AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #101 Skrevet 29. mars 2013 Jo det kunne han. Ser du på sentralstyret, ser du at flere av dem er ikke er overvektige, og ser du på vedtektene, ser du at foreningen er for de som er, eller har vært, sykelig overvektige. Hva med de som skal bli? Anonym poster: 8b2df535ae606264978465c12b4dbad9
Gjest Trolltausa Skrevet 29. mars 2013 #102 Skrevet 29. mars 2013 Hva med de som skal bli? Anonym poster: 8b2df535ae606264978465c12b4dbad9 De må finne seg i å være støttemedlemmer inntil de oppfyller kriteriene for fullverdig medlemsskap.
Pringle Skrevet 29. mars 2013 #103 Skrevet 29. mars 2013 Jo det kunne han. Ser du på sentralstyret, ser du at flere av dem er ikke er overvektige, og ser du på vedtektene, ser du at foreningen er for de som er, eller har vært, sykelig overvektige. Takk. Da skjønner jeg. Jeg har sett på bildene... Jeg er tjukk jeg også, men vanlig tjukk; et par av dem ser nesten ikke ut som mennesker lenger... men som en stor fersken oppå en kjempestor fersken. Stakkars... 1
waco Skrevet 29. mars 2013 #104 Skrevet 29. mars 2013 Skal man legge på seg så må magesekken utvides. I japan anses det å være feit som mangel på folkeskikk og slurv fordi i japan er det alminnelig å bare spise seg 80% mett. Da vil ikke magesekken utvide seg slik at man må spise mer neste gang. Problemet mange tjukke folk har er at de ønsker å slanke seg for fort. Jeg mener at dersom det tok ti år å bli feit så vil det ta ti år å bli slank igjen. Spis heller lite og ofte! Ikke skyld på alle omgivelsene rundt dere for de slanke lever også i samme samfunn som dere. Og vi er lei av å betale dyrere h-melk for at de tjukke skal slanke seg og de tjukke misforstår lavere priser med at de kan spise mer mat i stedet for å spare penger! 2
waco Skrevet 29. mars 2013 #105 Skrevet 29. mars 2013 Nei. Innlegget mitt (#62) står der enda. Mulig jeg tolket feil. Vel, da får jeg bare beklage og forsøke å ikke være like forutinntatt i fremtiden! =) Hvordan mener du vi skal løse fedmeproblematikken, dyrere hamburgere og billigere blomkål? Mitt forslag er å gjøre all mat billigere og fortelle folk at å spise seg mer enn 80% mett er å overdrive. Begrens seg litt. Spis saktere. Finn andre belønninger i livet enn sukker. Raffinert sukker er ikke en del av menneskes kosthold da det først ble vanlig rundt første verdenskrig. Fire fem generasjoner fra sukker som knapphetsvare. Husk det var rasjonering på sukker i norge frem til femtitallet til en altfor voldsom overflod. For mye sukker skyldes i hovedsak godteri, brus og andre søtsaker mennesker belønner seg selv med.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #106 Skrevet 29. mars 2013 Skal man legge på seg så må magesekken utvides. Nei det må den jo egentlig ikke. Feit blir man fordi fettcellene blir flere og større på grunn av overskuddslagring, ikke fordi magesekken er stor. Folk som er overvektige fordi de overspiser har større magesekk enn normalt, men det er fettansamlingene i og på kroppen som gjør dem feite, ikke den store magesekken. På samme måte kan faktisk enkelte overspisere være normalvektige (bulimikere f.eks.) eller bare ha en liten pondus. Det finnes også overvektige/feite som har spist veldig usunt over lang tid og ikke vært i aktivitet, som er feite selv om de ikke har forstørret magesekk. Anonym poster: 47a449fb3e9423fa4174c01cc6de88f2
Gjest Katten. Skrevet 30. mars 2013 #107 Skrevet 30. mars 2013 http://fitnessbloggen.no/er-sunn-mat-dyrere-enn-usunn/ Ansvar for egne handlinger.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #108 Skrevet 30. mars 2013 http://fitnessbloggen.no/er-sunn-mat-dyrere-enn-usunn/ Ansvar for egne handlinger. Pepsi max er sunt, mens grovbrød er usunt? Anonym poster: 1cf1ed426b516c7eda1d31245fd3f085
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #109 Skrevet 30. mars 2013 Pepsi max er sunt, mens grovbrød er usunt? Anonym poster: 1cf1ed426b516c7eda1d31245fd3f085 Les kommentarene. Anonym poster: d076323c383fd1af173dce9f5cb26e42
AmandaVI Skrevet 31. mars 2013 #110 Skrevet 31. mars 2013 Om noen år har vi alle blitt en gjeng med zombielignende, siklende går-rundt-i-ring-lignedne skapninger som ikke evner å forstå vårt eget beste uten at vi må ha regler og lover for ALT. Bortskjemte, det er det vi er. Stadie 4 år hele livet. Som roper etter at vi må settes grenser for siden vi ikke selv klarer å håndtere alle fristelsene og valgene vi står ovenfor gjennom livet. Jeg skjønner ikke helt når folk sier at "vi" har blitt så bortskjemte, for det kjenner jeg meg ikke igjen i. Det føles litt som om jeg har kommet for seint til godteposeutdelingen i en klassefest. Kanskje like greit? Men du har uansett rett. En leder for en landsforening burde vite bedre enn å legge skylden på billig godteri fremfor å fokusere på det virkelige problemet. Hva som er det virkelige problemet oppfattes jo gjerne ulikt fra person til person, så jeg tror Jørgen Foss prøver her å fortelle at det ikke er lett å skulle være sunn når daglig står ansikt til ansikt med den ene fristelsen etter den andre, om man så bare skal kjøpe en avis og fylle bensin. Det sto noe lignende i enten VG eller Dagbladet for noen år siden, om at det er opp til oss selv å motstå nevnte fristelser. Dessverre er det sånn det er å bo i et fritt land. Da har man ansvar for seg selv og sine valg.
waco Skrevet 31. mars 2013 #111 Skrevet 31. mars 2013 Jeg skjønner ikke helt når folk sier at "vi" har blitt så bortskjemte, for det kjenner jeg meg ikke igjen i. Det føles litt som om jeg har kommet for seint til godteposeutdelingen i en klassefest. Kanskje like greit? Men du har uansett rett. En leder for en landsforening burde vite bedre enn å legge skylden på billig godteri fremfor å fokusere på det virkelige problemet. Hva som er det virkelige problemet oppfattes jo gjerne ulikt fra person til person, så jeg tror Jørgen Foss prøver her å fortelle at det ikke er lett å skulle være sunn når daglig står ansikt til ansikt med den ene fristelsen etter den andre, om man så bare skal kjøpe en avis og fylle bensin. Det sto noe lignende i enten VG eller Dagbladet for noen år siden, om at det er opp til oss selv å motstå nevnte fristelser. Dessverre er det sånn det er å bo i et fritt land. Da har man ansvar for seg selv og sine valg. Det tjukke folk har misforstått er at når godteri er billigere så skal man kjøpe mindre. Dersom godteriprisen senkes så kjøper bare tjukke folk mer godteri. Og da er det som alle forstår ikke noe håp igjen. Nei måtehold og tilbakeholdenhet er lure begreper. Ikke ese ut magen hver gang man har anledning til det.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #112 Skrevet 31. mars 2013 Det tjukke folk har misforstått er at når godteri er billigere så skal man kjøpe mindre. Dersom godteriprisen senkes så kjøper bare tjukke folk mer godteri. Og da er det som alle forstår ikke noe håp igjen. Litt off topic ut i fra trådens tema, men relevant til det jeg har uthevet i ditt innlegg. Jeg sto tilfeldigvis utenfor Rema en stund i dagene før påske, og ut i fra hva jeg så, var det slett ikke overvektige som kom trillende ut med 8-10 stykker 2-kilos godisbokser i trillevognen! Det var vanlige barnefamilier uten synlig overvektsproblematikk som sto for størsteparten av hamstringen den tiden jeg så på. Det samme så jeg også på den butikken jeg vanligvis handler i - det var normalvektige som sto for hamstringen! De få overvektige jeg så som kjøpte smågodt, kjøpte mindre enn de fleste andre. Anonym poster: c533d89162057bfe0e5489fca8262d76
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #113 Skrevet 31. mars 2013 Jeg tror nok det er viktig for mange overvektige å ha en slik talsperson. Han snakker for mange som sliter selv om han får mye personlig pes for det, så han skal ha for at han tør! Jeg synes også det er bra at noen kjemper for at det skal bli ENKLERE å ta smarte valg, spesielt for de som har psykiske problemer og ikke klarer å ta vare på sin egen helse uten at de blir "tvunget" til det. Det er jo også det en slankeoperasjon handler om også; å bli tvunget til å spise mindre fordi man ikke klarer å spise mindre ved hjelp av viljen alene? Man trenger bare å kikke mot USA for å se hva billig søppel"mat" gjør med befolkningen generelt. Vi vil ikke ha slike tilstander her. Ellers er jeg enig i at overspisere/sterkt overvektige nok kjøper søppelmat uansett hva prisen er, men jeg tror den generelle tendensen ved en prisøkning på godis etc. ville vært at færre hadde handlet store mengder - generelt sett. Og det hadde vel vært bra? Anonym poster: c234dc81cd669850121114c479f9af33
Gjest Ratata Skrevet 31. mars 2013 #114 Skrevet 31. mars 2013 Jeg skjønner ikke helt når folk sier at "vi" har blitt så bortskjemte, for det kjenner jeg meg ikke igjen i. Det jeg mener med at vi har bitt bortskjemte er at vi snart slipper å tenke konsekvenser selv eller å ta egne avgjørelser- Alt kontrolleres av staten som syr puter under armene våre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå