Gå til innhold

En bok om prøving og alt mulig annet som skjer


Gjest Fru_Hestehov

Anbefalte innlegg

Gjest Ravgull

Legger igjen et spor! :)

Godt å lese at det ikke bare meg som er prøver og gleder meg.....og samtidig er bekymret for hva det innebærer dersom jeg blir gravid, med ansvar og nattevåk.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fru_Hestehov

Hei hei, Ravgull, hyggelig at du legger igjen spor.

Her er det regn idag og 13 evt 12 arbeidsdager til ferie, hatt en heftig start på uke, men dagen idag var litt bedre på jobb. Sågod at jeg har lyst til å gå meg en tur i regnet (dvs det er fremdeles energi igjen). Og mannen er så greit at han "pusher" meg til å ta lengste runden, hehe, har jo bare godt av det. Belønningen får bli varm dusj.

Ellers ikke mye nytt på prøvefronten, nærmer seg EL da, så må nok gjøre en innsats da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Ble tur på 5 km i regnet i går, var søkkvåt og hadde iskalde hender da jeg kom hjem. Hadde heldigvis et lag ull på resten av kroppen som gjorde godt. Uansett var det herlig og en varm dusj var slettes ikke dumt etterpå. Og mannen skjemte meg litt ekstra bort med ryggvask i dusjen, innsmørning med bodylotion + litt annet som slettes ikke er dumt i disse prøvetider. Avsluttet det hele med å servere meg vannmelom på senga slik at jeg kunne sitte under dyna og se How I met your mother på paden mend jeg spiste vannmelon. Skal ikke klage på det!

Idag er det jobb og grått igjen, blir nok lang dag på jobben idag. Masse og gjøre pluss trenger timene slik at jeg kan ta fredagen før ferien fri (la jo litt i minus da jeg bestemte meg for det, nå er jeg kommet i pluss, men trenger noen timer til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Helg og tidlig oppe idag, fikk ikke sove pga litt øm rygg, så bedre å sitte oppe i stille hus og nyte kaffen sammen med pcen. Få planer for dagen da jeg tok rydderunden i huset rett etterjobb igår, kunne selvsagt vasket litt grundigere her og der, men frister mer å dra på besøk til søsteren.

Ellers er det handlet tester på ebay og går i følge appen min inni en fruktbar periode nå, så må vel legge inn noen aksjer. :) Generelt litt handlegal om dagen, har shoppet på Ellos og endte opp med flere brukbare plagg (men også noen returer, jeg trenger jo ikke å se større ut enn jeg er...) og så sitter jeg å surfer etter ebay kupp + at jeg har lyst på kjøpesentertur idag, så vi får se hva jeg ender opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Sommerlykke: Spekemat og norske jordbær, sitter og koser meg nå.

Ble ingen storhandling idag, men ny lipgloss og neglelakk, så er fornøyd med det. Må nok sette av en kveld til uka for litt shopping tror jeg. Så en del lovende i butikkene der jeg fartet forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Ny uke og 9 arbeidsdager til ferie... Trekker pusten og gjør et forsøk på å holde fokuset oppe. Leste igår at juli skulle ha skikkelig sommervær, så da krysses fingre og tær for at det stemmer, blir jo Norgesferie på oss i år.

Så status på hageprosjektet:

I helga så har jeg anskaffet meg to for meg nye, men altså brukte hjertepotter til uteprosjektet, nå må jeg bare finne ut hva jeg skal plante i de og hvor de skal stå. Staudebeddet mitt har også tatt helt av, jeg har altså puttet altfor mye i det. Så kanskje de må ryddes litt til høsten evt neste vår, men det er blomster rett rundt hjørnet der (store knupper). Og mine svindyre blomster står nå gjemt under utebordet så de beskyttes mot regn, jaja, jeg har altså så dyre blomster at de må stå slik at ingen ser de. Gir det mening? :) Har også fått korianderen til å gro, mens bladpersillen er på gang, gressløken er desverre så og si fraværende. Og så er minisolsikkene må snart plantes om, men i hva? Gøy er det uansett, må bare ha tid til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

En ny dag... Vandret litt rundt i gangene på jobb idag da jeg var midlertidig kastet ut av kontoret pga vasking. På veggen i gangen henger noen bilder fra presantasjoner som jeg har vært delaktig i. Sukk, en liten øyeåpner og se seg selv på bilde, er jeg virkelig så stor...? Dvs på et bilde så jeg ok ut, et litt i grenseland og på det siste så jeg ikke bra ut. Så må nok ta tak i prosjekt slanking igjen. :) Gikk jo ned 3-4 kilo i mai, så har det stoppet opp da inssatsen har vært dårlig fra min side. Heldigvis ikke gått opp igjen da.

Så tenker jeg skriver det her for da må jeg jo følge opp. Nå skal sukkerinntaket begrenses kraftig, skal ta meg en skikkelig ryddeøkt i skap idag (tror ikke det er så mye der, men det lille som er skal ut og ikke inn i munnen). Det var da dagens lille utblåsning.

Ellers tok jeg litt av på Boozt sitt Desigual salg, synes de klærne er så tøffe, men litt spent på hvorvidt det ser bra ut på meg da, så jeg får vente i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig lurt med en opprydding i skapene innimellom ja. Har man ikke godteri hjemme spiser man heller ikke noe særlig godteri. Jeg kan faktisk ikke huske sist gang jeg spiste sjokolade. Har veldig lite lyst på godteri om dagen selv om jeg ikke har gått inn for det. Har bare ikke spist noe særlig i det siste. Helt til jeg kaster meg over en potetgullpose, det skjer jo innimellom :sjenert:

Jeg har også tatt litt av når det gjelder blomster. Sådde de altfor seint da, og det er ikke stauder, men det skulle være 20 cm mellom de og jeg har bare strødd de utover. Typ en millimeter mellom hver. Sikkert ikke helt sunt for blomstene stakkars. Helt enig at det er gøy med hageprosjekt da, jeg må titte litt på kjøkkenhagen hver dag. Er så moro når man får det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ravgull

Jeg har startet på to godte- og isfrie uker selv nå! :) (Men gir selv lov til EN saftis pr solskinnsdag). Det er vrient å venne seg av med det, spesielt den sjokoladen, det er jo rene antidepresivaen!

Jeg skal heie på deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det ikke er verdt å savne! Det er jo tross alt sjokoladen, isen og alle de tingene der som får deg til å føle deg et par kilo for mye! Bare ved å la være å spise det, så kommer du til å bli som sånn som du vil :)

Det er jo litt rart - at man faktisk savner det som får en til å føle seg så fæl!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Takk for gode tips og lure ord, merker at det iallefall har blitt en nedtrapping selv om det ikke er full stopp ennå.

Torsdag og fredag var de store kakedagene på jobb ettersom de fleste tok ferie til helga. Jeg var klar til å si nei til marsipankakene da jeg ikke er så veldig glad i det, men så dukket det opp kake med rabarbra og jordbær med slik crumble (sukker, smør og mel) på toppen. Mmmm, bare må ha det! Men bortsett fra den knekken så sa jeg nei til to andre kaker.

Ellers lagde jeg sjokolademousse av sukkerfri sjokolade (hadde i skapet) på lørdag, tilsatte heller ikke noe ekstra sukker eller søtstoff. Servert med jordbær ble det nam, nam.

Og det er sol, jeg er en lett blanding av solbrent og forkjøla, samtidig er jeg veldig klar for ferie nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Drakk forresten vin og sangria i helga selv om det er i mulig graviditetsperiode. Litt dårlig samvittighet, men med sommer, sol og besøk så ble det litt for fristende. Og de vi hadde på besøk er veldig obs på om jeg drikker eller ikke, er såpass nære at jeg ikke har problemer med å røpe nyheten tidlig, men trenger jo ikke å gi falske forhåpninger. Vi tok del i deres prøving og det at noen vet er jo en kjekk støtte og ha underveis. Dessuten har vi vel ingen felles bekjente (eller familie) så jeg vet jo at evt gode nyheter ikke vil komme videre.

Og så har forresten Desigualtoppene kommet, nydelige og de passer perfekt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Ny dag, trøtt dag... Mannen har jo tatt ferie, dvs sene kvelder og sene morgener. Jeg ender da opp med litt sene kvelder og grytidlige morgener da jeg gjerne vil komme meg tidlig hjem fra jobb for å nyte solen. Zzz, men bare tre dager til ferie nå og dagen i dag er i grunn den kjipeste arbeidsdagen pga et viktig møte. Da det er ferdig skal jeg la hodet starte med feriemodus.

Ikke så mye prøving om dagen heller da jeg og mannen ikke har samme søvnrytme, men bedrer seg nok i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen her hadde ferie i tre uker mens jeg jobba. Litt kjedelig å stå opp klokka seks når man vet at mannen kan sove til åtte-ni :) Han la seg gjerne senere enn meg også, så ble ikke mye prøving. Men jaggu gikk det likevel, en av de få gangene det ble til noe traff vi tydeligvis. Håper det samme skjer med dere :)

Skal du ha lang ferie da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Doh, så artig at det ble klaff selv om dere var i ulike "moduser". Får vel håpe det samme her evt så har vi snart ferie sammen. Ellers er det tre uker sommerferie på meg i år, har brukt litt til noen helgeturer nå i vår og sparer også en uke til høsten. Høsten er jo så lang at det er godt å få inn ei lita pause, gjerne til varmere strøk.

Ellers er dagen på jobb over, ferdig med det forferdelige møtet mitt, alt gikk bra, litt stress ble det, men tenkte vel hele tiden at jeg måtte ta det rolig for ting ordner seg. Så nå er det hjem, har svigers på besøk og skal ha fiskemiddag, tre typer på grillen. Og håper mannen har handlet inn jordbær til dessert.

Nå er det to rolige dager på jobb og så ferie... Må bare bli kvitt den der forkjølelsen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Ble liggende rett ut med forkjølelse igår og er ennå litt sjaber (men på jobb). Har vel stresset så mye at da jeg endelig slappet av så gikk kroppen ned for telling. Og ettersom det var sol ute så stengte jeg meg inne på soverommet og sov + så x antall episoder av How I met your mother.

Det er nesten så jeg håper at jeg ikke er gravid denne måneden pga paracetspising, nesespray, litt vin og mye spekemat og roastbeef. Ikke akkurat levd iht anbefalingene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fru_Hestehov

Planlegger sydentur ja, organisert eller selvorganisert. Driver for tiden og sjekker fly, hotell osv. Så destinasjon er ikke helt bestemt. September er jo en litt roligere periode og reise i da det ikke er skoleferie, så håper vi kan få rimelige billetter.

Ellers en liten frustrasjon over norske spisesteder, mannen og jeg skulle kose oss med middag ute igår. Valgte et nytt spisested i byen som mange skryter veldig av. Og hva får vi, kyllingvinger som smaker som de er fritert gang nr.2, med null krydring. Biff som for så vidt var veldig god, men servert med masseproduserte fløtegratinerte poteter og bearnaise som smaker som den ferdiglagde man kjøper på butikken... Hva har skjedd med at restauranter og spisesteder lager maten fra bunnen av, da man betaler så mye bør jo det være det minste? Og daten vår tok ca 45 min, de var utrolig effektive. Så dette skrives nok ned i boka som et sted man kan ta et kjapt etter jobb måltid hvis man har få krav, dette var ikke stedet for date. Ettersom mannen er så god på å lage mat så stiller jeg nok ganske høye krav til det man får servert.

Men det er ferie, nå skal jeg spise litt og så gå igang med et maleprosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også tenkt på å ta en tur et sted til høsten. Men nå får vi se, mulig det blir en uke på fjellet i stedet.

Den restauranten høres ikke noe særlig ut nei. Jeg er blitt ganske kresen på mat etter at jeg begynte å lage så å si all mat fra bunnen av og har eksperimentert en del. Hadde jeg fått det du beskriver hadde jeg blitt dritskuffa. Som du skriver, man regner jo med at de lager maten fra bunnen av. Og at de har en liten lidenskap for mat har aldri skadet noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Jeg tror som deg Doh at man blir mer og mer kresen da man lager mye mat selv. Mannen er veldig interessert og glad i å lage mat og jeg hiver meg jo på. Så velger nok de litt dyrere alternativene neste gang, evt så har vi en asiatisk og et kebabsted i byen som vi også er fornøyd med (men da forventer jeg jo ikke gourmet). Men det verste er jo at jeg vet at dette stedet vi var på kommer til å gjøre det bra, for alt for mange folk setter ikke samme krav som oss, de bruker poseprodukter selv og da er jo dette helt ok.

Hadde en lignende episode da jeg var ute med jobben og spiste, alle roste maten og jeg var mer sånn det var ok, veldig bra kjøtt. Jeg har blitt flink til å trekke frem det positive da, Toro pose bearnaise på et spisested kommer jeg derimot aldri til å si er bra...

Ellers ferie og sommer, har alt rukket en times tur i varmen og et strøk maling. Selvsagt er hodet au, au nå, men jeg håper masse vann og litt ro hjelper på det. Og mannen har vasket bilen eller levert bilen til vask, har aldri sett den så ren i vår tid, må innrømme at det var verdt 500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...