Gå til innhold

Hva tenker du om folk uten smart-telefon?


Gjest fjellhamster

Anbefalte innlegg

Ja, til en vis grad, mest ubevist. Jeg tenker at de enten har et slags opprør mot samfunnet og nekter å skaffe seg den nyeste teknologien eller så er de ikke teknisk avansert nok til å bruke den, ja eller så er de gammel eller har dårlig råd.

Dog ville jeg aldri sagt tankene mine høyt til noen.

Hahaha, du er teit. like godt at du ikke deler tankene dine, tror jeg, tror ikke det ville gagnet deg noe særlig ;)

Anonym poster: cd05658e71088c452764009cf1f814c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er deilig å ikke ha iPhone, iPad, iPod eller alle de andre i-ene.

Jeg hadde en touchtelefon i et par år, men guri så deilig det var å bli kvitt den!

Sitte og trykke på skjermen og treffe akkurat de og de tastene, nei, takke meg til tastetelefon der det kommer en F når du trykker på F.

Anonym poster: cd05658e71088c452764009cf1f814c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

En god ting med at mange folk bytter mobil hele tiden er at da har jeg alltid tilgjengelighet til en gratis mobil :D Jeg har aldri betalt for en eneste mobil hele livet mitt (foreldrene mine kjøpte de to første til meg da, men etter det har jeg alltid arva). De to forrige jeg arva var touch-telefoner med internett og apper og alt sånn, nå har jeg gått over til en nokia murstein.. Men jeg venter på den dagen jeg får arva en iphone :P Må jo innrømme at det er litt morro med de spillene og sånn (men ikke noe jeg gidder å betale for). Men spørs da, siden det gjerne ikke tar lang tid før en iphone får knust skjerm.

Har to mobiler nå som fungerer, men som jeg ikke finner laderen til, men gidder ikke kaste de i tilfelle den jeg har nå streiker eller en venn trenger en "ny". Kjenner fler som også liker å arve mobiler. Så det er jo en god ide å gjøre sånn, så er man litt snillere mot miljøet.

Har en mann som må oppgradere telefonen relativt ofte pga jobb og jeg syns det er bare fint for da får jeg hans gamle :)

Og de mobilene ingen av oss bruker, gir vi bort til andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smart-telefon selv, og angrer egentlig på at jeg satte meg inn i det, for nå føler jeg at jeg "må" ha det fordi jeg er blitt så vant med det.

Enig med deg. Veldig godt poeng.

Jeg kan få "gratis" ultrasmart dings fra arbeidsgiver med ørten GB pr måned datatrafikk på kjøpet, men er så glad for at jeg har holdt meg unna.

Slipper da:

- plagen med å ha mail i lomma og alle som forventer svar straks.

- slipper å lade to ganger om dagen.

- slipper å se ned hele tiden, enten jeg går eller sitter.

- slipper å oppdatere dilldall, software og meldinger ustanselig.

- slipper å skatte av "fordelen" med arbeidsgiver-leketøy i lomma.

Riktignok har jeg en halvsmart Samsung som nå nærmer seg tre år gammel. Bruker den knapt til datatrafikk (kun via Wifi, som på toget etc en gang i blant). Den kan jeg lade hver tredje dag omtrent.

Kan ikke motta mms (har fucka opp APN-settings for å slippe det tullet, som attpå til krever datatrafikk...).

Kan kose meg når folk lurer på hvilken planet jeg befinner meg på.

Om jeg får ei melding eller anrop så er det som regel noe interessant eller nyttig. Facebook eller "yuck" Instagram på mobilen? Skjer ikke...

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god ting med at mange folk bytter mobil hele tiden er at da har jeg alltid tilgjengelighet til en gratis mobil :D Jeg har aldri betalt for en eneste mobil hele livet mitt (foreldrene mine kjøpte de to første til meg da, men etter det har jeg alltid arva). De to forrige jeg arva var touch-telefoner med internett og apper og alt sånn, nå har jeg gått over til en nokia murstein.. Men jeg venter på den dagen jeg får arva en iphone :P Må jo innrømme at det er litt morro med de spillene og sånn (men ikke noe jeg gidder å betale for). Men spørs da, siden det gjerne ikke tar lang tid før en iphone får knust skjerm.

Har to mobiler nå som fungerer, men som jeg ikke finner laderen til, men gidder ikke kaste de i tilfelle den jeg har nå streiker eller en venn trenger en "ny". Kjenner fler som også liker å arve mobiler. Så det er jo en god ide å gjøre sånn, så er man litt snillere mot miljøet.

Gjenbruk er bra! Har lurt litt på om jeg skal spørre om å få arve Samsungen til niesa mi for jeg vet at hun snart skal få seg iPhone. Jeg er likevel litt skeptisk til å gå over til touch, men før eller siden må jeg jo gjøre det. :(

Jeg dømmer ikke mennesker etter hva slags dingser de har :fnise:

Nei, man må ikke skue mannen etter utstyret vet du! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg får ei melding eller anrop så er det som regel noe interessant eller nyttig. Facebook eller "yuck" Instagram på mobilen? Skjer ikke...

Og Iphone eller andre Iprodukter? Skjer heller ikke.

Det søppelfirmaet har gang på gang vist at de ikke respekterer forbrukerkjøpsloven når folk forsøker å reklamere på bagatellfeil som disse har en del av (dårlig batterikapasitet osv).

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogmann

høres meget interessant ut, hvilken er det?

Anonym poster: b03aad7c84de8d0030ff6c769b2660db

Samsung xcover ett eller annet. Kan ikke huske sist jeg lada den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenbruk er bra! Har lurt litt på om jeg skal spørre om å få arve Samsungen til niesa mi for jeg vet at hun snart skal få seg iPhone. Jeg er likevel litt skeptisk til å gå over til touch, men før eller siden må jeg jo gjøre det. :(

Er jo litt uvant i starten, men man blir jo vant til det:) Men å skrive melding har jeg alltid syns er best med sånn vanlig tastatur. Det savna jeg ganske ofte da jeg hadde touch mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg smartphone, og jeg er i grunn litt avhengig av den. Som frilans blir en del oppdrag sendt ut etter førstemann til mølla prinsipp, så å være den eneste uten smartphone ville være skikkelig ulønnsomt :laugh:

Men jeg ser en god del reagerer på at folk sjekker mobilen i tide og utide, dette handler da i langt større grad om dårlig folkeskikk enn om telefonen i seg selv? :klo: Det kunne ikke falt meg inn å sitte konstant med telefonen i hendene hvis jeg møter en venninne på cafe, men går hun på do derimot, så sjekker jeg gjerne ståa i resten av verden. Om noen konstant sitter med hodet ned i telefonen, så er det godt mulig jeg hadde avsluttet det vennskapet, for å si det sånn. Heldigvis kjenner jeg ingen som er sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min er det faktisk enkler. På med telefonen og trykker på nødnummer knappen. Og jeg har vært i nødsituasjon med en gammel telefon,det var styr.

Min samsung galaxy S3 ville ikke reagere på fingrene mine for de var så kalde, så tiltet skjermen hele tiden (jeg lå).

I en normal situasjon hadde det vel gått bra å ringe 113, men for meg var det en ganske ekstrem situasjon å ligge iskald og med enorme smerter.

Jeg gikk som sagt inn for å dø da telfonen ikke fungerte som den burde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

hmm, jeg har også en Samsung Galaxy s3 og har ikke hatt problemer med å bruke den selv om jeg har hatt veldig kalde hender.

Nå kan man i tillegg velge hvilke ikoner man vil ha på startskjermen, og der har jeg bl.a. Telefon, slik at jeg slipper å låse opp telefonen før jeg kan velge å gå inn på der hvor man ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Nokia 1616 til 199 kr fra Clas Ohlson, og har hatt den i tre år. Null planer om å oppgradere til smartphone, og folk får mene hva enn de vil om det. Så enkelt er det! Men ja, jeg tror dessverre det finnes folk som dømmer andre utifra noe så idiotisk. Det er synd, men ikke noe jeg henger meg opp i i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm, jeg har også en Samsung Galaxy s3 og har ikke hatt problemer med å bruke den selv om jeg har hatt veldig kalde hender.

Nå kan man i tillegg velge hvilke ikoner man vil ha på startskjermen, og der har jeg bl.a. Telefon, slik at jeg slipper å låse opp telefonen før jeg kan velge å gå inn på der hvor man ringer.

Fungerte overhodet ikke for meg. Jeg skalv en del i tillegg, så den vekslet hele tiden mellom å vise loddrett eller vannrett bilde (tilt). Jeg har også telefonikon på "skjermspareren", og har ikke noen form for skjermsparerlås, det er bare å dra fingeren over.

For meg var det pokka umulig å få ringt, uansett hvor mye jeg prøvde. Så da ble jeg liggende

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Fungerte overhodet ikke for meg. Jeg skalv en del i tillegg, så den vekslet hele tiden mellom å vise loddrett eller vannrett bilde (tilt). Jeg har også telefonikon på "skjermspareren", og har ikke noen form for skjermsparerlås, det er bare å dra fingeren over.

For meg var det pokka umulig å få ringt, uansett hvor mye jeg prøvde. Så da ble jeg liggende

Uff. Godt at noen fant deg da :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung xcover ett eller annet. Kan ikke huske sist jeg lada den.

Kan du finne et bilde? :)

Anonym poster: b03aad7c84de8d0030ff6c769b2660db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det virker jo her som at enkelte av de som ikke har smarttelefon ser ned på oss som har det også. Jeg har ikke smarttelefon fordi jeg absolutt må være som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Godt at noen fant deg da :)

Han skulle fått en blomst, om jeg visste hvem det var! Jeg var ikke hysterisk heller, for han som fant meg var så stressa at det var jeg som måtte veilede han og snakke i telefonen, han husket i forvirringen ikke nødnummeret en gang (en-en-tre). Jeg var dønn klar i hodet og rasjonell.

Endret av Alice123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg "sosialt tilbakestående" fordi jeg har en gammel telefon? Det virker nesten slik på endel folk jeg har møtt på i det siste..

Hva mener du? Dømmer du folk etter hvilken telefon de har?

Du er tvert imot fornuftig. Jeg har klart å fylle min til randen med apper av varierende tvilsomhet, hvilket gjør den så treg at jeg nesten ikke klarer å ringe med den lengre.

En mobil det ikke går an å leke særlig med, vil alltid være mer pålitelig.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...