Gå til innhold

Hva tenker du om folk uten smart-telefon?


Gjest fjellhamster

Anbefalte innlegg

Gjest fjellhamster

Jeg har fått noen kommentarer i det siste; "Hvaaaa har du så gammel telefon?", "Øh, HAR du ikke iPhone??" etc.

Nei, jeg har en fem år gammel "vanlig" telefon. Grunnen er at jeg har prøvd touch-/smart-telefon, med det resultat at jeg er utilgjengelig pga flatt batteri, død telefon, knust skjerm - de jeg har hatt har ikke tålt noenting føler jeg. Jeg litke at man kunne lese mail og ha masse apper, men jeg har jo både mac & ipad, så kan kommunisere greit på dem.

Er jeg "sosialt tilbakestående" fordi jeg har en gammel telefon? Det virker nesten slik på endel folk jeg har møtt på i det siste..

Hva mener du? Dømmer du folk etter hvilken telefon de har?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fleecejakke

Ja, til en vis grad, mest ubevist. Jeg tenker at de enten har et slags opprør mot samfunnet og nekter å skaffe seg den nyeste teknologien eller så er de ikke teknisk avansert nok til å bruke den, ja eller så er de gammel eller har dårlig råd.

Dog ville jeg aldri sagt tankene mine høyt til noen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått noen kommentarer i det siste; "Hvaaaa har du så gammel telefon?", "Øh, HAR du ikke iPhone??" etc.

Nei, jeg har en fem år gammel "vanlig" telefon. Grunnen er at jeg har prøvd touch-/smart-telefon, med det resultat at jeg er utilgjengelig pga flatt batteri, død telefon, knust skjerm - de jeg har hatt har ikke tålt noenting føler jeg. Jeg litke at man kunne lese mail og ha masse apper, men jeg har jo både mac & ipad, så kan kommunisere greit på dem.

Er jeg "sosialt tilbakestående" fordi jeg har en gammel telefon? Det virker nesten slik på endel folk jeg har møtt på i det siste..

Hva mener du? Dømmer du folk etter hvilken telefon de har?

Ja fy faen ass, du henger virkelig ikke med i tiden og burde skamme deg!

Jeg har selv en "gammel" sony ericsson mobil fra 2009 eller noe, men det er da ingen som kommenterer den av de jeg kjenner. blir litt bak mål å se ned på folk pga telefon....

Alle driver med apper,instagram og hva annet og jeg forstår hva det går ut på og at det kan være ok å ha, men jeg synes og det er litt skummelt å ha en elektronisk dings hvor du har hele livet ditt inne...

Skal "arve"en sånn HTC mobil snart da en vennine skal kjøpe seg ny en gang før sommeren, også skal jeg være litt vill og kjøpe Ipad da Macen min begynner å slite litt for tiden...så da er jeg in igjen :biggrin: :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, var selv en av de som var leeenge uten touch telefon. Jeg bruker ennå den gamle på tur med tvillingsim på den. Den er så enkel å bare slå nødnummeret på bare ved å føle seg frem noe jeg synes er vanskelig å få til med en iphone.. Ikke sikkert man får ropt nummeret til Siri, og ikke sikkert man ser nok.

iPhonen min varer fint 5 dager på hyttetur foresten, med alt det som trekker strøm deaktivert.

Anonym poster: 301998ad614f65aea71594315ebd9ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sosialt tilbakestående" ville jeg ikke kalle det, jeg har smarttelefon, men bruker den på samme måte som jeg brukte telefon på for 10-12 år siden. Var ikke blant de første som skaffet meg sånn, og da fikk jeg de samme kommentarene, så jeg tenker vel mest om de som kommer med slike kommentarer, er det nødvendig å blande seg i hvilken telefon andre har? Litt småfrekt.

Anonym poster: 8af09bc0e9fb50f68688b80c5b50e68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen dømmer deg pga du har en gammel telefon, sier det mer om dem enn om deg. Ærlig talt, for et press om at alle skal være så "med" i tiden. Jeg gidder ikke å være med på den karusellen, ihvertfall. Da kan de andre bare seile sin egen sjø. Folk foretrekker ulike ting nettopp fordi vi er ulike. Er det så vanskelig å skjønne, da? :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belus

Tenkjer ikkje noko spesielt. Smarttelefoner er vel kjekt å ha, men eg vil veldig gjerne kunne føre ein samtale med nokon utan at dei sjekker facebook eller speler noko samstundes. Har sjølv ein (gamal) smarttelefon utan særs mange apper; eg ser enkelt og greitt ikkje poenget med det. Tykkjer også at mange av telefonane verker store og upraktiske, meir som eit leikety enn noko en faktisk har bruk for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Jeg har selv en telefon til 300 kroner fra expert (kjøpt uten binding). Det er ikke fordi jeg er uoppdatert i det hele tatt, men heller fordi jeg ikke ser verdien av mobiltelefoner i rollen som en liten datamaskin. Jeg har 2 bærbare datamaskiner, en for surfing og skolearbeid og en for spilling. Med andre ord, om jeg vil sjekke mail eller gjøre noen dataoppgaver så har jeg særdeles lite lyst til å gjøre det på en 10 cm skjerm og android operativ-system. Jeg syns rett og slett den moderne mobiltelefonens utvikling passer særdeles dårlig til mitt bruk. Kanskje jeg bytter den helt ut med en Iwatch eller google glass om et par år ! Høres ut som noe som kan passe meg bedre!

Endret av Yellow Taxi
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en gammeldags telefon. De fleste rundt meg har de nye tingene, men jeg trenger det rett og slett ikke. Det gjør ikke de fleste som har de nye tingene heller, men de ha det for å være som alle andre. Vi trenger ikke nymotens duppeditter, men har gjort oss avhengige av dem. Stakkars mennesker som er fanget i maskinenes vold.

De fleste trenger ikke å sjekke mail hvert andre minutt, sånn egentlig...det er som regel bare vissvass andre oppdaterer sine kontoer med, eller "kjempeviktige nyheter" som mange ser på det som. Det er jo ikke det, egentlig. Lurer på hvorfor så mange lar seg lede i alle retninger, uten å tenke selv?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Jeg tenker at det er dem om det og ikke noe jeg trenger å tenke på.

Hvorfor folk velger å ha siste mote eller hvorfor de velger å ha en gammel modell, er helt opp til dem å bestemme.

Har selv et par venninner som klarer seg utmerket med en gammel telefon med tasteknapper og det er faktisk fult mulig å få tak i dem også :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også tilføye at jeg ikke aksepterer å bli sett ned på bare fordi jeg har en gammel telefon. Det er både fordeler og ulemper både ved de nye og de gamle telefonene, så det handler jo i grunnen bare om å ta et valg om hva som passer best for en selv :-)

Jeg får dessuten også en god historie å fortelle om hvor overrasket ekspeditørene ble da jeg ba om en gammel telefon sist jeg trengte en ny, og de måtte ut på lageret for å finne den siste de hadde igjen :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som har "halve jobben" min der er smartphone uunværlig.

Er helt avhengig av å kunne sjekke jobb-mailen om jeg blir oppringt, og da må det kunne gjøres der og da enten jeg er ute og går tur eller hjemme.

Er også helt avhengig av kalenderfunksjonen på mobilen - den har gjort livet så mye enklere. Er jeg på vei til et møte så er det enkelt å slå opp i kalenderen for å finne møterommet og klokkeslett ... Avtaler jeg vil dobbeltsjekke osv ..

For meg betyr smartphone en langt enklere hverdag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg som har "halve jobben" min der er smartphone uunværlig.

Er helt avhengig av å kunne sjekke jobb-mailen om jeg blir oppringt, og da må det kunne gjøres der og da enten jeg er ute og går tur eller hjemme.

Er også helt avhengig av kalenderfunksjonen på mobilen - den har gjort livet så mye enklere. Er jeg på vei til et møte så er det enkelt å slå opp i kalenderen for å finne møterommet og klokkeslett ... Avtaler jeg vil dobbeltsjekke osv ..

For meg betyr smartphone en langt enklere hverdag.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg også villet ha smarttelefon:-) Forstår godt at det gjør ting enklere for deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, til en vis grad, mest ubevist. Jeg tenker at de enten har et slags opprør mot samfunnet og nekter å skaffe seg den nyeste teknologien eller så er de ikke teknisk avansert nok til å bruke den, ja eller så er de gammel eller har dårlig råd.

Dog ville jeg aldri sagt tankene mine høyt til noen.

Jeg kunne aldri funnet på å se ned på noen på grunn av noe så banalt som en telefon, skrivefeil, derimot..

Anonym poster: 83f16bbf86a99c38eab0b73f740518d4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smarttelefon nå men var nok en av de siste i min omgangskrets som anskaffet det. Jeg er av dem som ikke kjøper ny mobil før den gamle slutter å virke, så jeg ser ikke ned på folk med "gamle" telefoner.

Anonym poster: 89e14ed6a7d2dc306858455ccea5b76f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, til en vis grad, mest ubevist. Jeg tenker at de enten har et slags opprør mot samfunnet og nekter å skaffe seg den nyeste teknologien eller så er de ikke teknisk avansert nok til å bruke den, ja eller så er de gammel eller har dårlig råd.

Dog ville jeg aldri sagt tankene mine høyt til noen.

Hva med de som alltid bare har brukt mobilen til å ringe (og sende en og annen SMS)?

Hva skal de egentlig med smarttelefon?

Synes det virker som at noen ikke tør annet enn å skaffe seg smartphone, være på FB døgnet rundt, twitre osv. fordi de blir utstøtte ellers. Flere og flere bare dilter etter andre som sauer. Innerst inne synes kanskje de fleste det er teit, men ingen sier noe for de tror at de er den eneste med disse tankene.

Anonym poster: d418485951d420bbf35624922d9ab06c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg synes det kommer an på. Er det et bevisst valg fordi de føler det er en tidstyv eller lignende, forstår jeg det veldig godt.

Er det fordi de synes det virker komplisert og ikke vil sette seg inn i det, synes jeg det er litt sært.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått noen kommentarer i det siste; "Hvaaaa har du så gammel telefon?", "Øh, HAR du ikke iPhone??" etc.

Nei, jeg har en fem år gammel "vanlig" telefon. Grunnen er at jeg har prøvd touch-/smart-telefon, med det resultat at jeg er utilgjengelig pga flatt batteri, død telefon, knust skjerm - de jeg har hatt har ikke tålt noenting føler jeg. Jeg litke at man kunne lese mail og ha masse apper, men jeg har jo både mac & ipad, så kan kommunisere greit på dem.

Er jeg "sosialt tilbakestående" fordi jeg har en gammel telefon? Det virker nesten slik på endel folk jeg har møtt på i det siste..

Hva mener du? Dømmer du folk etter hvilken telefon de har?

Jeg synes ikke du er sosialt tilbakestående, og heller ikke teknisk tilbakestående.

Selv har jeg ikke "smart"-telefon, fordi jeg ikke er interessert i å ha enda en datamaskin.

Jeg vil ha en mobilTELEFON ikke en duppeditt jeg kan spille på, sjekke mail og fjasbok med for så å miste den i bakken og knuse skjermen og slite med at batteriet dør etter tre timer.

Ellers takk.

Jeg har pr i dag en Sony Ericsson Z710i og er veldig fornøyd med den. Batteritiden er rundt tre-fire døgn, jeg er tilgjengelig når jeg trenger det, og kan motta MMS om det er noen som får for seg at de skal sende meg bilder av det siste som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg egentlig ganske lite over. Tenker ikke det er sært eller merkelig heller, synes de "gamle" telefonene er ganske så greie, selv om jeg har smartphone selv. De eneste gangene jeg legger merke til det er vel hvis jeg spør om de har en app/et spill der man kan legge hverandre til, og de naturligvis ikke har det. Ellers så er jeg vel ganske blind for andres mobiler..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...