Gå til innhold

Den store frustrasjonstråden!


Gjest Adriane

Anbefalte innlegg

Festlig.. Skulle likevel trodd kirken hadde et ansvar.. Lykke til i alle fall :)

He he ikke sant ... Tusen takk - jeg er sikker på at det løser seg på et vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adriane

Jeg skal i bryllup til en god venninne i sommer, i utlandet. De har god råd, men det har ikke jeg.. Det er dyrt å reise ned og dyrt å bo der. Gave og kjole kommer utenom. Jeg må innrømme at jeg aldri hadde hatt samvittighet til å forvente at gjester skal betale så mye for å feire min dag. Mener det er bedre å heller dra på en bryllupsreise etterpå, eller kun invitere nærmeste familie. Sånn, godt å få ut litt frustrasjon før jeg tar senga

Anonym poster: 5c34bf5c18ebe11239ffd0f7beebb960

Skjønner at det er kjipt, men da tror jeg vel egentlig jeg ville takket nei, og forklart at det dessverre blir for dyrt. Forhåpentligvis forventer de ikke at alle kommer, men bare håper at de som har råd og lyst tar turen? Vi ble invitert i bryllup i Italia for noen år tilbake, og vi måtte bare takke nei, for det ville definitivt blitt for dyrt for oss.

Under seks uker til bryllupet og vi har IGJEN mistet presten vår .....

Det viser seg at presten som begynte i sin nye jobb i vårt distrikt kommer fra utlandet og ikke har vigselsrett i Norge. Så neste nå er å kontakte domprosten sies det på kirkekontoret. Ja ja. Vi her inne pleier å si at "gift blir vi jo uansett hva som går galt" .... menneh ... hvordan kan vi bli gift uten prest .. ? *sukke*

Joda, de har det. Men når det ikke finnes prest å få tak i ..... *sukke*

heldigvis byr forsvaret på et par stykker sånn hvis det skulle vise seg å bli helt krise. kjæresten er vettskremt jeg skal ta det som et "tegn fra oven" på at vi ikke bør gifte oss likevel, søtingen ... men deeeet skal vi jammen, finnes ikke tvil i min sjel :)

Den ene presten som er tilgjengelig nekter å vie fraskilte. Festlig lissom. Så det er bare oss det er et problem for.

Så trist, Petalouda! Jeg håper, og regner med, at det ordner seg for dere! :klem:

Prester som nekter å vie fraskilte... det der er så kjipt! En i familien opplevde det samme, og måtte "leie" prest fra annet prestegjel(d?). Det blir for dumt syns jeg, men...

Det ordner seg garantert! Og han kjæresten din kan nok ta det heeelt med ro - sjelden har jeg hørt noen som er så sikre på at de skal dele livet med noen, som du er ndg ham ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ikke sant ... Tusen takk - jeg er sikker på at det løser seg på et vis :)

Har du prrøvd å forklare hvorfor det første ekteskapet røk?

Dere har ikke prest i nær bekjentskapskrets uten å vite det? Her er for eksempel sønn av mine foreldres naboer prest. Spre det rundt og hør om noen nær dere vet om noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist, Petalouda! Jeg håper, og regner med, at det ordner seg for dere! :klem:

Prester som nekter å vie fraskilte... det der er så kjipt! En i familien opplevde det samme, og måtte "leie" prest fra annet prestegjel(d?). Det blir for dumt syns jeg, men...

Det ordner seg garantert! Og han kjæresten din kan nok ta det heeelt med ro - sjelden har jeg hørt noen som er så sikre på at de skal dele livet med noen, som du er ndg ham ;)

Tusen takk søte deg, det var veldig fine ord :)

Litt av problemet er at dette er et øysamfunn, og det er langt til andre prester ... Det er en hel dagsreise ut til så det er ikke så mange som står i kø for å få bruke en frilørdag midt i fellesferien på dette .. :(

Håper det ordner seg med prest, Peoulada :tommel:

Tusen takk - det løser seg nok på et vis altså, ser bare litt trøblete ut akkurat nå .. men det blir bra :)

Har du prrøvd å forklare hvorfor det første ekteskapet røk?

Dere har ikke prest i nær bekjentskapskrets uten å vite det? Her er for eksempel sønn av mine foreldres naboer prest. Spre det rundt og hør om noen nær dere vet om noen.

Forsvaret har prest, så i krisetilfelle stiller de opp for oss heldigvis. Men da må det være skikkelig krise også, for det er laaangt å reise ....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adriane

Tusen takk søte deg, det var veldig fine ord :)

Litt av problemet er at dette er et øysamfunn, og det er langt til andre prester ... Det er en hel dagsreise ut til så det er ikke så mange som står i kø for å få bruke en frilørdag midt i fellesferien på dette .. :(

Tusen takk - det løser seg nok på et vis altså, ser bare litt trøblete ut akkurat nå .. men det blir bra :)

Forsvaret har prest, så i krisetilfelle stiller de opp for oss heldigvis. Men da må det være skikkelig krise også, for det er laaangt å reise ....

:klem:

Jeg skjønner. Det skal visst ikke være enkelt alltid. Men et eller annet sted er det en prest, som gjerne tar den turen for å vie dere :) Det er jo et flott sted, og en flott reise, så det finnes nok en prest som ser på det som muligheten til å oppleve et flott sted h*n ellers ikke ville reist til, og tar det som en kombinert jobb og fornøyelse! (Nesten så jeg skulle ønske jeg kunne bråbli prest og vie dere :fnise:)

Jeg har troa på at det ordner seg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Jeg skjønner. Det skal visst ikke være enkelt alltid. Men et eller annet sted er det en prest, som gjerne tar den turen for å vie dere :) Det er jo et flott sted, og en flott reise, så det finnes nok en prest som ser på det som muligheten til å oppleve et flott sted h*n ellers ikke ville reist til, og tar det som en kombinert jobb og fornøyelse! (Nesten så jeg skulle ønske jeg kunne bråbli prest og vie dere :fnise:)

Jeg har troa på at det ordner seg! :jepp:

Tro ordner alt tenker jeg :) Det blir som det skal, og blir vi ikke gift så blir vi det ikke *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro ordner alt tenker jeg :) Det blir som det skal, og blir vi ikke gift så blir vi det ikke *ler*

Gidt blir dere! Hva med å kontakte menighetsfakultetet for å høre om de har noen nyutdannede prester i området? Det er ikke utenkelig det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidt blir dere! Hva med å kontakte menighetsfakultetet for å høre om de har noen nyutdannede prester i området? Det er ikke utenkelig det. :)

Det kan godt hende :) Nå ligger alt i domprostens hender iallefall, så får vi se :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i bryllup til en god venninne i sommer, i utlandet. De har god råd, men det har ikke jeg.. Det er dyrt å reise ned og dyrt å bo der. Gave og kjole kommer utenom. Jeg må innrømme at jeg aldri hadde hatt samvittighet til å forvente at gjester skal betale så mye for å feire min dag. Mener det er bedre å heller dra på en bryllupsreise etterpå, eller kun invitere nærmeste familie. Sånn, godt å få ut litt frustrasjon før jeg tar senga

Anonym poster: 5c34bf5c18ebe11239ffd0f7beebb960

Jeg skjønner også at det er kjipt, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i at de som gifter seg i utlandet kun bør be nærmeste familie. Det jeg derimot mener er at om du gifter deg i utlandet må du være forberedt på at folk takker nei selv om de står deg nær, nettopp fordi det kan bli for dyrt eller ta for mye tid osv. En invitasjon er ikke en inkallelse, og har man ikke råd/tid/lyst så kan man takke nei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisha

Huff, Petalouda, den var lei! Men dere er heldige som har kriseberedskap fra forsvaret, i tilfelle alt annet går galt.. Men får håpe det ordner seg med prest fortest mulig! :)

Her er det budsjettsprekk så det holder :/

Bestilte alkoholen i dag, og har finregnet over budsjettet.. Nå begynner det å bli ekstremt mye penger syns jeg, så vurderer å kutte ut underholdningen under middagen.. Er litt dumt, for det hadde vært kjempeartig! Men de er såpass dyre (9000) at det blir med litt bittersmak, når vi går såpass over budsjettet.. Det er jo tross alt ikke noe vi MÅ ha..

Andre forslag til underholdning under middagen da?Tips taes imot med stor takk (noe som gjestene ikke blir "tvunget" til deltakelse i. Kanskje jeg må begynne å tenke på nytt igjen! Er to helt fremmede familier, så tenkte som en slags icebreaker da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

Alkohol og blanding under bordsettingen er ice breaker. Har man ikke råd til underholdning kutter man det ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adriane

Her sier jeg meg enig med Kiara - icebreakeren trenger iallfall ikke være underholdning til 9000, det hadde jeg glatt droppet for å være ærlig ;) (hva slags underholdning er det egentlig?)

Er to helt fremmede familier hos oss også, men jeg tror vel egenltig at bla.a en godt gjennomtenkt blanding av gjestene, informative bordkort (at navn, og evt relasjon til brudeparet står på baksiden av bordkortet også, så de andre gjestene ved samme bord kan se det), god mat og god(t med) drikke er icebreaker nok egentlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

Huff, Petalouda, den var lei! Men dere er heldige som har kriseberedskap fra forsvaret, i tilfelle alt annet går galt.. Men får håpe det ordner seg med prest fortest mulig! :)

Her er det budsjettsprekk så det holder :/

Bestilte alkoholen i dag, og har finregnet over budsjettet.. Nå begynner det å bli ekstremt mye penger syns jeg, så vurderer å kutte ut underholdningen under middagen.. Er litt dumt, for det hadde vært kjempeartig! Men de er såpass dyre (9000) at det blir med litt bittersmak, når vi går såpass over budsjettet.. Det er jo tross alt ikke noe vi MÅ ha..

Andre forslag til underholdning under middagen da?Tips taes imot med stor takk (noe som gjestene ikke blir "tvunget" til deltakelse i. Kanskje jeg må begynne å tenke på nytt igjen! Er to helt fremmede familier, så tenkte som en slags icebreaker da! :)

Men det er 2uker til bryllupet deres har du mulighet til å avbestille ting?

uansett er 9000,- for dyrt for en teatergruppe hvis det er det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisha

ja, det er en teatergruppe! utrolig artig opplegg :)

Ja, jeg har enda mulighet til å avbestille de, for jeg har ikke avtalt noe mer med, enn akkurat datoen. De skulle ta kontakt når det nærmet seg.

Men jeg bør helst avbestille i morgen!

Men vil gjerne ha noe slags underholdning, så får kverne hodet og spørre rundt og se om vi finner noe annet.

Endret av lisha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er to helt fremmede familier hos oss også, men jeg tror vel egenltig at bla.a en godt gjennomtenkt blanding av gjestene, informative bordkort (at navn, og evt relasjon til brudeparet står på baksiden av bordkortet også, så de andre gjestene ved samme bord kan se det), god mat og god(t med) drikke er icebreaker nok egentlig :)

Det var skikkelig lurt, jeg stjeler ideen! Man vet jo selv hvem man er, det er jo de andre som trenger å se det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også litt redd for at folk skal kjede seg. Vi skal jo ikke ha særlig opplegg og middagen blir nok også ganske kort. Men egentlig tror jeg det er en så god blanding av folk, uformell stemning og alkohol at det ikke er nødvendig med noe opplegg. Vi tenkte å kjøpe dart da, også ha noe karaoke/singstar til litt utpå natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

ja, det er en teatergruppe! utrolig artig opplegg :)

Ja, jeg har enda mulighet til å avbestille de, for jeg har ikke avtalt noe mer med, enn akkurat datoen. De skulle ta kontakt når det nærmet seg.

Men jeg bør helst avbestille i morgen!

Men vil gjerne ha noe slags underholdning, så får kverne hodet og spørre rundt og se om vi finner noe annet.

Hm... er du sikker på at underholdning under middagen er nødvendig? Det kan være vanskelig nok å få kabalen til å gå opp med maten, taler, eventuelle sanger og pauser - et (lengre?) underholdningsinnslag i tillegg kan kanskje rett og slett bli litt i overkant? Nå tar jeg utgangspunkt i hva jeg selv foretrekker, og jeg vet at jeg ofte syns det blir for mange avbrytelser mens man sitter og spiser. Så må man legge fra seg kniv og gaffel når noe skjer; maten blir kald osv. Jeg er kanskje rar, men jeg tenker at det kan bli for mye som skjer under en middag også.

Det var skikkelig lurt, jeg stjeler ideen! Man vet jo selv hvem man er, det er jo de andre som trenger å se det!

Det er veldig lurt! Jeg plukket opp den idéen med navn på begge sider av kortet her på forumet på et eller annet tidspunkt, og så har jeg selv tenkt at relasjon til brudeparet også kan være kjekt å ha på baksiden, som en opplysning for de andre rundt bordet :) Så bare stjel i vei, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...