Gå til innhold

Draumen om tredjegullet!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, håper alt er bra med deg, Mirabella :klem: Ikke noe godt å ha det sånn du har det nå :icon_frown: Krysser fingrene for deg! 

Skrevet
22 timer siden, Weebs skrev:

Nei! Så trist å komme inn her å lese. Jeg som var så glad for at du endelig hadde tatt feil :( Du kjenner kroppen din bedre enn de fleste så jeg skal ikke tvile på følelsene dine. Men jeg vil gjerne ha håndfaste bevis likevel. 

Åh :icon_frown:

:hug:

Eg er nok ei ekte graviditets-spåkone likevel, dessverre for meg denne gangen! :sukk: Menssmertene/ abortsmertene har fortsatt i heile dag og, så dette her er absolutt ikkje bra. :(

Skrevet
13 timer siden, Ny Bruker skrev:

Jeg vedder faktisk at det er overstimulering og væske i buken som plager deg. Gratulerer med graviditeten!!! Dette kommer til å gå strålende, skal du se!!!

Takk, men dette svangerskapet blir garantert ikkje noko av. :sukk: Ikkje for å vera kjip, men eg har tydelige symptom på MA. Eg kjenner smertene veldig god igjen, for eg har opplevd det samme to gangar før.

Eg har heller ingen symptom på overstimulering, utenom at eg har vore veldig oppblåst i magen. Og den der kulen tvilar eg på at berre er ein forstørra eggstokk, for den er så stor og hard, og veldig lett å kjenna utenpå magen. 

Skrevet (endret)
8 timer siden, Susa skrev:

Uff, Mirabella, det var ikke sånt jeg hadde lyst til å lese om. Håper virkelig de har gitt deg riktige undersøkelser og gitt deg svar idag!

Eg har vore på legekontoret i dag, og fått målt hcg. Fortalte om den dårlige opplevelsen eg hadde med legen på klinikken på fredag. Og så krevde eg å få ein ny og ordentlig sjekk. Så no har eg time til UL på sykehuset i morgon, for å sjekka kulen. Gruar meg! :(

Endret av Mirabella76
Skrevet
8 timer siden, Harlekin skrev:

Jeg håper virkelig du tar feil, Mirabella. Krysser fingrene for deg!

Takk  men eg kjenner nok kroppen min så godt at eg dessverre ikkje tar feil. :( Er nok også derfor eg var så overbevist om at eg ikkje var gravid, fordi noko har vore gale heile tida. Eg har ikkje kjent stikkingar/strekkingar eller noko anna i livmora ein einaste gang! 

Skrevet (endret)
3 timer siden, Frøken Vims skrev:

Håper smertene kommer fra overstimulering og at alt er bra! Selv har jeg kun hatt stikninger i starten i det første av mine to svangerskap. I det andre svangerskapet hadde jeg knapt symptomer før jeg var 6-7 uker, og har skyldt fraværet av stikninger på en godt brukt kropp ;) 

Vet selv hvor vanskelig det er å være positiv når man føler det et noe galt. Hadde selv blødninger de første 10 ukene i begge mine svangerskap, og var overbevist om at det var gått galt begge ganger, men i andreetasjen ligger to velskapte gutter og sover :hjerte: Krysser fingrene for deg!

Takk! Eg tenkte heilt fram til fredag at det var håp, sjølv om eg ikkje hadde kjent nokon stikkingar/strekkingar i livmora enda. Men etter at abortsmertene kom og har vart heilt sidan lørdag, etter at den galne legedama stakk meg alle veiar dagen før, så er det garantert ikkje noko håp lenger. Det er nesten sånn at eg mistenker den gale legedama for at ho faktisk stakk nåla inn i livmora, og ved eit "uhell" framkalte ein abort. :(

Endret av Mirabella76
Skrevet
3 timer siden, LoveTrain skrev:

Håper alt er bra:klem:

1 time siden, Mayah skrev:

Åh, håper alt er bra med deg, Mirabella :klem: Ikke noe godt å ha det sånn du har det nå :icon_frown: Krysser fingrene for deg! 

30 minutter siden, miaw skrev:

Jeg heier på deg Mirabella.

:hug::sukk:

Takk, men dette her endar nok som sagt dårlig. :sukk:

Eg har vanskelig for å tru at den store, harde kulen kan vera noko så uskyldig som ein forstørra eggstokk. No har eg begynt å frykta at det er ein stor cyste, eller i verste fall eggstokkreft. :( Eg er skikkelig redd og bekymra. :trist: Og midt oppi bekymringane mine for kulen, så får eg abortsmerter og mistar spiren/spirane mine! :sukk:

Skrevet

Lykke til hos legen i dag :klemmer: Håper det ikke er så ille som du frykter!

Skrevet

Lykke til hos legen, Mirabella! Tenker på deg :hug:

Skrevet (endret)
3 timer siden, miore skrev:

Lykke til hos legen i dag :klemmer: Håper det ikke er så ille som du frykter!

1 time siden, Harlekin skrev:

Lykke til hos legen, Mirabella! Tenker på deg :hug:

Tusen takk, begge to. :klem:

No er eg ferdig med UL- undersøkelsen, men eg vart vel egentlig ikkje så veldig mykje klokare. :sjenert: Det einaste legen kunne sjå, var veldig forstørra eggstokkar. Legen som undersøkte meg i dag var heldigvis hyggelig, og tok seg god tid til å prata med meg. :) Men han var ikkje gynekolog, så han visste ikkje så mykje om overstimulering, og kor store eggstokkane kunne bli etter hormonstimulering. Eggstokkane mine var iallfall veldig mykje større enn det dei normalt såg. 

Legen kunne heldigvis ikkje finna noko anna gale, så då får eg vel berre prøva å stola på at det er overstimulerte eggstokkar som er grunnen til kulen og smertene.  :vetikke: Han synst forresten at den tappinga av væske frå buken høyrtest heilt unødvendig ut. På sykehuset tappa dei aldri ut væske frå buken på pasientar, uten at dei hadde store mengder væske i buken av forskjellige årsaker. Så han ville absolutt ikkje ha anbefalt å gjera det i mitt tilfelle. Berre så kjipt å tenka på at det allerede er gjort, og at abortsmertene kom dagen etter at legen ved klinikken prøvde å tappa væske ut av buken på meg, og stakk meg i hytt og pine! :(

Legen som undersøkte meg i dag, anbefalte at eg fekk ein ny sjekk av eggstokkane hos ein gynekolog om ei stund, for å følgja med på dei, sidan dei var så store. Men det måtte eg ordna gjennom fastlegen min  Og så synst han også det var eit poeng i å følgja med på tegn på svangerskap utanfor livmora, og ta kontakt med lege med ein gang viss eg fekk sterke magesmerter - sidan eg ikkje kjenner tegn til noko graviditet i livmora.

Men mest sannsynlig så har jo dette svangerskapet gått til grunne allerede. :( Det følest veldig sånn, for eg har hatt menssmerter stort sett heile tida, etter at eg kjente smertene for første gang på lørdag. :sukk: Ja ja, eg får vel berre fortsetja med dei blodfortynnande sprøytene, og få ein ny sjekk hos gynekolog om ei stund.

Endret av Mirabella76
Skrevet

Du er gravid inntil noe annet er bevist. Hvor lenge på vei er du nå? Bare lurer på når du kan få TUL:

Skrevet (endret)
1 time siden, Ny Bruker skrev:

Du er gravid inntil noe annet er bevist. Hvor lenge på vei er du nå? Bare lurer på når du kan få TUL:

Med sånne abortsmerter som eg har hatt dei siste dagane (og som eg også har hatt dei to forrige gangane eg har mista), så berre veit eg at dette ikkje går bra. :( Utrulig trist, men eg har innsett at det er sånn det kjem til å enda denne gangen og. :sukk: Uansett, eg skal vera akkurat 5 veker på vei i dag. Har fått time til tidlig UL om 2 veker, når eg skal vera 7 veker på vei. Men viss hcg-prøven viser for dårlig stigning, noko den heilt sikkert gjer - så blir det vel andri noko av den UL-timen. :trist:

Endret av Mirabella76
Skrevet

Så utrolig trist å gå inne å lese her. Hadde virkelig håpet at det gikk veien din denne gangen. :klem:

Skrevet (endret)

Forstår ikke hvorfor folk tar det så negative allerede. Siden du ikke blør og ikke fikk påvist MA, så er det bare å vente og se hva som skjer. Jeg stemmer for at alt er fint med babyen(e).

Endret av Ny Bruker
  • Liker 6
Skrevet

Innom å legger igjen en liten hilsen. Har fulgt deg tidligere, men muligens i en anen dagbok og under et annet nick?

Håper at smertene dine bare er et resultat av det som høres ut som en sinnsyk behandling på klinikken. Jeg tror noen og enhver kunne fått smerter av et sånt opplegg.

Den gangen jeg hadde svangerskap utenfor livmoren hadde jeg ikke noe særlig smerter eller ubehag før egglederen sprakk, så det at du er øm på en side så tidlig behøver slett ikke å bety at egget(ene?) sitter noe annet sted enn i livmoren.

Jeg skjønner godt behovet for å beskytte seg når en har ventet så lenge som det du har, men jeg håper du klarer å senke skuldrene litt også. Det er ikke noe du får gjort fra eller til nå, likevel.

Masse lykke til fremover! Håper du sitter med en bylt eller to i armene, når sommeren kommer :)

Skrevet

Kjære, vakre deg. Jeg tenkte som deg i starten av dette svangerskapet. Jeg visste smertene var like menssmerter og at de gav meg troen på at alt håp var ute og hver gang jeg gikk forbi et toalett besøkte jeg det troende om at NÅ er det blod på papiret, det kjenner jeg. Overbevist, for så godt kjenner jeg min egen kropp. 

Men jeg ble lurt. Og jeg var ikke overstimulert, hadde væske i buk eller forstørret eggstokker... Jeg har en god magefølelse for 40-årsgaven din. Klem! 

• Liker 1
Skrevet (endret)
På ‎23‎.‎11‎.‎2016 den 8.09, Mumsy skrev:

Så utrolig trist å gå inne å lese her. Hadde virkelig håpet at det gikk veien din denne gangen. :klem:

Takk for omtanken, Mumsy! :klem:

Ja, eg hadde håpa så veldig at det endelig skulle gå veien for meg denne gangen, men det var vel for mykje å håpa på. :sukk:

Endret av Mirabella76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...