Gå til innhold

Lillehjeertet i magen <3

LilleSmile90

Anbefalte innlegg

Det er kos med Angelsound og babyhjertelyden, angrer overhodet ikke på at jeg kjøpte en sånn isteden for tidlig ultralyd :) Angelsounden kan man bruke når man vil :) Når jeg tok opp på tlf ble det ikke bra lyd. Første gang jeg brukte den hørte jeg på feil pulsering, trudde min var babyen :P Vi har flere store pulsårer over magen.

God helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja er greit med et lite apparat :) var vaskelig å finne føltes det ut som. fant idag :) og er ganske sikker på at det var babyens hjertelyd, men man blir jo alltid litt usikker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er samme lyd som ditt hjerte (du kan jo høre på det) men slår ca dobbelt så raskt så er det babyen ;)

Yay 13 uker! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er samme lyd som ditt hjerte (du kan jo høre på det) men slår ca dobbelt så raskt så er det babyen ;)

Yay 13 uker! :danse:

Jeg begynte å tenke over dette så ikveld la jeg meg på sengen. sambo med stoppeklokka klar :P

Jeg målte først hvor mange hjerteslag jeg hadde per minutt. Lå på ca 80.

Så målte vi babyen hjerteslag per minutt.

Babyens hjerteslag lå på 164 slag per minutt :) Så deilig å endelig være sikker på at det var babyens hjerteslag jeg hørte :D :D :D Lykkelig ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det babyen ja :danse: Jeg klarte ikke telle slagene fordi det gikk så fort (datt ut på 30-tallet hver gang), men hører jo tydelig forskjell. Hos jordmoren i uke 16 fikk jeg vite at han hadde en puls på 156 :)

Ha en fin dag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holdt også på å dette ut :P men klarte det godt :) teller jo i 30 sekunder. så ganger jeg det med 2 :)

Her er det smerter i ryggen :( skikkelig vondt bare å sitte :(

Ha en fin dag du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde og å telle i 30 sekunder men ble jo mer enn 30 slag uansett :P

Løfter du en del? Selv om det ikke er tungt? Jeg har blitt nøye med å være forsiktig å løfte for ofte, jeg gjorde det i begynnelsen og fikk veldig vondt i ryggen. Har du vondt langt nede? Har du vondt nederst i korsryggen så kan det være pga bekkenløsning :( Men er jo ikke sikkert at det er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde og å telle i 30 sekunder men ble jo mer enn 30 slag uansett :P

Løfter du en del? Selv om det ikke er tungt? Jeg har blitt nøye med å være forsiktig å løfte for ofte, jeg gjorde det i begynnelsen og fikk veldig vondt i ryggen. Har du vondt langt nede? Har du vondt nederst i korsryggen så kan det være pga bekkenløsning :( Men er jo ikke sikkert at det er det!

Nei løfter ikke noe særlig. Jeg får mest vondt i midten av ryggen ca. og i korsryggen hvis jeg ligger. må putte pute mellom knærne :P

men sykt at jeg skal få så vondt når jeg sitter rett i sofaen eller uansett hvor jeg sitter. Får også veldig vondt hvis jeg står lenge og holder på med noe. som å rydde på kjøkknet :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er bekkenløsning. Alle gravide har jo det, men noen får vondt av det, i forskjellige grader. Er typisk da å få vondt når man sitter, står, går eller ligger. Så nesten uansett hva man gjør :P Men det er lurt å finne stillinger som ikke er vonde når man sitter og ligger, men unngå å stå og gå mye. Jeg syns at det er ubehagelig (mer uvant) å ha en pute mellom knærne, ikke vondt. Blir du verre så anbefaler jeg deg å dra til fastlegen og få en henvisning til en fysioterapeut, så du ikke blir enda verre. Får du diagnosen bekkenløsning med gangvansker av fysioterapeuten får du behandlingen gratis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i tilegg en enorm svai i ryggen:/ skal til en kiropraktor til onsdag :) sambo skal også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj aldri hørt at gravid får det, så kanskje det er noe annet. Hvorfor skal samboeren din dit? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj aldri hørt at gravid får det, så kanskje det er noe annet. Hvorfor skal samboeren din dit? :)

Svaien har jeg alltid hatt. jeg bare la det til som opplysning. så er litt plaget med ryggen til vanlig, men ikke slik som jeg er nå.

Han har psoriasis leddgikt og rygg problemer :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ntååå så koselig at du husket på meg :D Ja det er 4 uker til oul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg hos tannlegen og tok rotfylling. Også var jeg hos kiropraktor. Han likte ikke den kraftige svaien jeg har. Har en feilstilling i bekkenet. Myk musklatur i hofteleddet, så han mente jeg kom til å få en del smerter jo lengere jeg kommer ut i svangerskapet, men at jeg kan komme til å få en lett fødsel :D hahah.

Han knakk med i ryggen, og satt akupunktur i hofta pga betennelse + i ryggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært noe spesielt aktiv her. Jeg sliter veldig med ryggsmerter, så har vært hos kiropraktor. Han knakk meg litt her og der og jeg fikk vite at jeg har en skeivstilling i hofta. han sjekket litt ledd og bekken og sa at jeg kommer til å få en del smerter i svangerskapet da jeg har så myk muskulatur i bekkenet og slikt. men at jeg kommer til å få en mer behagelig fødsel :P vet ikke hva som verst jeg!

Nå er jeg enda mer plaget med ryggen og har i tillegg fått en UVI. Svir ikke når jeg tisser. jeg har bare veldig vondt foran blæra og i ryggen ved nyrene der :P heldige meg.

Klarer ikke sitte nesten, eller gjøre noen ting. så her ligger jeg i senga i et håp om at jeg får mindre vondt.

men nok klaging fra meg, jeg hørte etter hjertelyden i går, siden jeg har vært veldig bekymret nå når jeg har hatt så vondt i magen(nederst). Fant hjertelyden og det hørtes ut som lillehjertet i magen sparket ganske mye :P masse sånne dunkelyder og sånt :P

Hipp Hurra for 15 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du fant ut av hva som feiler deg, selv om det selvsagt ikke er gøy å ha det sånn. Artig å høre sparkene ;) Kjenner du noe?

Yay 15 uker!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...