Gå til innhold

Engel, fra prøving til lille Daniel kom til verden!

Engel

Anbefalte innlegg

Så flink du er som strikker..Lurer på om jeg også skal gjøre det, men jeg får bare til sokker :-? Kunne tenkt meg et helt antrekk!!

Godt å se at formen er bedre, at magen vokser litt og at lykkefølselsen har kommet.. :-)

Kos deg med den lille i magen! Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

11+2

På tide med en liten oppdatering. Formen er litt bedre, jeg jobber nå 40% og skal gjøre det et par uker framover. Legen maser om at jeg skal spise mer, men nå er jeg jo faktisk oppe på startvekta mi igjen, og er jo ikke så langt på vei, så jeg skjønner ikke helt hvorfor hun maser, jeg spiser i grunnen helt normalt nå. Dessuten hadde jeg lagt på meg et par kg rett før jeg ble gravid, så jeg har litt å gå på.... er ikke spesielt tynn, faktisk helt normalvektig.

Etter litt fram og tilbake har jeg bestemt meg for å reise på gjenforeningsfest for høgskolen i helga, vi har 5-års jubileum. Var lenge redd jeg måtte droppe det pga formen. men nå er jeg litt bedre, og jeg har ordnet så jeg kan dra hjem før de andre om jeg blir sliten. Blir nok kjempegøy!! :-) Problemet er bare å finne noe å ha på seg, ikke så lett når magen har vokst akkurat nok til at buksene er litt for stramme og toppene blir litt for korte... Blir en liten, panisk shoppingrunde i dag, håper jeg finner noe ok...

Ha ei riktig fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+1

Jippi! :hoppe: Jeg har fått plass på ABC-klinikken!! Er kjempefornøyd med det!! Nå gleder jeg meg til fødselen.

:-) Vurderer å melde meg på Yogakurs for gravide etter jul. Sikkert ikke dumt å lære litt puste- og avspenningsteknikker som kanskje kan brukes under fødselen. Det er jo gjerne sånn at det gjør mindre vondt hvis man klarer å slappe av. Og så blir man mindre sliten.

Ellers virker det som formen sakte, men sikkert, blir bedre, selv om jeg har vært ganske kvalm i dag. Føler at jeg klarer å fungere litt mer som normalt, og det er virkelig deilig!

På fredag skal vi være barnevakt for mannens 1 1/2 år gamle niese. Det blir kos! Hun er jo så snill og søt, spesielt når foreldrene ikke er der, for dem surrer hun rundt lillefingeren så lett som bare det. Men det tør hun ikke helt gjøre med tante og onkel... Kjekt å ha noen "barnevakttjenester" tilgode til vår egen kommer også. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+6

Ny uke, nye muligheter! :-)

Har hatt ei kjempefin helg! Det gikk kjempegreit å være barnevakt, ingen problemer i det heletatt, og i går fikk jeg meg en tur på kino og cafe med venner også! Formen er helt klart stigende, jeg orker mer og mer! :-) Så nå skal jeg nyte denne siste uken med redusert arbeidstid, slappe av og samle krefter, så regner jeg med å være tilbake for fullt fra og med neste uke! Det blir deilig!!

Har ellers første dag i mammaklær i dag... Jada, magen vokser den, er ikke mange av mine vanlige bukser som passer lenger. Noen funker hvis jeg bare knepper opp litt mens jeg sitter da. Men helt klart deilig å ha klær med god plass! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13+6

Nå må jeg nesten innrømme at tida egentlig går ganske fort! :roll: Jeg som har syntes at det har gått så langsomt... 14+0 i morgen jo, og bare litt over 4 uker til vi skal på ultralyd! :-) Magen vokser også! Kjenner limora mi skikkelig godt nå, og det gjør mannen også, der han ligger og koser med magen min før vi sovner! :hjerter:

Fra i dag av jobber jeg 100% igjen, og nå SKAL det gå bra!! Formen er mye bedre også, kvalmen er borte og matlysten har blitt veldig bra! Jeg har faktisk lagt på meg 1 kg! Syns jeg er flink jeg!! :sjarmor:

Og nå som det er så bra med snø skal jeg jammen prøve å få tatt meg en tusletur eller 2 på ski i lysløypa også, hvis bekkenet oppfører seg pent da. Men det tror jeg går bra, for det virker som det som gir meg vondt i bekkenet er å ligge eller sitte mye. Bevegelse går helt greit.

Vel, har faktisk mye å gjøre på jobb for en gangs skyld, så jeg får vel komme meg igang her....

19 arbeidsdager igjen til juleferie!! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+2 -DAG 100!!

Tenk det, dag 100!! Fortsatt mange dager igjen, men det går da framover!!

I dag skal jeg til jordmor for første gang! På ABC-klinikken!! Gleder meg! Er så spent på å få vite mer om avdelingen, hilse på jordmødrene og se hvordan det ser ut der. :hoppe: Og ikke minst så håper jeg at vi skal få høre et lite, bankende hjerte der nede nå! Hadde vært så deilig med et lite livstegn!!! :hjerter:

Ellers så holder jeg visst på å bli forkjølet... Er skikkelig ille i halsen i dag, har nesten ikke stemme. Så nå sitter jeg og håper at ingen ringer meg i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med første JM time og ABC klinikken.

Vi skal om drøye to uker.

Si ifra hvilken JM du får :)

Hiv på med cvitaminer så forkjølelsen holder seg unna !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake! :-) Det gikk veldig greit hos jormor. Bortsett fra at tassen er sjenert og gjemmer seg lengst inn i livmora da, sånn at vi ikke fikk høre hjertet. :-? Jordmor sa hun hørte suset fra navlestrengen på ene sida der, men tassen selv hadde visst gjemt seg for langt unna. :-( Vel, er ikke noe bekymret likevel altså, bare litt skuffet. Må nok bare være tålmodige fram til ultralyden om 4 uker.

Det er kjempefint på ABC! og veldig koselig! Jeg skal gå til Jordmor Annette, og du skal nok enten gå hos henne eller hos jordmor Mette, Cappo! Begge virket skikkelig koselige! :-) Fødestuene er jo kjempeflotte! Stooore med badekar, dobbeltseng, stressless, sakkosekk, tau, ståstol og diverse annet å holde i, og cd-spiller/radio. Hele 70% av fødslene der er fødsler i vann kunne hun fortelle. Blir spennende å se om det passer for meg også.

Vel, ble ikke noe av shoppingplanene mine i dag, skal slappe av hjemme resten av dagen, pleie forkjølelsen min litt! Og i morgen er det jo allerede fredag! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempefint på ABC! og veldig koselig! Jeg skal gå til Jordmor Annette, og du skal nok enten gå hos henne eller hos jordmor Mette, Cappo! Begge virket skikkelig koselige! :-) Fødestuene er jo kjempeflotte! Stooore med badekar, dobbeltseng, stressless, sakkosekk, tau, ståstol og diverse annet å holde i, og cd-spiller/radio.

Åh som jeg gleder meg !! Skal huske enten Annette eller Mette, rimer på hverandre så det blir lett å huske for en svime :hoho:

Vel, ble ikke noe av shoppingplanene mine i dag, skal slappe av hjemme resten av dagen, pleie forkjølelsen min litt! Og i morgen er det jo allerede fredag! :sjarmor:

Ja kom deg hjem og plei forkjølelsen din du!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+2

Endelig litt rolig etter en fryktelig stressende uke. Hardkjør på jobben, 9 timer overtid i tillegg til en hard forkjølelse, jeg er helt utslitt jeg! :o Men er heldigvis mye bedre fra forkjølelsen nå. Vurderer å avspasere i morgen og dra på julegaveshopping før jeg skal møte 3 gravide damer på kvelden til julemiddag. Det blir nok kjempekoselig! :-)

Ellers skjer det ikke så mye her, har fortsatt ikke kjent bevegelse, og syns ikke magen har vokst så mye i det siste heller. Men det kan vel går litt sånn i rykk og napp.

Vekten viser fortsatt 1 1/2 kg i pluss, greit nok det. Kommer nok et par kg til i løpet av jula tenker jeg....

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15+6

Kjedelig dag med lite å gjøre på jobb. Men burde vel bare være glad til etter alt stresset i forrige uke.

Ikke så mye å fortelle egentlig. Var ute på fredag og spiste julemat sammen med 3 andre gravide da, bl.a. Cappo og Shakira. Kjempekoselig det! :-) Og så lurer jeg litt på om jeg kjente bevegelse på lørdag... Men er såpass usikker at jeg ikke helt tør si det... Det var liksom en veldig vag følelse.

Avspaserte forresten på fredag, og fikk handlet masse julegaver. Vi er faktisk nesten ferdig!! Anbefales så absolutt å ta julehandelen på en formiddag, jeg slapp alt av køer!! :-) Var flink og klarte å gå forbi babyavdelingen uten å kikke så mye også, skal ikke kjøpe noe mer før jula er over og vi har vært på ultralyd!! Har begynt å telle dager til ultralyden nå. Er så spent!!! Håper bare alt er i orden med det lille nurket! Hadde vært litt gøy om vi får vite kjønn også da. Det er i det heletatt veldig spennende!!! :hoppe:

Vekten viste plutselig veldig mye i dag tidlig, men tror det har med at jeg er fryktelig forstoppet for tiden... :oops: Veldig kjedelig og ubehagelig!

9 arbeidsdager igjen til jul! :nisse:

16 dager igjen til ultralyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Engel!

Takk for sist :) Det var kjempekoselig å møte deg og de andre!!! Håper dere kom dere trygd hjem og at helgen var bra !!

Jeg var selvfølgelig helt utslitt når jeg kom hjem på fredag og sov til 13.00 på lørdag. Sliten ja!

Imorgen skal vi til jordmor for første gang! Gleder oss masse!!!

Ha en fortsatt fin uke !!

Klemmer Cappo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+1

Kjeder meg!!! :o Har fryktelig lite å gjøre på jobb nå siste uka før jul, forferdelig kjedelig. :tunge1:

Ellers så var jeg på trening på SATS i går! :-) har kjøpt meg kort til ut januar, så nå skal jeg gjøre en innsats for formen! Må benytte sjansen nå som formen ellers er bra og magen fortsatt er liten. Selv om jeg så absolutt merket magen på treninga i går også, det var liksom noe rart som var litt i veien i magen på enkelte øvelser... Optimist som jeg var så la jeg meg ned på magen for å gjøre ryggøvelser også, men det ble nok siste gang, for det var ikke helt behagelig nei... Kjenner allerede at jeg kommer til å bli stiv og støl i hele kroppen, er jo ikke annet å forvente etter å ha tilbrakt de 3 siste mnd mer eller mindre horisontalt på sofaen.... Men det var utrolig deilig å trene igjen!! Skal tilogmed prøve å legge inn en trening eller to i romjula! :sjarmor:

Jaja, tiden går jo framover, om enn noe tregt for tiden...

Litt under 7 arbeidsdager igjen til jul

:nisse:

2 uker til ultralyd!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Jeg tror jeg kjente de første bevegelsene i dag!! :hoppe:

Rett etter lunsjen kom det en skikkelig "blupp" inne i livmora!! Det måtte bare være junior, det var nede helt forran i magen akkurat der jeg kjenner livmora!! :-) Sikkert junior som tok et skikkelig rundkast eller noe! :danse: Tihi!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+2

Tror dere jammen ikke jeg kjente enda mer bevegelse i går da! Småtten må tydeligvis ha kommet opp til overflaten! Etter inntak av marsipanpølser og Cola i går kveld, slo "gullfisken" med halen i magen min! :-) Sinnsykt kul følelse!! Småtten ble nok litt hyper av alt sukkeret stakkar! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Engel.. morsomt å lese dagboken din!!

Vil bare ønske deg en suuper Torsdag.. og Hurra for masse bevegelser!!

Gleder meg til det blir min tur til å kjenne det!!

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...