Gå til innhold

Draumen om tredjegullet!

Anbefalte innlegg

Skrevet
På ‎24‎.‎11‎.‎2016 den 10.17, Ny Bruker skrev:

Forstår ikke hvorfor folk tar det så negative allerede. Siden du ikke blør og ikke fikk påvist MA, så er det bare å vente og se hva som skjer. Jeg stemmer for at alt er fint med babyen(e).

For å seia det sånn: Eg har opplevd MA to gangar før. Blødde eg? Nei! Hadde eg menssmerter i mage og rygg? Ja! Ingen graviditetsymptom? Nei! Steig hcg, men ikkje raskt nok? Ja! Er det akkurat sånn eg har det no? JA! Konklusjon: Dette svangerskapet blir det garantert aldri noko av! :sukk: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
På ‎24‎.‎11‎.‎2016 den 10.41, Synne-Marie skrev:

Innom å legger igjen en liten hilsen. Har fulgt deg tidligere, men muligens i en anen dagbok og under et annet nick?

Håper at smertene dine bare er et resultat av det som høres ut som en sinnsyk behandling på klinikken. Jeg tror noen og enhver kunne fått smerter av et sånt opplegg.

Den gangen jeg hadde svangerskap utenfor livmoren hadde jeg ikke noe særlig smerter eller ubehag før egglederen sprakk, så det at du er øm på en side så tidlig behøver slett ikke å bety at egget(ene?) sitter noe annet sted enn i livmoren.

Jeg skjønner godt behovet for å beskytte seg når en har ventet så lenge som det du har, men jeg håper du klarer å senke skuldrene litt også. Det er ikke noe du får gjort fra eller til nå, likevel.

Masse lykke til fremover! Håper du sitter med en bylt eller to i armene, når sommeren kommer :)

Takk for omtanken, Synne-Marie! :klem: 

Ja, det var ei forferdelig behandling eg fekk på klinikken. :( Og eg synst fortsatt det er litt mystisk at menssmertene kom akkurat dagen etter, når eg ikkje hadde kjent nokon sånne smerter før det i det heile tatt. Det kan sjølvsagt vera tilfeldig, men det får eg jo aldri vita. :sukk: 

Så skummelt at eggledaren plutselig sprakk hos deg, når du ikkje hadde merka noko spesielt på forhånd. :( Kor langt var du på vei når det skjedde? Eg er veldig redd for at eg har svangerskap utanfor livmora. Eg har den kulen nederst i magen på høgre side fortsatt, og det er ømt og vondt når eg trykker forsiktig på kulen. Fryktar at egget har festa seg i høgre eggledar eller eggstokk, og at det er derfor eg har ein øm kul der. Men det er liksom ikkje så mykje eg får gjort med det enda. Eg har berre fått beskjed om å ta kontakt med lege viss eg får kraftige magesmerter. Tenk om det er svangerskap utanfor livmora, og at eggledaren sprekker før eg har time til tidlig UL om litt over ei veke? :( Eg har ikkje kjent stikking/strekking i livmora ein einaste gang, noko som også styrkar mistanken min om at egget har festa seg ein annan plass enn i livmora.

Det blir nok dessverre ingen baby på meg denne gangen heller, sjølv om eg hadde håpa veldig på at det endelig skulle bli min tur denne gangen. :trist:

Endret av Mirabella76
Skrevet (endret)
På ‎24‎.‎11‎.‎2016 den 11.57, Havrekjeksen skrev:

Kjære, vakre deg. Jeg tenkte som deg i starten av dette svangerskapet. Jeg visste smertene var like menssmerter og at de gav meg troen på at alt håp var ute og hver gang jeg gikk forbi et toalett besøkte jeg det troende om at NÅ er det blod på papiret, det kjenner jeg. Overbevist, for så godt kjenner jeg min egen kropp. 

Men jeg ble lurt. Og jeg var ikke overstimulert, hadde væske i buk eller forstørret eggstokker... Jeg har en god magefølelse for 40-årsgaven din. Klem! 

Takk for omtanken, men det blir nok dessverre ingen baby på meg denne gangen heller. :sukk: Eg har det akkurat likt som eg har hatt det dei to forrige gangane eg har mista. I tillegg har eg denne ømme kulen på høgre side i magen, kombinert med null stikkingar/strekkingar i livmora - som gjer at eg mistenker svangerskap utanfor livmora denne gangen.

Men veldig kjekt å høyra at du tok feil, og at du er gravid no! :) Eg hadde også litt menssmerter då eg var gravid med minstejenta mi. Men då hadde eg kun svake menssmerter i magen innimellom, aldri i ryggen i tillegg, sånn som eg har no, og har hatt dei to gangane eg har mista før.

Endret av Mirabella76
Skrevet
1 minutt siden, Mirabella76 skrev:

Takk for omtanken, Synne-Marie! :klem: 

Ja, det var ei forferdelig behandling eg fekk på klinikken. :( Og eg synst fortsatt det er litt mystisk at mensmertene kom akkurat dagen etter, når eg ikkje hadde kjent nokon sånne smerter før det i det heile tatt. Det kan sjølvsagt vera tilfeldig, men det får eg jo aldri vita. :sukk: 

Så skummelt at eggledaren plutselig sprakk hos deg, når du ikkje hadde merka noko spesielt på forhånd. :( Kor langt var du på vei når det skjedde? Eg er veldig redd for at eg har svangerskap utanfor livmora. Eg har den kulen nederst i magen på høgre side fortsatt, og et er ømt og vondt når eg trykker forsiktig på kulen. Fryktar at egget har festa seg i høgre eggledar eller eggstokk, og det er derfor eg har ein øm kul der. Men det er liksom ikkje så mykje eg fær gjort med det. Eg har berre fått eskjed om å ta kontakt med lege viss eg får kraftige magemerter. Tenk om det er svangerskap utanfor livmora, og at eggledaren sprekker før eg har time til tidlig UL om litt over ei veke? :( Eg har ikkje kjent stikking/strekking i livmora ein einaste gang, noko som også styrkar mistanen min om at egget har festa seg ein annan plass enn i livmora.

Det blir nok dessverre ingen baby på meg denne gangen heller, sjølv om eg hadde håpa veldig på at det endelig skulle bli min tur denne gangen. :trist:

Jeg var vel 9-10 uker på veg, når det skjedde. Tror ikke jeg fikk noen kul, eller ømhet på den siden svangerskapet satt. Det var i såfall så lite at jeg ikke mistenkte ex.u. Når jeg først fikk vondt var jeg ikke i tvil om at noe var galt. Det var de verste smertene jeg har kjent. Verre enn å føde vil jeg si. Men jeg trodde først det var SA, så det tok noen timer før jeg kom meg på sykehuset.

Jeg vil heller tro at smertene du har nå er et resultat av behandlinga du fikk og at det kanskje overdøver eventuelle svangerskapssymptomer du ville kjent. Jeg håper at du får gode nyheter neste tirsdag :hug: 

Skrevet (endret)
På ‎26‎.‎11‎.‎2016 den 19.44, Joe12 skrev:

Hvordan går det Mirabella? Noe nytt? :blomst:

Nei, alt er vel egentlig likt som det har vore. Den ømme kulen i magen er der fortsatt, og eg har ikkje eit einaste graviditetsymptom. Det einaste eg kjenner er sånne svake menssmerter i mage og rygg innimellom, noko eg veit at er eit dårlig tegn.

Det einaste nye, er vel at eg på fredag fekk svar på hcg-prøvane eg tok mandag og onsdag denne veka. HCG var på 1797 på mandag, og på 2616 på onsdag. Så det hadde stige ein god del på to dagar, men ikkje dobla seg. Eg er overbevist om at dette enten er ein ny MA, eller svangerskap utanfor livmora. :sukk:

Endret av Mirabella76
Skrevet
9 minutter siden, Synne-Marie skrev:

Jeg var vel 9-10 uker på veg, når det skjedde. Tror ikke jeg fikk noen kul, eller ømhet på den siden svangerskapet satt. Det var i såfall så lite at jeg ikke mistenkte ex.u. Når jeg først fikk vondt var jeg ikke i tvil om at noe var galt. Det var de verste smertene jeg har kjent. Verre enn å føde vil jeg si. Men jeg trodde først det var SA, så det tok noen timer før jeg kom meg på sykehuset.

Jeg vil heller tro at smertene du har nå er et resultat av behandlinga du fikk og at det kanskje overdøver eventuelle svangerskapssymptomer du ville kjent. Jeg håper at du får gode nyheter neste tirsdag :hug: 

Fytti grisen, så skummelt! :( Eg er akkurat 7 veker på vei når eg skal på tidlig UL, så får berre håpa at det ikkje skjer noko sånt innan den tid. Då kan forhåpentligvis legen sjå om det er noko fosteranlegg i livmora, eller ikkje. Og viss det ikkje er det, men hcg fortset å stiga, så er det vel ingen tvil om at det må vera svangerskap utanfor livmora!

Skrevet

Om legen ikke finner fosteranlegg i livmora, vil han nok garantert sjekke om det sitter utenfor livmora. I så fall vil du få behandling. 

Skrevet
6 minutter siden, Synne-Marie skrev:

Om legen ikke finner fosteranlegg i livmora, vil han nok garantert sjekke om det sitter utenfor livmora. I så fall vil du få behandling. 

Ja, er det eg håpar på.

Skrevet
15 timer siden, Mirabella76 skrev:

Nei, alt er vel egentlig likt som det har vore. Den ømme kulen i magen er der fortsatt, og eg har ikkje eit einaste graviditetsymptom. Det einaste eg kjenner er sånne svake menssmerter i mage og rygg innimellom, noko eg veit at er eit dårlig tegn.

Det einaste nye, er vel at eg på fredag fekk svar på hcg-prøvane eg tok mandag og onsdag denne veka. HCG var på 1797 på mandag, og på 2616 på onsdag. Så det hadde stige ein god del på to dagar, men ikkje dobla seg. Eg er overbevist om at dette enten er ein ny MA, eller svangerskap utanfor livmora. :sukk:

Godt å høre at HCG er så høy allerede og stiger, selv om det ikke har doblet seg. Den kan jo doble seg på 3 døgn hos deg som er også normalt. Da jeg opplevde SA i uke 8 hadde jeg HCG på bare 156 i uke 5+1 og 320 to dager senere. Den var da lav.

Heier fortsatt på babyene og at dette skal gå fint :)

Hvor langt på vei er du nå?

Skrevet
4 timer siden, Ny Bruker skrev:

Godt å høre at HCG er så høy allerede og stiger, selv om det ikke har doblet seg. Den kan jo doble seg på 3 døgn hos deg som er også normalt. Da jeg opplevde SA i uke 8 hadde jeg HCG på bare 156 i uke 5+1 og 320 to dager senere. Den var da lav.

Heier fortsatt på babyene og at dette skal gå fint :)

Hvor langt på vei er du nå?

Eg er 6 veker i morgon, men dette her går absolutt ikkje bra. :( Eg tok ein ny CB- digital graviditetstest med vekeindikator i dag. Testen viste fortsatt 2-3, akkurat sånn som den gjorde for 1 1/2 veke sidan. :sukk:

Skrevet (endret)
16 timer siden, Susa skrev:

http://nor.wantbaby.info/kalkulatorer/hcg-stigning?mode=dpo&cycle=28&day1=20&hcg1=1797&day2=22&hcg2=2616&pregnancy=0

jeg la det inn i en kalkulator jeg. Forrige mandag var du ca 4+6,så da regna jeg det til 20 dager med en 28 dagers syklus.

ser jo ikke så værst ut dette da...

Hcg var på ca 2600 onsdag i forrige veke. Og eg leste i pakningsvedlegget at testen skal visa 3+ når hcg er over 2000. Så at testen fortsatt viste 2-3 i går (mandag), nesten ei veke seinare, må jo berre bety at hcg har begynt å synka. :sukk:

Derfor var eg innom legekontoret igjen i dag, og fekk tatt ein ny hcg- prøve. Så har eg forhåpentligvis ein dokumentasjon på at hcg- nivået mitt ikkje er sånn som der skal vera, når eg skal på UL på klinikken neste tirsdag.

Eg har heller ingen graviditetssymptom, som stikkingar/strekkingar i magen, sånn som eg har hatt før når eg har vore gravid. Dei to gangane eg har vore gravid og det har gått bra, har kvalmen kome omtrent akkurat når eg er 6 veker på vei. Og eg er no ikkje i nærheten av å føla meg kvalm ein gang, og er er 6 veker på vei i dag. Eg har heller ingen andre graviditetssymptom. Kun litt smerter i mage og rygg innimellom, sånn som eg har hatt dei gangane eg har mista. Så det er dessverre ikkje noko håp lenger. :trist:

Eg tippar hcg-nivået var ok på dei to første målingane, fordi  eg for første gang kjente sånne smerter i magen berre  to dagar før første hcg-prøve. Hcg-nivået steig sikkert normalt fram til då. Derfor hadde ikkje kroppen oppdaga enda at noko var gale, og fortsatte å produsera hcg nesten som normalt. Det samme har nemlig skjedd dei to forrige gangane eg har mista. :sukk:

Endret av Mirabella76
Skrevet

Krysser fingrene for deg Mirabella! Forstår at du ikke klarer å være positiv, tidlig graviditet er jo utrolig slitsomt og nervepirrende selv når alt forløper som forventet. Jeg gav selv opp alt håp flere ganger de første 12 ukene av min siste graviditet, men alt gikk utrolig nok bra.

Når får du svar på HCG-prøvene?

Skrevet
4 timer siden, Frøken Vims skrev:

Krysser fingrene for deg Mirabella! Forstår at du ikke klarer å være positiv, tidlig graviditet er jo utrolig slitsomt og nervepirrende selv når alt forløper som forventet. Jeg gav selv opp alt håp flere ganger de første 12 ukene av min siste graviditet, men alt gikk utrolig nok bra.

Når får du svar på HCG-prøvene?

Reknar med at eg får svar på torsdag, på den HCG-prøven eg tok i dag. Viss resultatet på den er veldig lavt, så ser eg ikkje poenget i å ta ein ny HCG- prøve. Men viss HCG fortsatt er ganske høg, så ber eg om å få tatt ein ny prøve då, for å sjekka stigningen.  

Men alt håp er ute uansett, det berre veit eg. :( Det er ikkje sånn at eg tenker at det mest sannsynlig har gått gale, eg er faktisk 100% sikker på at det ikkje er liv lenger. :sukk:

Skrevet (endret)

I dag fekk eg svar på den siste HCG-prøven, som eg tok på tirsdag (6+0). HCG var på 8736. Forrige HCG- prøve tok eg 6 dagar før det igjen, og den var på 2616.

Så HCG fortset merkelig nok å stiga ganske mykje, men ikkje nok i forhold til kva den skulle ha gjort. HCG burde helst ha dobla seg 3 gangar i løpet av dei dagane, og vore på over 20 000 no på tirsdag. Og sjølv om HCG hadde dobla seg så seint som kvar 3. dag, så skulle det på tirsdag uansett ha vore på over 10 000. Så HCG har ikkje ein gang dobla seg kvar 3. dag hos meg. 

Så då har eg vel egentlig fått ein bekreftelse på det eg har visst ganske lenge allerede - nemlig at dette ikkje går bra. :( Snakka med ein av sykepleiarane ved klinikken i dag. Ho synst HCG hadde stige for mykje, til at ho trudde det var svangerskap utanfor livmora. Ho trudde heller at det var ein tom fostersekk i livmora. Så får eg vel berre venta og sjå kva dei finner ut på UL-kontrollen på tirsdag. :sukk:

Endret av Mirabella76
Skrevet (endret)
7 timer siden, Susa skrev:

Interessant link, men berre så synd at denne graviditeten har stoppa opp. :( Eg skulle ha vore kvalm no, viss alt hadde vore normalt! Og hatt stikkingar/strekkingar i livmora. Sånn som det har vore dei to gangane det har gått bra. Ikkje eit einaste graviditetssymptom har eg kjent denne gangen - og det går jo ikkje an etter 6 1/2 veke, viss alt er normalt. :sukk:

Endret av Mirabella76
Skrevet (endret)

Alle svangerskap er forskjellige. Til og med svangerskap hos den samme kvinnen. Denne gangen er du også eldre, hormonene er annerledes, så kan bare være heldig og slippe plagene.

Jeg syns hcg resultatee er fine, jeg. Kan bare bety at du er gravid med en og ikke to.

I uke 6 kan hcg variere så mye som mellom 1080 og 56500.

http://www.whattoexpect.com/pregnancy/ask-heidi/hcg-levels.aspx

Endret av Ny Bruker
  • Liker 2
Skrevet

Om begge eggene festet seg og det ene gikk til grunne, vil det kanskje tøyse til hormonene dine?

Jeg har aldri hatt noen symptomer før mellom uke 12-16 når bekkenløsningen slår til. Fascinert over dere som kjenner så mye, så tidlig!

Skrevet

Oppdater gjerne om hvordan det gikk på UL. Tenker på deg og sender varme klemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...