Gå til innhold

Har du timeglassfigur?


Silfen

  

115 stemmer

  1. 1. Har du timeglassfigur?

    • Ja
      54
    • Nei
      61


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Errata

Med kliss like mål som Raindrops er jeg tydligvis også en pære. Har alltid lurt på det, men ser ikke så pærete ut rett forfra (skuldre som er litt bredere enn hofter). Men når det er pupper og rumpe som teller er jeg definitivt en pære, om enn en pære med innebygde skulderputer :)

Forøvrig mener jeg fortsatt selv at jeg tilhører den lite anerkjente kategorien "brannhydrant", og bryr meg forøvrig lite om kroppsfasongregler. Men det trumpfer definitivt oppgaveskriving underholdningsmessig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

"Sorry, your body is not in the 4 shapes we calculate"..så da vet jeg ikke hva jeg er, alltid tenkt at jeg er pære, med målene:

Hofte: 96 cm

liv: 65 cm

byste: 89 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sorry, your body is not in the 4 shapes we calculate"..så da vet jeg ikke hva jeg er, alltid tenkt at jeg er pære, med målene:

Hofte: 96 cm

liv: 65 cm

byste: 89 cm

Du mangler 1 cm rundt hoftene for å være timeglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 92- 60- 92 men jeg er ikke timeglass jeg er inverted triangel pga mine brede skuldre! Jeg reagerer også på alle som tror de har timeglass, her på KG er det jo tydligvis 90%

Anonym poster: a2558f40b99c9d08d88de84fb45300cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Hofter 98

Liv 73

Byste 95

I tillegg er jeg høy (1,76) og skuldrene mine litt bredere enn hoftene

inverted triangle.

Anonym poster: a2558f40b99c9d08d88de84fb45300cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 92- 60- 92 men jeg er ikke timeglass jeg er inverted triangel pga mine brede skuldre! Jeg reagerer også på alle som tror de har timeglass, her på KG er det jo tydligvis 90%

Anonym poster: a2558f40b99c9d08d88de84fb45300cb

Gjelder inverted triangel når hoftene og skuldrene er like brede også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder inverted triangel når hoftene og skuldrene er like brede også?

når skuldrene er bredere en hoftene.

Anonym poster: a2558f40b99c9d08d88de84fb45300cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når skuldrene er bredere en hoftene.

Anonym poster: a2558f40b99c9d08d88de84fb45300cb

Ok, da gjelder det ikke meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kliss like mål som Raindrops er jeg tydligvis også en pære. Har alltid lurt på det, men ser ikke så pærete ut rett forfra (skuldre som er litt bredere enn hofter). Men når det er pupper og rumpe som teller er jeg definitivt en pære, om enn en pære med innebygde skulderputer :)

Forøvrig mener jeg fortsatt selv at jeg tilhører den lite anerkjente kategorien "brannhydrant", og bryr meg forøvrig lite om kroppsfasongregler. Men det trumpfer definitivt oppgaveskriving underholdningsmessig.

Jeg har også bredere skuldre enn hofter. Ikke pære likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omtalt meg selv som et slags timeglass i den andre tråden. I følge Trinny&Susannahs body-quiz er jeg et timeglass og midje-hofteratioen min er omtrent 0,75. Så nesten? ;) Fasongen min er uansett ikke så interessant, jeg er fornøyd med meg selv, kroppen min er frisk og funksjonell og kjæresten min får ikke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omtalt meg selv som et slags timeglass i den andre tråden. I følge Trinny&Susannahs body-quiz er jeg et timeglass og midje-hofteratioen min er omtrent 0,75. Så nesten? ;) Fasongen min er uansett ikke så interessant, jeg er fornøyd med meg selv, kroppen min er frisk og funksjonell og kjæresten min får ikke nok.

Det er jo ikke noe galt i å ha andre fasonger.

Det er simpelthen morsomt at så mange går rundt og påstår de er noe de ikke er. Det må jo ha noe med at timeglass blir fremstilt som den ultimate fasongen. Ellers regner jeg med at folk hadde vært like mye ute med å fremstille seg selv som en pære.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant! Jeg tror, som noen også nevnte tidligere, at mange ikke vet at det "finnes" (alle har jo hver sin fasong, det er det som er så fint med oss) flere fasonger enn de tre "originale" og dermed kjenner seg best igjen i timeglasset. Også tror jeg det er noen som veldig gjerne vil være timeglass, fordi det er det "riktige". Pære er for mange synonymt med hesteræv som skal dekkes til og rett er synonymt med guttete og fasongløst og noe som ikke tiltrekker menn. Hurra for mangfold og alt det der!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

inverted triangle.

Anonym poster: a2558f40b99c9d08d88de84fb45300cb

Nei, jeg har ikke en porporsjonelt større overkropp enn nedre. Det er heller litt motsatt om du ser målene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man egentlig kan få sjekket kroppsfasongen sin profesjonelt? :P Hadde vært litt gøy å vite akkurat hvilken kroppsfasong man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Skuldrene mine er mye bredere enn hoftene mine. Det er skuldrene og rumpe/lår-partiet som er det bredeste på meg, de ser omtrent like brede ut når jeg ser meg selv i speilet. Men jeg har små pupper, så er nok definitivt pære likevel. Fornøyd med det, jeg! Hvorfor skal man absolutt være timeglass? :klo: Personlig synes jeg alle kvinnelige kroppsfasonger er fine, så lenge man ikke har for mye magefett.

Når det gjelder klestips, ser jeg ofte at empireliv blir anbefalt til oss med pærefasong - kan ikke fatte det?!! Vi har jo smal midje, hvorfor skal vi skjule den og se ut som potetsekker? :klo: Empireliv er fint til dem med som har stort mageparti, eller de som har en helt rett og veldig slank figur. Alle vi som har smal midje, enten vi er timeglass eller pærer, bør jo fremheve midjen!

Jeg føler meg mest vel i kjoler som sitter helt etter på overkroppen, men som er vide fra midjen og ned, eller skjørt som sitter etter i livet. Begge knekorte. Synes også jeg er fin i sånn passe smale bukser (ikke helt skinnyjeans, men en mellomting. Slengbukser liker jeg ikke.). Er slank, så trenger ikke skjule rumpa/hoftene sååå mye. Dessuten, hva er galt med stor rumpe? :P Hvorfor skal man skjule den?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Raindrops

Når det gjelder klestips, ser jeg ofte at empireliv blir anbefalt til oss med pærefasong - kan ikke fatte det?!! Vi har jo smal midje, hvorfor skal vi skjule den og se ut som potetsekker? :klo: Empireliv er fint til dem med som har stort mageparti, eller de som har en helt rett og veldig slank figur. Alle vi som har smal midje, enten vi er timeglass eller pærer, bør jo fremheve midjen!

Jeg føler meg mest vel i kjoler som sitter helt etter på overkroppen, men som er vide fra midjen og ned, eller skjørt som sitter etter i livet. Begge knekorte. Synes også jeg er fin i sånn passe smale bukser (ikke helt skinnyjeans, men en mellomting. Slengbukser liker jeg ikke.). Er slank, så trenger ikke skjule rumpa/hoftene sååå mye. Dessuten, hva er galt med stor rumpe? :P Hvorfor skal man skjule den?

Amen. Ingen kommer til å få meg inn bootcut jeans og bluse med empireliv, om jeg så er aldri så mye pære.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Amen. Ingen kommer til å få meg inn bootcut jeans og bluse med empireliv, om jeg så er aldri så mye pære.

:5:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten, hva er galt med stor rumpe? :P Hvorfor skal man skjule den?

Fordi former er fy-fy å ha med mindre man er et velproposjonert timeglass á la Marilyn Monroe. :opplyser:

Anonym poster: 038877ddb20497c9b84de2e5be2741b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg synes de fleste slike klestips er så dustete. Er du høy skal du kle deg lavere, er du lav skal du kle deg høyere, skjul rumpa om den er bredere enn overkroppen, skjul overkroppen om den er bredere en rumpa. Vi må for guds skyld ikke fremheve noen særtrekk, det er så masse morsommere om alle ser ut som gjennomsnittshøye rektangler.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...