere sett på slikt kinesisk fødselskart? Om det stemmer på meg så får vi jente. Gleder meg til å se på UL.

Jeg tar slike vitaminer: http://www.apotek1.no/produkter/lifeline-care-gravid-4x30-tab-kapsler-816927p. Da får jeg i meg litt av alt. Regner med å måtte begynne på jern også etter ordinær legekontroll.

Ellers jubler jeg for 7 uker i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Gratulerer til alle nyankomne!!! Artig med en stor gjeng.

Her tar jeg folat og trankapsler (eller fiskeslo som mannen så fint kaller det, jeg blir jo ikke uggen av å tenke på det...) Jernlageret og blodprosenten er visstnok bra så da håper jeg det fortsetter sånn.

Og så håper jeg virkelig at jeg kommer meg på tidlig ultralyd (tenkte ca uke 12), fordi jeg føler meg jo svært lite gravid. Satt på legekontoret i forrige uke og ventet på svar på prøven jeg leverte der, tror de på laben trodde jeg var litt rar, men de bekreftet nå iallefall at jeg var gravid og så slapp jeg å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "godt" å lese at flere har det litt som meg: kjenner etter og lurer på om man virkelig er gravid...

I dag har jeg vært ganske uggen og kjent på en underliggende kvalme. Er trøtt om dagen og trenger en liten hvil hver dag akkurat nå. Utover det er formen fin. Har litt varierende ømhet i brystene også.

Grunnet alder får jeg tidlig ultralyd, men lurer på om jeg skal ta en enda tidligere ultralyd. Noen som vet ca fra når man kan se hjertet slå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste mars/april 2014:

Mars:
Maman - 8.
LadyBiBi - 13.

LilleCarro-14

Bestee - 15.
Doh - 15.
kisskissbangbang - 15.
Mazilla - 16.
Charlie28 - 20.
Fru_Hestehov - 28.
Blåbærmuffin - 31.

April:
sommerfuglen1982 - 1.
Marina30 - 6.

Purreløk - 7.
blomst12 - 12.

SaltnPepa - 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet alder får jeg tidlig ultralyd, men lurer på om jeg skal ta en enda tidligere ultralyd. Noen som vet ca fra når man kan se hjertet slå?

De anbefaler ikke tidlig ul før uke 8. Da det ikke er noen garanti for å se hjertet før da. Det er jo ganske smått ennå.

Jeg var nok heldig å så hjertet i uke 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at vi er så mange altså!

Jeg har endelig begynt å ta omega3. Har glemt å kjøpe det hver gang, men fant ut at jeg hadde noen hjemme. Bortsett fra det tar jeg bare folat.

I følge det kinesiske fødekartet får jeg også jente. Har ikke noen følelse på hva det er ennå da, lurer på om jeg noen sinne får det.

Gleder meg til om noen uker når den verste trøttheten går over. Dover hver eneste ettermiddag, og i morgen ettermiddag får vi besøk. Hvordan i all verden skal jeg klare å holde meg våken? I dag ble jeg akutt trøtt da jeg så etter middager på nettet, måtte bare legge fra meg alt og sove en time. Føler virkelig med dere som har det sånn og som har barn fra før av. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De anbefaler ikke tidlig ul før uke 8. Da det ikke er noen garanti for å se hjertet før da. Det er jo ganske smått ennå.

Jeg var nok heldig å så hjertet i uke 6.

Ok. Når i uke 6 hadde du UL da? Vet ikke om det har noe å si, men jeg hadde tidlig eggløsning. Testet positivt allerede 9 dpo.

Blir jo uansett ikke UL helt med det første. Skal til første legekontroll neste fredag, altså 23.08. Har vel fått første legetime så pass tidlig i og med at jeg skal henvises videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også med trøtthet.... Sovner selv om jeg sitter med lillegutt på fanget.. Vi er veldig glad i barnetv om dagen, flaks at det varer en stund.. :sjenert: på jobb i dag var det helt ekstremt, kjente at jeg sovnet flere ganger.. Kanskje jeg skal vurdere å legge meg tidlig i dag? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinesisk fødekart sier jente her og. Hadde veldig sterk følelse på gutt lenge, men nå lurer jeg på om det kan være ei jente. Veldig spent!

Nå koser jeg meg sånn med den lille hemmeligheten i magen!

Hørte hjertelyden med angelsoundsen min for en ukes tid siden, og det gjorde meg så beroliget og glad. Er 9+4 i dag, og begynner allerede å få problemer med å skjule magen. :fnise:

Kjenner faktisk livmoren godt over skambeinet også, så det er ikke tull det der med at det går fortere andre gang. Sist hadde jeg ikke mage før rundt uke 30. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sliter også med trøtthet.... Sovner selv om jeg sitter med lillegutt på fanget.. Vi er veldig glad i barnetv om dagen, flaks at det varer en stund.. :sjenert: på jobb i dag var det helt ekstremt, kjente at jeg sovnet flere ganger.. Kanskje jeg skal vurdere å legge meg tidlig i dag? :lur:

Da jeg var gravid første gang jobbet jeg i helsesektoren og hadde veldig travle dager med mye fysisk tung jobb.

Da var jeg helt i koma på jobb, og pleide å gå innom personalrommet og gjemme meg bak en stumtjener vi hadde der og faktisk sove litt stående et par ganger i løpet av dagen. Må le av det nå, men dere og da var det jo bare skikkelig invalidiserende, følte meg ikke som et menneske på flere måneder. :ler:

Heldigvis bedre denne gangen, selv om jeg er trøtt nå og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler du angelsound kisskissbangbang?

Jeg har ingen følelse på kjønn ennå. Sist drømte jeg om fødselen etter at knekten hadde begynt å sparke litt, og da drømte jeg det var gutt som kom. Og gutt ble det.

Det er skikkelig kjipt med den trøttheten - den har rammet meg og!

Trøtt og kvalm døgnet rundt.

Godt jeg har kontorjobb - ellers vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Har dere fortalt noe til foreldre/kolleger/sjefer ennå? Eller skal dere vente til uke 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg får gutt denne gangen, så en liste over alle de overtroiske/ om enn litt sannhet i det - tegnene på hvilket kjønn man får (størrelse på puppene, kvalme eller ikke kvalme osv.) og de tilsa gutt ALLE sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt ja.... :sjenert:

Jeg har ikke fortalt noe enda, begynte å jobbe 100% igjen i går.. 7 uker på vei.. :lur: rekker å jobbe 100 i ca 7 mnd, før det er permisjon. Har ikke akkurat begynt igjen da, har jobbet 40% stilling siden januar... Føler jeg skal vente med å fortelle til etter vi har vært på tidl ul i uke 12.

Håper trøttheten og kvalmen ikke er for slem med deg Hegejenta..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...