Gå til innhold

Hva tenker du om folk uten smart-telefon?


Gjest fjellhamster

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er deilig å ikke ha iPhone, iPad, iPod eller alle de andre i-ene.

Jeg hadde en touchtelefon i et par år, men guri så deilig det var å bli kvitt den!

Sitte og trykke på skjermen og treffe akkurat de og de tastene, nei, takke meg til tastetelefon der det kommer en F når du trykker på F.

Anonym poster: cd05658e71088c452764009cf1f814c7

Enig, har hatt en "bombesikker" telefon de siste årene som jeg kan ringe og sende meldinger med, ypperlig, kan bruke den til det en telefon er meninga å være og i tillegg knuser den ikke av å gå i bakken ulikt mange andre "telefoner" Nå er jeg tilbake til en enda eldre Nokia som er uslåelig på dekning og lyd kvalitet. Digg å høre absolutt alt som blir sagt i begge retninger. Og når alle iphonene blir løftet i været i missnøye på jakt etter dekning sitter jeg og prater i telefonen uten å forstå hva de driver med :P

Men ja, ble nevnt over av en bruker at vedkommende oppfatter det som et mulig tegn på opprør mot samfunnet, og det er det vel når man velger å skille seg fra flokken. For min del har jeg blitt veldig glad i å gå et steg tilbake til tiden hvor mennesket var i fokus etter mitt syn. Når man kommuniserte direkte med hverandre, og sku man dele noe ringte man en venn og fortalte den vennen. For min del smiler jeg litt hvis noe ringer meg for å si en filleting, i stedet for å sende 14 meldinger frem å tilbake eller at jeg kommer hjem til en lang facebook melding hvor de langer ut om alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker, "stakkars, veit ikke hva han/hun går glipp av".

Elsker alle mulighetene en smarttelefon gir meg! Gjør hverdagen myye lettere:)

Anonym poster: f225899f7b041d95442bedb1e62e25d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier at smarttelefoner knuses bare de faller i bakken, hva slags telefoner er det snakk om egentlig?

Min faller i bakken nesten daglig, jeg hadde den i lomma da jeg hadde et fall med hesten nylig, men fortsatt er det ikke en eneste ripe i den. Fatter ikke at de skal være så lettknuselige, jeg :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Dere som sier at smarttelefoner knuses bare de faller i bakken, hva slags telefoner er det snakk om egentlig?

Min faller i bakken nesten daglig, jeg hadde den i lomma da jeg hadde et fall med hesten nylig, men fortsatt er det ikke en eneste ripe i den. Fatter ikke at de skal være så lettknuselige, jeg :fnise:

Lurer jeg på også. Har hatt iPhone 4s og har nå en Samsung Galaxy s3...og de begge har falt i gulvet ofte, eller når jeg er ute på trappen som er av stein, klarte å komme borti den når den ligger på bordet så den har flydd i veggen (har ikke helt kontroll på armer :fnise: ), sølt brus på dem osv... ingen har blitt ødelagte så langt.

Min iPhone var til og med søkkvåt etter en tur i regnværet og den lå slik i lommen at det kom masse vann inn på den. Da ville den ikke fungere helt som den burde når jeg kom hjem. det blinket litt lys, og skurret litt når jeg pratet i telefonen, men det gikk over når den hadde fått tørket skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg dømmer ikke - tenker på en måte at vedkommende er litt heldig, for batterikapasiteten er utrolig sammenlignet med smartphones, og det går mye fortere å skrive på knappetelefon. Selv har jeg blitt litt for glad i iPhonen min til at jeg ville byttet tilbake, men ser ingenting galt i å ikke ha smarttelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogmann

Dere som sier at smarttelefoner knuses bare de faller i bakken, hva slags telefoner er det snakk om egentlig?

Min faller i bakken nesten daglig, jeg hadde den i lomma da jeg hadde et fall med hesten nylig, men fortsatt er det ikke en eneste ripe i den. Fatter ikke at de skal være så lettknuselige, jeg :fnise:

Mulig de tåler at man mister de fra kroppshøyde. Men går man mye i fjellet, er ute og fisker osv, så er det greit å vite at telefonen tåler både vann (jeg vet enkelte smarttelefoner gjør det også) og å mistes i både sand og ned skrenter.

Men det aller viktigste - jeg har mannefingre, som ofte er svette, møkkete og fulle av fiskeslo. Det var et evig mas å skrive meldinger, selv uten all dritten på fingra. Det tok så lang tid og ble så mange feilstavelser at jeg sluttet å svare på meldinger. Ringte opp i steden, men da var som regel batteriet gått ut, eller så hadde jeg ikke dekning.

Jeg ser absolutt at noen har behov for smartphone, men personlig har jeg aldri noe behov for å sitter på nett, eller se tv-serier på knøttliten skjerm de ytterst få gangene jeg tar tog eller fly. Ikke chatter jeg med noen, ikke trenger jeg sjekke facebook hver dag..så hva skal jeg egentlig med en smart phone?

Slik jeg ser det så har jeg nå god batterilevetid - trenger ikke tenke på det. Jeg har alltid god dekning, og det er lett å skrive meldinger. En smartphone kunne ikke tilfredsstille de kravene jeg har til en telefon, derfor ble det en vanlig mobil. Har man helt andre krav enn de jeg har, så ser jeg fordelen med en iphone. Om du lever et hippt liv på tbane, buss og kaffebarer og du er avhengig av å chatte med den tidligere klassekameraten som dro til NYC for å bli moteblogger, eller hva faen det er ungdommen gjør nå til dags, så ser jeg absolutt behovet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Jer har faktisk gjort det til en slags "sport å ikke bytte ut min gamle mobil. Det er en ericsson klappetelefon m taster og jeg har hatt den i ca 7 år. Mine venner bytter og kjøper telefoner og viser meg alt de har som er så kjekt, og såklart det ser kult ut og en dag må vel jeg skaffe meg en sånn også. Men tenk på alle pengene jeg sparer på å beholde min gamle telefon, det blir jo bare morsommere for hvert år som går når folk sier "jasså du har den telefonen der enda ja :)

Bruker bærbar såpass mye og er mye hjemme så har ikke behov for netttilgang utover det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jer har faktisk gjort det til en slags "sport å ikke bytte ut min gamle mobil. Det er en ericsson klappetelefon m taster og jeg har hatt den i ca 7 år. Mine venner bytter og kjøper telefoner og viser meg alt de har som er så kjekt, og såklart det ser kult ut og en dag må vel jeg skaffe meg en sånn også. Men tenk på alle pengene jeg sparer på å beholde min gamle telefon, det blir jo bare morsommere for hvert år som går når folk sier "jasså du har den telefonen der enda ja :)

Bruker bærbar såpass mye og er mye hjemme så har ikke behov for netttilgang utover det.

:overrasket:

Imponert over at du har en slik gamling i regelmessig bruk. Men sliter du ikke med batterilevetiden på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

:overrasket:

Imponert over at du har en slik gamling i regelmessig bruk. Men sliter du ikke med batterilevetiden på den?

Nei, ikke no problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eg gjekk nyleg over til smarttelefon, men eg tykkjer det er litt teit når andre ikkje har det. Iallfall når det gjeld personar mellom 23-55 :sjarmor:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min er det faktisk enkler. På med telefonen og trykker på nødnummer knappen. Og jeg har vært i nødsituasjon med en gammel telefon,det var styr.

Hvor finner du nødnummer-knappen?

Anonym poster: 28556df2d758249196e79d691cfe4f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

På displayet som kommer frem med en gang jeg aktivisere telefonen - der hvor jeg taster pin koden inn. Trenger ikke pin for å ringe nødnr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at det nesten blir tatt for gitt at har man smarttelefon så er man på nett til stadighet.

Jeg har en smarttelefon som jeg bare elsker. Jeg surfer ytterst sjeldent med den så sant jeg ikke er hjemme og bruker eget trådløst nett. Jeg ringer, sender sms, tar bilder og forholder med til noen nytteapper. Det som gjør at jeg elsker den er fordi jeg liker å ha mange spill tilgjengelig. Kjeder meg fort når jeg tar kollektivtransport og siden jeg gjør dette ofte så er spill en måte å slå i hjel tiden på.

Jeg er altså en person med smarttelefon som ikke stadig på poste noe på FB, sjekke ulike nettsider og få opp noen bilder på instagram.

Nei, jeg ser ikke ned på folk som har en gammel type mobiltelefon. De er bare ikke interessert i det en smarttelefon kan tilby av muligheter og får dekket behov som å ringe og å sende sms.

Anonym poster: 631dfc2a46eba79cbb869b308cf635a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke smarttelefon fordi det eneste jeg gjør er å ringe eller sende meldinger. Og det gjør jeg ikke så veldig ofte en gang :fnise: Er veldig interessert i pc, men smarttelefoner er jeg ikke så opptatt av! Tenker ikke noe spesielt når jeg ser andre som ikke har smarttelefon, tenker bare at de ikke bryr seg så mye om det eller lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de ikke helt vet hva de går glipp av. Jeg var selv ganske treg med å skaffe smart telefon, skjønte ikke hvorfor alle absolutt måtte ha det, nå kan jeg ikke se for meg å gå tilbake.

Nå er jeg ganske avhengig for det er blitt mer enn en telefon for meg. Bruker nettet når jeg kjeder meg på bussen, hører på musikk når jeg går tur, har kalender der, bruker kamerafunksjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk smarttelefon i januar! Før det hadde jeg denne i tre år, og den hadde jo til og med internett (selv om Facebook la seg på spill og den ikke hadde wifi), så den var jo småavansert. Bruker telefonen til det skjer noe galt med den, jeg.

Så om jeg møter noen med gammel tlf, feks en venninne som har en kjempekjempegammel mobil (uten kamera, med to farger på skjermen), tenker jeg at de kommer vel etter til slutt de også, og at de er like treige eller litt treigere enn meg med sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke hatt gjennom jobben ville jeg neppe ervervet en personlig. Føler at den bare fremmer prokrastinering og meningsløse aktviteter (underholdningsjag).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått noen kommentarer i det siste; "Hvaaaa har du så gammel telefon?", "Øh, HAR du ikke iPhone??" etc.

Nei, jeg har en fem år gammel "vanlig" telefon. Grunnen er at jeg har prøvd touch-/smart-telefon, med det resultat at jeg er utilgjengelig pga flatt batteri, død telefon, knust skjerm - de jeg har hatt har ikke tålt noenting føler jeg. Jeg litke at man kunne lese mail og ha masse apper, men jeg har jo både mac & ipad, så kan kommunisere greit på dem.

Er jeg "sosialt tilbakestående" fordi jeg har en gammel telefon? Det virker nesten slik på endel folk jeg har møtt på i det siste..

Hva mener du? Dømmer du folk etter hvilken telefon de har?

jeg dømmer kun folk som har Iphone. Folk som enda har gamle telefoner nyter STOR respekt av meg. har selv Samsung S2, og liker den forsåvidt, har alltid batteri siden den nesten ikke brukes =D Men savner mine gamle "flipp-telefoner" fra sony :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...