AnonymBruker Skrevet 9. mars #5901 Skrevet 9. mars fugl fønix skrev (13 timer siden): Det heter ikke prump, det heter promp Dialekt Anonymkode: 41cbc...8fa
fugl fønix Skrevet 9. mars #5902 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei Prump er vel han presidenten i USA? Anonymkode: 299ef...fb0 Hehe ja, du sier noe😅😂
AnonymBruker Skrevet 10. mars #5903 Skrevet 10. mars Utrolig mange som skriver «i forhold til» når de mener «med tanke på» 😭 Anonymkode: c0208...f10 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #5904 Skrevet 10. mars Mange bruker ordet «prisgitt» feil. Ofte brukes det som om det betyr «takknemlig», men det er egentlig ikke riktig. «Prisgitt» betyr at man er avhengig av eller overlatt til noe man ikke har kontroll over. For eksempel kan man være prisgitt været eller andres hjelp. Derfor blir det feil når noen bruker «prisgitt» som om det betyr at man er takknemlig. Da er det bedre å bruke ord som «takknemlig» eller «glad for». Anonymkode: d8025...9dc 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars #5905 Skrevet 11. mars Tror folk faktisk at det heter "misforstå meg rett" eller sier de det for å være morsomme? Dette tulleuttrykket var kanskje gøy første gangen en eller annen b-kjendis sa det for 10-15 år siden. Men kan vi ikke snart komme oss videre? Ja, du også Martha Leivestad. Ikke gøy lenger. Enten heter det forstå meg rett, eller ikke misforstå . Anonymkode: 51bf2...6ad 2
sofie777 Skrevet 11. mars #5907 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror folk faktisk at det heter "misforstå meg rett" eller sier de det for å være morsomme? Dette tulleuttrykket var kanskje gøy første gangen en eller annen b-kjendis sa det for 10-15 år siden. Men kan vi ikke snart komme oss videre? Ja, du også Martha Leivestad. Ikke gøy lenger. Enten heter det forstå meg rett, eller ikke misforstå . Anonymkode: 51bf2...6ad Det er så mange som bruker uttrykket nå at det har blitt en del av språket. Men det betyr jo bare at man sier at "dette her er det noen som kan misforstå, ikke nødvendigvis du, men det er en mening jeg har som kan være litt upopulær" på en kortere og - for de fleste - en forståelig måte. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars #5908 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror folk faktisk at det heter "misforstå meg rett" eller sier de det for å være morsomme? Dette tulleuttrykket var kanskje gøy første gangen en eller annen b-kjendis sa det for 10-15 år siden. Men kan vi ikke snart komme oss videre? Ja, du også Martha Leivestad. Ikke gøy lenger. Enten heter det forstå meg rett, eller ikke misforstå . Anonymkode: 51bf2...6ad Er nok mer enn 10-15 år siden, gitt. 30 år tenker jeg vi sier. Kanskje mer og Anonymkode: ea9b0...5bd 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars #5909 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2026 den 20.48): Hvil det lønne seg...., spør noen på økonomiforumet i dag😳 Skjønner ikke at det er mulig å tro at det skal være en H der. Anonymkode: bdd42...328 Tja. Hvorfor, hvordan, hvem, hvor, hva, hverdag, hver, hvis... Da er det jammen fort gjort å gå i surr på hvilken vil som skal være hvil. Anonymkode: fd04a...eaf
AnonymBruker Skrevet 12. mars #5910 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Tja. Hvorfor, hvordan, hvem, hvor, hva, hverdag, hver, hvis... Da er det jammen fort gjort å gå i surr på hvilken vil som skal være hvil. Anonymkode: fd04a...eaf Men «hvil» er jo å hvile, å slappe av. Anonymkode: ee90e...e94
AnonymBruker Skrevet 12. mars #5911 Skrevet 12. mars Hvorfor uttaler mange Marbella som marbAIa? Anonymkode: ee90e...e94
AnonymBruker Skrevet 12. mars #5913 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Men «hvil» er jo å hvile, å slappe av. Anonymkode: ee90e...e94 Ja? Det endrer ikke at det er så mange hv-ord at det er fort gjort å bruke en h for mye om man ikke er spesielt god skriftlig. Anonymkode: fd04a...eaf
fugl fønix Skrevet 13. mars #5914 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2026 den 12.33): Utrolig mange som skriver «i forhold til» når de mener «med tanke på» 😭 Anonymkode: c0208...f10 😊👍
AnonymBruker Skrevet 13. mars #5916 Skrevet 13. mars Blue Sky skrev (1 minutt siden): Det blir bare mer og mer outrert og parodisk. Shoppingen, den disharmoniske samtalen mellom de to, kokkeleringen…. Hæ? Feil tråd? Anonymkode: ea9b0...5bd 2
Blue Sky Skrevet 13. mars #5917 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hæ? Feil tråd? Anonymkode: ea9b0...5bd Ja 😆🫣
Pawn Hearts Skrevet 17. mars #5918 Skrevet 17. mars (endret) Iraq? Lebanon? Tehran? Hezbollah? Noen prøver åpenbart å gjøre seg interessante, men man framstår ikke nødvendigvis smartere eller mer opplyste av å skrive Irak, Libanon, Teheran og Hizbollah feil. Tillegg: Hvorfor ikke Germany, France, Russia, China – og, for den saks skyld, Norway? Endret 17. mars av Pawn Hearts 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars #5919 Skrevet 18. mars Noen ganger melder jeg med læreren til datteren min som svarer «jeg skal snakke med hun om det» Jeg hører daglig at folk blander pronomener muntlig, men når de gjør det skriftlig så plager det meg. Anonymkode: d853a...2a4 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars #5920 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Noen ganger melder jeg med læreren til datteren min som svarer «jeg skal snakke med hun om det» Jeg hører daglig at folk blander pronomener muntlig, men når de gjør det skriftlig så plager det meg. Anonymkode: d853a...2a4 Det er ekstremt irriterende! Ville de samme folka på engelsk skrevet: «I’ll talk with she»? Merkelig at nordmenn med en gang hører at det er feil på engelsk, men ikke hører den samme feilen når de snakker norsk. Anonymkode: 09e05...26e 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå