Gå til innhold

Ny tråd om fotballfruen Caroline Berg Eriksen


Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Du anonymbruker som svarte meg, du forstår vel at grunnen til at folk spør henne om barn og graviditet, er fordi hun selv har sagt flere ganger at hun og herr FF ønsker seg barn? Og da er det ikke så rart folk reagerer når det ikke stod på den topp fem lista. Er enig i at det i og for seg er et privat spm. Jeg kunne aldri spurt noen om de var gravide, heller ikke spekulere i dette når det er privat. Men, det saken bunner ut i er at FF ikke klarer å skille mellom hva som er greit for henne å dele på bloggen og hva som er privat. De fleste hadde nok hatt forståelse for at man ikke ønsker å dele alt, men når hun titt og ofte deler de mest intime og personlige detaljer, er det ikke rart folk blir forvirret. Hadde hun hatt et klart skille, hadde det heller ikke blitt så mye spekulasjoner, heller ikke om hun hadde svart på det, når hun åpenlyst legger opp til at leserne skal undre seg.

Det er klart hun ønsker denne nysgjerrige oppmerksomheten om graviditet. Ellers hadde hun aldri lagt opp til det på denne måten; hverken bekrefte eller avkrefte, avbildet med vann mens søsteren drikker vin, legetimer, bilde av babysko hun har kjøpt, at hun sa hun og herr FF mest sannsynlig ikke skal på ferie som vanlig på slutten av året (termin?), osv.. Jeg tipper nok de prøver å få barn, men mulig det tar lenger tid enn de håpet og tenkte, noe som er helt normalt. Det at hun blir sur og irritert når noen påpeker dette, viser jo at baby og graviditet tydeligvis er et litt sårt tema. Men når hun selv har lagt opp løpet slik, uten tydelige skiller mellom blogg og privat, er det ikke rart det blir mye snakk om dette.

Det med Heidi Montag er jo ekstremtilfelle, var jo nettopp derfor jeg nevnte det.. Jeg er vel ikke den eneste som ser fellestrekk med Speidi og herr og fri FF. Ha litt humor!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får bare håpe at ikke vekten hennes eller tidligere slanking har påvirket fruktbarheten. Jeg unner ingen å slite med å bli gravid om det er det de ønsker.

Anonym poster: 01ad5aa014ae3afde683ab5f82684a75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel på rolleblandingen, CBE er ofte svært så personlig med leserne og jatter med så lenge de kommer med positive kommentarer og ingen spørsmål hun ikke vil svare på:

post-58143-0-31540400-1368698975_thumb.j

Anonym poster: 01ad5aa014ae3afde683ab5f82684a75

Anonym poster: 01ad5aa014ae3afde683ab5f82684a75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mye den dama gir til veldedighet og om hun har et fadderbarn på hvert kontinent, så kan umulig det sinnsyke kosmetikk- og klesforbruket hennes forsvares? Hun må jo virkelig ha et shoppingproblem? For ikke å nevne skoforbruket... Lurer på hvor mye av klærne hennes hun bruker kanskje en liten gang, før det "går ut av motebildet"...

Anonym poster: 6958f1c131f7916522bb9a5f6bd0c14a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. jeg merker at jeg er litt uenig med dere som snakker om rolleblanding.. på sin egen blogg synes jeg man må få dele de personlige tingene man ønsker, og la andre ting være private. Alle har forskjellige grenser for hva som oppleves som privat og hva man gjerne deler av personlig info. Likevel, da må man tåle at man også får spørsmål om de tingene man ikke ønsker å dele, man må bare svare høflig at det ønsker man ikke å skrive om på bloggen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. jeg merker at jeg er litt uenig med dere som snakker om rolleblanding.. på sin egen blogg synes jeg man må få dele de personlige tingene man ønsker, og la andre ting være private. Alle har forskjellige grenser for hva som oppleves som privat og hva man gjerne deler av personlig info. Likevel, da må man tåle at man også får spørsmål om de tingene man ikke ønsker å dele, man må bare svare høflig at det ønsker man ikke å skrive om på bloggen.

Dette er en privat og personlig blogg, selv om CBE prøver å overbevise oss om at den ikke er så personlig.

Hva er vel mer personlig enn å legge ut slike kåte bilder av henne og mannen, da må hun jo forstå at leserene ikke skjønner hvor hennes grense går, når de stiller henne private spørsmål. Om hun da får spørsmål om hvor ofte de humper, kan hun hverken bli overrasket eller gyve løs på hvor ufint det er at folk stiller så personlige spørsmål. Men hun kan med rette la være å svare på spørsmålet.

Det er vel her rolleblandingen kommer inn. Hun forventer at leserene skal følge "spillereglene" og forstå hva som kan og ikke kan spørres om, mens hun selv kan legge opp til at slike spørsmål blir stilt. Men det er likevel ikke ønskelig fra hennes side å ha diskusjoner vedrørende temaet. Hadde hun holdt seg til å legge ut kun det som kan diskuteres i offentlighet, hadde hun sluppet mye av de private spørsmålene hun stadig får.

Anonym poster: aba41e9bb4df52270a6e67903990e9e5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kiara!

Hm.. jeg merker at jeg er litt uenig med dere som snakker om rolleblanding.. på sin egen blogg synes jeg man må få dele de personlige tingene man ønsker, og la andre ting være private. Alle har forskjellige grenser for hva som oppleves som privat og hva man gjerne deler av personlig info. Likevel, da må man tåle at man også får spørsmål om de tingene man ikke ønsker å dele, man må bare svare høflig at det ønsker man ikke å skrive om på bloggen.

Er ikke en begravelse privat? Er ikke en familie sitt besøk på gravstenen privat?

Jeg håper inderlig at hvis CBE er gravid velger de begge å holde babyen unna den eksponeringen hennes blogg fører med seg. Da skal jeg klare å forstå at hun er personlig og privat, ikke før.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en privat og personlig blogg, selv om CBE prøver å overbevise oss om at den ikke er så privat.

Hva er vel mer privat enn å legge ut slike kåte bilder av henne og mannen, da må hun jo forstå at leserene ikke skjønner hvor hennes grense går, når de stiller henne private spørsmål. Om hun da får spørsmål om hvor ofte de humper, kan hun hverken bli overrasket eller gyve løs på hvor ufint det er at folk stiller så personlige spørsmål. Men hun kan med rette la være å svare på spørsmålet.

Det er vel her rolleblandingen kommer inn. Hun forventer at leserene skal følge "spillereglene" og forstå hva som kan og ikke kan spørres om, mens hun selv kan legge opp til at slike spørsmål blir stilt. Men det er likevel ikke ønskelig fra hennes side å ha diskusjoner vedrørende temaet. Hadde hun holdt seg til å legge ut kun det som kan diskuteres i offentlighet, hadde hun sluppet mye av de private spørsmålene hun stadig får.

Anonym poster: aba41e9bb4df52270a6e67903990e9e5

Rettet opp i rot ang privat/personlig.

Anonym poster: aba41e9bb4df52270a6e67903990e9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en begravelse privat? Er ikke en familie sitt besøk på gravstenen privat?

Jeg håper inderlig at hvis CBE er gravid velger de begge å holde babyen unna den eksponeringen hennes blogg fører med seg. Da skal jeg klare å forstå at hun er personlig og privat, ikke før.

Det er jo det som var poenget mitt, folk har forskjellige grenser og forskjellig oppfatning av hva som er privat.

Men som poster over påpekte så er jeg enig i at hun ikke kan forvente at folk skal forstå hva som er privat for henne og ikke, og når hun velger å dele A må hun tåle spørsmål om B uten å bli sur, men som jeg først sa, hun kan velge selv om hun vil fortelle om B eller ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke dette er et tvangsmessig forhold til trening vet ikke jeg. FF slier med smerter og skader temmelig regelmessig, hvorfor da insistere på å løpe hver eneste dag? Det finnes faktisk andre måter å trene på.

post-58143-0-66184500-1368704609_thumb.j

Anonym poster: 01ad5aa014ae3afde683ab5f82684a75

Anonym poster: 01ad5aa014ae3afde683ab5f82684a75

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mye den dama gir til veldedighet og om hun har et fadderbarn på hvert kontinent, så kan umulig det sinnsyke kosmetikk- og klesforbruket hennes forsvares? Hun må jo virkelig ha et shoppingproblem? For ikke å nevne skoforbruket... Lurer på hvor mye av klærne hennes hun bruker kanskje en liten gang, før det "går ut av motebildet"...

Anonym poster: 6958f1c131f7916522bb9a5f6bd0c14a

Helt enig! Det er helt ufattelig selvmotsigende. Også bryr hun seg ekstremt mye om dyrevelferd; hun er jo så opptatt av å unngå dyretestet kosmetikk (som forøvrig er vel og bra), men det blir litt ironisk når hun har et forbruk som tilsvarer kanskje ti vanlige nordmenn (som allerede forbruker alt for mye). Hun har ingen forståelse/vilje til å gidde å bry seg om det miljømessige aspektet, og som vi vet rammer miljøødeleggelser også dyr!

I tillegg er hun og "Lasse" storforbrukere av kjøtt, kylling og egg/melk, og det er allmenn kjent at kuene som melker ikke har det like godt som Tine-kartongen fremstiller det, og at høns har det grusomt når de blir avlet opp til kyllingfileter....

Anonym poster: 03fe1ebd26761ae1a112a4e700a0bcc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

Det er jo det som var poenget mitt, folk har forskjellige grenser og forskjellig oppfatning av hva som er privat.

Men som poster over påpekte så er jeg enig i at hun ikke kan forvente at folk skal forstå hva som er privat for henne og ikke, og når hun velger å dele A må hun tåle spørsmål om B uten å bli sur, men som jeg først sa, hun kan velge selv om hun vil fortelle om B eller ikke:)

"problemet" mitt er at jeg ikke forstår hva hun mener er privat for etter min mening deles absolutt alt i denne bloggen. Vi vet hvem alle i hennes familie er, vi vet alle hennes vaner, hennes steder, hvor hun bor + + + hva er igjen?

Feilen min er vel kanskje det at jeg tar utgangspunkt i meg selv og hva jeg anser som privat. Men jeg hadde aldri delt så mange ting som det CBE gjør over en lav sko, og jeg hadde vært veldig opptatt av å skjerme mine nærmeste for de samme presset som jeg er overbevist om at hun opplever ved å ha denne bloggen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. jeg merker at jeg er litt uenig med dere som snakker om rolleblanding.. på sin egen blogg synes jeg man må få dele de personlige tingene man ønsker, og la andre ting være private. Alle har forskjellige grenser for hva som oppleves som privat og hva man gjerne deler av personlig info. Likevel, da må man tåle at man også får spørsmål om de tingene man ikke ønsker å dele, man må bare svare høflig at det ønsker man ikke å skrive om på bloggen.

Jeg er enig med hva du skriver. Men når hun blander mellom å være privat og "magasin"/reklame så kan hun ikke bli sur når leserne ikke skjønner hvor hennes grenser går. Hun kan si på en hyggelig måte at det blir for privat, men når hun blir sur fordi folk ikke vet hvor grensen går så er det dumt, for det er hennes egen skyld.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksempel på rolleblandingen, CBE er ofte svært så personlig med leserne og jatter med så lenge de kommer med positive kommentarer og ingen spørsmål hun ikke vil svare på:

post-58143-0-31540400-1368698975_thumb.j

Anonym poster: 01ad5aa014ae3afde683ab5f82684a75

Anonym poster: 01ad5aa014ae3afde683ab5f82684a75

Hvorfor skulle hun vært like hyggelig og personlig med de som stadig kommer med kritiske kommentarer og prøver å finne feil til enhver tid?

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Det er helt ufattelig selvmotsigende. Også bryr hun seg ekstremt mye om dyrevelferd; hun er jo så opptatt av å unngå dyretestet kosmetikk (som forøvrig er vel og bra), men det blir litt ironisk når hun har et forbruk som tilsvarer kanskje ti vanlige nordmenn (som allerede forbruker alt for mye). Hun har ingen forståelse/vilje til å gidde å bry seg om det miljømessige aspektet, og som vi vet rammer miljøødeleggelser også dyr!

I tillegg er hun og "Lasse" storforbrukere av kjøtt, kylling og egg/melk, og det er allmenn kjent at kuene som melker ikke har det like godt som Tine-kartongen fremstiller det, og at høns har det grusomt når de blir avlet opp til kyllingfileter....

Anonym poster: 03fe1ebd26761ae1a112a4e700a0bcc9

Er det plutselig feil å drikke melk og spise egg også?

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"problemet" mitt er at jeg ikke forstår hva hun mener er privat for etter min mening deles absolutt alt i denne bloggen. Vi vet hvem alle i hennes familie er, vi vet alle hennes vaner, hennes steder, hvor hun bor + + + hva er igjen?

Hvordan kan du være så sikker på at vi vet hvem alt og alle i livet hennes er? Kan jo godt hende hun f. eks har ei venninne som hun er sammen med ofte, men som ikke ønsker å bli avbildet på bloggen. Ingen her kan ta utgangspunkt i at vi vet alt. "Hva er igjen" sier du, nei det kan jo være ganske mye spør du meg!

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det plutselig feil å drikke melk og spise egg også?

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

Ikke jeg som skrev det du siterer, men tror ikke det var det personen mente. Det er såklart greit å drikke melk og spise egg (enda greiere om man velger økologiske alternativ og sånn tenker jeg).

Poenget var vel at de familien Eriksen generelt har et enormt forbruk av kjøtt osv, og et enormt forbruk i det hele tatt. Og det står jo stikk i strid med det at fotballfruen liksom er så opptatt av dyrevelferd.

Anonym poster: b94c742612b6bff75a8ff8678f7c0e1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Det er helt ufattelig selvmotsigende. Også bryr hun seg ekstremt mye om dyrevelferd; hun er jo så opptatt av å unngå dyretestet kosmetikk (som forøvrig er vel og bra), men det blir litt ironisk når hun har et forbruk som tilsvarer kanskje ti vanlige nordmenn (som allerede forbruker alt for mye). Hun har ingen forståelse/vilje til å gidde å bry seg om det miljømessige aspektet, og som vi vet rammer miljøødeleggelser også dyr!

I tillegg er hun og "Lasse" storforbrukere av kjøtt, kylling og egg/melk, og det er allmenn kjent at kuene som melker ikke har det like godt som Tine-kartongen fremstiller det, og at høns har det grusomt når de blir avlet opp til kyllingfileter....

Anonym poster: 03fe1ebd26761ae1a112a4e700a0bcc9

Vil det si at det er kun såkalte storforbrukere som skal bli sett på som selvmotsigende om de er opptatt av dyrevelferd?

Eller burde man da prinsippielt også se på andre mennesker som er opptatt av dyrevelferd som selvmotsigende om de ikke er storforbrukere men normalforbrukere?

Anonym poster: 6d5438d9b22506553a9c4a13c4f62616

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg som skrev det du siterer, men tror ikke det var det personen mente. Det er såklart greit å drikke melk og spise egg (enda greiere om man velger økologiske alternativ og sånn tenker jeg).

Poenget var vel at de familien Eriksen generelt har et enormt forbruk av kjøtt osv, og et enormt forbruk i det hele tatt. Og det står jo stikk i strid med det at fotballfruen liksom er så opptatt av dyrevelferd.

Anonym poster: b94c742612b6bff75a8ff8678f7c0e1f

Jeg er opptatt av dyrevelferd, men spiser for det om mye egg og melk (ikke så mye kjøtt, men det er av andre årsaker). Jeg synes det er så teit at for at man skal ha "lov" å bry seg om dyrene, så må man bli vegetarianer og nesten ikke drikke melk eller spise egg også?

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

Hvordan kan du være så sikker på at vi vet hvem alt og alle i livet hennes er? Kan jo godt hende hun f. eks har ei venninne som hun er sammen med ofte, men som ikke ønsker å bli avbildet på bloggen. Ingen her kan ta utgangspunkt i at vi vet alt. "Hva er igjen" sier du, nei det kan jo være ganske mye spør du meg!

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

Det håper jeg virkelig stemmer! Jeg håper også inderlig at hun har flere ting hun holder privat enn øyeblikkene hun deler med alle og enhver.

For meg er det noe "rart" når man må avbryte julaften iløpet av ettermiddagen/kvelden fordi man må dokumentere hvem man feirer jul med og hva man har fått. Eller bruke bilder av seg selv og hennes familie som samles ved gravstenen til bestemoren samme dag som begravelsen, eller hva med kommentaren om hvor kjekke eller fin mannen hennes var under minnestunnen samme dag...

Det er slike øyeblikk som gjør at jeg har utfordringer med å forstå hva som er for privat til å deles. Jeg skjønner selvfølgelig at sexen utelukkes, men etter min mening hadde det vært mer naturlig enn å dele enn eksemplene over.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...