Fossegrimen Skrevet 26. mai 2013 #41 Skrevet 26. mai 2013 Hvem begår æresdrap på Balkan? Muslimer. De har kultur som er veldig preget av religionen. Hvor i Europa er det lovfestet rett å drepe dattera eller kona hvis de har krenket familiens ære? Hvor i Europa er det lovfestet at kvinner er mindre verdt, arver dobbelt så lite, kan ikke gå på skole eller jobbe, skal diskrimineres? Er det 70-tallet nå? Tenk litt på argumentene dine før du skriver - slik unngår du dumme argumenter. Like fullt Europa. Ingen steder i Europa er det lov å drepe dattera eller kona. Det er ikke lov i muslimske land heller. Like fullt blir det praktisert både i Norge av nordmenn og av muslimer i Irak (eller i Norge). Dette gjøres også av nordmenn, men ingen engang VURDERER å sende disse til Midtøsten, hvorfor? Hudfarge? Ting trenger ikke å være lovfesta. Også i Norge tjener kvinner mindre enn menn og trenger kjønnskvotering for å bli representert på lik linje som menn i styrer og i politikken. Igjen, du unnlater å svare på hvorfor vi har 30 000 voldtekter i Norge hvert bidige år, hovedsaklig begått av etniske nordmenn. Spar deg for hersketeknikkene. 5
Gjest Lillesiren Skrevet 26. mai 2013 #42 Skrevet 26. mai 2013 Det er faktisk vanskeligere enn å late til å tro. Hva med velferdsstatkritikken jeg var inne på i stad? Hva med hinduer og buddhister? Æresdrap er faktisk særs vanlig enkelte steder i Europa, f.eks. på Balkan. Vi ser også mange tilfeller av partnerdrap hos etniske nordmenn. Forskjellen er at folk ikke kaller det "æresdrap" når det er snakk om noe annet enn muslimer. Diskrimminering av kvinner er VELDIG vanlig mange europeiske kulturer. Flere europeiske land ga ikke kvinner stemmerett før på 80-tallet. Selv i dag opplever norske jenter å ikke bli tatt seriøst pga. kjønn. 30 000 voldtekter i Norge per år sier også sitt. De fleste av disse står etniske nordmenn for. Lover og regler kan forandres ja, men dersom du endrer fundamentet for dem slik du og andre høyreekstreme tar til orde for rokker du ved klare rettsprinsipper som i HVERT fall er særegne for vesten. Det er fordi det ikke er det. Bak æresdrap ligger en gjennomgående mentalitet, der drapet er legitimert av hele samfunnsgruppen. Æresdrap er berettiget og forventet i enkelte kulturer, og gir drapspersonen ære. Et partnerdrap i Norge har ingen av disse trekkene. Fordi om kvinnediskriminering skulle vise seg å være vanlig enkelte steder i Europa gir det ikke insentiver for å godta det her til lands, gjør det? 4
Gjest Jigsaw Skrevet 26. mai 2013 #43 Skrevet 26. mai 2013 Ting trenger ikke å være lovfesta. Også i Norge tjener kvinner mindre enn menn og trenger kjønnskvotering for å bli representert på lik linje som menn i styrer og i politikken. Igjen, du unnlater å svare på hvorfor vi har 30 000 voldtekter i Norge hvert bidige år, hovedsaklig begått av etniske nordmenn. Kanskje grunnen til at Drizzt ikke svarer på hvorfor det er 30.000 voldtekter i Norge årlig, at ingen kilder på nettet har slike tall (som jeg kan finne fram til i hvert fall). I følge amnesty er det mellom 8000 til 16.000. http://www.amnesty.no/om-amnesty/hva-jobber-vi-med/fokusomr%C3%A5der/voldtekt-i-norge-1 Så bare for troverdigheten av innholdet i argumentasjonen din sin skyld; har du en kilde som sier 30.000? 1
Fossegrimen Skrevet 26. mai 2013 #44 Skrevet 26. mai 2013 (endret) Kanskje grunnen til at Drizzt ikke svarer på hvorfor det er 30.000 voldtekter i Norge årlig, at ingen kilder på nettet har slike tall (som jeg kan finne fram til i hvert fall). I følge amnesty er det mellom 8000 til 16.000. http://www.amnesty.n...dtekt-i-norge-1 Så bare for troverdigheten av innholdet i argumentasjonen din sin skyld; har du en kilde som sier 30.000? Det der er uten at man medregner mørketallene. Da jeg jobba i Amnesty opererte vi med 30 000. Dessuten er mellom 8 og 16000 fortsatt jævlig mange. Edit* Du har rett. Det er i SVERIGE man har 30 000! Endret 26. mai 2013 av Dullum 1
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2013 #45 Skrevet 26. mai 2013 Det er fascinerende at folk langt ute på høyresiden tror det er praktisk gjennomførbart å strippe norske statsborgere for statsborgerskapet og "returnere" dem til et land de ikke har noe forhold til. Jeg tilhører høyresiden i norsk politikk selv, men det er så pinlig. Det er også ren løgn at "de fleste nordmenn" er imot at det er mulig for innvandrere å få norsk statsborgerskap og/eller støtter at vi skal kunne gjøre mennesker statsløse. Da hadde vi ikke stemt som vi gjør, akkurat. Anonym poster: 7ec2c4f256614e3d21b63d9fe1afde94 Robert Mugabe deporterte hvite mennesker fra Zimbabwe, til tross for at de hadde bodd i Zimbabwe i 3-400 år. Ingen nordmenn protesterte på det. Hvorfor er det så mye verre å deportere folk som kanskje har bodd i Norge i 30-40 år?
Fossegrimen Skrevet 26. mai 2013 #46 Skrevet 26. mai 2013 Det er fordi det ikke er det. Bak æresdrap ligger en gjennomgående mentalitet, der drapet er legitimert av hele samfunnsgruppen. Æresdrap er berettiget og forventet i enkelte kulturer, og gir drapspersonen ære. Et partnerdrap i Norge har ingen av disse trekkene. Fordi om kvinnediskriminering skulle vise seg å være vanlig enkelte steder i Europa gir det ikke insentiver for å godta det her til lands, gjør det? Forskjellen er minimal for vedkommende som blir drept. Drap er drap. Kvinnediskrimmering skal aldri aksepteres. Jeg har aldri hevda dette. Men Drizzt får det til å framstå som at kvinnediskrimminering KUN foregår hos muslimer og at hele vesten er en gjeng med rødstrømper. En kjapp tur ut døra bekrefter at dette er svada fra ende til annen. Å deportere unger til land de aldri har vært løser ikke akkurat problemene knyttet til å være kvinne i Norge. 6
Gjest Jigsaw Skrevet 26. mai 2013 #47 Skrevet 26. mai 2013 (endret) Det der er uten at man medregner mørketallene. Da jeg jobba i Amnesty opererte vi med 30 000. Dessuten er mellom 8 og 16000 fortsatt jævlig mange. Edit* Du har rett. Det er i SVERIGE man har 30 000! Leste i min søken etter statistikk, at Sverige og Lesotho var på verdenstoppen, så det stemmer nok nærmere at 30.000 gjelder for Sverige. Endret 26. mai 2013 av Jigsaw
Fossegrimen Skrevet 26. mai 2013 #48 Skrevet 26. mai 2013 Robert Mugabe deporterte hvite mennesker fra Zimbabwe, til tross for at de hadde bodd i Zimbabwe i 3-400 år. Ingen nordmenn protesterte på det. Hvorfor er det så mye verre å deportere folk som kanskje har bodd i Norge i 30-40 år? Mange nordmenn protesterte mot det. Jeg har aldri sett han omtales som annet enn en hensynsløs diktator, med rette. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #49 Skrevet 26. mai 2013 Hehe, slapp av. Alle har lært av de gruoppvekkende handlingene jødene ble utsatt på 40-tallet, at det er ingen fare for at "bedriften" vil gjentas. Ingen vil se mulismer trykt sammen i overopphetede togvogner på vei til sitt ende sted i et eller annet konsentrasjonsleir. Sannheten er at alle trakasserer hverandre - hovedsaklig pga tro, kultur og religion. Muslimer trakasserer homofile, kristne og katolikker trakasserer muslimer, nynazister trakasserer jøder osv osv. Alle må gå i seg selv og holde på sin moderate linje. De som er ekstremister kan vi bare vinke videre og ikke falle for deres knep (de ønsker konflikter). Så senk skuldrene, og bli kjent med en fra annen kultur. Det er morsomt, det. Mye morsommere enn å krangle. Anonym poster: a3f4a9605798a94f61bd82babbb09ed4
Gjest Lillesiren Skrevet 26. mai 2013 #50 Skrevet 26. mai 2013 Forskjellen er minimal for vedkommende som blir drept. Drap er drap. Kvinnediskrimmering skal aldri aksepteres. Jeg har aldri hevda dette. Men Drizzt får det til å framstå som at kvinnediskrimminering KUN foregår hos muslimer og at hele vesten er en gjeng med rødstrømper. En kjapp tur ut døra bekrefter at dette er svada fra ende til annen. Å deportere unger til land de aldri har vært løser ikke akkurat problemene knyttet til å være kvinne i Norge. Men det er den generelle holdningen i enkelte islamske kulturer som er farlig, den viser ikke avsky for slike handlinger, tvert imot, det hylles frem. Konsekvensen av denne holdningen er tydelig i statistikken: I Norge har vi hatt 148 partnerdrap i løpet av 10 år, mens i Pakistand er 1250 stk drept på et år. 2
Fossegrimen Skrevet 26. mai 2013 #51 Skrevet 26. mai 2013 Men det er den generelle holdningen i enkelte islamske kulturer som er farlig, den viser ikke avsky for slike handlinger, tvert imot, det hylles frem. Konsekvensen av denne holdningen er tydelig i statistikken: I Norge har vi hatt 148 partnerdrap i løpet av 10 år, mens i Pakistand er 1250 stk drept på et år. Det der var faktisk veldig lite tatt i betraktning hvor enormt mange flere folk som bor i Pakistan. Proporsjonalt sett er det faktisk ca. samme nivå. De fleste norske muslimer, SPESIELT de som er oppvokst her til lands viser avsky mot slike handlinger. Dersom du er i tvil foreslår jeg at du blir kjent med et par. 4
Drizzt Skrevet 26. mai 2013 #52 Skrevet 26. mai 2013 Like fullt Europa. Ingen steder i Europa er det lov å drepe dattera eller kona. Det er ikke lov i muslimske land heller. Like fullt blir det praktisert både i Norge av nordmenn og av muslimer i Irak (eller i Norge). Dette gjøres også av nordmenn, men ingen engang VURDERER å sende disse til Midtøsten, hvorfor? Hudfarge? Ting trenger ikke å være lovfesta. Også i Norge tjener kvinner mindre enn menn og trenger kjønnskvotering for å bli representert på lik linje som menn i styrer og i politikken. Igjen, du unnlater å svare på hvorfor vi har 30 000 voldtekter i Norge hvert bidige år, hovedsaklig begått av etniske nordmenn. Spar deg for hersketeknikkene. Det er argumentasjon og ikke hersketeknikker. Det er ikke min skyld at du kommer med tåpelige argumenter og ikke er i stand til å forsvare ditt standpunkt. Nordmenn dreper dattera og kona fordi de har krenket familiens ære? Unnskyld, befinner du deg mange hundre år tilbake i tid eller? Så det er nemlig typisk norsk å drepe kona eller dattera fordi de har krenket familiens ære (f.eks. ved å ha en ikke-norsk kjæreste i datteras tilfelle). Nei, det trenger ikke å være lovfestet med lov, men typisk for kulturen i dette landet - ulovfestet rett hvis du vil. Gi meg eksempler på europeiske land hvor tvangsekteskap og æresdrap er ulovfestet rett da. Blander du æresdrap med partnerdrap forresten? Trenger jeg å forklare til deg hva æresdrap er slik at det blir lettere for deg å komme med statistikk at etniske nordmenn (og ikke-muslimer i Europa generelt) driver med dette? Voldtektene ... hmmm, så dette er også typisk norsk for nordmenn å voldta, sier du? Sånt kulturelt vanlig.
Gjest meh Skrevet 26. mai 2013 #53 Skrevet 26. mai 2013 (endret) Det der er uten at man medregner mørketallene. Tull. Tror du oppriktig at de bruker tall der det største anslaget er dobbelt så høyt som det minste anslaget, hvis det ikke opereres med mørketall? Det anslås at det hvert eneste år er mellom 8.000 og 16 000 kvinner som blir utsatt for voldtekt eller forsøk på voldtekt i Norge. http://www.amnesty.n...dtekt-i-norge-1 Endret 26. mai 2013 av meh
Gjest Lillesiren Skrevet 26. mai 2013 #54 Skrevet 26. mai 2013 Det der var faktisk veldig lite tatt i betraktning hvor enormt mange flere folk som bor i Pakistan. Proporsjonalt sett er det faktisk ca. samme nivå. De fleste norske muslimer, SPESIELT de som er oppvokst her til lands viser avsky mot slike handlinger. Dersom du er i tvil foreslår jeg at du blir kjent med et par. Men holdningen ift æresdrap er ganske annerledes, prosentmessig. 40% av øst-tyrkere stiller seg f.eks positiv til æresdrap. Jeg har ikke nevnt et kvekk om norske muslimer, jeg nevner bare slik det er i flere av de konservative landene. 1
Drizzt Skrevet 26. mai 2013 #55 Skrevet 26. mai 2013 Tull. Så det er også forsøk inkludert. Vel, hvor ble det av statistikken som visste at krisesentre landet rundt er fulle med innvandrerkvinner som er ofre for vold i hjemme og de fleste har en ikke-norsk mann?
Fossegrimen Skrevet 26. mai 2013 #56 Skrevet 26. mai 2013 (endret) Men holdningen ift æresdrap er ganske annerledes, prosentmessig. 40% av øst-tyrkere stiller seg f.eks positiv til æresdrap. Jeg har ikke nevnt et kvekk om norske muslimer, jeg nevner bare slik det er i flere av de konservative landene. Det er norske muslimer diskusjonen her i bunn og grunn dreier seg om. Grunnen til at jeg sitter her og motsier fremmedfiendligheten er fordi enkelte ekstremister oppi her ønsker å deportere norske unger som aldri har vært i andre land enn Norge. Det er argumentasjon og ikke hersketeknikker. Det er ikke min skyld at du kommer med tåpelige argumenter og ikke er i stand til å forsvare ditt standpunkt. Nordmenn dreper dattera og kona fordi de har krenket familiens ære? Unnskyld, befinner du deg mange hundre år tilbake i tid eller? Så det er nemlig typisk norsk å drepe kona eller dattera fordi de har krenket familiens ære (f.eks. ved å ha en ikke-norsk kjæreste i datteras tilfelle). Nei, det trenger ikke å være lovfestet med lov, men typisk for kulturen i dette landet - ulovfestet rett hvis du vil. Gi meg eksempler på europeiske land hvor tvangsekteskap og æresdrap er ulovfestet rett da. Blander du æresdrap med partnerdrap forresten? Trenger jeg å forklare til deg hva æresdrap er slik at det blir lettere for deg å komme med statistikk at etniske nordmenn (og ikke-muslimer i Europa generelt) driver med dette? Voldtektene ... hmmm, så dette er også typisk norsk for nordmenn å voldta, sier du? Sånt kulturelt vanlig. Det er REN hersketeknikk. Du forsøker å latterliggjøre. Skal jeg begynne å rette den dårlige norsken din igjen kanskje? Det vil i det minste senke meg ned på ditt nivå når kommer til debatteknikk. Det er mange nordmenn som dreper kona i affeksjon. Jeg ser ikke hvordan dette er annerledes enn "æresdrap". Jeg tror ikke det spiller så stor rolle for kona som blir drept om partneren gjør det fordi han hater kvinner eller fordi han er en religiøs tulling. Drap er drap. Endret 26. mai 2013 av Dullum 5
Gjest Lillesiren Skrevet 26. mai 2013 #57 Skrevet 26. mai 2013 Det er norske muslimer diskusjonen her i bunn og grunn dreier seg om. Grunnen til at jeg sitter her og motsier fremmedfiendligheten er fordi enkelte ekstremister oppi her ønsker å deportere norske unger som aldri har vært i andre land enn Norge. Det er REN hersketeknikk. Du forsøker å latterliggjøre. Skal jeg begynne å rette den dårlige norsken din igjen kanskje? Det er mange nordmenn som dreper kona i affeksjon. Jeg ser ikke hvordan dette er annerledes enn "æresdrap". Jeg tror ikke det spiller så stor rolle for kona som blir drept om partneren gjør det fordi han hater kvinner eller fordi han er en religiøs tulling. Drap er drap. Jeg må bare få presisere forskjellen her Dullum. Æresdrap, smak litt på ordet. Hva er motivet bak? Motivet er å redde sin egen og familiens ære. Hvorfor er dette et behov? Jo, fordi samfunnsgruppens mentalitet fungerer slik. I mange tilfeller gir familien etter for et ytre press, forventinger om å ta affære. Med partnerdrap er det helt motsatt. Motivet kommer innenifra(partneren) og blir møtt med avsky fra resten. 3
Fossegrimen Skrevet 26. mai 2013 #58 Skrevet 26. mai 2013 Jeg må bare få presisere forskjellen her Dullum. Æresdrap, smak litt på ordet. Hva er motivet bak? Motivet er å redde sin egen og familiens ære. Hvorfor er dette et behov? Jo, fordi samfunnsgruppens mentalitet fungerer slik. I mange tilfeller gir familien etter for et ytre press, forventinger om å ta affære. Med partnerdrap er det helt motsatt. Motivet kommer innenifra(partneren) og blir møtt med avsky fra resten. Det der er ren potato/potato. Jeg sier fortsatt drap er drap. Uansett er ikke det der malen hos norske muslimer. Det er dette diskusjonen her dreier seg om. 1
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 26. mai 2013 #59 Skrevet 26. mai 2013 Det er ikke overraskende at muslimer blir behandlet og sett på som jødene ble i Europa på 30-tallet. Det er noe jeg, og mange andre, har hevdet lenge. Jeg synes bare det er utrolig trist at vi ikke kan lære av historien. Og, ja, jeg vet noen kommer til å svare på dette innlegget med å si at muslimer er verre enn jøder og derfor har seg selv å skylde. De som sier slikt skulle ha sett argumentasjonen til mange europere på 30-tallet mot jødene. Det finnes, for parallellens del, ti forskjeller mellom jøder og muslimer for hver likhet. La oss se på realitetene for jødene ved utbruddet av verdenskrigen kontra for muslimenes "sammenlignbare situasjon" i dag. Jødene hadde aldri noe eget land, muslimene har alltid hatt eget land. Jødene gikk ikke til krig mot noen,muslimene gikk til krig mot mange. Jødene forsøkte aldri å tvinge andre inn i sin religion, muslimene har alltid forsøkt å tvinge andre inn i sin religion. Jødene forsøkte aldri å tvinge noen til å respektere deres religion, muslimer har alltid forsøkt å tvinge andre til å respektere deres religion. Jødene var ikke skyldig i noen opprør der de befant seg, muslimene er skyldige i mange opprør der de befinner seg. Jødene aksepterte lovene i de landene de befant seg i, muslimene setter sine religiøse lover høyest. Jødene utstedte aldri ordrer om krig mot vantro, muslimene har mange ganger utstedt slike. Jødene integrerte seg, tross lover som begrenset dem, i de samfunn de befant seg, muslimene integrerer seg ikke, tross at ingen lover begrenser dem. Jødene utgjorde aldri noen fare for mennesker som kledde eller tedde seg annerledes, muslimene har gang og gang igjen vist at en bør være forsiktig der de er i flertall. Jødene hadde ingen tradisjon for barbariske straffer, muslimene har i alle år gjort menneskelig lidelse til en del av religiøs oppdragelse. Jødene forplantet seg ikke med lysets hastighet,muslimene vokser og vokser i antall overalt de befinner seg. Jødene dyrket boklærdom og kunnskap, muslimene dyrker vold og religiøs fanatisme. Jødene har vært forfulgt omtrent så lenge ordet har eksistert, muslimene har forfulgt andre så lenge ordet har eksistert. Så kommer den "likheten" som egentlig er en forskjell: Jødene ble gasset ihjel uten reell foranledning, muslimene blir trakassert fordi de som gruppe nå utgjør en sikkerhetsrisiko, et økonomisk problem og en årsak til økende sosial uro. 2
Gjest Lincoln Skrevet 26. mai 2013 #60 Skrevet 26. mai 2013 Det der er uten at man medregner mørketallene. Da jeg jobba i Amnesty opererte vi med 30 000. Dessuten er mellom 8 og 16000 fortsatt jævlig mange. Edit* Du har rett. Det er i SVERIGE man har 30 000! Jøss, du har mørketall på mørketallene til og med! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå