HedvigR Skrevet 7. april 2013 #21 Skrevet 7. april 2013 (endret) Nope. Jeg har at midja er 0.7 av hoftene, som jo er ca. som det skal være, men jeg er alt for liten rundt overkroppen for at det skal bli timeglass. Så er vel pære antar jeg. Tror folk har lett for å kalle figurer timeglass, for jeg har blitt kalt det jeg og, men det stemmer jo ikke Endret 7. april 2013 av HedvigR
Gjest Pheel Skrevet 7. april 2013 #22 Skrevet 7. april 2013 Har like brede skuldre som hofter (ganske brede), og smal midje. Men ikke stor rundt bysten, så har dermed ikke timeglassform. Hvilken form er jeg da? Alltid tenkt pære pga jeg har litt brede hofter, men samværer jo med skuldrene har jeg funnet ut av.
Catgirl Skrevet 7. april 2013 #23 Skrevet 7. april 2013 Bare 6-8 % som virkelig har det? Kan jo ikke stemme...Trodde det var naturlig kvinnekropp. Eller fedmeepidemien som gjør det? Tror jeg er pære såvidt fordi bryst er et par cm mindre enn hofte Er ikke pære en variant av timeglass? 1
Cata Skrevet 7. april 2013 #24 Skrevet 7. april 2013 Aner ikke hva jeg har, men timeglass er det i allfall ikke for jeg har kiloene samlet rundt midjen. På den annen side er jeg ikke rund nok til å være noe eple heller. Fant denne oversikten fra Trinny&Susannah på nett og tror muligens jeg er en krysning mellom "goblet" og "brick". Synes selv jeg har litt mer former enn "brick", men på den annen side så har jeg brede skuldre som sikkert ser litt "guttete" ut bakfra.
Gjest Gaea Skrevet 7. april 2013 #25 Skrevet 7. april 2013 (endret) Mange tror nok at de har timeglassfasong om man bare tar utgangspunkt i de tre mest kjente kroppsfasongene - timeglass, pære og eple. Ser det er mange som tror de er pære i denne tråden også. Det finnes der i mot mange flere fasonger (med mange ulike navn), og hvis man finner en beskrivelse som virkelig passer for deg kan det være lettere å finne flatterende klær. Kjapt googlesøk, så finner jeg flere kroppsfasonger; http://www.tv2.no/gm...<br /><br />Det er ikke den beste oversikten jeg har funnet, men orker ikke å lete så mye. Selv kjenner jeg meg mest igjen i Kjegle i denne oversikten i hvert fall. Før kunne jeg nok funnet på å si at jeg har timeglassfasong selv. Endret 7. april 2013 av Gaea
Catgirl Skrevet 7. april 2013 #26 Skrevet 7. april 2013 (endret) Hva må forskjellen mellom bryst og hofte for å være pære? Jeg målte meg isted nå (fant et målebånd!) og var visst 90-66-91. Tydeligvis lagt på meg litt Er det pære da? Endret 7. april 2013 av Catgirl
Vanellope Skrevet 7. april 2013 #27 Skrevet 7. april 2013 6-8% av verdens befolkningen? Det kan da ikke stemme.. Jeg har tatt ekstremt mange tester på nettet + fått mange tilbakemeldinger om at jeg har timeglassform.. Så er ganske så sikker på at det er det jeg har. Jeg passer iallefall ikke inn som hverken vase, pære eller eple.. Eneste formen som passer meg er timeglass.. Men siden det bare er 6-8% av verdens befolkningen som har timeglassform, kan vell JEG umulig ha det...
HHH Skrevet 7. april 2013 #28 Skrevet 7. april 2013 jeg har litt for små pupper til å være 100 % timeglass figur, men har veldig smal midje, og hofter og forholdsvis store pupper, så selv om jeg nok er mer en pære ift målene mine, så er selve siluetten min mer formet som timeglass, og synes det er mest beskrivende.
Djungelvrål Skrevet 8. april 2013 #29 Skrevet 8. april 2013 (endret) Ja Hofter 98 Liv 73 Byste 95 I tillegg er jeg høy (1,76) og skuldrene mine litt bredere enn hoftene Endret 8. april 2013 av *Cat*
Djungelvrål Skrevet 8. april 2013 #30 Skrevet 8. april 2013 Bare 6-8 % som virkelig har det? Kan jo ikke stemme...Trodde det var naturlig kvinnekropp. Eller fedmeepidemien som gjør det? Tror jeg er pære såvidt fordi bryst er et par cm mindre enn hofte Er ikke pære en variant av timeglass? Nei pære har mindre pupper enn hofter. Timeglass har timeglassfasong dvs cirka like mål rundt byste og hofter og ca 30 % smalere midje. Er skuldrene like brede eller bredere enn hoftene er man ofte en atletisk timeglass eller det forsterker formen.
Djungelvrål Skrevet 8. april 2013 #31 Skrevet 8. april 2013 jeg har litt for små pupper til å være 100 % timeglass figur, men har veldig smal midje, og hofter og forholdsvis store pupper, så selv om jeg nok er mer en pære ift målene mine, så er selve siluetten min mer formet som timeglass, og synes det er mest beskrivende. Det kan hjelpe å jukse litt ved å ta på seg en superbra eller push up, da har man jo plutselig større pupper og timeglassfiguren blir perfekt
~white lady~ Skrevet 8. april 2013 #32 Skrevet 8. april 2013 Nei, tror jeg er en slank versjon av pære. For har ikke noe behov for å "skjule" rumpe og lår, men det er der fettet legger seg. (I den grad jeg har noe særlig fett på kroppen, med en bmi på 18,5)
Gjest Trolltausa Skrevet 8. april 2013 #33 Skrevet 8. april 2013 (endret) Denne kalkuatoren kan gi et hint om kroppsfasong. Der står det også study of more than 6,000 women conducted at North Carolina State University in 2005 revealed that 46% of women were banana-shaped; just over 20% were pear-shaped; just under 14% were apple-shaped; and only 8% were hourglass-shaped. The hourglass is normally accepted as the "ideal" female shape in Western countries. I følge den har jeg den mest vanlige kvinnelige kroppsformen - "banana or straight". "Rett" stemmer ganske godt på meg. Endret 8. april 2013 av Trolltausa 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #34 Skrevet 8. april 2013 Denne kalkuatoren kan gi et hint om kroppsfasong. Der står det også I følge den har jeg den mest vanlige kvinnelige kroppsformen - "banana or straight". "Rett" stemmer ganske godt på meg. Ifølge den ble jeg timeglass.. Men jeg får ikke lov til å være det av de sinte KG-damene. Anonym poster: 009646281f8efee339ed614d4d84360e 2
Gjest Trolltausa Skrevet 8. april 2013 #35 Skrevet 8. april 2013 Ifølge den ble jeg timeglass.. Men jeg får ikke lov til å være det av de sinte KG-damene. Anonym poster: 009646281f8efee339ed614d4d84360e Da tar kalkulatoren sikkert feil Nei da, jeg tror du har timeglass. Men jeg er ganske enig med trådstarter i at det er rart at så mange sier de har timeglassfigur når undersøkelser viser at det egentlig er ganske så få som har det i den virkelige verden. Men så er det også slik at kroppsfasonger kan forandres ved hjelp av trening og kirurgi, så at timeglassfigur (naturlig eller ved hjelp av andre virkemidler) er vanlig der mange er opptatte av kosthold, trening og kropp, ser jeg ikke på som usannsynlig.
Myrsnipa Skrevet 8. april 2013 #36 Skrevet 8. april 2013 (endret) Jeg har guttefasong. Lite å gjøre med slik man er skapt! Det viktigste er å være fornøyd selv. Endret 8. april 2013 av Myrsnipa
Gjest Vevila Skrevet 8. april 2013 #37 Skrevet 8. april 2013 uu, ser nå at jeg kanskje er vase i stedet. Skulle gjerne målt, men akkurat nå går jeg under katergorien eple
Silfen Skrevet 8. april 2013 Forfatter #38 Skrevet 8. april 2013 Jaja, med 42-44 % som har stemt feil, så må man jo begynne opprydningen et sted.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #39 Skrevet 8. april 2013 Er 75-68-80 og kommer inn under kategorien banan ifølge kalkulatoren Anonym poster: 985c1b32cb723c9d1dbfbaff7f82d542
Gjest Riskjeks Skrevet 8. april 2013 #40 Skrevet 8. april 2013 Jaja, med 42-44 % som har stemt feil, så må man jo begynne opprydningen et sted. På KG er 50% av kvinnene timeglass 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå