Lutetium 71 Skrevet 31. mai 2013 #81 Skrevet 31. mai 2013 Ja, det er fordi vi har vært i Pakistan, Somalia og en rekke araberland og tatt naturrressurser, at de kommer hit. Eller fordi vi har utnyttet dem ved våre styrkers nærvær i Afghanistan og Irak f.eks., hvilket selvsagt har gitt oss stor økonomisk gevinst, at de følger etter oss (- vi som betraktes som en av fiendene!). Men som sagt, ikke glem alt gullet og alle naturressursene vi har stjålet fra Pakistan og Somalia! Hvem er det vi'et du snakker om egentlig?
Fossegrimen Skrevet 2. juni 2013 #82 Skrevet 2. juni 2013 Tøv! Jeg har aldri sett noen venstreekstremister protestere mot behandlingen europeiskættede får i afrikanske land generelt og i Rhodesia spesielt. Det er som med anti-rasisme i Norge, vet du. Egentlig er anti-rasisme et kodeord for anti-europeisk. Er venstreekstremister representative for norsk offentlighet? Hvorfor er du så småborgerlig, Dullum? Jeg trodde du var en kommunist som var opptatt av å fremme kommunisme, men kommunisme har jo absolutt ingenting å gjøre med liberalistisk ideologi som norsk borgerrett for innvandrerfolkeslag. Hvorfor er det så viktig for en angivelig kommunist å bevare de politiske resultatene av borgerlig innvandringspolitikk, og attpåtil med utgangspunkt i liberalistisk ideologi? Jeg ser du iherdig prøver å distansere deg fra det du kaller et fjasete og småborgerlig sosialistisk venstreparti, men når det først kommer til stykket er du selv en fjasete og småborgerlig sosialistisk venstrepartimann så god som noen. Jeg påpeker bare at folk som fronter borgerlige partier og ideologier burde vite hva de snakker om.
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 3. juni 2013 #83 Skrevet 3. juni 2013 Ja, det er fordi vi har vært i Pakistan, Somalia og en rekke araberland og tatt naturrressurser, at de kommer hit. Eller fordi vi har utnyttet dem ved våre styrkers nærvær i Afghanistan og Irak f.eks., hvilket selvsagt har gitt oss stor økonomisk gevinst, at de følger etter oss (- vi som betraktes som en av fiendene!). Men som sagt, ikke glem alt gullet og alle naturressursene vi har stjålet fra Pakistan og Somalia! Hva slags ressurser har "vi" stjålet fra Somalia? Helt konkret?
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2013 #84 Skrevet 3. juni 2013 Er venstreekstremister representative for norsk offentlighet? Poenget er først og fremst at det i virkeligheten ikke er noen protester i det offentlige Norge mot behandlingen europeiskættede får i afrikanske land generelt og i Rhodesia spesielt. Det er som med anti-rasisme i den europeiske verden, vet du. Egentlig er anti-rasisme et kodeord for anti-europeisk. En annen ting er at i den grad rasister er høyreekstreme, synes jeg ikke det er mindre misvisende å fremstille norsk offentlighet som venstreekstrem. Jeg påpeker bare at folk som fronter borgerlige partier og ideologier burde vite hva de snakker om. Nei, du gjør mer enn det, du bruker borgerlig ideologi for å begrunne ditt innvandringsliberale standpunkt. Akkurat som jeg flere ganger på radioen i dag hørte en stortingsrepresentant for Sosialistisk Venstreparti, som kommentar til at Statistisk Sentralbyrå endelig har innrømmet et radikalt etnokulturelt skifte i Norge som følge av innvandringspolitikken, fremførte som argument til støtte for masseinnvandringen til Norge at det er veldig mange norske bedrifter som er glad for arbeidsinnvandringen til Norge.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2013 #85 Skrevet 4. juni 2013 Ja, det er fordi vi har vært i Pakistan, Somalia og en rekke araberland og tatt naturrressurser, at de kommer hit. Eller fordi vi har utnyttet dem ved våre styrkers nærvær i Afghanistan og Irak f.eks., hvilket selvsagt har gitt oss stor økonomisk gevinst, at de følger etter oss (- vi som betraktes som en av fiendene!). Men som sagt, ikke glem alt gullet og alle naturressursene vi har stjålet fra Pakistan og Somalia! 1. Hvem er "vi"? Har Norge vært koloniherrer i Pakistan, i arabiske land eller i Somalia? Dette var nytt for meg. Kanskje du i din uendelige visdom kan opplyse meg? 2. Har Somalia naturrressurser av betydning? Det de har er asylsøkere, men det er vel neppe noe vi trenger, eller hva? 3. Hva slags økonomisk gevinst er det egentlig oppholdet i Afghanistan har gitt staten Norge? Jeg mener bestemt at det har vært et eneste stort tapsprosjekt. Men kanskje du i din uendelige visdom kan opplyse meg?
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2013 #86 Skrevet 4. juni 2013 Du har en nedlatende tone og ber meg om å lese det jeg skriver før jeg poster. At jeg dermed skal unngå "dårlige" argumenter. Det er en hersketeknikk. Drap i affeksjon er i praksis det samme som æresdrap. Jeg gir blanke i hvorfor menn dreper kona si. Det at de dreper kona er problemet, ikke hvorfor. Det er ikke TILFELDIGE personer. Det er kvinnedrap, KONEdrap. Kona er ikke en tilfeldig person. Dette ligger dypt i kjønnsrollene. Den store forskjellen ligger i at æresdrap er motivert av og tilhører en skamkultur. Mindreverdige sivilisasjoner har gjerne en skamkultur. Vi har den ikke. Vi har hatt den, riktignok. Men århundrer med sivilisasjonsprosess har renset den ut av kulturen vår. Hva gjelder disse partnerdrapene: jeg vet ikke sikkert, men så vidt jeg har fått med meg dreier de seg i mange tilfeller om par hvor mannen er ikke-vestlig og kvinnen er norsk. Det er neppe overraskende om inntrykket skulle vise seg å være korrekt ved nærmere undersøkelser, siden mange av disse mennene kommer fra kulturkretser hvor aggresjon kanaliseres inn i usiviliserte former, og hvor evnen og viljen til rasjonell konfliktløsning mangler i stor grad.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2013 #87 Skrevet 4. juni 2013 Forskjellen er minimal for vedkommende som blir drept. Drap er drap. Kvinnediskrimmering skal aldri aksepteres. Jeg har aldri hevda dette. Men Drizzt får det til å framstå som at kvinnediskrimminering KUN foregår hos muslimer og at hele vesten er en gjeng med rødstrømper. En kjapp tur ut døra bekrefter at dette er svada fra ende til annen. Å deportere unger til land de aldri har vært løser ikke akkurat problemene knyttet til å være kvinne i Norge. Hei du, Dullum! Dette skjønte jeg ikke. Jeg trodde dere venstreraddiser riktignok var imot kvinneundertrykking, men bare når det er hvite menn som er skyldige. Er ikke dere for kvinneundertrykking så lenge det er ikke-vestlige som praktiserer den, dvs. må godtas som en del av kulturen deres? Stemmer ikke dette, Dullum? Hm?
Fossegrimen Skrevet 4. juni 2013 #88 Skrevet 4. juni 2013 Hei du, Dullum! Dette skjønte jeg ikke. Jeg trodde dere venstreraddiser riktignok var imot kvinneundertrykking, men bare når det er hvite menn som er skyldige. Er ikke dere for kvinneundertrykking så lenge det er ikke-vestlige som praktiserer den, dvs. må godtas som en del av kulturen deres? Stemmer ikke dette, Dullum? Hm? Nei. Noe slikt har jeg aldri hevdet.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2013 #89 Skrevet 4. juni 2013 Nei. Noe slikt har jeg aldri hevdet. Nå skuffer du meg, Dullum. Hva er vel en venstreraddis uten en solid dose kulturrelativisme? Det morsomme med dere er jo hvordan dere flakker med blikket straks f.eks. kvinnelig omskjæring nevnes. Dere er jo opptatt av kvinners rettigheter og alt det der. Og så er dere opptatt av minoriteters rettigheter. Og noen ganger, som med kvinnelig omskjæring, så kolliderer interessene til disse to favoritt-ofrene deres. Ja, og hva gjør dere da? Da blir dere usikre, og vet ikke hva dere skal gjøre. Med andre ord: straks den slemme hvite mann er ute av bildet så vet dere ikke hvem fienden deres er.
Djungelvrål Skrevet 4. juni 2013 #90 Skrevet 4. juni 2013 Jeg tror de har trakkasert oss mer enn vi noengang kommer til å trakkasere dem . Ex: Norske menn voldtar ikke muslimske kvinner over en lav sko. Norske gutter roper ikke hore etter muslimske jenter. 1
jabx Skrevet 5. juni 2013 #91 Skrevet 5. juni 2013 (endret) http://www.vg.no/nyh...?artid=10103517 Mange uskyldige muslimer blir nå trakassert i Storbritania, pga., hva to stykker gjorde. De blir ikke trakassert som jødene ble. Tvert imot. Muslimene trakasseres av forstyrrede enkeltmennesker. Jødene ble trakassert av myndighetene. Myndighetene legger faktisk til rette for at muslimene skal få særrettigheter på mange områder. Det er også et mål for mange regjeringer å importere så mange muslimer som mulig. Kulturberikelse som voldtekt, æresdrap, osv. Å sammenligne det at staten i dag gir muslimer særrettigheter med at staten tidligere trakasserte jøder er latterlig, patetisk og historieløst. Endret 5. juni 2013 av jabx 1
Fossegrimen Skrevet 5. juni 2013 #92 Skrevet 5. juni 2013 Nå skuffer du meg, Dullum. Hva er vel en venstreraddis uten en solid dose kulturrelativisme? Det morsomme med dere er jo hvordan dere flakker med blikket straks f.eks. kvinnelig omskjæring nevnes. Dere er jo opptatt av kvinners rettigheter og alt det der. Og så er dere opptatt av minoriteters rettigheter. Og noen ganger, som med kvinnelig omskjæring, så kolliderer interessene til disse to favoritt-ofrene deres. Ja, og hva gjør dere da? Da blir dere usikre, og vet ikke hva dere skal gjøre. Med andre ord: straks den slemme hvite mann er ute av bildet så vet dere ikke hvem fienden deres er. Jeg er for forbud mot både kvinnelig og mannlig omskjæring. Jeg er også imot hijab i politi og rettsvesen. Nei huff, passet ikke stereotypen på meg?? Det var da dumt...
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2013 #93 Skrevet 6. juni 2013 1. Hvem er "vi"? Har Norge vært koloniherrer i Pakistan, i arabiske land eller i Somalia? Dette var nytt for meg. Kanskje du i din uendelige visdom kan opplyse meg? 2. Har Somalia naturrressurser av betydning? Det de har er asylsøkere, men det er vel neppe noe vi trenger, eller hva? 3. Hva slags økonomisk gevinst er det egentlig oppholdet i Afghanistan har gitt staten Norge? Jeg mener bestemt at det har vært et eneste stort tapsprosjekt. Men kanskje du i din uendelige visdom kan opplyse meg? Jeg tror han andre gjest 'kan' ha brukt litebittegranne ironi, jeg. Ironi er vanskelige greier, det!
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2013 #94 Skrevet 7. juni 2013 Hvis muslimene er misfornøyd, hvorfor reiser de ikke hjem? Si det samme om Jødene. En gærning skjøt mot moskeen deres. Vil du si det samme til dem ?
jabx Skrevet 7. juni 2013 #95 Skrevet 7. juni 2013 Si det samme om Jødene. En gærning skjøt mot moskeen deres. Vil du si det samme til dem ? Nei, for de oppfører seg ikke som muslimene. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå