Gå til innhold

En bok om prøving og alt mulig annet som skjer


Gjest Fru_Hestehov

Anbefalte innlegg

Gjest Fru_Hestehov

Ny dag som startet med en stuptrøtt meg, føltes som jeg dro meg gjennom sirup hele morgenen. Det var så ille at jeg unnet meg en bitteliten sjokolade (type kinder som kjøpes i 32 pack eller noe på tax free) for å se om sukker hjalp. Hjalp iallefall ikke at mannen skulle ha hjemmekontor idag og var ennå daffere. Men fikk ordnet meg litt mat og kaffe og kom meg ut, gradvis ble jeg mer våken. Så nå er jeg vel igang.

Regn, regn og atter regn. Er småbekymret for to av de svindyre innkjøpene mine, de skulle jo ikke ha regn på blomstene og jeg er litt usikker på om de står beskyttet nok. Og så har katten gjort sitt for å dekorere staudebedet. Den kom inn for å spise idag tidlig for så å haste ut igjen og da jeg kom ut skjønte jeg hvorfor, en stakkars liten fugl lå i kanten på studebedet, heldigvis død, han lekte litt med den før det ble viktigere å følge meg til bilen. Så litt spent om den nye dekorasjonen fremdeles ligger i staudebedet da jeg kommer hjem eller om han har flyttet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fru_Hestehov

Merker at jeg legger mer merke til gravide nå enn før, eller det må jo være det som gjør det for føler halve byen er gravid. Og jeg ønsker meg en liten mage selv samtidig har jeg panikk for hva dette ansvaret innebærer. Leser om nattevåk, ingen alenetid osv osv. Hva er det man begir seg ut på, samtidig så klarer jo alle andre det + at de ser ut til å nyte det. Så det må jo være verdt det.

Ellers køyet jeg tidlig igår og dro litt tidligere enn normalt på jobb idag. Så har alt gjort en del ting, nå venter jeg på at kaffen skal bli drikketemperatur. Har presskannetermokopp (langt ord!) som jeg lager til da jeg drar hjemmefra, holder av og til litt for godt på varmen, spesielt da jeg er kaffetørst. Men kaffen i automaten på jobb er et alternativ man kun tyr til når nøden er meget stor, da er det bedre å vente på den medbrakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Automatkaffe er grusomt! Jeg har også presskannekopp som redder meg gjennom arbeidsdagen.

Selv har jeg gjort motsatt av deg i dag: køyde for seint i går, rakk såvidt å komme meg på jobb innen kjernetid - og her sitter jeg fortsatt. At jeg aldri lærer...

Og enig med deg - ser gravide overalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk hos et liknende organ som det vi er her om dagen. Overdriver ikke når jeg sier at av damer under 40 var det type en som ikke var gravid, og det var meg. Mulig det var en til, men var hvertfall fire gravide til stede.

Panikk for hva som kommer, det tror jeg er ganske vanlig. Jeg tror jeg fortsatt ikke har skjønt at en graviditet nødvendigvis resulterer i et barn som man faktisk skal forme til et voksent, ansvarsfullt menneske. Jeg har liksom ikke kommet lenger enn at prøving = gravid = søt, liten baby. Det som skjer etterpå får jeg ta senere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Vært litt fraværende grunnet kort jobbreise med påfølgende helg!

Fått litt sommerfølelse i løpet av de siste dagene, dvs idag var det jo bare regn, regn og atter regn da. Har uansett grillet masse god mat og kost meg med vin og litt drinker. Rett og slett hatt det bra.

Skulle, burde, kunne jobbet ikveld, men holder på sommerfølelsen, arbeidsuka kommer tidsnok. Man får nyte livet mens man kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Fru_Hestehov

Første lille ferietur er unnagjort, ikke så langt avgårde, men godt å koble av sammen med mannen. Nå er det fire uker med jobb og så mer ferie.

Ikke mye som skjer, fikk et lett anfall av panikk her i helga, type "Nei, vil ikke bli gravid allikevel", men så går det jo gradvis over. Er vel det at jeg vet det blir omveltning, men ikke til hva, livet er jo godt slik det er idag, men håper jo det blir ennå bedre. Kjenner iallefall atdet er godt å slippe p-pillene.

Ellers er dette med alkohol litt vanskelig, er jo ikke gravid, men bør jo ikke drikke etter eggeløsning sånn i tilfelle... Har iallefall begrenset meg, vært villig sjåfør og slikt. Tar tid å komme seg inn i dette.

Og målet for neste uke er å komme inn i en sunn livstil igjen, spise bedre og ut på tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

Ny uke og snart kan jeg starte nedtelling til "hovedferien", dvs mine tre sommeruker. Satser på masse sol her hjemme da vi ikke skal på noe langtur.

Så 20 arbeidsdager igjen (så sant jeg ikke får jobbet inn den siste av de).

Og planen om å være sunn har fungert så langt, kun grov brød til frokost og jobbmat + vann og kaffe. Vurderer lasagne til middag, usikker på om det kan kalles sunt, men er hjemmelaget og serveres med salat! Og så fersk ananas og vannmelon til dessert. Dagen avsluttes med gå/joggetur.

Ja, da har jeg notert det her, så da må jeg jo følge opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen spor etter å ha tittet i dagboka di :)

Synes du høres flink ut med å være sunn! Det viktigste for meg er at maten jeg spiser er hjemmelaget, fra bunnen av, så det ikke inneholder masse rare tilsetningsstoffer. Alkohol er jeg ikke så redd for å røre før jeg får en positiv test. Det er vel ikke før i uke 5 at fosteret har navlestreng og begynner å ta næring fra mor, men skjønner jo at ikke alle tar så lett på det som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Sunn ja, gikk litt hardt utover osten under matlagingen da, var så sulten og klarte ikke holde meg unna. Men resten av måltidet var ok da. Lever igrunn ganske godt i matveien, elsker å lage mat fra bunnen av og det tar av og til litt av. I tillegg er jeg en sjokolademumser, sikkert derfor jeg er litt rundere i kantene enn jeg burde, men man skal jo leve.

Ellers ble det litt over 3 km tur idag etterfulgt av hjemmejobbing, sukk, presentasjon imorgen som jeg ikke har hatt nok tid til å forberede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at så lenge man er aktiv, sånn som du: går turer osv, og lever relativt sunt i "hovedmaten"(frokost, middag, lunsj) så er ikke de sjokoaldebitene så fryktelig usunne :) Med mindre det er snakk om mange hundre gram om gangen, selvfølgelig! Hihi. Følger meg her, jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Hei, grethe 91, velkommen!

Her er jeg endelig hjemme og har fått satt meg ned etter en kaosstart på dagen.

Ble altfor sent igår, mye fordi jeg satt med jobb. Resultatet er at jeg var trøtt idag tidlig og selvsagt hadde jeg ikke så mye klart når det kom til antrekk. Normalt er det bare å finne noe i skapet, ganske avslappende klesskode på jobb, men idag var det jo presentasjon med diverse folk utenfra. Første penbukse hadde hull... Og følte den stripete skjorten med 3/4 arm ble litt for hverdagslig. Så til slutt ble det hvit skjorte (som så klart måtte strykes) og svart bukse + en cardigan. Ja, jeg var sen på jobb, men i tide til presentasjonene. Og jeg var nok også litt "overdressed", hehe, kjekt å vite til imorgen. Imorgen har jeg heldigvis ingenting å presentere så da trenger jeg ikke stresse ikveld, blir nok filmkveld med mannen for å koble ut litt.

Ellers 18 dager til ferie!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne dager kommer alltid! Håpløst... Skulle ønske jeg var flink til å velge ut antrekk før jeg legger meg.... Kanskje en idé?

Filmkveld er så koselig :) Hva har dere tenkt å se? Om dere ikke har sett De Urørlige anbefaler jeg den STERKT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Hvilken film ja, faktisk ikke helt sikker, men takker for tipset. :) Ellers kom jeg på at True Blood er igang igjen så kanskje det blir nyeste episoden der, trenger iallefall å koble ut.

Ellers står valget mellom se film og køye eller gå tur, se film og køye, hmm, hva jeg burde er ikke nødvendigvis det jeg har mest lyst til idag, men kanskje pushe meg til samme runde som igår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken film ja, faktisk ikke helt sikker, men takker for tipset. :) Ellers kom jeg på at True Blood er igang igjen så kanskje det blir nyeste episoden der, trenger iallefall å koble ut.

Ellers står valget mellom se film og køye eller gå tur, se film og køye, hmm, hva jeg burde er ikke nødvendigvis det jeg har mest lyst til idag, men kanskje pushe meg til samme runde som igår. :)

Du kan jo kombinere det? Trenger jo ikke ga kjempelangt om du ikke orker. Gå i et kvarter, eller en halvtime feks? Det er bedre enn ingenting, og du slipper å bli heelt gele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Kaputt idag, helt utladet etter jobb. Så nå har jeg faktisk funnet senga.

Ellers er TR på plass, greit nok, får litt oversikt over syklusen og kunne drikke vin med meget god samvittighet på gårsdagens jobbarrangement.

En dag til helg og 16 til ferie!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaputt idag, helt utladet etter jobb. Så nå har jeg faktisk funnet senga.

Ellers er TR på plass, greit nok, får litt oversikt over syklusen og kunne drikke vin med meget god samvittighet på gårsdagens jobbarrangement.

En dag til helg og 16 til ferie!!!

Deilig å legge seg etter en tung dag på jobb.

Ikke lenge til ferie nå :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så deilig å kunne nyte litt vin med god samvittighet! Må benytte sjansen mens du har den ;)

Har du fått sett noe på fertilitetsmonitor, da? :) Gleder meg sånn til å prøve min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Enn så lenge stoler jeg på telefonappen min, hehe, men det frister. Du får gi tilbakemelding Litchi om du er fornøyd.

Ellers er det endelig helg her, puh, småsliten, men ser ut som at vi får overraskende besøk av mannens onkel. Så plutselig var jeg og mannen ute av sofaen og ryddet. Heldigvis var det ikke så ille her for det var i grunn ganske raskt gjort, så nå er vi på plass i sofaen igjen. :)

Få planer for helga, tror jeg må jobbe litt da jeg har noen frister å overholde, men får tenke at de timene jeg jobber i helga kan jeg bruke til å ta fri torsdag og fredag i siste arbeidsuka. En liten gulrot det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn så lenge stoler jeg på telefonappen min, hehe, men det frister. Du får gi tilbakemelding Litchi om du er fornøyd.

Det skal jeg gjøre. Er ihvertfall veldig fornøyd med selgeren jeg kjøpte av! Betalte bare ca. 500kr inkl. frakt med tracking + hun svarte raskt på spørsmål og satte ned verdien på pakken så jeg slapp moms :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Høres bra ut med seriøs selger Litchi, har lagret selgeren inne på ebay, så vi får se. Vurderer også å handle inn litt på billigtester, kjekt å ha noen tester i hus.

Ellers tror jeg at jeg har fått en ny dill i matveien. Startet igår da vi hadde pizza, har vel sett litt for mye på Food Channel i det siste så var litt inspirert. Så rett og slett pizzadeig formet i ønsket størrelse, smøre på god olivenolje, toppe med fersk mozzarella og serranoskinke. Stekes på pizzastein i ovnen. Mmmm, altså pizza uten tomatsaus, servert med ruccola. Det var utrolig godt, så nå har jeg spist samme varianten, men med olivenbrødrester i stedet for pizzadeig. :spise: Et lite matvrak...

Ellers har mannen dratt for å hente sitt siste innkjøp til hobbyen (3 timers kjøring hver vei...), så jeg har huset for meg selv. Og ettersom det er oppholdsvær så skal jeg ta meg en liten tur ut og så får jeg se om det blir litt jobbing. Evt må det vente til mannen kommer hjem for jeg skulle helst vært fysisk på jobben, men det er ikke så lett uten bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...