Gå til innhold

Hvilken utdanning skal jeg velge når jeg er introvert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å nå ble jeg glad! Jeg ble nemlig veldig lettet selv når jeg kom over dette temaet. Jeg kjente meg igjen og endelig så begynte jeg å tro på at jeg kanskje ikke var et sosialt avvik allikevel :P Glad jeg kunne hjelpe!!

Anonymous poster hash: b2a89...55e

Hehe, high five for at vi ikke er sosiale avvik! Tusen takk igjen for hjelpen! :hug: Nå ble jeg ivrig etter å lære mer om dette temaet. :danse:

TS

Anonymous poster hash: 5cd33...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sakone

Regnskap/revisor er jo et godt forslag.

Revisor er absolutt ikke et godt forslag ^^

Revisjon krever veldig mye kundekontakt, man er ofte opptil 50% av tiden uten hos kunder, man er avhengig av å kunne snakke med alle type mennesker, alt fra en på lageret til en administrerende direktør. Men regnskapsfører er nok noe bedre ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revisor er absolutt ikke et godt forslag ^^

Revisjon krever veldig mye kundekontakt, man er ofte opptil 50% av tiden uten hos kunder, man er avhengig av å kunne snakke med alle type mennesker, alt fra en på lageret til en administrerende direktør. Men regnskapsfører er nok noe bedre ^^

Det er vel ikke det at jeg er introvert som er det verste med den jobben. :fnise:

TS

Anonymous poster hash: 5cd33...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sakone

Det er vel ikke det at jeg er introvert som er det verste med den jobben. :fnise:

TS

Anonymous poster hash: 5cd33...33a

Revisjon er veldig spennende! Masse spennende problemstillinger. Revisjon handler jo også om å kontrollere at noe er i samsvar med lover og regler ^^ Man er innom masse forskjellige fagfelter som regnskap, skatt, revisjon, juss, verdsettelse, bedriftsøkonomi, mikro-makro økonomi osv osv ^^

Absolutt et yrke som er å anbefale :) Revisjon slik det er i dag er veldig forskjellig fra slik revisjon var for 20 år siden f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg ut i fra interessefelt, hva har du lyst til?

Endret av Mozarella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig at du velger et felt du er interessert i, i hvert fall er det en del av min introverte personlighet at jeg har noen interesser og fagfelt som er veldig viktige for meg, og som jeg er god i. Dessuten tror jeg at selv om en er introvert kan en fint takle en del oppgaver som overfladisk sett virker "utadvente". For eksempel har jeg ikke noe problem med å undervise i fag jeg elsker, eller med å holde foredrag for en større forsamling. Men jeg kunne nok ikke undervist på heltid og forholdt meg personlig til en hel skoleklasse, så jeg tror ikke jeg kunne jobbet som lærer. Ei heller kunne jeg jobbet (over tid) innen omsorgsyrker eller typiske serviceyrker som butikk etc. Men har en introvert kjæreste som jobber som kommunikasjonsrådgiver - det går faktisk helt fint, og evnen til å lytte/reflektere og la andre snakke er en styrke.

Mulighetene er egentlig mange, og jeg tror ikke det nødvendigvis er det beste valget å velge en jobb hvor en nesten hele tiden jobber alene. Selv om en er introvert har en jo ofte glede og utbytte av en del sosial interaksjon, så lenge det dreier seg om noe som gir mening, hvor en har noe faglig å bidra med og hvor det kanskje ikke er mange mennesker å forholde seg til hele tiden...



Anonymous poster hash: b7c69...bc5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...