Fossegrimen Skrevet 26. mai 2013 #21 Skrevet 26. mai 2013 Javel, har man drept 6 millioner muslimer, i gasskamre? Det har jeg ikke fått med meg, har du en link? Ingen hadde drept 6 millioner jøder da ghettoene ble oppretta og krystallnatten utført heller. Ting begynte i det små. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #22 Skrevet 26. mai 2013 Det må da virkelig være mulig å skille egen misnøye med muslimsk innvandring til Norge fra at en gjeng høyreekstreme idioter går rundt og banker opp uskyldige mennesker. Det som skjedde i London var dypt tragisk, det kan vi alle være enige om, men det blir som da (noen få) amerikanere drepte folk som kunne se ut som de var fra Midtøsten etter 11. september. Kvalmende, akkurat som handlingen de mente de tok hevn for. Anonym poster: 7ec2c4f256614e3d21b63d9fe1afde94 2
Drizzt Skrevet 26. mai 2013 #23 Skrevet 26. mai 2013 For et dumt spørsmål, mange muslimer er født og oppvokst i Vesten, av flere årsaker. De er allerede hjemme, og vi må alle lære oss å leve med hverandre. Anonym poster: 63619e4c938cc9fed573b7d17c083450 For et dumt svar! Det spiller ingen rolle hvor du ble født, men hvor du hører hjemme KULTURELT.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #24 Skrevet 26. mai 2013 For et dumt svar! Det spiller ingen rolle hvor du ble født, men hvor du hører hjemme KULTURELT. Annengenerasjons innvandrere i Norge blir kalt utlendinger/turister når de reiser til sine foreldres hjemland også. Det er ikke så enkelt som du fremstiller det, det her. De hadde ikke glidd smertefritt inn i samfunnet i foreldrenes hjemland. Anonym poster: 7ec2c4f256614e3d21b63d9fe1afde94 6
Fossegrimen Skrevet 26. mai 2013 #25 Skrevet 26. mai 2013 For et dumt svar! Det spiller ingen rolle hvor du ble født, men hvor du hører hjemme KULTURELT. Med logikken der hører ikke liberalister hjemme i Norge da disse går imot den norske modellen som er mye av grunnpillaren i norsk politisk kultur. EU-tilhengere har heller ingen her å gjøre, da de går imot sentrale norske verdier som sjølråderetten. Hvem skal bestemme om folk hører hjemme her kulturelt? Logikken din bryter også med allmenne rettsprinsipper. En person med borgerrett har rett til å bli behandlet deretter. I det øyeblikket en stat kan begynne å kaste ut borgere etter eget godtbefinnende er vi rett tilbake til det opplyste eneveldet. 6
InnvadrerHybrid Skrevet 26. mai 2013 #26 Skrevet 26. mai 2013 For et dumt spørsmål, mange muslimer er født og oppvokst i Vesten, av flere årsaker. De er allerede hjemme, og vi må alle lære oss å leve med hverandre. Anonym poster: 63619e4c938cc9fed573b7d17c083450 London morderen var jo også oppvokst og født i England, sier vel seg selv at det ikke har noe å si hvor du er født og oppvokst, men heller hvor kulturen din er fra. Statsborgerskap er bare politikk, ikke hvem du er. En politikk som også burde bli reversert i veldig mange tilfeller. 2
InnvadrerHybrid Skrevet 26. mai 2013 #27 Skrevet 26. mai 2013 Med logikken der hører ikke liberalister hjemme i Norge da disse går imot den norske modellen som er mye av grunnpillaren i norsk politisk kultur. EU-tilhengere har heller ingen her å gjøre, da de går imot sentrale norske verdier som sjølråderetten. Hvem skal bestemme om folk hører hjemme her kulturelt? Logikken din bryter også med allmenne rettsprinsipper. En person med borgerrett har rett til å bli behandlet deretter. I det øyeblikket en stat kan begynne å kaste ut borgere etter eget godtbefinnende er vi rett tilbake til det opplyste eneveldet. Om de har fått statsborgerskap på feil grunnlag, som f.eks asylsøkere, flyktinger og familie gjenforeninger, etter en tidligere regjerings velsignelse, bør du jo være fullt mulig å ta den rettigheten tilbake, da de fleste faktiske nordmenn er imot denne praksisen. Igjen. Statsborgerskap= Politikk, som kan reverseres. Å være norsk er ikke noe man blir, men noe man er. 2
Fossegrimen Skrevet 26. mai 2013 #28 Skrevet 26. mai 2013 Om de har fått statsborgerskap på feil grunnlag, som f.eks asylsøkere, flyktinger og familie gjenforeninger, etter en tidligere regjerings velsignelse, bør du jo være fullt mulig å ta den rettigheten tilbake, da de fleste faktiske nordmenn er imot denne praksisen. Igjen. Statsborgerskap= Politikk, som kan reverseres. Å være norsk er ikke noe man blir, men noe man er. Spørsmålet her var andregenerasjonsinnvandrere født og oppvokst her i landet. 1
InnvadrerHybrid Skrevet 26. mai 2013 #29 Skrevet 26. mai 2013 (endret) Spørsmålet her var andregenerasjonsinnvandrere født og oppvokst her i landet. Ja, det jeg mente og, ta fra dem også statsborgerskap, de kan følge etter foreldrene sine. London morderen var jo også en annengenerasjon innvandrer. Selv om de er født og oppvokst i landet, trenger de ikke nødvendigvis å ha statsborgerskap. Edit: Også verdt å påpeke seg at mange land i verden, krever at du har minst 1 foreldre som har det land som tilhørighet, da må de også bevise minst 100år slekt historie. Slik burde det også være her i Norge. Endret 26. mai 2013 av InnvadrerHybrid
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2013 #30 Skrevet 26. mai 2013 For et dumt spørsmål, mange muslimer er født og oppvokst i Vesten, av flere årsaker. De er allerede hjemme, og vi må alle lære oss å leve med hverandre. Anonym poster: 63619e4c938cc9fed573b7d17c083450 Dette er ikke riktig. Pakistanere, for eksempel, har dobbelt statsborgerskap og kan når som helst vende tilbake til Pakistan.
Fossegrimen Skrevet 26. mai 2013 #31 Skrevet 26. mai 2013 Ja, det jeg mente og, ta fra dem også statsborgerskap, de kan følge etter foreldrene sine. London morderen var jo også en annengenerasjon innvandrer. Selv om de er født og oppvokst i landet, trenger de ikke nødvendigvis å ha statsborgerskap. Mener du virkelig det du skriver? At en person, norsk statsborger, født og oppvokst i Norge når som helst skal kunne sendes til et land vedkommende ALDRI har vært i før? Slike som deg burde deporteres noen år til et eller annet land i den tredje verden selv og se hva dere dømmer andre til 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #32 Skrevet 26. mai 2013 Det er fascinerende at folk langt ute på høyresiden tror det er praktisk gjennomførbart å strippe norske statsborgere for statsborgerskapet og "returnere" dem til et land de ikke har noe forhold til. Jeg tilhører høyresiden i norsk politikk selv, men det er så pinlig. Det er også ren løgn at "de fleste nordmenn" er imot at det er mulig for innvandrere å få norsk statsborgerskap og/eller støtter at vi skal kunne gjøre mennesker statsløse. Da hadde vi ikke stemt som vi gjør, akkurat. Anonym poster: 7ec2c4f256614e3d21b63d9fe1afde94 4
InnvadrerHybrid Skrevet 26. mai 2013 #33 Skrevet 26. mai 2013 Mener du virkelig det du skriver? At en person, norsk statsborger, født og oppvokst i Norge når som helst skal kunne sendes til et land vedkommende ALDRI har vært i før? Slike som deg burde deporteres noen år til et eller annet land i den tredje verden selv og se hva dere dømmer andre til Om at de er født og oppvokst i et fremmed land, er jo foreldrene sin skyld, ikke vår, som må gi fra oss mange år med snylte rettigheter.. Fleste drar også på ferie til foreldrenes hjemland, som f.eks somalia. De snakker flytende arabisk hjemme, har samme mentalitet som somalier, så noe stor overgang blir det neppe. Foresten mener du tredje verden som Zimbabwe? Som etter frigjøringen i 1980 årene, tok fra nesten alle hvite folk statsborgerskap, hus eiendomer og gårder? Hvite folk som hadde nesten 300år med slekthistorie der. Det ble jo hyllet av Sosialist Norge/ Slike som deg.
InnvadrerHybrid Skrevet 26. mai 2013 #34 Skrevet 26. mai 2013 (endret) http://www.telegraph...te-farmers.html Verdt å lese, ettersom Norge har gitt mange millioner til den regjeringen, som førte denne politikken her mot hvite folk. Flere norske Ap politikkere har jo hyllet Robert Mugabes "land-grab program" "They will probably give me about 24 hours to get off my land" Endret 26. mai 2013 av InnvadrerHybrid
Fossegrimen Skrevet 26. mai 2013 #35 Skrevet 26. mai 2013 Om at de er født og oppvokst i et fremmed land, er jo foreldrene sin skyld, ikke vår, som må gi fra oss mange år med snylte rettigheter.. Fleste drar også på ferie til foreldrenes hjemland, som f.eks somalia. De snakker flytende arabisk hjemme, har samme mentalitet som somalier, så noe stor overgang blir det neppe. Foresten mener du tredje verden som Zimbabwe? Som etter frigjøringen i 1980 årene, tok fra nesten alle hvite folk statsborgerskap, hus eiendomer og gårder? Hvite folk som hadde nesten 300år med slekthistorie der. Det ble jo hyllet av Sosialist Norge/ Slike som deg. Ikke ta meg til inntekt for det enkelte fjasete SVere på 80-tallet mente. Jeg var ikke engang planlagt da. Det er mange etniske nordmenn også som tilraner seg "snylte rettigheter" (som for øvrig skrives i ett ord. Vi deler ikke ord i Norge). Likevel kan ikke disse kastes ut, nettopp pga. statsborgerskapet. Barn skal ikke straffes for foreldrenes handlinger, slik fungerer vestlige rettsprinsipper. Jeg har aldri forsvart Mugabe, så ta stråmannsvirksomheten din med til document.no eller et annet sted med likesinnede. 4
Drizzt Skrevet 26. mai 2013 #36 Skrevet 26. mai 2013 (endret) Feil sitat. Annengenerasjons innvandrere i Norge blir kalt utlendinger/turister når de reiser til sine foreldres hjemland også. Det er ikke så enkelt som du fremstiller det, det her. De hadde ikke glidd smertefritt inn i samfunnet i foreldrenes hjemland. Anonym poster: 7ec2c4f256614e3d21b63d9fe1afde94 Hvis de tilhører kulturen der, blir integreringen mye lettere. Ser ikke problemet. De blir kalt for utlendinger fordi de har bodd et annet sted, ikke fordi de ikke hører hjemme der kulturelt. (Her nevner jeg ikke utlendinger som er født og oppvokst her og tilhører Norge kulturelt - de vil uansett blir oppfattet som utlendinger i sitt opprinnelsesland når kulturene skiller seg kraftig). Endret 26. mai 2013 av Drizzt
InnvadrerHybrid Skrevet 26. mai 2013 #37 Skrevet 26. mai 2013 (endret) Ikke ta meg til inntekt for det enkelte fjasete SVere på 80-tallet mente. Jeg var ikke engang planlagt da. Det er mange etniske nordmenn også som tilraner seg "snylte rettigheter" (som for øvrig skrives i ett ord. Vi deler ikke ord i Norge). Likevel kan ikke disse kastes ut, nettopp pga. statsborgerskapet. Barn skal ikke straffes for foreldrenes handlinger, slik fungerer vestlige rettsprinsipper. Jeg har aldri forsvart Mugabe, så ta stråmannsvirksomheten din med til document.no eller et annet sted med likesinnede. http://www.telegraph...te-farmers.html Dette er fra 2011 og fra telegraph.co.uk, en avis som er omtrent som VG og dagbladet her hjemme. Og Ja vi støtter han fortsatt med mange millioner hvert år. Mener bare at respekt til for forfedrene våre, som bygde og forsvarte landet gjennom mange hundre år, burde heller vært reservert for fremtidige nordmenn og ikke noen fra en stamme i somalia, som har per idag mer rettigheter enn nordmenn når de først for Norsk statsborgerskap. Den dagen de har tømt Norge for ressursser resier de tilbake igjen. Endret 26. mai 2013 av InnvadrerHybrid 2
Drizzt Skrevet 26. mai 2013 #38 Skrevet 26. mai 2013 (endret) Med logikken der hører ikke liberalister hjemme i Norge da disse går imot den norske modellen som er mye av grunnpillaren i norsk politisk kultur. EU-tilhengere har heller ingen her å gjøre, da de går imot sentrale norske verdier som sjølråderetten. Hvem skal bestemme om folk hører hjemme her kulturelt? Logikken din bryter også med allmenne rettsprinsipper. En person med borgerrett har rett til å bli behandlet deretter. I det øyeblikket en stat kan begynne å kaste ut borgere etter eget godtbefinnende er vi rett tilbake til det opplyste eneveldet. Det er ikke vanskelig å se hvis noen hører hjemme et sted kulturelt eller ikke. Særlig enkelt er det når det er snakk om ikke-europeiske personer som til tross mangeårig botid i Europa, fortsatt holder med æresdrap, tvangsekteskap, diskriminering av kvinner, osv. Slikt er vanlig i andre kulturer, ikke i Europa. Lovene og reglene er ikke alltid rettferdige, derfor kan de endres over tid. Endret 26. mai 2013 av Drizzt
Fossegrimen Skrevet 26. mai 2013 #39 Skrevet 26. mai 2013 Det er ikke vanskelig å se hvis noen hører hjemme et sted kulturelt eller ikke. Særlig enkelt er det når det er snakk om ikke-europeiske personer som til tross mangeårig botid i Europa, fortsatt holder med æresdrap, tvangsekteskap, diskriminering av kvinner, osv. Slikt er vanlig i andre kulturer, ikke i Europa. Lovene og reglene er ikke alltid rettferdige, derfor kan de endres over tid. Det er faktisk vanskeligere enn å late til å tro. Hva med velferdsstatkritikken jeg var inne på i stad? Hva med hinduer og buddhister? Æresdrap er faktisk særs vanlig enkelte steder i Europa, f.eks. på Balkan. Vi ser også mange tilfeller av partnerdrap hos etniske nordmenn. Forskjellen er at folk ikke kaller det "æresdrap" når det er snakk om noe annet enn muslimer. Diskrimminering av kvinner er VELDIG vanlig mange europeiske kulturer. Flere europeiske land ga ikke kvinner stemmerett før på 80-tallet. Selv i dag opplever norske jenter å ikke bli tatt seriøst pga. kjønn. 30 000 voldtekter i Norge per år sier også sitt. De fleste av disse står etniske nordmenn for. Lover og regler kan forandres ja, men dersom du endrer fundamentet for dem slik du og andre høyreekstreme tar til orde for rokker du ved klare rettsprinsipper som i HVERT fall er særegne for vesten. 4
Drizzt Skrevet 26. mai 2013 #40 Skrevet 26. mai 2013 (endret) Det er faktisk vanskeligere enn å late til å tro. Hva med velferdsstatkritikken jeg var inne på i stad? Hva med hinduer og buddhister? Æresdrap er faktisk særs vanlig enkelte steder i Europa, f.eks. på Balkan. Vi ser også mange tilfeller av partnerdrap hos etniske nordmenn. Forskjellen er at folk ikke kaller det "æresdrap" når det er snakk om noe annet enn muslimer. Diskrimminering av kvinner er VELDIG vanlig mange europeiske kulturer. Flere europeiske land ga ikke kvinner stemmerett før på 80-tallet. Selv i dag opplever norske jenter å ikke bli tatt seriøst pga. kjønn. 30 000 voldtekter i Norge per år sier også sitt. De fleste av disse står etniske nordmenn for. Lover og regler kan forandres ja, men dersom du endrer fundamentet for dem slik du og andre høyreekstreme tar til orde for rokker du ved klare rettsprinsipper som i HVERT fall er særegne for vesten. Hvem begår æresdrap på Balkan? Muslimer. De har kultur som er veldig preget av religionen. Hvor i Europa er det lovfestet rett (eller kulturelt akseptert) å drepe dattera eller kona hvis de har krenket familiens ære? Hvor i Europa er det lovfestet (eller kulturelt akseptert) at kvinner er mindre verdt, arver dobbelt så lite, kan ikke gå på skole eller jobbe, skal diskrimineres? Hvilke europeiske land sikter du til? Er det 70-tallet nå? Tenk litt på argumentene dine før du skriver - slik unngår du dumme argumenter. Endret 26. mai 2013 av Drizzt 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå