Gå til innhold

Lillehjeertet i magen <3


LilleSmile90

Anbefalte innlegg

Er lurt å nevne det med hjertefeilen uansett! Jeg hadde ikke tenkt på å nevne at svigermor har diabetes, men nevnte det tilfeldig og jordmora sa at alt sånt som kan være arvelig er viktig å nevne.

Hvordan er formen nå da? :)

Lykke til i morgen! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er lurt å nevne det med hjertefeilen uansett! Jeg hadde ikke tenkt på å nevne at svigermor har diabetes, men nevnte det tilfeldig og jordmora sa at alt sånt som kan være arvelig er viktig å nevne.

Hvordan er formen nå da? :)

Lykke til i morgen! :laugh:

Ja er nok lurt å nevne det for ho. Formen er strålende :) ikke noe kvalm og har ikke vært det på lenge :) hvordan er formen din ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra vondt i bekkenet så går det bra :) Føler meg ikke gravid egentlig, så bra at magen vokser litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra vondt i bekkenet så går det bra :) Føler meg ikke gravid egentlig, så bra at magen vokser litt!

Jeg føler meg heller ikke noe gravid :P puppene er til og med mindre ømme nå. så det eneste tegnet er at jeg tisser hele tiden:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tissingen gikk aldri over for meg, altså det sies at man har en pause fra mye tissing fra ca uke 12 og så er det på'an igjen med mye tissing fra ca uke 18 eller senere. Jeg har tisset mye hele tiden, ei venninne og. Men håper at du slipper det da ;) Så noen andre plager har jeg og, men tenker ikke over det så husket ikke på å nevne det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært hos jordmor :) Alt gikk kjempe greit. Fikk informasjon om at jeg må ta sånn glukosedrikke 2 ganger siden BMIen er høy :(

Fikk med meg fler hefter hjem. Og sambo fikk noen hefter og slikt :) Fortalte om hjertefeilen og hun skrev det ned og skulle sende det videre, for hun visste ikke noe om det.

Jeg spurte jordmora om når jeg får høre hjertelyden for å vite om det er liv inni der og da sa hun uke 24. Fikk nesten litt hakeslep. Men så sa hun at nå var jeg heldig for hun hadde en gammel ultralydmaskin der, så siden jeg var 9 uker så kunne hun nok klare å se noe :) Så vi fikk se lillehjertet i magen idag :D

Den hoppet og spratt med både armer og bein. Hele babyen flyttet på seg, så da måtte vi le litt. Ble ganske rørt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inatt hadde jeg en litt fæl drøm. Drømte at jeg begynte å blø, men heldigvis gjorde jeg ikke det i virkeligheten da :)

har hatt mensenlignende smerter inatt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du drømte det pga menssmertene :) Jeg pleier å drømme at jeg må tisse og våkner og må tisse på ordentlig :fnise: Det er uansett ikke noe å bekymre deg for så lenge du ikke blør, det er helt sikkert voksesmerter i livmora, noe som er veldig normalt, spesielt første gang som gravid siden livmora ikke har vokst før :) Noen har det igjennom hele graviditeten og noen bare i begynnelsen. Jeg hadde det daglig i begynnelsen og nå 2-3 ganger i uka. Har hatt litt ekstra av det i det siste og har skjønt det sånn at livmora vokser litt fortere fra uke 17. Var bekymret i begynnelsen men ikke nå lenger.

Jeg fikk beskjed om å ta glukosetesten en gang, hvorfor må du ta den to ganger? Er du veldig overvektig? Husker ikke min BMI men veier ca 20 kg for mye :( D trenger ikke si hva du veier ;)

Oj så artig at du fikk se babyen! :rodmer: Det med å lytte på hjertet i uke 24 er sikkert for å ikke bekymre deg om de ikke finner noe, og i uke 9 er sjansen uansett minimal fordi livmora di ligger ennå gjemt bak skambeinet. Selv har jeg hørt på babyhjertet ukentlig siden uke 12 med min dopper :) Og fikk høre det hos jordmora i uke 16. Er enig i å ikke lytte etter hjertet i uke 9, det er for tidlig, men fra uke 16 kan man høre hjertet i de fleste tilfellene (ikke alle). I går hørte jeg på mitt babyhjerte stående, det er jo vanlig å lete etter det liggende fordi det er lettere å finne da, så det er ikke umulig i uke 18 når jeg klarte det fint stående :)

Hva gjør dere denne helgen? :)

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var nok pga menssmertene jeg drømte det :P

Hehe ja jeg pleier også å drømme det om at man tisser, så våkner man å må få do:P

Jeg er glad for at det er vanlig med slike smerter nok livmora strekker på seg, så er litt rolig sånn sett :)

Jeg er 157 cm lang og veier 83. Så har en BMI på 33, og etter noen nye regler så skal jeg drikke sånn glukose ting så tidlig som mulig og en gang til senere i svangerskapet. Siden man er mer utsatt for svangerskapsdia. Det jeg har ekstra på kroppen sitter for det meste på rumpa, hoftene og låra. Har bare litt mage.

Ja det var kjempe gøy å kunne se lillehjertet i magen :D angrer på at jeg ikke tok bilde med tlf til sambo :(

Skjønner at hun ikke ville høre etter hjertelyden nå i uke 9, det tenkte ikke jeg heller. trodde hun gjorde det i uke 12-15 eller noe. Virket så lenge til uke 24 :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært litt drastisk og impulsiv, men jeg liker det :D

Har kjøpt babyseng. Brukt for 200 kr. jeg bare vasket den godt og vips så var den fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt høyere men veier ca det samme, trur BMI'en er 31-32. Fikk bare beskjed om å ta glukosetesten i uke 28, men de sjekker urinen for sukker hver gang man har kontroll. Har fått lånt meg et blodsukkerapparat som jeg nå bruker en gang i uka (eller to ganger, om morgenen som fastende og to timer etter middag), og så lagt er blodsukkeret fint og som før. Men er redd for svangerskapsdiabetes uansett, ingen i slekta mi på begge sider har diabetes så sjansen er kanskje ikke så stor. Skal skjerpe kostholdet mitt, som jeg nettopp skrev om i dagboka mi så har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke spiser sunt nok :(

Min fastlege sa at hun sjekker hjertet fra uke 15, mens jordmor gjorde det uten å spørre om jeg ville :) Typisk at man kommer på sånt som å ta bilde etterpå når det er for sent :(

Oj jeg kjøpte bare babysokker spontant ;) Ennå litt redd for at noe er galt jeg så kjøper ikke noe til etter UL. Vi skal få babysenga som samboer hadde, den kan forlenges så den kan vi ha i flere år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt høyere men veier ca det samme, trur BMI'en er 31-32. Fikk bare beskjed om å ta glukosetesten i uke 28, men de sjekker urinen for sukker hver gang man har kontroll. Har fått lånt meg et blodsukkerapparat som jeg nå bruker en gang i uka (eller to ganger, om morgenen som fastende og to timer etter middag), og så lagt er blodsukkeret fint og som før. Men er redd for svangerskapsdiabetes uansett, ingen i slekta mi på begge sider har diabetes så sjansen er kanskje ikke så stor. Skal skjerpe kostholdet mitt, som jeg nettopp skrev om i dagboka mi så har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke spiser sunt nok :(

Min fastlege sa at hun sjekker hjertet fra uke 15, mens jordmor gjorde det uten å spørre om jeg ville :) Typisk at man kommer på sånt som å ta bilde etterpå når det er for sent :(

Oj jeg kjøpte bare babysokker spontant ;) Ennå litt redd for at noe er galt jeg så kjøper ikke noe til etter UL. Vi skal få babysenga som samboer hadde, den kan forlenges så den kan vi ha i flere år :)

Mener jordmora snakka om noen nye rettningslinjer om BMI. Pappa, bestefar og farmor har diabetes type 2 :/ Så har stor sjanse å få det.

Hehe ja er litt forskjell på babysokker og seng :P Men tenkte siden den bare kostet 200 lappen, så er det ikke så bortkastet. Er så dyrt med ny seng. hvertfall her i Alta. Så smart med sånn seng som kan forlenges. er den høy?

Jeg må også skjerpe kostholdet mitt, det er helt på tryne for å si det mildt :P men jeg må bli bedre. Akkurat trøkt i meg is. Nå er jeg sulten, så skal ta en brødskive :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det er noe nytt som fastlegen ikke vet om :P Eller at jeg slipper to ganger pga ingen i slekta som har det. Leste en plass om at det med å ikke lytte på babyhjertet før uke 24 også er en ny retningslinje.

Har ikke sett senga ennå så vet ikke høyden, spurte ikke, den står på loftet hos dem, kan jo faktisk hende at den ikke er brukbar men de mente at den er det :) Husker ikke fargen, grønn kanskje, ikke så nøye bare den ikke er sjokkrosa! Tviler for at samboer sov i en sjokkrosa seng :fnise:

Jeg spiser potetgull akkurat nå... :fnise:

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA tydeligvis mange nye retningslinjer :P

Hehe det hadde vært litt arti å sett reaksjonen din hvis den var spygrønn eller sjokkrosa xD

potetgull hørtes godt ut, selv om jeg ikke er så glad i det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe :P Da maler vi den eller dekker den til med stoff! ;)

Jeg er alt for glad i potetgull, og spesielt nå som gravid :( Mindre glad i sjokolade og andre søtsaker, spesielt som gravid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søtsaker og slikt er jo alltid godt :) er forsatt lik på områdene når det gjelder søtsaker. er ikke så glad i sjokolade til vanlig heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært mer glad i grønnsaker og fisk :) Spiser det jo men det er ikke favoritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke taklet fisk så bra som gravid, men det var når jeg var kvalm da, så har ikke prøvd siden :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...