Gå til innhold

"Du må skynde deg å få barn"-stress!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei. Der er jeg uenig. I dagens samfunn er det ikke noe man bare må godta og leve med dersom man virkelig ikke vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er egentlig ganske enkelt: flere vil ha problemer med å bli gravide hvis de venter for lenge. I tillegg tar det tid å utredes og hvis man må adoptere, risikerer man å stå i kø til man blir for gammel.

Det er den harde realiteten. Det har ingenting med mas å gjøre. Dersom man føler det sånn, bør man kanskje spørre seg hvorfor det går så inn på en.

Er man fast bestemt på at man ikke vil ha barn, så lar man være. Men er du litt i tvil, bør du kanskje prøve å se for deg hvordan du ville reagert om du fikk beskjed at du ikke kunne få barn. Hvis den tanken plager deg, ville jeg ikke ventet for lenge.

Jeg var selv veldig i tvil om jeg ønsket meg barn, og har ingen problemer med å si at jeg sikkert hadde hatt et fullverdig liv uten. Jeg er heller ikke blant de som sier at livet først fikk mening etter at jeg fikk barn. Jeg synes ungen er fantastisk og det er utrolig mye fine ting jeg har fått oppleve etter at ungen kom, men jeg er fremdeles meg selv.

Familielivet er ikke for alle og det er verdt å tenke over for de som insisterer på at barner vveien til lykke - for alle. Men vær obs på usikkerheten, den kan ende opp med å bli et ønske en dag det er for sent.

For ordens skyld, jeg var 29 da jeg fikk barn.

Anonymous poster hash: cc6dc...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Nei. Der er jeg uenig. I dagens samfunn er det ikke noe man bare må godta og leve med dersom man virkelig ikke vil det.

Vel, men noen må det. De som ikke finner seg partner må jo det eller eventuelt bli bitter over at de ikke fikk barn.

Ellers er jeg enig i at man har alle muligheter for å få barn i dagens samfunn uansett om man ikke er veldig ung. Tror nok at de som ønsker seg barn prøver å få det, men vil alltid være noen som ikke får det selv om de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Partnerløse MÅ ikke det de heller. Veldig utdaterte holdninger her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Ok, må var kanskje ikke rett ord, men for noen blir det sånn. Tror fortsatt ikke at det er spesielt vanlig at de uten partner får barn gjennom klinikk osv enda.

Ikke utdaterte holdninger, men jeg mener at det ikke er rett at alle skal få barn for enhver pris. Det er ikke noe unaturlig ved det at ikke alle får barn, men de fleste tenker jo ikke lenger enn at de vil ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du mener at folk ikke bør få barn er ikke ekvivalent med at de ikke KAN få barn. Den medisinske teknologien er heldigvis slik at antikviterte holdninger ikke setter sperrer for mennesker lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Crazycatlady

Har ikke skrevet at de ikke kan få barn,men at for noen blir det sånn og da må de leve med det. De kan få barn ja,men det er jo ganske store utgifter å gå til en klinikk for eksempel og jeg tror det fortsatt er et fåtall som gjør det.Adoptere er jo en langvarig prosess,og også vanskelig prosess har jeg inntrykk av.

Noen partnerløse ønsker seg jo også en partner,og er ikke alle som ønsker å leve som alenemor eller alenefar.

Ja,alle kan få barn om de vil og kan,men fortsatt så er det mange faktorer som gjør at noen ender opp barnløse selv om de vil ha barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader, jeg er 20 år. Har vært sammen med typen i to år, og blir stressa av å lese slike artikler, lurer på hvordan det blir når jeg nærmerer meg 30 og ikke har barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Enig crazycatlady. Jeg ønsker meg barn jeg, men ikke alene. Jeg har ikke lyst å benytte meg av kunstig befruktning med mindre jeg må. Jeg tror de aller fleste onsker barn på den naturlige måten med mannen i sitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...