Gå til innhold

Ny tråd om fotballfruen Caroline Berg Eriksen


Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Gjest nejve

Man får ikke i seg store mengder mettet fett på lavkarbo, heller sunne mengder.

Typisk dag for meg med dette livsfarlige kostholdet:

Frokost: ett rugsprø med egg, litt majones og agurk. Ett rugsprø med makrell i tomat og agurk.

Lunsj: Salat med grønnsaker, egg og tunfisk eller kylling.

Middag: Fisk eller kjøtt med mye grønnsaker, gjerne med en god saus og byggris eller til.

Kveldsmat: En stor bolle med kesam, bær og mango.

Liten digresjon fra min side.. Ikke meningen å la dette bli en diskusjon om lavkarbo, men hadde vært godt og avkreftet en gang for alle at det ikke er en diett, ei at det er farlig å la barn spise slik mat :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Angela_

Man får ikke i seg store mengder mettet fett på lavkarbo

Liten digresjon fra min side.. Ikke meningen å la dette bli en diskusjon om lavkarbo, men hadde vært godt og avkreftet en gang for alle at det ikke er en diett, ei at det er farlig å la barn spise slik mat :)

Hvis de velger en såpass variert diett er det en sak, men det jeg har sett av kostholdet til Caroline og mannen er noe annet enn det du skisserer her. Det finnes ulike måter å spise lavkarbo på også, noen tillater seg mer enn andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nejve

De lever ikke på ekstrem lavkarbo, tro du meg. De spiser både knekkebrød, frukt, og drikker melk. I tillegg får de i seg mye karbohydrater gjennom grønnsakene. Ekstrem lchf er under 20 g. karbo om dagen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Kan du nevne eksempler på hva som er galt med kostholdet deres, f. eks hvilken middag, frokost etc de har hatt som du har reagert på?

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, man skal jo helst ikke få i seg så store mengder mettet fett, da...

det der er en myte

Anonym poster: 0222bd99f07c58611c1736807a17c9d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget mitt var til innlegg nr 262!

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Angela_

De lever ikke på ekstrem lavkarbo, tro du meg. De spiser både knekkebrød, frukt, og drikker melk. I tillegg får de i seg mye karbohydrater gjennom grønnsakene. Ekstrem lchf er under 20 g. karbo om dagen :)

Ok, vi får være enige om å være uenige, og avslutte diskusjonen der slik det ikke blir en lavkarbodiskusjon som du påstår. Jeg mener at lavkarbo som er såpass ekstrem som det hun og mannen bedriver er ganske spesielt å påføre et barn, spesielt når det er så delte meninger om dette kostholdet også fra eksperthold.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Kan du nevne eksempler på hva som er galt med kostholdet deres, f. eks hvilken middag, frokost etc de har hatt som du har reagert på?

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

Ikke den du spør men for det første synes jeg de spiser utrolig små mengder mat, men det er en sak. For det andre synes jeg det brukes veldig mye rømme/cottage cheese etc.

Anonym poster: 07aaa49fb57733fe6a4b345a2a6d682d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lever ikke på ekstrem lavkarbo, tro du meg. De spiser både knekkebrød, frukt, og drikker melk. I tillegg får de i seg mye karbohydrater gjennom grønnsakene. Ekstrem lchf er under 20 g. karbo om dagen :)

Jeg tror aldri jeg har sett Caroline drikke melk, men nå leste jeg bloggen sist gang i 2012, så det kan være grunnen.

Anonym poster: 07aaa49fb57733fe6a4b345a2a6d682d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke den du spør men for det første synes jeg de spiser utrolig små mengder mat, men det er en sak. For det andre synes jeg det brukes veldig mye rømme/cottage cheese etc.

Anonym poster: 07aaa49fb57733fe6a4b345a2a6d682d

Ok, men veier ikke "store mengder" rømme opp for å nesten ikke spise sukker? Cottage cheese orker jeg ikke å diskutere, for det finnes ikke usunt.

At de spiser små mengder mat vet vel ikke du noe om?

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men veier ikke "store mengder" rømme opp for å nesten ikke spise sukker? Cottage cheese orker jeg ikke å diskutere, for det finnes ikke usunt.

At de spiser små mengder mat vet vel ikke du noe om?

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

Det hun selv poster på bloggen som frokost, middag etc. gir en god pekepinn.

At det er mulig å spise så mye rømme gjør meg egentlig litt imponert. I tillegg til alt det fettet... glad jeg ikke skal ha deres kropp om tjue år;)

Anonym poster: 07aaa49fb57733fe6a4b345a2a6d682d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nejve

Får ikke til å trykke på svar til deg Angela, men ja, det får vi. Når det er sagt, synes jeg det er synd og problematisk at det et så stort fokus på kosthold på bloggen hennes som det det er, og at kommer med slike uttalelser titt og ofte. LCHF er omstridt, og jeg forstår ikke hvorfor hun og ektemannen i det hele tatt måtte gå ut offentlig med at de hadde gått over til lavkarbo, og generelt promotere kostholdet så aktivt som de gjør. Hvorfor kan de ikke bare spise den maten er vil og holde kjeft om det? Flott at hun legger ut oppskrifter, men synd at det alltid må påpekes at det er "LCHF-kjeks", "LCHF-pizza", osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hun selv poster på bloggen som frokost, middag etc. gir en god pekepinn.

At det er mulig å spise så mye rømme gjør meg egentlig litt imponert. I tillegg til alt det fettet... glad jeg ikke skal ha deres kropp om tjue år;)

Anonym poster: 07aaa49fb57733fe6a4b345a2a6d682d

Hvis det hun poster på bloggen gir en så god pekepinn, så er det verdt å nevne at 24. april og 10. april er de to seneste innleggene hvor hun har hatt rømme til maten.

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke til å trykke på svar til deg Angela, men ja, det får vi. Når det er sagt, synes jeg det er synd og problematisk at det et så stort fokus på kosthold på bloggen hennes som det det er, og at kommer med slike uttalelser titt og ofte. LCHF er omstridt, og jeg forstår ikke hvorfor hun og ektemannen i det hele tatt måtte gå ut offentlig med at de hadde gått over til lavkarbo, og generelt promotere kostholdet så aktivt som de gjør. Hvorfor kan de ikke bare spise den maten er vil og holde kjeft om det? Flott at hun legger ut oppskrifter, men synd at det alltid må påpekes at det er "LCHF-kjeks", "LCHF-pizza", osv.

Hun må da få lov til det på lik linje som f. eks rene LCHF-blogger med oppskrifter. Hun har jo faktisk gitt ut en kokebok.

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela_

Får ikke til å trykke på svar til deg Angela, men ja, det får vi. Når det er sagt, synes jeg det er synd og problematisk at det et så stort fokus på kosthold på bloggen hennes som det det er, og at kommer med slike uttalelser titt og ofte. LCHF er omstridt, og jeg forstår ikke hvorfor hun og ektemannen i det hele tatt måtte gå ut offentlig med at de hadde gått over til lavkarbo, og generelt promotere kostholdet så aktivt som de gjør. Hvorfor kan de ikke bare spise den maten er vil og holde kjeft om det? Flott at hun legger ut oppskrifter, men synd at det alltid må påpekes at det er "LCHF-kjeks", "LCHF-pizza", osv.

Mitt inntrykk er at hun ikke har noe imot å fronte og kommentere omstridte saker fordi det gir utslag i besøkstallene på bloggen hennes. Lavkarbo, bikini-bilder, sponsing, tynnhetsdebatten - hun er ikke akkurat den som forsvinner i debattene i avisene. Det er selvfølgelig hennes valg å ytre seg, og alle har ytringsfrihet, men mitt inntrykk er at det er ekstra høy aktivitet og mange kommentatorerer på bloggen etter slike utspill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må da få lov til det på lik linje som f. eks rene LCHF-blogger med oppskrifter. Hun har jo faktisk gitt ut en kokebok.

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

Hun har gitt ut en kokebok... en bok med masse oppskrifter hun har sakset og hentet fra andre steder. YESSDA. Det gjør henne til ekspert, not.

Anonym poster: 07aaa49fb57733fe6a4b345a2a6d682d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke mange hundre årene siden vi levde på lavkarbo her i Norden store deler av året. Snakker om tiden før vi spiste potet og korn. Da levde vi for det meste på kjøtt og tørkede bær hele vinterhalvåret. Det var bare i sommhalvåret folk kunne meske seg med karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har gitt ut en kokebok... en bok med masse oppskrifter hun har sakset og hentet fra andre steder. YESSDA. Det gjør henne til ekspert, not.

Anonym poster: 07aaa49fb57733fe6a4b345a2a6d682d

Det har jeg da aldri sagt.

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mange hundre årene siden vi levde på lavkarbo her i Norden store deler av året. Snakker om tiden før vi spiste potet og korn. Da levde vi for det meste på kjøtt og tørkede bær hele vinterhalvåret. Det var bare i sommhalvåret folk kunne meske seg med karbohydrater.

Ja, og levealderen var lavere før selvfølgelig av flere grunner, men;)

Anonym poster: 07aaa49fb57733fe6a4b345a2a6d682d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nejve

Disse lavkarbobloggene har som regel ikke tusenvis av lesere helt ned i 10-års alderen. (Hvordan trykker man på "svar" med iphone?!?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...