Yesterday Skrevet 13. august 2013 #141 Del Skrevet 13. august 2013 Så bra at alt er bra Høres ut som du kanskje får en normal størrelse på babyen. Jeg ligger litt over gjennomsnittet på symfysemålet og jordmor under 3D-ul mente at han blir ca 3750 g. Symfysemålet har jo egentlig ikke noe å si da man kan ha mye fostervann enn andre. Hvis du ikke klarer å slå deg til ro så kan du jo betale for en UL senere, eller en 3D-UL, for å få tippet størrelsen på barnet. Men husk å be barnet om å dekke til underlivet sitt Eller aller lettest å si til jordmor at hun ikke må peke den kameradingsen på underlivet til babyen De fant noe greier i urinen min på aller første kontrollen og etter det har jeg vært veldig nøye med å vaske meg nedentil før jeg tisser i glasset. Gjør det fremover om du ikke allerede gjør det Jeg er akkurat på samme viset når det gjelder klesskapet mitt Fikk du ryddet der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 13. august 2013 #142 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Fin mage Godt å høre at alt var bra Det går nok fint med størrelse på barnet skal du se Håper du fikk orden i klesskapet, det er såå kjedelig å rydde klær. Vi har det sånn passe ryddig siden vi nettopp har flyttet men mye ligger fremdeles i søppelsekker og ikea poser av det vi ikke bruker så ofte Får bare være sånn en stund. Endret 13. august 2013 av Frufly Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 13. august 2013 Forfatter #143 Del Skrevet 13. august 2013 Så bra at alt er bra Høres ut som du kanskje får en normal størrelse på babyen. Jeg ligger litt over gjennomsnittet på symfysemålet og jordmor under 3D-ul mente at han blir ca 3750 g. Symfysemålet har jo egentlig ikke noe å si da man kan ha mye fostervann enn andre. Hvis du ikke klarer å slå deg til ro så kan du jo betale for en UL senere, eller en 3D-UL, for å få tippet størrelsen på barnet. Men husk å be barnet om å dekke til underlivet sitt Eller aller lettest å si til jordmor at hun ikke må peke den kameradingsen på underlivet til babyen De fant noe greier i urinen min på aller første kontrollen og etter det har jeg vært veldig nøye med å vaske meg nedentil før jeg tisser i glasset. Gjør det fremover om du ikke allerede gjør det Jeg er akkurat på samme viset når det gjelder klesskapet mitt Fikk du ryddet der? Smart å vaske seg før man tar urinprøven, for det kan jo havne litt "groms" oppi glasset Det skal jeg huske på! Takk for tipset, Jeg får se an åssen magen vokser framover og evt spørre om en ekstra UL på sykehuset.eller bestille privat. Klesskapet er nå ganske ryddig, men om en uke eller to er det nok kaos der igjen Fin mage Godt å høre at alt var bra Det går nok fint med størrelse på barnet skal du se Håper du fikk orden i klesskapet, det er såå kjedelig å rydde klær. Vi har det sånn passe ryddig siden vi nettopp har flyttet men mye ligger fremdeles i søppelsekker og ikea poser av det vi ikke bruker så ofte Får bare være sånn en stund. Takk Blir litt rot når man flytter..Ikke noe stress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 13. august 2013 #144 Del Skrevet 13. august 2013 Huff vi har også ennå småting liggende rundt omkring som aldri finner plassen sin pga flyttinga, skulle tru at vi håper at tingene kryper på plass selv Vi skulle alle hatt den tryllestaven til Merlin i Disney filmen Sverdet i stenen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 14. august 2013 Forfatter #145 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) dobbelpost Endret 15. august 2013 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 15. august 2013 Forfatter #146 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) ***************************** 24 uker ***************************** Også må jeg legge til tippelista fra bloggen da! Tenkte både kjønn og fødselsdato. Termin er 8.desember. Selv tror jeg baby er en lillebror og at han kommer den 9. desember Kakaoen 29.november Nuttapia 1.desemberYesterday 5.desember Pjusk 6.desemberAngel-A 8.desemberFrufly 10.desember Endret 18. august 2013 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 15. august 2013 Forfatter #147 Del Skrevet 15. august 2013 Huff vi har også ennå småting liggende rundt omkring som aldri finner plassen sin pga flyttinga, skulle tru at vi håper at tingene kryper på plass selv Vi skulle alle hatt den tryllestaven til Merlin i Disney filmen Sverdet i stenen Hihi Jatakk til tryllestav! ********************* Okeeei..Nå har jeg et skikkelig dilemma her! Min (jeg må si, litt sleipe) svigermor kom til meg i dag med 1000,- og sa: "Her har du penger til 3D ultralyd, så vet jeg om jeg skal strikke kjole eller dress, rosa eller blått", osv.... Jeg ble litt paff og samtidig glad. Jeg er jo egentlig så ekstremt innstilt på å ikke vite kjønnet så synes egentlig det er frekt av henne å gøre sånn! Hun gir meg et valg, men et veldig vanskelig valg. Herregud, det er ingen krise å vite kjønnet altså, og jeg har jo mine dager der nysgjerrigheten gnager høl i huet på meg MEN jeg er liksom litt sta også.. Herlighet, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. For noen dager siden snakket F og jeg om 3D ultralyd og han er jo fortsatt kjempeivrig på å vite hva vi venter, men han ville liksom ikke "tvinge" meg til noe jeg ikke ville heller..... Huff...får gruble over saken litt... Ja, KAKAOEN, når du leser dette så kommer du til friiike! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 15. august 2013 #148 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Hurra for 24 uker!! Også for en nyyydelig mage. Kjenner jeg blir litt sjalu her jeg sitter. Sukk, som jeg gleder meg til neste gang. Og håper jeg er like heldig som du med fin mage og masse energi! Kjedelig med bekkenet, vet jeg alt om. Har du fått testet ut kiropraktor? Evt naprapat? Jeg har enda ikke kommet meg dit.. Og her er det jo over 13 mnd siden fødsel.. Haha! Gir meg opp. Går i glemmeboka hele tiden.. Tror forresten den glemmeboka er rimelig tykk nå! Oioioi! Jeg forstår veldig godt uansett valg du tar ang UL altså! Blir jo hakket enklere å dra nå da, ettersom at dere har fått pengene for det. Hadde det vært meg hadde jeg sikkert vært så sta at jeg da IKKE hadde dratt.. Kjærringa mot strømmen. Det er jo ikke sååå lenge igjen uansett, så er det da verdt det å dra på UL? Du har jo holdt deg ganske lenge nå. Vil du da evt vite eller ikke vite neste gang, om dere skal ha flere barn? Om det er siste gang er det jo ingen flere muligheter til å ikke vite. Uansett, hva sier magefølelsen da? Vil du ha igjen noe for å vite? Sånn utenom at du får dekket nysgjerrigheten. (Rettet noen få skrivefeil, sikkert flere igjen..) Endret 15. august 2013 av Angel-A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 15. august 2013 Forfatter #149 Del Skrevet 15. august 2013 Hurra for 24 uker!! Også for en nyyydelig mage. Kjenner jeg blir litt sjalu her jeg sitter. Sukk, som jeg gleder meg til neste gang. Og håper jeg er like heldig som du med fin mage og masse energi! Kjedelig med bekkenet, vet jeg alt om. Har du fått testet ut kiropraktor? Evt naprapat? Jeg har enda ikke kommet meg dit.. Og her er det jo over 13 mnd siden fødsel.. Haha! Gir meg opp. Går i glemmeboka hele tiden.. Tror forresten den glemmeboka er rimelig tykk nå! Oioioi! Jeg forstår veldig godt uansett valg du tar ang UL altså! Blir jo hakket enklere å dra nå da, ettersom at dere har fått pengene for det. Hadde det vært meg hadde jeg sikkert vært så sta at jeg da IKKE hadde dratt.. Kjærringa mot strømmen. Det er jo ikke sååå lenge igjen uansett, så er det da verdt det å dra på UL? Du har jo holdt deg ganske lenge nå. Vil du da evt vite eller ikke vite neste gang, om dere skal ha flere barn? Om det er siste gang er det jo ingen flere muligheter til å ikke vite. Uansett, hva sier magefølelsen da? Vil du ha igjen noe for å vite? Sånn utenom at du får dekket nysgjerrigheten. (Rettet noen få skrivefeil, sikkert flere igjen..) Kiropraktor ja... Jeg er ALT FOR TREG! Men jeg venter egentlig på telefon fra en veldig god fysioterapeut. Han legger opp fin trening og kan behandle med både akupunktur og noe belte-greier som jeg ikke helt husker hvordan foregikk. Tenkte jeg skulle gi det en sjanse først ettersom det er gratis. Og virker det ikke så blir det kiro/naprapat neste... Ang 3D så vil jeg jo egentlig. Men mest bare for å smugkikke på babyen....Kjønnet er forsatt ikke viktig for meg, men om jeg fikk vite det så ville det tilfredsstilt nysgjerrigheten i tilegg til at jeg kunne kjøpt klær som passer til gutt og jente da....Og hengt opp gardiner og pynt på rommet som passer..å ikke alt blir nøytralt liksom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 15. august 2013 #150 Del Skrevet 15. august 2013 Kiropraktor ja... Jeg er ALT FOR TREG! Men jeg venter egentlig på telefon fra en veldig god fysioterapeut. Han legger opp fin trening og kan behandle med både akupunktur og noe belte-greier som jeg ikke helt husker hvordan foregikk. Tenkte jeg skulle gi det en sjanse først ettersom det er gratis. Og virker det ikke så blir det kiro/naprapat neste... Ang 3D så vil jeg jo egentlig. Men mest bare for å smugkikke på babyen....Kjønnet er forsatt ikke viktig for meg, men om jeg fikk vite det så ville det tilfredsstilt nysgjerrigheten i tilegg til at jeg kunne kjøpt klær som passer til gutt og jente da....Og hengt opp gardiner og pynt på rommet som passer..å ikke alt blir nøytralt liksom! Skjønner den. Her funket det ikke med akupunktur eller det beltegreiene. Fikk bare mer vondt av det.. Så måtte bare avslutte behandlingen hos fysio. Men hadde kanskje vært greit å dra dit igjen nå i ettertid for å trene meg opp. Det trengs! Men kan du ikke bare bestille time, også sier du at du ikke vil vite kjønn? Men at de kan sjekke ut om alt står bra til osv? Tro meg, jeg forstår nysgjerrigheten altså. Det er noe spesielt ved å vite kjønn også. Jeg syntes det var veldig kjekt å vite, også gledet jeg meg så ekstremt mye til å møte den lille aktive gutten som var i magen min. Blir spennende å høre hva du/dere velger ang. Ul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 16. august 2013 #151 Del Skrevet 16. august 2013 Ja bestill time og si at de må holde kameraet langt unna underlivet til babyen Syns du er veldig flink som ikke vil vite kjønnet, og det er litt unikt og Men det er jo også lov å ombestemme seg under UL'en! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 16. august 2013 Forfatter #152 Del Skrevet 16. august 2013 Skjønner den. Her funket det ikke med akupunktur eller det beltegreiene. Fikk bare mer vondt av det.. Så måtte bare avslutte behandlingen hos fysio. Men hadde kanskje vært greit å dra dit igjen nå i ettertid for å trene meg opp. Det trengs! Men kan du ikke bare bestille time, også sier du at du ikke vil vite kjønn? Men at de kan sjekke ut om alt står bra til osv? Tro meg, jeg forstår nysgjerrigheten altså. Det er noe spesielt ved å vite kjønn også. Jeg syntes det var veldig kjekt å vite, også gledet jeg meg så ekstremt mye til å møte den lille aktive gutten som var i magen min. Blir spennende å høre hva du/dere velger ang. Ul. Ja bestill time og si at de må holde kameraet langt unna underlivet til babyen Syns du er veldig flink som ikke vil vite kjønnet, og det er litt unikt og Men det er jo også lov å ombestemme seg under UL'en! Svigermor betaler jo nettopp for å få vite kjønnet, så å be om å ikke se det ville jeg ikke greid å ha på samvittigheten Men vi får se. Når man får noe såpass kastet i armene så er det ikke så lett å motstå fristelsen, det må jeg innrømme Gynekologen som tar 3D her i byen har kun telefontid på mandager, så får bestemme oss ila helgen og evt ringe for å bestille time på mandag. Er ofte lang ventetid der så greit å være tidlig ute. Så..oppdatering kommer ************************************************** Dagen i barnehagen gikk supert i dag også, så nå er vi på god vei til å bli skikkelig innkjørt. Han trengte bare litt ekstra tid. Han har alltid vært en type som har måttet ha folk litt på avstand før han har vært trygg eller latt de komme nært innpå seg. Lille godgutten min! Jeg hater å ha han i barnehagen Men jeg er jo heldigvis hjemme og kan hente han tidlig hver eneste dag. Dessuten er det sunt for han å få leke med andre barn og ikke bare surre rundt hjemme med mamma`n sin. Og med dette bekkenet så har ikke jeg kapasitet til å oppfylle alle hans ønsker og behov igjennom dagen. Har forresten fått fysio-time på tirsdag! Så da får vi se om denne flinkisen kan hjelpe meg eller om jeg må ty til andre midler for å få skikk på bekkenet. Nå er det sengetid for trøtte, gravide damer God helg damer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 16. august 2013 #153 Del Skrevet 16. august 2013 Svigermor betaler jo nettopp for å få vite kjønnet, så å be om å ikke se det ville jeg ikke greid å ha på samvittigheten Men vi får se. Når man får noe såpass kastet i armene så er det ikke så lett å motstå fristelsen, det må jeg innrømme Gynekologen som tar 3D her i byen har kun telefontid på mandager, så får bestemme oss ila helgen og evt ringe for å bestille time på mandag. Er ofte lang ventetid der så greit å være tidlig ute. Så..oppdatering kommer ************************************************** Dagen i barnehagen gikk supert i dag også, så nå er vi på god vei til å bli skikkelig innkjørt. Han trengte bare litt ekstra tid. Han har alltid vært en type som har måttet ha folk litt på avstand før han har vært trygg eller latt de komme nært innpå seg. Lille godgutten min! Jeg hater å ha han i barnehagen Men jeg er jo heldigvis hjemme og kan hente han tidlig hver eneste dag. Dessuten er det sunt for han å få leke med andre barn og ikke bare surre rundt hjemme med mamma`n sin. Og med dette bekkenet så har ikke jeg kapasitet til å oppfylle alle hans ønsker og behov igjennom dagen. Har forresten fått fysio-time på tirsdag! Så da får vi se om denne flinkisen kan hjelpe meg eller om jeg må ty til andre midler for å få skikk på bekkenet. Nå er det sengetid for trøtte, gravide damer God helg damer!! Jo skjønner den, kanskje forklare henne på nytt hvor viktig det er for deg å ikke vite kjønnet? Så bra at det gikk bra i dag i barnehagen Håper at fysioen hjelper deg! Jeg er veldig fornøyd med mitt bekkenbelte, selv om jeg har glemt å bruke det i det siste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 17. august 2013 Forfatter #154 Del Skrevet 17. august 2013 Ja.. Huff, litt vanskelig valg dette... Også føler jeg meg utakknemlig om jeg leverer tilbake pengene og takker nei, selv om jeg vet at dette er mitt/vårt valg. Vanskelig. Jeg vil men jeg vil ikke, hvis du skjønner Bekkenbelte er noe jeg kunne tenke meg å prøve. Hvor kjøper man det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 17. august 2013 #155 Del Skrevet 17. august 2013 Det synes jeg ikke du skal tenke på. Ikke gi etter om magefølelsen sier at dere ikke skal vite. Kjedelig å angre på det i ettertid. Er jo uansett ikke mange ukene igjen til knøttet er her, for som vi sier så går tiden fort!! Får du ikke kjøpt bekkenbelte hos bandasjisten eller på apoteket? Om ikke kan du jo sjekke om det ligger ut for salg på finn eller på noen babyforum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 17. august 2013 #156 Del Skrevet 17. august 2013 Jeg kjøpte denne fordi manuellterapeuten min anbefalte akkurat den http://www.nitec.no/ronda/index.php?page=shop.browse&category_id=4&option=com_virtuemart&Itemid=250&vmcchk=1&Itemid=250 Den kom etter få dager i posten Husk å ikke bruk et belte for mye, det kan gjøre det vondere, men bruk den når du skal stå og gå mye, er uansett veldig ubehagelig å sitte med det på Noen blir verre av et slikt belte uansett hvor lite de bruker det, men er verd å prøve! Også har jeg kjøpt en treningsball som jeg angrer veldig på at jeg ikke har kjøpt før!! Har brukt den i går og i dag og har hatt mye mindre smerter Bare tøyer bekkenet med å gynge frem og tilbake, til begge sider og i sirkel, i ca 5 min. Det kan du jo og prøve 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 17. august 2013 #157 Del Skrevet 17. august 2013 Titter innom for å si hei! Vet ikke om jeg har gratulert deg tidligere, men om ikke så gratulerer så mye med graviditeten! Ikke så ofte jeg er på KG lengre, og når jeg er her er jeg stort sett og leser. Jeg vil tippe at du får ei lita frøken den 6. Desember Ang. 3D og å vite kjønn var det litt det samme her. Etter ordinær UL tenkte jeg at det var litt spennende å ikke vite kjønn, men selvfølgelig skulle svigermor betale 3D for at vi skulle få vite kjønn. Nysgjerrig som jeg er klarte jeg jo ikke å si nei da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskat Skrevet 17. august 2013 #158 Del Skrevet 17. august 2013 Er innom å titter =) Syns dere er flinke som ikke vil vite kjønnet Men om dette er veldig viktig for svigermor så kunne dere kanskje drett på 3D UL, og få gynekologen til å skrive kjønnet på en lapp å legge den i en konvolutt. Kanskje litt merkelig at svigermor får vite kjønnet og ikke dere.. Kanskje ideen ikke var så god likevel Virket så smart i hodet mitt hihi God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 18. august 2013 #159 Del Skrevet 18. august 2013 Er smart syns jeg Muskat men det spørs jo om svigermor klarer å ikke si noe, og hvis hun vil kjøpe masse i f.eks rosa så må hun og huske å ikke gi gavene før etter fødselen. Svigermor må jo da ikke si det til noen, så ikke ryktet sprer seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 18. august 2013 Forfatter #160 Del Skrevet 18. august 2013 Titter innom for å si hei! Vet ikke om jeg har gratulert deg tidligere, men om ikke så gratulerer så mye med graviditeten! Ikke så ofte jeg er på KG lengre, og når jeg er her er jeg stort sett og leser. Jeg vil tippe at du får ei lita frøken den 6. Desember Ang. 3D og å vite kjønn var det litt det samme her. Etter ordinær UL tenkte jeg at det var litt spennende å ikke vite kjønn, men selvfølgelig skulle svigermor betale 3D for at vi skulle få vite kjønn. Nysgjerrig som jeg er klarte jeg jo ikke å si nei da Er innom å titter =) Syns dere er flinke som ikke vil vite kjønnet Men om dette er veldig viktig for svigermor så kunne dere kanskje drett på 3D UL, og få gynekologen til å skrive kjønnet på en lapp å legge den i en konvolutt. Kanskje litt merkelig at svigermor får vite kjønnet og ikke dere.. Kanskje ideen ikke var så god likevel Virket så smart i hodet mitt hihi God helg! Så hyggelig med noen nye fjes! Din tipping er registrert, Pjusk! Hvordan er formen din forresten? Snart i mål nå! Eller har du allerede født, kanskje?? Det var ikke det dummeste forslaget, Muskat! Det er bare det at jeg synes det er så feil at èn person skal vite hva vi venter, men ikke oss selv..Det er jo vårt barn liksom. Jeg får ta en alvorsprat med samboer i kveld og evt ringe gynekologen i morgen. Jeg greier bare ikke helt å bestemme meg så jeg får bare si hva jeg mener til han også får han avgjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå