Gå til innhold

Tråden for ikke-perfekte foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

KG, blogger og samfunnet forøvrig er fullt av perfekte foreldre som aldri slipper tre-åringen sin ut av syne, alltid har middag laget fra bunnen av og lørdagskosen bestående av oppskåret frukt i festlige former og brettspill. Dette er tråden for alle oss andre.

Her er det lov å innrømme at vi slenger en Grandiosa i ovnen når vi er slitne, setter på TV'en fordi vi har mer lyst til å lese et blad enn å leke med biler eller rett og slett har kjøpt is til barnet i butikken så de ikke skulle begynne å hyle, helt uten at det gjør oss til dårlige foreldre! Del din historier og få andre foreldre til å slappe av og føle seg mindre mislykket (og kanskje til og med nikke gjenkjennende).

Jeg håper vi kan holde tråden fri for fordømmelser og negative kommentarer. Har skal det være stor takhøyde og en god porsjon humoristisk sans og selvironi.

• Liker 42
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynner med to innrømmelser, og det kommer nok flere etterhvert:

Når jeg har vært alene med barna og vært litt ekstra sliten har det hendt at jeg har løyet om hva klokka er og lagt dem en halvtime tidelig, for så å finne frem en bøtte med is og sette meg i sofaen og se tv resten av kvelden.

En gang fikk barna knekkebrød med ketchup å spise en hel dag (ja, frokost, middag og lunch) fordi jeg rett og slett ikke orket å dra i butikken og kjøleskapet var tomt. De var veldig fornøyde med menyen, da :ler:

• Liker 31
Skrevet

*mine innlegg*

Har ikkje så mykje å bidra med enda, sidan jenta ikkje er meir enn knappe 2 månadar, men det kjem nok til å komme bidrag frå denne kanten også etterkvart ;)

Gjest Magdalene
Skrevet

Bare ikke dette blir en tråd hvor alle skal "skryte av" ting, som faktisk ikke er bra...

Om å gjøre å være værst liksom...

• Liker 17
Skrevet

Bare ikke dette blir en tråd hvor alle skal "skryte av" ting, som faktisk ikke er bra...

Om å gjøre å være værst liksom...

Det blir nok det, all erfaring med denne typen tematikk tilsier at det er om å gjøre å være "verst", det er da man er "kulest" og minst "politisk korrekt".

For at jeg ikke skal framstå som helt surmaga:

For noen år siden hadde vi (ungen og jeg) dilla på Harry Potter. Da en av bøkene endelig kom ut, endte vi med å bruke en hel lørdag på høytlesning av boka.... spiste frokost i senga, og ble der og leste og leste og leste. Tror vi sto opp i 5 -tiden, kjøpte en ferdigpizza og spiste den, og så leste vi videre til sene kvelden (og boka var utlest).

• Liker 19
Skrevet

:ler:

- Når eldstemann er veldig sliten og survete parkerer jeg ham i sofaen en stund med bilfilmer på YouTube.

- Vi spiser middagspølser og potetmos til middag en gang i uka. Det går kjapt, og treåringen elsker det.

- Jeg synes mange av lekene til treåringen er utrolig kjedelige, og legger derfor ofte opp til ting jeg liker selv (Lego, tegning) eller egenlek.

• Liker 8
Skrevet

Om å gjøre å være verst? Jeg ser poenget, men når 99% av alle andre diskusjoner handler om å være best eller mest mulig korrekt er tråder som dette uansett forfriskende.

Tviler på at det kommer anekdoter her som handler om omsorgssvikt uansett (og takk og lov for det).

• Liker 22
Skrevet

Jeg leker ikke med ungene. Altså sitte og leke på gulvet i all evighet. Barneleker er innihampen kjedelig og er for barn, ikke for voksne. At jeg har vært deltager i teselskap mens jeg egentlig holder på med noe annet er nå så. Lego og tegning og spill er noe helt annet.

Mini har snakket noe helt vanvittig masse fra hun begynte som halvannetåring. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt ja og ha-samtaler med henne.

• Liker 14
Gjest Magdalene
Skrevet

Det blir nok det, all erfaring med denne typen tematikk tilsier at det er om å gjøre å være "verst", det er da man er "kulest" og minst "politisk korrekt".

Signerer!

Syns det blir passe teit, og ganske flaut i grunn...

• Liker 1
Skrevet

Ungene mine skal spise spaghetti ala capri til middag idag,for jeg rekker ikke hjem til middag. De er så stolte fordi de lager middag selv. Fnis..

• Liker 9
Skrevet

Kan ikke dere lage en egen politisk korrekt tråd, da? Hvor dere ramser opp alt det flotte dere gjør i løpet av en dag? ;)

• Liker 23
Skrevet

*mine innlegg*

Har ikkje så mykje å bidra med enda, sidan jenta ikkje er meir enn knappe 2 månadar, men det kjem nok til å komme bidrag frå denne kanten også etterkvart ;)

Det kommer nok ;). Da min første var ca 2,5 mnd var jeg utrolig sliten, og slet masse med ammingen. Så en kveld jeg ikke orket mer satte jeg ham i bæresjal på magen og satte meg til å spille dataspill. Da han ble sulten satte jeg fast en flaske i sjalet til ham og spilte videre.

Jeg er selv litt bekymret over at tråden skal degenerere til brukere (troll) som skal overgå hverandre. Det var en lignende tråd for en del år tilbake, og den klarte å holde seg veldig bra veldig lenge. Den gjorde faktisk at jeg ikke lenger bekymret meg for å å bli en god nok mor. Så jeg håper vi får ha tråden vår i fred så lenge som mulig, og passe på å nyte den så lenge som mulig.

• Liker 11
Skrevet

Ungen min gikk naken en hel pinse fordi jeg hadde glemt å vaske klær. Vi var bare inne, da.

Skrevet

Ungen min gikk naken en hel pinse fordi jeg hadde glemt å vaske klær. Vi var bare inne, da.

:ler:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg har to-åringen i barnehagen ca 8 timer hver dag, selv om jeg går hjemme i permisjon.... Hvorfor? fordi jeg tror både jeg, han og lillebror har det bedre på denne måten. Den lille krever mye oppmerksomhet, og i kombinasjon med en trassig to-åring blir det ikke noen hyggelig stemning i hjemmet når vi ikke kommer oss ut og leker i noen stor grad. Håper dette blir bedre etterhvert som den minste vokser litt til, og vi får mer rutine på ting...

Anonym poster: 004cf5f110435005a5979b8472405752

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En gang kjøpte jeg en barbiedukke, med dukketøy og greier til gutten min på tre fordi jeg aldri fikk det selv som barn. SELV om han var en typisk guttegutt som bare likte biler... Det ble så mange biler synes jeg.. :fnise:

Anonym poster: a50da30262b3b77a245648283d46532c

• Liker 11
Skrevet

Ungene elsket at jeg var fyllesyk for da hadde vi kosedag med Pizza og mange filmer.

Lite visste vel de...

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

En gang hev jeg playstationet til tolvåringen i ovnen fordi han aldri var lydhør og jeg var lutlei hans spillemani.

Angrer litt idag da, men der og da så jeg ingen annen utvei.

Og nei jeg tror ikke jeg er mammaen fra hell fordet... :danse:

Anonym poster: a50da30262b3b77a245648283d46532c

• Liker 3
Skrevet

Nå er Mini ikke så veldig gammel ennå (10 mnd), men når han nekter å leke på gulvet, putter jeg en liten neve snacks (havrefras, baby-puffs) i en av stablekoppene hans og setter den midt mellom lekene på gulvet, som om ungen var en hund...

Det funker da, han spiser snacksen først og så blir han gjerne så distrahert at han leker videre etterpå.

• Liker 28
Skrevet (endret)

Idag er jeg skikkelig syk med kraftig UVI, så idag lager jeg stekt pølse med spaghetti til ungene slik jeg gjør visst jeg er syk da lager vi enkle ting. før jeg kryper til køys igjen

Endret av Anciol
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...