Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]

ara

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte denne fordi manuellterapeuten min anbefalte akkurat den http://www.nitec.no/ronda/index.php?page=shop.browse&category_id=4&option=com_virtuemart&Itemid=250&vmcchk=1&Itemid=250 Den kom etter få dager i posten :) Husk å ikke bruk et belte for mye, det kan gjøre det vondere, men bruk den når du skal stå og gå mye, er uansett veldig ubehagelig å sitte med det på :P Noen blir verre av et slikt belte uansett hvor lite de bruker det, men er verd å prøve! Også har jeg kjøpt en treningsball som jeg angrer veldig på at jeg ikke har kjøpt før!! Har brukt den i går og i dag og har hatt mye mindre smerter :) Bare tøyer bekkenet med å gynge frem og tilbake, til begge sider og i sirkel, i ca 5 min. Det kan du jo og prøve ;)

Har en sånn stor ball her et sted...hadde jeg helt glemt!! Den skal jeg ta frem og teste. Om det hjelper så hadde det vært helt fantastisk! :) Ellers skal jeg teste bekkenbelte. Kjenner ei som har et som jeg kanskje kan få kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en sånn stor ball her et sted...hadde jeg helt glemt!! Den skal jeg ta frem og teste. Om det hjelper så hadde det vært helt fantastisk! :) Ellers skal jeg teste bekkenbelte. Kjenner ei som har et som jeg kanskje kan få kjøpt.

Kanskje du kan spørre om å få låne beltet, så slipper du å bruke kr om det gjør deg verre. Men du slipper sikkert å betale så veldig mye uansett.

Har du/dere bestemt dere for om dere skal ta 3D-ul og vite kjønnet eller ikke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kunne spurt om å låne men hun tipper nok hun vil ha igjen litt for det ettersom de er litt dyre... Men skader absolutt ikke å spørre ;-)

Ang 3D så har jeg faktisk bestilt time i dag. 17.september klokka 19.00 skal jeg til pers ;-) Gleder meg nå kjenner jeg, men er fortsatt litt usikker altså. Innerst inne føler jeg at jeg blir litt "presset" til dette og det er jo ikke riktig... Jeg ser an litt framover og hvis mine følelser rundt dette ikke forandrer seg så avlyser jeg bare timen. Det er ikke verre enn det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt belte kostet ca 400kr, er ikke så dyrt det.

Oj spennende! Og er bare å ombestemme seg ja ;) I hvilken uke er du i da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende! Håper egentlig at du ikke ombestemmer deg :fnise: Men det må du jo selvsagt bestemme selv ;)

Ha en fin dag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende å se hva dere velger ang. UL :) Jeg var på 3D-ul rundt den tiden du var, trooor jeg. Om jeg ikke var enda lengre på vei.. Men en får kjempefine bilder om man er heldig med legen sin. Jeg var jo fast bestemt på at jeg ikke skulle dra på 3D-UL med neste barn, men tror jeg kommer til å velge det likevel. Ikke nødvendigvis for å se kjønn og for bildene, men for å sjekke at alt står bra til og at babyen er frisk. Har jo sett så mange som har vært på UL etter den ordinære og fått dårlige nyheter, men i rett tid så det evt kan gjøres noe med. Jeg ville ha dratt uansett. Velger dere å ikke vite kjønn er det jo bare å gi henne pengene tilbake og betale for timen selv. :)

Lykke til hos fysio! Du får oppdatere oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke bare an på lege/jordmor om bildene blir bra, min baby gjemte ansiktet bak hendene og føttene i 45 minutter mens jordmora og jeg gjorde alt mulig for å få han til å vise ansiktet. Jeg skal ha 3D neste gang og, om det blir en neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke bare an på lege/jordmor om bildene blir bra, min baby gjemte ansiktet bak hendene og føttene i 45 minutter mens jordmora og jeg gjorde alt mulig for å få han til å vise ansiktet. Jeg skal ha 3D neste gang og, om det blir en neste gang :)

Selvfølgelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å se hva dere velger ang. UL :) Jeg var på 3D-ul rundt den tiden du var, trooor jeg. Om jeg ikke var enda lengre på vei.. Men en får kjempefine bilder om man er heldig med legen sin. Jeg var jo fast bestemt på at jeg ikke skulle dra på 3D-UL med neste barn, men tror jeg kommer til å velge det likevel. Ikke nødvendigvis for å se kjønn og for bildene, men for å sjekke at alt står bra til og at babyen er frisk. Har jo sett så mange som har vært på UL etter den ordinære og fått dårlige nyheter, men i rett tid så det evt kan gjøres noe med. Jeg ville ha dratt uansett. Velger dere å ikke vite kjønn er det jo bare å gi henne pengene tilbake og betale for timen selv. :)

Lykke til hos fysio! Du får oppdatere oss. :)

Ja, nå begynner jeg å glede meg litt egentlig. Også kom jeg på at hvis vi får vite kjønnet så kan jeg jo hekle og lage masse fint som ikke MÅ være nøytralt :) Men vi får se. Dette er jo en liten måned til så kanskje jeg forandrer mening igjen.

Jeg hadde en veldig flink UL-lege nå sist, men TYPISK så lå jo L og koste med morkaka :fnise: Også har jeg hørt at hvis man har den del fostervann så blir også bildene veldig bra. Hvis man har litt lite fostervann så er ofte huden til babyen litt rynkete og "ekkel"... :laugh:

Det aller aller viktigste er å få dobbeltsjekke at lille baby er frisk og rask og at det ikke er noe som de har oversett på ord.ul. Kjønn, farge og fasong har ingenting å si :hjerte:

Nå har jeg besøk av naboen som ligger på sofaen min med rier :fnise: Artig! Vi har jo begge et barn i fra før med 6 ukers mellomrom. Nå er vi gravide begge to igjen men denne gangen føder hun 3 mnd før meg da. Koselig at det blir så mange barn her på kort tid som alle er jevne i alder :) :)

Mannen min og mannen hennes sitter nede i kinoen og ser på en eller annen dokumentar. Jeg sitter å registrerer riene på rietelleren jeg har her. hihi... Spennende!

Og forresten! Jeg var jo hos fysioterapeuten i dag. En gammel kjempetrivlig mann. Han var veldig flink. Dette var på et treningssenter så vi gikk rundt og han viste meg forskjellige øvelser på forskjellige apparater. Veldig godt å få bruke kroppen litt igjen og vite at jeg gjør det riktig i forhold til bekkenet og sånn. Har fått ny time allerede på torsdag for han ville ha det ganske hyppig og det er jo bare bra. Håper dette vil hjelpe godt på både det ene og det andre :)

Ha en god kveld alle sammen!

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller aller viktigste er å få dobbeltsjekke at lille baby er frisk og rask og at det ikke er noe som de har oversett på ord.ul. Kjønn, farge og fasong har ingenting å si :hjerte:

Nå har jeg besøk av naboen som ligger på sofaen min med rier :fnise: Artig! Vi har jo begge et barn i fra før med 6 ukers mellomrom. Nå er vi gravide begge to igjen men denne gangen føder hun 3 mnd før meg da. Koselig at det blir så mange barn her på kort tid som alle er jevne i alder :) :)

Mannen min og mannen hennes sitter nede i kinoen og ser på en eller annen dokumentar. Jeg sitter å registrerer riene på rietelleren jeg har her. hihi... Spennende!

Og forresten! Jeg var jo hos fysioterapeuten i dag. En gammel kjempetrivlig mann. Han var veldig flink. Dette var på et treningssenter så vi gikk rundt og han viste meg forskjellige øvelser på forskjellige apparater. Veldig godt å få bruke kroppen litt igjen og vite at jeg gjør det riktig i forhold til bekkenet og sånn. Har fått ny time allerede på torsdag for han ville ha det ganske hyppig og det er jo bare bra. Håper dette vil hjelpe godt på både det ene og det andre :)

Ha en god kveld alle sammen!

Veldig sant, det er det aller viktigste uansett! :):hjerte:

Oi, så spennende! :jepp: Kanskje hun har født nå? Så gøy at dere har barn i samme alder, det kommer nok godt med fremover! 3 mnd er jo ingenting, plutselig så er det du som ligger på sofaen hennes og hun registrerer dine rier. ;)

Hurra for bra opplevelse hos fysio! :) Høres ut som han tar deg seriøst og tar tak i problemet. Godt å høre! Hyppige turer til fysioterapeuten er nok veldig smart! Får du dette gratis? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby lå forresten også med ansiktet gnudd inntil morkaka + både hender og ben foran ansiktet :fnise: Så jordmora sa at det uansett ville blitt dårlige bilder fordi det bør være en viss mengde fostervann foran ansiktet.

Hvordan går det med naboen?? :)

Høres ut som en flink fysioterapeut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke født enda. Sånn var det sist også. Hun hadde rier i 1,5 døgn før de tok seg opp og det begynte å åpne seg. Stakkars. Hu blir så sliten av å gå med rier som hverken tar seg opp eller gir seg, hvert 10.minutt. Får håpe det blir baby iløpet av dagen/kvelden :)

Fysio er gratis tror jeg... Jeg betalte i alle fall ingenting i går...:fnise: Men skal høre i morgen for sikkerhetsskyld, slik at jeg ikke plutselig får en skikkelig regning midt i fleisen! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har ikke født enda. Sånn var det sist også. Hun hadde rier i 1,5 døgn før de tok seg opp og det begynte å åpne seg. Stakkars. Hu blir så sliten av å gå med rier som hverken tar seg opp eller gir seg, hvert 10.minutt. Får håpe det blir baby iløpet av dagen/kvelden :)

Fysio er gratis tror jeg... Jeg betalte i alle fall ingenting i går... :fnise: Men skal høre i morgen for sikkerhetsskyld, slik at jeg ikke plutselig får en skikkelig regning midt i fleisen! :laugh:

Kjenner igjen den, jeg hadde ikke den korteste fødselen jeg heller. Får håpe de bygger seg opp og at hun føder ila dagen i hvert fall. Utrolig tungt på slutten når fødselen er lang..

Gjør det, er kjedelig om det plutselig blir dyrt. ;) Tror det kommer an på hvor mye støtte fysioterapeuten får av det offentlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte første gangen hos fysio om jeg måtte betale, følte meg litt gjerrig men var kjekt å vite. Han sa at det er opp til han å bestemme og det må være bekkensmerter med gangvansker, og så søker fysioterapeuten om å få støtte til det. De får alltid støtten, men de skal ikke søke for de uten gangvansker så i de tilfellene så må man betale. Selv om jeg ikke har hatt store gangvansker så fikk jeg gratis behandling hele tiden, siden jeg hadde litt gangvansker :)

Huff må være slitsomt å gå så lenge med rier ja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor mye dere betaler for 3D - UL? Hadde litt lyst, men så la jeg det fra meg.. :sjenert: Såg på den ene plassen vi kunne tatt å der kosta det 1700,- Jeg syns det var litt mye jeg.

Greit å vite kjønnet, men hadde vært litt gøy å ikke vist noe heller :) Praktisk med tanke på handling av klær å sånn da.

Artig med naboen som du hadde besøk av da :fnise: synd det tar sånn tid. Kan tenke meg at hun blir utrolig sliten av det.

Veldig kjekt med så masse unger i gata på samme alder ;)

Jeg har aldri vært hos fysio, men jeg har alltid trodd at gravide går det grais jeg :P

Ha en fin kveld! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner igjen den, jeg hadde ikke den korteste fødselen jeg heller. Får håpe de bygger seg opp og at hun føder ila dagen i hvert fall. Utrolig tungt på slutten når fødselen er lang..

Gjør det, er kjedelig om det plutselig blir dyrt. ;) Tror det kommer an på hvor mye støtte fysioterapeuten får av det offentlige.

Huff, så slitsomt det må være når det drar ut med fødsler. Rier i evigheter før noe skjer. Glad det faktisk gikk fort hos meg, selv om det ble j***lig intenst på slutten.

Hun er på sykehuset nå med 5 cm åpning så det har jo startet ordentlig. Får håpe de siste cm går fort. Jeg passer jenta deres og L er i barnehagen. Åååå, skal bli så koselig å se en helt fersk nyfødt baby!! :hjerte:

Fysioterapeuter er ikke akkurat billige om man må betale for det av egen lomme... Får håpe jeg får det dekket. Gjorde i alle fall det sist:)

Jeg spurte første gangen hos fysio om jeg måtte betale, følte meg litt gjerrig men var kjekt å vite. Han sa at det er opp til han å bestemme og det må være bekkensmerter med gangvansker, og så søker fysioterapeuten om å få støtte til det. De får alltid støtten, men de skal ikke søke for de uten gangvansker så i de tilfellene så må man betale. Selv om jeg ikke har hatt store gangvansker så fikk jeg gratis behandling hele tiden, siden jeg hadde litt gangvansker :)

Huff må være slitsomt å gå så lenge med rier ja :(

Skulle egentlig til fysio i dag, men ettersom naboen er på sykehuset for å føde så passer jeg jenta deres, så da måtte jeg avlyse timen. Skal spørre om pris neste gang .

Kan jeg spørre hvor mye dere betaler for 3D - UL? Hadde litt lyst, men så la jeg det fra meg.. :sjenert: Såg på den ene plassen vi kunne tatt å der kosta det 1700,- Jeg syns det var litt mye jeg.

Greit å vite kjønnet, men hadde vært litt gøy å ikke vist noe heller :) Praktisk med tanke på handling av klær å sånn da.

Artig med naboen som du hadde besøk av da :fnise: synd det tar sånn tid. Kan tenke meg at hun blir utrolig sliten av det.

Jeg har aldri vært hos fysio, men jeg har alltid trodd at gravide går det grais jeg :P

Ha en fin kveld! ;)

Her jeg bor, i Lillehammer, koster det 1000,- for 3D. På andre "instanser" rundt om i fylket ligger det på mellom 1300-1700, så han her er absolutt den billigste. Men han har kun kveldsåpent og bare noen dager i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin kveld! ;)

3D-UL koster 1100kr der jeg var, men siden det var mislykket betale vi 500kr :) Gravide får bare gratis fysio om det er en grunn til det, det kommer an på diagnosen.

Huff, så slitsomt det må være når det drar ut med fødsler. Rier i evigheter før noe skjer. Glad det faktisk gikk fort hos meg, selv om det ble j***lig intenst på slutten.

Hun er på sykehuset nå med 5 cm åpning så det har jo startet ordentlig. Får håpe de siste cm går fort. Jeg passer jenta deres og L er i barnehagen. Åååå, skal bli så koselig å se en helt fersk nyfødt baby!! :hjerte:

Fysioterapeuter er ikke akkurat billige om man må betale for det av egen lomme... Får håpe jeg får det dekket. Gjorde i alle fall det sist:)

Skulle egentlig til fysio i dag, men ettersom naboen er på sykehuset for å føde så passer jeg jenta deres, så da måtte jeg avlyse timen. Skal spørre om pris neste gang .

Her jeg bor, i Lillehammer, koster det 1000,- for 3D. På andre "instanser" rundt om i fylket ligger det på mellom 1300-1700, så han her er absolutt den billigste. Men han har kun kveldsåpent og bare noen dager i uka.

Langt nede her i linken ser du priser for fysio om fysioterapeuten har en avtale med det offentlige, og det har de fleste http://www.helfo.no/privatperson/egenandeler/Sider/default.aspx#.UhXLyZIvXNN Er ikke så ille priser, og etter du har betalt tilsammen 2620kr (egenandeltak 2 som er nevnt øverst) så får du frikort og gratis fysio ut året :) Men sliter du litt med gangen som meg så håper jeg at du har en snill fysio som også lar deg få behandlingen gratis ;) De skal jo spørre om du vil betale der og da eller om du ønsker en faktura, eller informere om de kun sender faktura. Så satser på at du får gratis behandling siden han ikke sa noe ;) Trur forresten at du ikke får gratis behandling om han ikke har en avtale med det offentlige, men kan ta feil.

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...