Gjest Eurodice Skrevet 28. april 2015 #1441 Del Skrevet 28. april 2015 Et ord jeg ser ofte, er "uviten", å være uviten om noe; Uvitende heter det; 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 29. april 2015 #1442 Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Her er et eksempel på noe som stadig går igjen, nemlig et manglende "ikke"; "og det skulle da bare mangle at man ikke skulle ta hensyn begge veier." Endret 29. april 2015 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 30. april 2015 #1443 Del Skrevet 30. april 2015 Fyllasyk/fyllasjuk. Jeg ser det så ofte at det kanskje blir lov en dag, men fremdeles er det bare fyllesyk/fyllesjuk som er tillatt i skrift. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 30. april 2015 #1444 Del Skrevet 30. april 2015 Jeg pleier å skrive phülle7que, er det godkjent? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 30. april 2015 #1445 Del Skrevet 30. april 2015 Jeg pleier å skrive phülle7que, er det godkjent? Bare når du er totalt ødelagt og ikke engang orker å gå på do. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 30. april 2015 #1446 Del Skrevet 30. april 2015 Jeg pleier å skrive phülle7que, er det godkjent? synes det bør være godkjent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 30. april 2015 #1447 Del Skrevet 30. april 2015 Jeg pleier å skrive phülle7que, er det godkjent? Du skal ihvertfall ha for kreativiteten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 30. april 2015 #1448 Del Skrevet 30. april 2015 Har jeg nevnt at det ikke heter å tape mot noen? Man taper for noen. (Selv om det i mine ører høres helt feil ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjibba Skrevet 1. mai 2015 #1449 Del Skrevet 1. mai 2015 Hun skrev jo på nynorsk. Jeg syns det er godt nok og skjønte hva hun mente. (men jeg syns jo det burde hete kyr på bokmål og da ) Hihi, takk ❤️ ---- Jaja, eg beklager folkens. Trudde faktisk det gjaldt begge, men tenkte ikkje over det. Har kun hatt bokmål som sidemål, og har tenkt at dei har skrive feil når eg har lest på nettet og div. Det er svært mykje skrivefeil i aviser ol. Ofte er det tydelege feil men det er ikkje alltid ein veit kva som er rett eller gale. Eg er ikkje noko særleg flink sjølv og har ikkje hatt rettskriving på 9 år. Men likevel tykkjer eg aviser og nettsider bør skrive rett. Det er jo ikkje dette tråden handlar om, men slang det med likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #1450 Del Skrevet 3. mai 2015 Jeg lurer på om det er helt slutt på å bøye verb riktig? Å bære er det virkelig ingen som kan bøye lenger. Jeg blir sprø av å lese og høre alle som skriver/sier bærte......Anonymous poster hash: fdc4d...43b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rossin Skrevet 4. mai 2015 #1451 Del Skrevet 4. mai 2015 Jeg lurer på om det er helt slutt på å bøye verb riktig? Å bære er det virkelig ingen som kan bøye lenger. Jeg blir sprø av å lese og høre alle som skriver/sier bærte......Anonymous poster hash: fdc4d...43b Ja, det er slutt. Over og ut. Faktisk kommuniserer man nå kun ved å brøle og ved å hamre på sitt eget bryst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 4. mai 2015 #1452 Del Skrevet 4. mai 2015 Jeg lurer på om det er helt slutt på å bøye verb riktig? Å bære er det virkelig ingen som kan bøye lenger. Jeg blir sprø av å lese og høre alle som skriver/sier bærte......Anonymous poster hash: fdc4d...43b Til "bærte-folket" har jeg lyst til å skrive gådde, fådde, skrivde osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. mai 2015 #1453 Del Skrevet 4. mai 2015 Til "bærte-folket" har jeg lyst til å skrive gådde, fådde, skrivde osv Du må ikke glemme "skjærte" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 4. mai 2015 #1454 Del Skrevet 4. mai 2015 (endret) Svalberg? Det heter svaberg! OK, det er visst ett eller flere steder som heter Svalberget Endret 4. mai 2015 av Pringle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 4. mai 2015 #1455 Del Skrevet 4. mai 2015 Svalberg? Det heter svaberg! OK, det er visst ett eller flere steder som heter Svalberget DET har jeg aldri sett før! Vedder på at de som skriver dette også er de som får "hjerneteppe" når de plutselig glemmer det de skulle si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 4. mai 2015 #1456 Del Skrevet 4. mai 2015 Lypsyl er ikke en fellesbetegnelse på all leppepomade! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 4. mai 2015 #1457 Del Skrevet 4. mai 2015 Lypsyl er ikke en fellesbetegnelse på all leppepomade! Men det er et eksempel på et interessant fenomen - deproprialisert eponym - som eh, uhm, les Wikipedia-artikkelen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #1458 Del Skrevet 5. mai 2015 Jeg lurer på om det er helt slutt på å bøye verb riktig? Å bære er det virkelig ingen som kan bøye lenger. Jeg blir sprø av å lese og høre alle som skriver/sier bærte......Anonymous poster hash: fdc4d...43b Litt av en konklusjon. Noen bøyer et verb feil, og dermed er det slutt på å bøye noen verb riktig, i følge deg. For øvrig kommer nok 'bærte' snart til å bli godkjent form. Språket er i utvikling.Anonymous poster hash: 13870...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 5. mai 2015 #1459 Del Skrevet 5. mai 2015 Ja, det er slutt. Over og ut. Faktisk kommuniserer man nå kun ved å brøle og ved å hamre på sitt eget bryst tastaturet. Rettet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. mai 2015 #1460 Del Skrevet 5. mai 2015 For øvrig kommer nok 'bærte' snart til å bli godkjent form. Språket er i utvikling.Anonymous poster hash: 13870...c52 Jeg vil nå heller si at språket degenererer hvis slike ord skulle bli godtatt. Bærte, skjærte, skrivde, gidde (gav), lyvde, skyvde osv. osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå