Gå til innhold

Hva tenker du om folk uten smart-telefon?


Gjest fjellhamster

Anbefalte innlegg

Gjest Fleecejakke

Jeg kunne aldri funnet på å se ned på noen på grunn av noe så banalt som en telefon, skrivefeil, derimot..

Anonym poster: 83f16bbf86a99c38eab0b73f740518d4

Jeg ser ned på mennesker som skriver som anonyme brukere på KG også, så du trenger ikke være lei deg for at du ser ned på mennesker med skrivefeil. Alle ser ned på noen :troest:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker som regel "heldiggris, det finnes faktisk noen som ikke er avhengig av telefonen sin!!"

Jeg er superavhengig av min smarttelefon, og hater det litt til tider :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri tenkt over engang, før jeg leste denne overskriften.

Jeg må ærlig innrømme at jeg irriterer meg mer over de som har smart-telefon. Jeg har en selv og da. Det er sykt irriterende å sitte sammens med folk som absolutt skal sjekke facebook/mail/poste ditten og datten når man liksom skal være sosial.

Fatter og begriper ikke alle som absolutt må sjekke inn på treningssenter/flyplass/utested og ditten og datten. De merker appåtil meg og der. Jeg liker ikke at alle mine facebookvenner+ de 2000vennene til de andre som blir merket skal se hvor jeg befinner meg.

Det hadde også vært fint om jeg kunne være på en spillkveld uten at hvem som er på lag, hvem som vinner, hvor mye vin vi har drukket og hvilken snack som står på bordet ikke hadde vært offentliggjort.

Og hva er greia med å gå en tur, for plutselig å stoppe, ta noen random blider og poste på facebook med en gang. Det irriterer meg!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Sony Ericsson w995, og trives godt med det :)

Selv om tlfèn min er gammel, så slår jeg samboeren min i å ha best kamera ;)

Det har også vært mye tull med smart-tlf`n til samboeren min, noe som har fått meg til å frastå helt fra en sånn tlf.

Også synes jeg de er ekle å skrive med

Anonym poster: eab807359b01b7715eafed719e2c689b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammel taste-telefon fra Sony Ericsson, og synes det er helt greit. Har dog spandert på meg et nettbrett av den enkle grunn at dataen min er 17 tommer og litt vanskelig å ta med seg overalt, dog overvurderte jeg litt bruksområdet dens. Foretrekker fremdeles taster og at batteriet holder i flere dager. Hender jo at jeg går og sikler litt på nye modeller da. Desverre begynner den jeg har å skrante litt med dårlig kontakt etc. så vi får se hvor lenge det går. Men håper den holder til jeg får spart opp til en litt nyere modell. :danse:

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å se ned på folk som har "gamle" telefoner er igrunn bare ulogisk, jeg ser mye heller ned på folk som bare "må" bytte telefon etter 4-5 måneder fordi den slutter å funke, eller fordi de har lyst på ny mobil. Jeg har hatt min mobil i litt over 10 år nå, og trives fortsatt med den. Den oppfyller de funksjonene jeg er nødt til å ha, som innebærer å ringe og å sende sms, batteriet funker flott (må nevnes at jeg har bytta én gang) og jeg slipper å se ut som en idiot i sosiale sammenhenger når jeg ikke klarer å legge fra meg mobilen fordi jeg må sjekke face, insta, twitter, blogger, nyheter, været, aksjepriser, osv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det finnes folk som ser ned på det, så er det noe galt et sted.

Var mer opptatt av å ha "kul" mobil før, men nå driter jeg i det.

Jeg får ringt og sendt meldinger med den jeg har, det er jo det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se ned på folk som har "gamle" telefoner er igrunn bare ulogisk, jeg ser mye heller ned på folk som bare "må" bytte telefon etter 4-5 måneder fordi den slutter å funke, eller fordi de har lyst på ny mobil. Jeg har hatt min mobil i litt over 10 år nå, og trives fortsatt med den. Den oppfyller de funksjonene jeg er nødt til å ha, som innebærer å ringe og å sende sms, batteriet funker flott (må nevnes at jeg har bytta én gang) og jeg slipper å se ut som en idiot i sosiale sammenhenger når jeg ikke klarer å legge fra meg mobilen fordi jeg må sjekke face, insta, twitter, blogger, nyheter, været, aksjepriser, osv.

Men det er greit at du ser ned på folk med smart-telefon?

Merkelig, men i denne tråden er det faktisk er det er overveldende flertall som ser ned på folk med smart-telefoner.

For min del ser jeg ikke ned på noen enten de har sånn eller sånn mobil, det spiller ingen rolle for mitt vedkommende så lenge jeg har det som dekker mitt behov.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smart-telefon selv, og angrer egentlig på at jeg satte meg inn i det, for nå føler jeg at jeg "må" ha det fordi jeg er blitt så vant med det. Men jeg ser ingen måte ned på de som ikke har det. Helt ærlig føler jeg det motsatte. At de klarer å stå i mot det, og beviser hva mobil er til for, nemlig å ringe og sende meldinger, ikke unødvendig fjas. Liker ikke utviklingen det har tatt, og føler noen ganger at folk er mer opptatt av å sitte å bla på telefonen sin fremfor å være sosiale (Jepp, jeg er en av de...) Så jeg synes det står respekt av det, også det at man klarer å stå i mot press, og gi f i hva som er in eller ei, og hva andre mener om at folk ikke følger med i tiden og som ikke har Twitter, FB, mail, apps og gudene vet hva. Vi er en gjeng sauehoder :fnise: Synes det vitner om selvstendighet og selvtillit på en måte.

Jeg stusser mer på de som skifter mobil hele tiden for å ha det nyeste, særlig Iphone.

Endret av Nebel86
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er greit at du ser ned på folk med smart-telefon?

Merkelig, men i denne tråden er det faktisk er det er overveldende flertall som ser ned på folk med smart-telefoner.

For min del ser jeg ikke ned på noen enten de har sånn eller sånn mobil, det spiller ingen rolle for mitt vedkommende så lenge jeg har det som dekker mitt behov.

Jeg sa vel regelrett ikke at jeg ser ned på folk med smarttelefon, men heller de som bytter telefoner i hytt og pine, altså den handlingen de velger å ta. At de er med på å lage et unødvendig bruk og kast samfunn. At folk eier og har en smarttelefon syns jeg er helt greit, det er bare handlingene med en smarttelefon som jeg syns er så innmari ugreit. Det begynner å bli ganske kjipt å være på besøk hos venner hvor 80% av tiden går til at "jeg skal bare": sjekke noe, skrive noe, legge ut noe, kommentere noe og ordne noe på nett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at de kan ringe nødnummeret mye lettere enn oss med smarttelefon om det skulle være en krise.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iphone er DYRT! Nå hadde jeg kjøpt meg en iphone om jeg hadde hatt råd, det er gøy med apper, man kan gå på internett og sånn... Men ærlig talt så trenger man ikke alt det dilldallet.

Jeg hadde en touch telefon før, men den ble ødelagt, så nå har jeg en sånn gammal nokia der man egentlig bare kan ringe og sende sms. Og jeg klarer meg jo helt uten internett og apper. Og batteriet varer uendelig.

Så Iphone er ikke noe jeg kommer til å prioritere med det første. Folk ler litt av meg når jeg drar frem nokia'n og. Menmen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok enten tenkt at du hadde en lånetelefon fordi smarttelefonen din var på rep, at du var teknologisk tilbakestående eller satt pris på det simple/ikke så vitsen. Eller kanskje en person som setter pris på retro og vintage? Mest sannsynlig det første.

Anonym poster: f93484dcd6e35fe4d4e5ba665858e62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det begynner å bli ganske kjipt å være på besøk hos venner hvor 80% av tiden går til at "jeg skal bare": sjekke noe, skrive noe, legge ut noe, kommentere noe og ordne noe på nett.

Enig der. Noen mennesker "skal bare" hele tiden på den jævla mobilen :P

Jeg har nok brukt noen timer i mitt liv på å vente på at venner bare skal poste noe på instagram eller sjekke facebook eller sende en melding til kjæresten sin som de har sendt 50 meldinger med allerede. (Hu ene venninna mi måtte jo løpe hjem igjen etter at vi hadde kommet et godt stykke fordi hun glemte mobilen..(og vi begynte å få dårlig tid) Hun måtte jo være tilgjengelig for kjæresten sin!! Og nei hun kunne ikke sende en sms fra min mobil og skrive til han at hun ble utilgjengelig den kvelden fordi hun glemte mobilen, eller sende en melding på face hos han vi skulle besøke).

Jeg fikk lignende behov da jeg hadde sånn touch mobil selv, men nå når jeg bare har en kloss av en mobil så har jeg ikke de lenger. Sjekker facebook når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg tenker at de kan ringe nødnummeret mye lettere enn oss med smarttelefon om det skulle være en krise.

Det er faktisk like enkelt med smarttelefon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Enig der. Noen mennesker "skal bare" hele tiden på den jævla mobilen :P

Jeg har nok brukt noen timer i mitt liv på å vente på at venner bare skal poste noe på instagram eller sjekke facebook eller sende en melding til kjæresten sin som de har sendt 50 meldinger med allerede. (Hu ene venninna mi måtte jo løpe hjem igjen etter at vi hadde kommet et godt stykke fordi hun glemte mobilen..(og vi begynte å få dårlig tid) Hun måtte jo være tilgjengelig for kjæresten sin!! Og nei hun kunne ikke sende en sms fra min mobil og skrive til han at hun ble utilgjengelig den kvelden fordi hun glemte mobilen, eller sende en melding på face hos han vi skulle besøke).

Jeg fikk lignende behov da jeg hadde sånn touch mobil selv, men nå når jeg bare har en kloss av en mobil så har jeg ikke de lenger. Sjekker facebook når jeg kommer hjem.

Kjenner ingen som er så opptatt av telefonen sin...men kanskje det har noe med alder å gjøre. Ikke at jeg vet hvor gamle du eller dine venner er da.

Jeg føler at jeg er avhengig av min smarttelefon. Bruker den til å surfe med, ta bilder, FB, spille spill (regner med at de fleste andre jeg kjenner bruker sin telefon like mye som meg), men likevel så klarer vi alle å legge den bort når man prater med sine venner.

Eneste gangene vi evnt tar den frem så er det for å ta bilder av noe, men da tenker jeg at det er jo ikke noe verre enn når man har et kamera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...