Gå til innhold

Lillehjeertet i magen <3


LilleSmile90

Anbefalte innlegg

Jeg satt hjemme hos min kjære lørdag 13 april, når jeg begynte å spekulere om det hadde klaffet denne mnd. Tankene var mange, men kom fram til at nei det kan ikke ha klaffet. jeg skulle jo ha eggløsning 3 april, og jeg dro derfra tidlig på morgenen 2 april. (04.00)

Jeg hadde en rar følelse i kroppen om at det var noe helt vidunderlig som skulle skje. Jeg begynte å tisse hver andre time, puppene mine hadde allerede vært øm i flere dager og menssmertene kom samtidig som de ømme puppene. Jeg følte meg gravid, men samtidig ikke, jeg ville ikke håpe for mye. Var redd for å bli skuffet.

17.april kom og jeg ventet på mensen den kom ikke mens jeg var på jobb. Gikk hele tiden for å sjekke når det føltes som om det rant litt. Når jeg var ferdig på jobb, dro jeg rett til sentrum og kjøpte graviditetstest. hadde ikke drukket på flere timer for å ikke tynne ut urinen, og jeg var så tissatrengt. Jeg gjennomførte testen, og snudde den med skjermen ned(Clearblue). Jeg kledde på meg, vasket henna og pustet ut. Så snudde jeg testen og det lyste Gravid. jeg måtte se flere ganger før jeg virkelig skjønte at jeg var gravid. Jeg hoppet fram og tilbake på badet der på kjøpesenteret :D

Jeg smilte hele dagen og jeg ringte min kjære på skype og sa: Jeg skal hilse fra noen. Jeg skal hilse fra lillingen i magen og si at h*n gleder seg til å møte pappan sin. Dette sa jeg samtidig som jeg holdt graviditetstesten opp. Han begynte å felle gledestårer og ble så glad :D

4+5

Symptomer jeg har idag er:

Kjempe ømme pupper

kvalme,

trøtt og sliten

menssmerter av og til

sulten hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag føles det som at jeg er mindre øm i puppene, selv om de forsatt er veldig ømme :P

Føler meg veldig sulten og går ofte på toalettet.

Jeg lurer på om jeg kanskje har gått halsbetennelse eller noe :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Her er alt helt supert. Litt små kvalm til tider da :P skulle spise kjøtt for 2 dager siden, det kunne jeg bare glemme :( Dagen gikk på å spise bare frukt å grønt :)

Hvordan går det med dere jenter ? :)

6 uker idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går bra her, men syns at tiden går alt for sakte, en mnd igjen til ultralyd og ca da kjenner jeg kanskje at babyen sparker, vil gjerne kjenne det nå! ;) Jeg har knapt hatt kvalme heldigvis, men vet hvordan det er da jeg hadde veldig mye kvalme sist jeg var gravid (spydde ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :)

Jeg synes også tiden går veldig sakte :/ den skulle bare flydd litt fortere :) Håper jeg ikke blir sånn kjempe kvalm :/ liker ikke å spy...

sitter å leser gjennom dagboka di nå :) er på side 8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inatt har jeg sovet kjempe dårlig, noe som jeg egentlig har gjort siden jeg fant ut at jeg var gravid.

Har tisset ca 4 ganger i løpet av natten :/ det er så kjedelig å våkne så mye om natta. Også er det helt lyst ute, her i Finnmark nå på denne tiden :/

Symptomer:

kjempe ømme bryster

Kvalme til og fra(var kvalm i hele natt)

Menslignende smerter i korte perioder. akkurat som det strekker seg der nede :)

mer trøtt enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen :)

Har sovet bedre inatt og bare vært oppe x2 for å tisse :P godt var det..

Var småkvalm når jeg våknet.

Har ingen nye symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg snakket med jordmortjenesten i tlf :)

Har fått jordmor og time 24.mai :D gleder meg masse ^^

vet ikke hva dem gjør hos jordmor akkurat da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos fastlegen? Jeg var hos min i uke 9, skal ikke til jordmor før uke 16 for første gang. Fikk av fastlegen min en oversikt over alle kontroller som bør taes hos jordmor og fastlege, i hvilken uke, og hvilke prøver som bør taes. Ellers vet jeg at jordmora måler magen (symfysemål, men neppe på din første time da din baby ennå ligger bak skambeinet i uke 9). Ellers trur jeg at det er bare samtaler, og etterhvert lytting på babyhjertet ;)

Hvis du ikke har vært hos fastlegen så bør du også dra dit i uke 8-10, for å ta en blodprøve, de bør sjekke div. Det kan ikke jordmor gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos fastlegen? Jeg var hos min i uke 9, skal ikke til jordmor før uke 16 for første gang. Fikk av fastlegen min en oversikt over alle kontroller som bør taes hos jordmor og fastlege, i hvilken uke, og hvilke prøver som bør taes. Ellers vet jeg at jordmora måler magen (symfysemål, men neppe på din første time da din baby ennå ligger bak skambeinet i uke 9). Ellers trur jeg at det er bare samtaler, og etterhvert lytting på babyhjertet ;)

Hvis du ikke har vært hos fastlegen så bør du også dra dit i uke 8-10, for å ta en blodprøve, de bør sjekke div. Det kan ikke jordmor gjøre :)

'

Jeg har akkurat flyttet inn hos kjæresten som bor i en annen kommune, så jeg fikk beskjed av søstra mi å ringe jordmor tidlig for å få en.

jeg har vært hos legen og tatt ulike blodprøver og legen har fylt inn helsekort for gravide. hmm rart at de gjorde det så tidlig hos meg :S

Når jeg ringte til der jordmødrene holder til så sa hun bare jeg kunne komme 24 mai for da er jeg ca 9 uker på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har skjønt det sånn at det er i uke 8-10 man pleier å være hos legen :) Sist jeg var gravid bodde jeg i en annen kommune og de sa det samme om uke 8-10, jeg hadde en spontanabort den gangen i uke 7. Og jordmor varierer fra kommune til kommune, her jeg bor får førstegangsfødende komme i uke 16 (jeg skal det), og de som har født før ca en mnd senere. Hadde jeg hatt massevis av spørsmål så hadde jeg ønsket time hos jordmor mye tidligere, men jeg har faktisk ikke peiling på noe å spørre om :fnise: Jeg lurer bare på litt om fødselen men det er jo så lenge til.

Ha en fin dag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjønt det sånn at det er i uke 8-10 man pleier å være hos legen :) Sist jeg var gravid bodde jeg i en annen kommune og de sa det samme om uke 8-10, jeg hadde en spontanabort den gangen i uke 7. Og jordmor varierer fra kommune til kommune, her jeg bor får førstegangsfødende komme i uke 16 (jeg skal det), og de som har født før ca en mnd senere. Hadde jeg hatt massevis av spørsmål så hadde jeg ønsket time hos jordmor mye tidligere, men jeg har faktisk ikke peiling på noe å spørre om :fnise: Jeg lurer bare på litt om fødselen men det er jo så lenge til.

Ha en fin dag! :blomst:

Jeg var hos legen da jeg var litt usikker på når jeg hadde blitt gravid, da mensen i forige periode var så kort og kom tidligere enn forventet. Så han kjente etter og fant ut hvor langt jeg var på vei :)

Så da tok han blodprøver og fylte ut ulike skjemaer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok :)

Hvordan er formen da? Er du kvalm og trøtt ennå? :)

Formen er veldig til og fra :P

Vært litt kvalm i dag. trøtt er jeg hele tiden :P kunne nesten sovet hele dagen -.-

Det som jeg synes er værst er puppene. De er så sykt ømme og når jeg bytter liggestilling gjør det skikkelig vondt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit veldig med puppene når jeg var like langt på vei som deg, nå merker jeg det nesten bare på natta. Når jeg våkner og må på do så er puppene veldig vonde om jeg ligger på siden, eller når jeg bytter liggestilling ja. Er ennå ganske trøtt men ikke like mye som tidligere.

Håper dere får en fin helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her høres kanskje litt slemt ut, men er ikke ment slemt :) Godt det er flere med pupper som er ømme og kjempe vonde :P Jeg kan ligge på magen med puter, men når jeg reiser meg opp etter 20 min, så er de kjempe vonde. Det går over litt etterhvert. Det gjør nok vondt for de føles så tunge :)

Idag er jeg bare småkvalm, men er kjempe redd for å spise mat nesten. Det er akkurat som det skal vrenge seg i munnen min :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at det kan være voksesmerter og at de er tyngre, men vet jo ikke, :fnise:

Syns du skal prøve seaband, veldig effektivt! Er dumt å ikke få i seg nok mat, for din del, babyen får vist i seg det den trenger uansett så lenge man spiser litt. Men babyen trenger en frisk mamma ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...