AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #161 Del Skrevet 2. april 2013 Jeg er bare glad at jeg har ordbok, sliter med skrivefeil. Du må ikke ta deg nær av alle disse bessewisserne her inne som har som hovedinteresse å pirke på andres skrivefeil. Det er deres problem at de har det sånn, og ikke ditt. Anonym poster: 34f032624eab96d15557655abf63575f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JustLittleMe Skrevet 2. april 2013 #162 Del Skrevet 2. april 2013 Du må ikke ta deg nær av alle disse bessewisserne her inne som har som hovedinteresse å pirke på andres skrivefeil. Det er deres problem at de har det sånn, og ikke ditt. Anonym poster: 34f032624eab96d15557655abf63575f Jeg gjør egentlig ikke det, det mye artige innslag :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cytosin Skrevet 2. april 2013 #163 Del Skrevet 2. april 2013 Du må ikke ta deg nær av alle disse bessewisserne her inne som har som hovedinteresse å pirke på andres skrivefeil. Det er deres problem at de har det sånn, og ikke ditt. Anonym poster: 34f032624eab96d15557655abf63575f Nå må du ikke glemme at du er inne på språkforumet, her må det få være lov til å pirke litt. "Abbonement", "å" istedenfor "og", "missforstå" og "værste" er skrivefeil som setter sinnet i kok hos meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2013 #164 Del Skrevet 2. april 2013 "Abbonement", "å" istedenfor "og", "missforstå" og "værste" er skrivefeil som setter sinnet i kok hos meg. Hvorfor??? At dette er feil - ja. Men hvorfor bli så sint? Anonym poster: 34f032624eab96d15557655abf63575f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cytosin Skrevet 2. april 2013 #165 Del Skrevet 2. april 2013 Hvorfor??? At dette er feil - ja. Men hvorfor bli så sint? Anonym poster: 34f032624eab96d15557655abf63575f Det var bare en talemåte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulcan Skrevet 3. april 2013 #166 Del Skrevet 3. april 2013 Hvorfor skriver så mange "forsovet" i stedet for forsåvidt? Den feilen får jeg vondt av. Kansje de forsov seg til norsktimen? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiskekake Skrevet 3. april 2013 #167 Del Skrevet 3. april 2013 LEIF LEIF LEIF LEIF!!!!!! Skriveleif, trykkleif. Jeg spyr Det er jo bare spøk, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. april 2013 #168 Del Skrevet 3. april 2013 Det er jo bare spøk, da. Jeg forstår det, men den er så oppbrukt . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bedreviterinne Skrevet 4. april 2013 #169 Del Skrevet 4. april 2013 Daglig ser jeg folk her inne omtale en tråd som "underholdene". Åh, gjorde vondt å skrive det 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #170 Del Skrevet 4. april 2013 Blant yrkesaktive er det utrolig mye ansinitet ute og går. Hva man nå skal med den slags. For øvrig registrerer jeg en økende bruk av til i tide og utide. Nå er det lenge siden hun har vært til meg. Jeg spiser for usunt til dagen. Til mer man leser, til klokere blir man. Skjønner hva du prøver å si, men er ikke fullt så sikker på om du har passert barneskolealder. Anonym poster: 201609ee32f9a91606e9f95c1b7ab5a5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 6. april 2013 #171 Del Skrevet 6. april 2013 Hva med ordet "uviten"? Det ser jeg oftere og oftere, og det skjærer i øynene mine. Og "smålig" brukt i stedet for "litt" eller "små-", som i "han er smålig irritert i dag". Har en kollega som konsekvent bruker ordet på denne måten, og holder på å bli gaaal! Har bedt ham slå opp i ordboka og se hva ordet han bruker faktisk betyr, men han bare ler! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 6. april 2013 #172 Del Skrevet 6. april 2013 Ingenting slår den siste eksen min, han brukte faen med forhåpentligvis om sannsynligvis! Prøvde å si til ham at forhåpentligvis betyr noe helt annet, men han ble bare sur og gadd ikke høre på meg. Typisk ham, alle andre tar feil og han har rett. Knurr. Gjett om pappa ble paff da en i familien var alvorlig syk og jævelen presterte å si "forhåpentligvis dør hun snart!" Pappa fikk ikke frem en lyd! Samme jævel (jepp, dårlige minner) skrev også tilbake i to ord. Til bake. Arrrrrrgh! For en knehøne! Også sier han skjule til skylle! Med sånn tykk, stygg l. Skjule betyr å gjemme, SKYLLE er å skylle en kopp f.eks. Han sier garantert også smålig til lite/smått, det forundrer meg ikke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #173 Del Skrevet 6. april 2013 Også sier han skjule til skylle! Med sånn tykk, stygg l. Skjule betyr å gjemme, SKYLLE er å skylle en kopp f.eks. Det er dialekt. Jeg har også hørt noen si det, husker ikke hvor de er fra, men det er her på østlandet et sted. Anonym poster: 3053a40868fed876eeb5a80b458090ec 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #174 Del Skrevet 6. april 2013 Ingenting slår den siste eksen min, han brukte faen med forhåpentligvis om sannsynligvis! Prøvde å si til ham at forhåpentligvis betyr noe helt annet, men han ble bare sur og gadd ikke høre på meg. Typisk ham, alle andre tar feil og han har rett. Knurr. Gjett om pappa ble paff da en i familien var alvorlig syk og jævelen presterte å si "forhåpentligvis dør hun snart!" Pappa fikk ikke frem en lyd! Samme jævel (jepp, dårlige minner) skrev også tilbake i to ord. Til bake. Arrrrrrgh! For en knehøne! Også sier han skjule til skylle! Med sånn tykk, stygg l. Skjule betyr å gjemme, SKYLLE er å skylle en kopp f.eks. Han sier garantert også smålig til lite/smått, det forundrer meg ikke. Oi. Takk for en herlig post! Pust. Anonym poster: c403d0bcbffe2876a8e3c82790103707 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #175 Del Skrevet 6. april 2013 Ingenting slår den siste eksen min, han brukte faen med forhåpentligvis om sannsynligvis! Prøvde å si til ham at forhåpentligvis betyr noe helt annet, men han ble bare sur og gadd ikke høre på meg. Typisk ham, alle andre tar feil og han har rett. Knurr. Gjett om pappa ble paff da en i familien var alvorlig syk og jævelen presterte å si "forhåpentligvis dør hun snart!" Pappa fikk ikke frem en lyd! Samme jævel (jepp, dårlige minner) skrev også tilbake i to ord. Til bake. Arrrrrrgh! For en knehøne! Også sier han skjule til skylle! Med sånn tykk, stygg l. Skjule betyr å gjemme, SKYLLE er å skylle en kopp f.eks. Han sier garantert også smålig til lite/smått, det forundrer meg ikke. Haha, uff, den var pinlig. Jeg vil ha flere sinnainnlegg. Dette er en sinnatråd, sjekk overskriften Anonym poster: 8cfa38e28373a92cc55d32919ccb0bed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 6. april 2013 #176 Del Skrevet 6. april 2013 (endret) Det er dialekt. Jeg har også hørt noen si det, husker ikke hvor de er fra, men det er her på østlandet et sted. Anonym poster: 3053a40868fed876eeb5a80b458090ec Han er fra Oslo og det er jeg også og INGEN i Oslo sier skjule. Ingen jeg kjenner ihvertfall. Haha, uff, den var pinlig. Jeg vil ha flere sinnainnlegg. Dette er en sinnatråd, sjekk overskriften Anonym poster: 8cfa38e28373a92cc55d32919ccb0bed Hehe, ja jeg blir sint bare jeg tenker på ham. Han har ødelagt så mye for meg og gjort meg mye vondt, men det er nå en annen historie. Hehe, ja sinnatråder på språkforumet liker vi! Endret 6. april 2013 av Borghild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elseby13 Skrevet 6. april 2013 #177 Del Skrevet 6. april 2013 Ingenting slår den siste eksen min, han brukte faen med forhåpentligvis om sannsynligvis! Prøvde å si til ham at forhåpentligvis betyr noe helt annet, men han ble bare sur og gadd ikke høre på meg. Typisk ham, alle andre tar feil og han har rett. Knurr. Gjett om pappa ble paff da en i familien var alvorlig syk og jævelen presterte å si "forhåpentligvis dør hun snart!" Pappa fikk ikke frem en lyd! Samme jævel (jepp, dårlige minner) skrev også tilbake i to ord. Til bake. Arrrrrrgh! For en knehøne! Også sier han skjule til skylle! Med sånn tykk, stygg l. Skjule betyr å gjemme, SKYLLE er å skylle en kopp f.eks. Han sier garantert også smålig til lite/smått, det forundrer meg ikke. Haha! Genialt innlegg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elseby13 Skrevet 6. april 2013 #178 Del Skrevet 6. april 2013 Folk som sier: "Til mer du spiser, til feitere blir du". Det heter JO og DESTO! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 6. april 2013 #179 Del Skrevet 6. april 2013 Også sier han skjule til skylle! Med sånn tykk, stygg l. Skjule betyr å gjemme, SKYLLE er å skylle en kopp f.eks. Det er dialekt. Jeg har også hørt noen si det, husker ikke hvor de er fra, men det er her på østlandet et sted. Han er fra Oslo og det er jeg også og INGEN i Oslo sier skjule. Ingen jeg kjenner ihvertfall. Jeg tipper indre Østfold, jeg har vokst opp med den varianten og har slekt derfra. Om eksen er fra Oslo, kan det være forrige generasjon han har det fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 6. april 2013 #180 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg tipper indre Østfold, jeg har vokst opp med den varianten og har slekt derfra. Om eksen er fra Oslo, kan det være forrige generasjon han har det fra. Nei, han har ikke noe slekt fra indre Østfold. Alt er fra Oslo og det er bare han i familien hans som sier skjule. Han sier det med sånn kjempetykk, bred l, ikke Østfold-l som de sier i Halden, men mer Hedmark-l. Sånn kjempetykk som når de sier kvalm. Æsj, er så stygt å høre på når han sier schurrrlllle koppen! Ikke at dialekten er stygg, men det minner meg om han. Har for øvrig aldri hørt noen andre si det og jeg har venner og bekjente både i Oslo, Akershus, Østfold, Hedmark og Oppland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå