Gå til innhold

En bok om prøving og alt mulig annet som skjer


Gjest Fru_Hestehov

Anbefalte innlegg

Gjest Fru_Hestehov

Passiv leser har tatt sjansen på å lage seg bruker og å våge seg inn i denne delen av forumet, kan vel hende det blir andre deler etterhvert.

Vel, herr og fru hestehov har bestemt seg for å la karrierene komme i andre rekke for å prøve og realisere drømmen om en bustete liten hestehov junior. Dette blir mildt sagt veldig spennende.

Endret av Fru_Hestehov
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fru_Hestehov

I går ble gravidvitaminer handlet inn ellers så prøver jeg å leve noenlunde ok i matveien og bevege meg litt.

Vet ikke hva annet man kan gjøre nå i begynnelsen, kroppen må vel komme i normalt gjenge først.

Har litt blandede følelser, alt fra lett panikk til å glede meg masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei, er vel ikke så mye annet å gjøre enn å ta folat (evt andre vitaminer) og ha sex. Og vente :) Gått på noe hormonprevansjon frem til nå eller? Hvor gamle er dere? Hvor bor dere? Hehe, mange spørsmål men er jo greit å bli litt kjent når man først er her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Hei Doh, koselig med besøk!

Her har det vært p-piller frem til nå og kan vel si at starten er idag ettersom jeg normalt skulle startet på nytt pillebrett idag. Kroppen er litt merkelig da, har ikke fått TR (er det ikke det man kaller det her inne) i pausen, blir litt forvirret, men har hatt litt lignende rot ved p-pille pausene før.

Ellers er jeg 31 og mannen 30 år, så kanskje på tide og tenke familie? Og vi holder til på det vakre østlandet, i overkommelig avstand til Oslo.

Idag har det vært litt hektisk dag, kjørt en time for å treffe ei venninne. Veldig koselig, spiste god lunsj, skravlet og koste oss. Slet desverre litt med migrene idag så følte jeg ikke fikk fullt utbytte av dagen. Var kjempetrøtt på veien hjem så ble en time i senga da jeg kom hjem. Er vel derfor jeg er så opplagt nå.

Ellers er det langhelg ettersom jeg har unnet meg fri i morgen.Veier litt for og imot å sjekke jobbmail (hjemmekontor), men tror jeg skal la være frem til søndag, kommer bare til å stresse meg, bedre å leve i uvitenheten om hva som venter, jeg har jo tross alt fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

En liten post slik at jeg skal huske visse detaljer:

Siste pilledag: 2.mai 2013

Startet med vitaminer: 7. mai 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Heidu og velkommen i eks-passiv-lesernes rekker :) det er veldig hyggelig her inne. Gleder meg til å følge deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

Koselig med mer besøk. :)

Idag har jeg hatt en nesten perfekt dag, først gikk jeg og mannen tur på 7-8 km, deretter hjem for å dusje og så litt kvalitetstid med mannen etterfulgt av film med litt godteri. Så gikk turen til frisøeren og vel hjemme igjen så ble biffsnadder til middag. Nå er det litt avslapning med tv og pc. Ble ikke så mye ut av ryddeplanene mine, men har to fridager til på meg.

Litt usikker på sveisen da, skiftet farge og det er litt uvant. Får gi det noen dager får jeg bestemmer meg om jeg liker det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en utrolig behagelig dag :) Merket at det var mange som hadde tatt fri i dag, null kø inn til Oslo. Gleder meg til fellesferien nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Utrolig herlig med langhelg ja, igår fikk jeg også gjort en del i huset. Håper å få gjort litt idag også, da blir huset seende bra ut til 17.mai!

Skulle også gjort litt ute, men har ikke fått tak i malingen jeg trenger + at det regner idag. Tenkte å male en del utepotter hvite før jeg plantet i de, har en plan om å gjøre det litt koseligere utendørs i år enn tidligere år. Og så må jeg handle inn noen flere vegghengte kurver/potter (de jeg hadde gikk i søpla da de var litt slitne).

Litt for mange ideer til ting jeg vil gjøre både inn og ute, har lyst på nye gardiner i stua og på kjøkkenet. Og så har jeg lyst til å handle "smånips", det har jeg sikkert nok av, men gøy og bytte ut. Jeg er ikke typen som har alt fremme, liker å rullere litt for å få en avveksling og nå vil jeg ha mer å rullere med. Og så må jeg få ryddet hobbyrommet mitt idag så jeg kan sitte der med noen prosjekter, har noe småtteri som skulle vært malt + en kommode.

Og helt til slutt, jeg har lyst på mer kaffe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Fru_Hestehov

Wow, lenge siden sist nå...

Vært en hektisk 17.mai + pinsehelg, vi har vært på farten hele helgen. Truffet mesteparten av mannens familie som bor et stykke unna, truffet venner, tatt en fest og hatt litt tid for oss selv (type middag ute, kino og lange gåturer). Ganske godt, nå er det tre dager med jobb før det er helg igjen. I skikkelig sommermodus, lengter etter feriedager og mer sol... Var herlig med den lille forsmaken vi fikk i helgen, håper virkelig sommeren blir bra.

Ellers lite nytt på prøvefronten,venter vel egentlig på "TR" for å få litt snøring på syklusene min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Regn, regn og atter regn...

Sitter og krysser fingre for at dagens planlagte dugnad i nabolaget blir avlyst, det frister jo ikke akkurat med raking, maling og snekring idag. Kan ikke helt se for meg at det blir noe godt resultat heller... Og jeg har egentlig mer enn nok annet å bedrive tiden med, men enn så lenge prøver jeg å motivere meg til dugnad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dugnad i dag ja. Det går kanskje ikke så bra. Får håpe dere ikke har en sånn kjempeirriterende dugnadssjef som er av typen "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær". :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

Dugnaden ble avlyst!!! Så jeg gikk meg en tur i regnet i stedet, det er litt godt å bli småkald og våt for så å hoppe inn i varmdusj, jeg er kanskje litt merkelig?

Idag er jeg i litt merkelig humør, mannen lurer på hva som er galt, men det er egentlig ingenting, får bare fnatt av alt uten grunn så kanskje på tide og finne senga og sove seg til bedre humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og velkommen til Askmeagain89, er du prøver du også? :)

Det er jeg, men med prøverør.

Deilig at dugnaden ble avlyst da :fnise: liker ikke dugnad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fru_Hestehov

Tidlig morgen! Sommervarme på østlandet og soverommet ligger på solsiden om morgenen, dvs varmt selv om jeg byttet til sommerdyner igår. Så da tuslet jeg opp og nyter stille hus. Mannen er jo ikke akkurat bråkete, men skal helst ha tv, radio eller musikk på. Men nå er det stille og nabolaget sover også. Så skal snart tusle på kjøkkenet å koke litt kaffe.

Og igår ble operasjon staudebed igangsatt, har fått malt litt potter og ikke minst sementringen jeg fant i fjor. Må se om vi får gravd den litt ned og fylt den med jord + planter idag. Har også en plante som jeg har planer om å redde fra gamlebeddet mitt, håper det blir bra.

Ellers har TR meldt sin ankomst for fullt, greit å ha kroppen igang igjen. Har også lastet ned en app på telefonen som skal hjelpe meg å holde litt oversikt, har ikke helt oversikt over sykluslengder ol så går utifra standarden og så får jeg justere etterhvert. Vet jeg var ganske regelmessig før p-pillene kom inn i min verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Nok en gang er det stille i huset da mannen har dratt på kino, men denne gangen står faktisk tven på.

Hatt en fantastisk dag i solen, tilbrakt masse tid ute, svidd av skremmende mye penger på plantasjen og fått plantet. Så nå må jeg finne ut hvordan jeg holder liv i mine dyrbare planter... Men som jeg sa til mannen kanskje det at de kostet det de kostet gjør at jeg tar ordentlig vare på de. Må iallefall google litt. Og planen er også at dette er planter som skal leve flere år og gjør de det så er det verdt pengene.

Ellers klarte jeg å vanne meg selv også, skulle ta en siste kveldsvanning og kobler til hageslangen for så å skru på vannet. Og full dusj! Skal til å rope høyt til mannen at han ikke hadde skrudd igjen, men innser at jeg nok hadde skyld i dette selv. Så da ble det å skifte klær for tredje eller fjerde gang idag. Ja, ja, klarer jo å lage litt klessvask da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der med at man alltid ender opp med å bruke en liten formue på Plantasjen. Mannen bare himler med øynene når jeg løper rundt med stjerner i øynene og roper "men seeeee på den da. Så fiiiiiin" :fnise: Men jeg har ikke kjøpt frukttre ennå, så klarer å holde meg litt da. Google er min venn når det gjelder hagearbeidet. I tillegg er jeg så naiv at jeg tenker at dette kan da ikke være så vanskelig. Vel, det er jo gjerne det. Men har fått noen brokkolispirer så hageprojektet lever fortsatt :)

Håper du får en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Plantasjen er skummel altså, det verste er at jeg har lyst på mer. Og du skulle sett oss, gikk og plukket stauder helt uten mål og mening. Så vet ikke helt om de passer i bedet de står i, men det vil vel tiden vise.

Ellers har jeg fått gjort unna litt papirer til jobb som haster og sett på The Hangover av alle ting, men nå er det snart senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...