Gå til innhold

Ny tråd om fotballfruen Caroline Berg Eriksen


Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Det håper jeg virkelig stemmer! Jeg håper også inderlig at hun har flere ting hun holder privat enn øyeblikkene hun deler med alle og enhver.

For meg er det noe "rart" når man må avbryte julaften iløpet av ettermiddagen/kvelden fordi man må dokumentere hvem man feirer jul med og hva man har fått. Eller bruke bilder av seg selv og hennes familie som samles ved gravstenen til bestemoren samme dag som begravelsen, eller hva med kommentaren om hvor kjekke eller fin mannen hennes var under minnestunnen samme dag...

Det er slike øyeblikk som gjør at jeg har utfordringer med å forstå hva som er for privat til å deles. Jeg skjønner selvfølgelig at sexen utelukkes, men etter min mening hadde det vært mer naturlig enn å dele enn eksemplene over.

Jeg er enig med deg, men jeg synes det er så unødvendig å si ting som ikke er sant. F. eks så avbrøt hun ikke julaften med å vise på bloggen hva hun hadde fått. Det er mye lettere å diskutere fotballfruen saklig, om de som er så kritiske til henne får faktaene på bordet først, og ikke bare hiver på en "ekstraopplysning" som ikke stemmer.

For øvrig skjønner jeg ikke hvorfor hun blogget om begravelsen, det synes jeg også var drøyt.

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Også vil jeg også si at bloggen er jo faktisk jobben hennes, og hun tjener penger på det hvis hun publiserer innlegg hver dag. Men hun hadde nok godt av å tatt seg en dag fri i blandt!

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun vaskehjelp flere ganger i uka eller? Aldri et eneste støvkorn å se hjemme hos henne!

Anonym poster: 3735e66a43f395e8f41519786b2160b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun vaskehjelp flere ganger i uka eller? Aldri et eneste støvkorn å se hjemme hos henne!

Anonym poster: 3735e66a43f395e8f41519786b2160b2

Det er ikke så vanskelig å holde et hjem støvfritt. Hun vasker nok huset en gang i uken som alle oss andre. :)

Anonym poster: 638f531b3e57b92247835cdb0f1f5c23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun støvsuger annenhver dag, tørker støv hver dag, vasker ordentlig ned en gang i uka. Det er MYE vasking og tørking. I tillegg kommer klesvask. Sikkert nye av tøyet hennes som må vaskes separat, på skånevask etc.

http://fotballfrue.no/2012/10/15/stolhetsgaranti/

Anonym poster: bca94d01c1dd3a19ea58f77bda342e3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så vanskelig å holde et hjem støvfritt. Hun vasker nok huset en gang i uken som alle oss andre. :)

Anonym poster: 638f531b3e57b92247835cdb0f1f5c23

Jeg vasker også en gang i uka, og støvsuger flere ganger i uka. Likevel, blir det ganske støvete her i løpet av bare noen få dager!

Anonym poster: 3735e66a43f395e8f41519786b2160b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nicola

Jeg vasker også en gang i uka, og støvsuger flere ganger i uka. Likevel, blir det ganske støvete her i løpet av bare noen få dager!

Anonym poster: 3735e66a43f395e8f41519786b2160b2

Jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg støvsuger annenhver dag, ofte hver dag også. Så går jeg over med såpe og mopp + tørker støv en gang i uken. Merker ikke noe til støvet.

Anonym poster: 638f531b3e57b92247835cdb0f1f5c23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har to hunder i hus, så ikke noe rart om hun støvsuger ofte. Vi har hund og katt, og må støvsuge daglig.

Vasker også gulvene til hver helg, er oppvokst med helgavask, så for meg er det naturlig.

Men støvtørking så hyppig synes jeg er litt overkill..

Anonym poster: 259832bd89a883cad867fb9a5207ef69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nye blogglisten.no så står det at FF har ca 50.000 unike (norske) lesere daglig og absolutt ikke 90.-100.000 som hun hadde før, eller påsto at hun hadde før. Skjønner ikke? Telles det på en annen måte nå?

Anonym poster: c23c7a0c537b38cdb808eadf9481fd6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg virkelig stemmer! Jeg håper også inderlig at hun har flere ting hun holder privat enn øyeblikkene hun deler med alle og enhver.

For meg er det noe "rart" når man må avbryte julaften iløpet av ettermiddagen/kvelden fordi man må dokumentere hvem man feirer jul med og hva man har fått. Eller bruke bilder av seg selv og hennes familie som samles ved gravstenen til bestemoren samme dag som begravelsen, eller hva med kommentaren om hvor kjekke eller fin mannen hennes var under minnestunnen samme dag...

Det er slike øyeblikk som gjør at jeg har utfordringer med å forstå hva som er for privat til å deles. Jeg skjønner selvfølgelig at sexen utelukkes, men etter min mening hadde det vært mer naturlig enn å dele enn eksemplene over.

Det er litt merkelig (Ikke ta det personlig, mener på generelt grunnalg) at man faktisk heller synes det er mer naturlig at man skal dele detaljer fra sexlivet enn detlajer fra begravelse som kan være en utløper for sorg (selv om mange mener at dette var ikke en utløper for sorg...ingen av oss kan vel påstå hverken det ene eller det andre fordi vi tolker det så forskjellig) Har sosiale medier blitt mer opptatt av sex enn av f.eks noe så naurlig (og for mange tabu) som begravelse og sorg?

Men det er jo fint at diskusjonen om dette dukker opp. Fordi, jeg tror nok hun streber etter å være privat, for ellers så hadde hun nok ikke fremstått som så "perfekt" for mange. Det kan virke som om hun fremstår som perfekt, MEN, ikke alle har så særlig lyst til å legge ut om krangler, uvennskap og andre egentlig trivielle ting som kan skape spekulering rundt henne. For tro meg,om det spekuleres så mye ut av det hun allerede legger ut, tenk hvor mye spekuleringer det hadde vært om hun hadde lagt ut ALT :)

Samtidig som hun prøver å være så privat som mulig så er det jo en utrolig vanskelig balansegang for mye av livet hennes er bloggen. Og for mange kan det være godt å få utløp av og til om ting som enkelte kanskje anser som høyst privat. Sorg foreksempel tror jeg kan ha den virkningen. Man får ett behov for å dele, og den kan jeg forstå.

Gratulerer med dagen forresten, alle sammen!

Anonym poster: 6d5438d9b22506553a9c4a13c4f62616

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nye blogglisten.no så står det at FF har ca 50.000 unike (norske) lesere daglig og absolutt ikke 90.-100.000 som hun hadde før, eller påsto at hun hadde før. Skjønner ikke? Telles det på en annen måte nå?

Anonym poster: c23c7a0c537b38cdb808eadf9481fd6c

Enten så løy hun før, eller så har antall blogglesere blitt redusert:) (derav babyspøken?)

Anonym poster: 03fe1ebd26761ae1a112a4e700a0bcc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt merkelig (Ikke ta det personlig, mener på generelt grunnalg) at man faktisk heller synes det er mer naturlig at man skal dele detaljer fra sexlivet enn detlajer fra begravelse som kan være en utløper for sorg (selv om mange mener at dette var ikke en utløper for sorg...ingen av oss kan vel påstå hverken det ene eller det andre fordi vi tolker det så forskjellig) Har sosiale medier blitt mer opptatt av sex enn av f.eks noe så naurlig (og for mange tabu) som begravelse og sorg?

Men det er jo fint at diskusjonen om dette dukker opp. Fordi, jeg tror nok hun streber etter å være privat, for ellers så hadde hun nok ikke fremstått som så "perfekt" for mange. Det kan virke som om hun fremstår som perfekt, MEN, ikke alle har så særlig lyst til å legge ut om krangler, uvennskap og andre egentlig trivielle ting som kan skape spekulering rundt henne. For tro meg,om det spekuleres så mye ut av det hun allerede legger ut, tenk hvor mye spekuleringer det hadde vært om hun hadde lagt ut ALT :)

Samtidig som hun prøver å være så privat som mulig så er det jo en utrolig vanskelig balansegang for mye av livet hennes er bloggen. Og for mange kan det være godt å få utløp av og til om ting som enkelte kanskje anser som høyst privat. Sorg foreksempel tror jeg kan ha den virkningen. Man får ett behov for å dele, og den kan jeg forstå.

Gratulerer med dagen forresten, alle sammen!

Anonym poster: 6d5438d9b22506553a9c4a13c4f62616

Nja, dersom folk hadde visst alt hadde det jo ikke vært så mye å spekulere i. Hemlighetsfulle hint oppfordrer mye mer til spekulasjon, enn det et rent faktum gjør.

Anonym poster: 03fe1ebd26761ae1a112a4e700a0bcc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, dersom folk hadde visst alt hadde det jo ikke vært så mye å spekulere i. Hemlighetsfulle hint oppfordrer mye mer til spekulasjon, enn det et rent faktum gjør.

Anonym poster: 03fe1ebd26761ae1a112a4e700a0bcc9

Hehe, jeg skjønte den kom til å komme..Jeg skulle ha skrevet med forbehold. For det går faktisk ikke an å vite absolutt ALT, det var ment med forbehold ;) Når du nå sier hemmelighetsfulle hint så rekner jeg med det du tenker spesifikt på det der med graviditetsryktene? Jeg tenkte mer på helheten, og ikke noe konkret.

Anonym poster: 6d5438d9b22506553a9c4a13c4f62616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så løy hun før, eller så har antall blogglesere blitt redusert:) (derav babyspøken?)

Anonym poster: 03fe1ebd26761ae1a112a4e700a0bcc9

Hmm, tom ikke CBE er vel så slu at hun poster flere fotoer av seg selv med vannglass for at vi skal spekulere i graviditet?

Anonym poster: 01ad5aa014ae3afde683ab5f82684a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mao, jeg tror hun er gravid.

Anonym poster: 01ad5aa014ae3afde683ab5f82684a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nja, dersom folk hadde visst alt hadde det jo ikke vært så mye å spekulere i. Hemlighetsfulle hint oppfordrer mye mer til spekulasjon, enn det et rent faktum gjør.

Anonym poster: 03fe1ebd26761ae1a112a4e700a0bcc9

Godt ikke spekulasjoner er tillatt her da :)

Anonym poster: 73d7a343f25801fcecc486197a3f5967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. jeg merker at jeg er litt uenig med dere som snakker om rolleblanding.. på sin egen blogg synes jeg man må få dele de personlige tingene man ønsker, og la andre ting være private. Alle har forskjellige grenser for hva som oppleves som privat og hva man gjerne deler av personlig info. Likevel, da må man tåle at man også får spørsmål om de tingene man ikke ønsker å dele, man må bare svare høflig at det ønsker man ikke å skrive om på bloggen.
Problemet er når hun mener samme aspektet er både offentlig og privat - det blir forvirrende. Som å snakke om barn og barneklær, og så samtidig fortelle at det er helt privat. Endret av Elanore
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er når hun mener samme aspektet er både offentlig og privat - det blir forvirrende. Som å snakke om barn og barneklær, og så samtidig fortelle at det er helt privat.

Mulig jeg misforstår deg nå..Men, det må jo gå an å snakke om barneklær og temaet barn sånn generelt, at man synes de er søte osv uten at det skal føre til at folk blir snurt om hun ikke svarer på om hun er gravid eller ikke? For det med prøving og om man er gravid eller ikke, det er privat.

Og merkelig at folk skal plutselig henge seg opp og irritere seg så mye over vannglassene, som om hun gjør det KUN for å skape spekulasjoner. Hun har jo alltid (eller ofte blir vel rettere sagt å si) glass med drikke på matbildene sine. Folk hadde spekulert og blitt sure om hun ikke hadde hatt vannglasset ved siden av maten også ; " Det er ikke noe drikke der, hun skjuler det at hun ikke drikker alkohol"...

Innse det, folk blir og kan aldri bli helt fornøyd med hvilke valg hun tar uansett. Og hun kan ikke gå inn for å gjøre alle fornøyd heller.

Anonym poster: 6d5438d9b22506553a9c4a13c4f62616

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

Det er litt merkelig (Ikke ta det personlig, mener på generelt grunnalg) at man faktisk heller synes det er mer naturlig at man skal dele detaljer fra sexlivet enn detlajer fra begravelse som kan være en utløper for sorg (selv om mange mener at dette var ikke en utløper for sorg...ingen av oss kan vel påstå hverken det ene eller det andre fordi vi tolker det så forskjellig) Har sosiale medier blitt mer opptatt av sex enn av f.eks noe så naurlig (og for mange tabu) som begravelse og sorg?

Men det er jo fint at diskusjonen om dette dukker opp. Fordi, jeg tror nok hun streber etter å være privat, for ellers så hadde hun nok ikke fremstått som så "perfekt" for mange. Det kan virke som om hun fremstår som perfekt, MEN, ikke alle har så særlig lyst til å legge ut om krangler, uvennskap og andre egentlig trivielle ting som kan skape spekulering rundt henne. For tro meg,om det spekuleres så mye ut av det hun allerede legger ut, tenk hvor mye spekuleringer det hadde vært om hun hadde lagt ut ALT :)

Samtidig som hun prøver å være så privat som mulig så er det jo en utrolig vanskelig balansegang for mye av livet hennes er bloggen. Og for mange kan det være godt å få utløp av og til om ting som enkelte kanskje anser som høyst privat. Sorg foreksempel tror jeg kan ha den virkningen. Man får ett behov for å dele, og den kan jeg forstå.

Gratulerer med dagen forresten, alle sammen!

Anonym poster: 6d5438d9b22506553a9c4a13c4f62616

Jeg synes begge deler er like privat, men jeg må bare innfinne meg med at jeg og andre har ulike grenser for hva privatliv angår. :)

Når jeg trekker opp eksempelet sex er det fordi hun sier jo at bloggen er hennes livstilsmagasin som da også fint kunn inkludere sex. Noe jeg ikke har behov for å vite eller ser noen grunn til at hun skal dele.

Jeg er bare fascinert av hvor grensene for hva som legges ut på bloggen er, og hvilken standard hun er med på å sette. Jeg har ingen problemer med å at hun legger ut tekster om sorg og savn, det er antrekksbilder og komplimenter for mannens dress jeg finner usmakelig i mine øyne.

Ellers er jeg enig med deg. :)

Gratulerer med dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...