Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?

Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Hulderen said:

Skal tro hvorfor det da ikke funker her? Jeg klikker også først  bort noen «lokale» damer. Men deretter kommer bare Unibet 😒

Hold inn ctrl når du klikker play første gangen. Lukk fanen som kommer og trykk play igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nåvel skrev (På 24.1.2022 den 19.46):

Hold inn ctrl når du klikker play første gangen. Lukk fanen som kommer og trykk play igjen. 

Takk for tips. Jeg har bare prøvd å se det fra iPad, men jeg skal blåse støv av laptoppen og prøve igjen 👍🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser over at Kody ikke i større grad ser sin rolle i familiens manglende evne til å være sammen. Han skylder på at flere av konene ikke vil følge reglene hans, men han har laget svært strenge regler (langt strengere enn myndighetenes anbefalinger) som i praksis innebærer at både konene og deres hjemmeboende barn må avstå fra all aktivitet utenfor hjemmet og all omgang med de som ikke bor i huset sammen med dem, inkludert de hjemmeboende barnas kjærester, egne utflyttede barn og barnebarn. I tillegg er reglene åpenbart ikke åpne for diskusjon, det er my way or the highway. Jeg skjønner at han er bekymret for covid, men ettersom tiden går er det rart han ikke er mer bekymret for om ekteskapene og forholdet til barna hans kommer til å holde (Korona var neppe den direkte årsaken til at Christine og Kody skilte seg, der har det jo vært skrantende lenge, men situasjonen har kanskje ført til at de eksisterende problemene eskalerte. Det er vanskelig å reparere et dårlig ekteskap hvis man aldri har tid sammen.).

Endret av Arkana
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
Arkana skrev (1 minutt siden):

Jeg stusser over at Kody ikke i større grad ser sin rolle i familiens manglende evne til å være sammen. Han skylder på at flere av konene ikke vil følge reglene hans, men han har laget svært strenge regler (langt strengere enn myndighetenes anbefalinger) som i praksis innebærer at både konene og deres hjemmeboende barn må avstå fra all aktivitet utenfor hjemme og all omgang med de som ikke bor i huset sammen med dem, inkludert kjærester, egne utflyttede barn og barnebarn. I tillegg er reglene åpenbart ikke åpne for diskusjon, det er my way or the highway. Jeg skjønner at han er bekymret for covid, men ettersom tiden går er det rart han ikke er mer bekymret for om ekteskapene og forholdet til barna hans kommer til å holde (Korona var neppe den direkte årsaken til at Christine og Kody skilte seg, der har det jo vært skrantende lenge, men situasjonen har kanskje ført til at de eksisterende problemene eskalerte. Det er vanskelig å reparere et dårlig ekteskap hvis man aldri har tid sammen.).

Det er det en narcissist gjør. Isolere ofrene livet utenfor husets 4 vegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at jeg misforstår noe her, for jeg vet jo ikke alt...men jeg har Robyn og Kody langt oppi halsen. :glare: 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt inntrykk av at det er litt for lettvint for Robyn å sende all kritikk videre og si at det er Kody som har bestemt alt og hun er helt uskyldig, men jeg er åpen for at jeg tolker henne i overkant negativt fordi jeg ikke liker henne så godt. Det er tydelig at reglene splitter konene i to, hvor Robyn og Meri uten problemer følger dem til punkt og prikke og ikke forstår hvorfor de andre ikke kan gjøre det for det er jo så enkelt, mens Christine og Janelle ønsker at Kody skal lempe litt på reglene og vise forståelse for at de er vanskelige å følge uten at det går drastisk utover livene deres. Jeg skulle likt at Kody forklarte hvorfor han mener hans regler er nødvendige når de langt overgår myndighetenes anbefalinger. Hvorfor er det ikke trygt nok å følge dem? Jeg kan forstå panikken de kanskje følte i starten, men de er nå mange måneder inn i pandemien og har vel innsett at dette kommer til å vare en stund og da kan jeg ikke helt skjønne at han ikke er åpen for at de må finne noe det går an å leve med, som en hel familie, over lengre tid. 

Endret av Arkana
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kody skylder jo på legen sin og sier han har fått reglene derfra. For meg virket det som om reglene passer han bra for da kan han si at de andre konene kan skylde seg selv for at han ikke er nok med de. Så har han ryggen fri og kan holde seg hos Robyn slik han vil.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle likt å høre ham forklare hvorfor alle andre må følge lovene hugget i hans steinheller, mens han selv fyker som en oppblåst ballong sluppet løs uten knute på mellom alle han har lyst til å besøke. Broder Covid ser ikke forskjell. Det gjør ikke jeg heller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han mener det er nødvendig for å beskytte barna mot korona, særlig de barna som kanskje ikke vil tåle det så godt. Den ene er sønnen til Robyn, for han hadde rs-viruset som liten. Gjør det virkelig til at man er i risikogruppen? 

Den andre er yngstejenta til Christine, som hadde nyresykdom. Det er forståelig! Men mor selv tar jo ikke ekstra hensyn. Hvorfor skal da «alle» andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Ser dagens episode på Discovery. Robyn har en Nanny😳😳😳 jeg er sååå enig med Christine!

Synd at ikke Robyn stoler mer på søsterkonene sine og larver være mer involvert i barna. Da hadde hun ikke trengt en nanny. Hun klager samtidig på at det er leit hun aldri fikk oppleve det samholdet de andre hadde da barna var små. 

Fra episode 17

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takler ikke Kody lenger! Han oppfører seg så urettferdig. Han nekter å innrømme det som begynner å bli veldig tydelig - at han alltid prioriterer Robyn. Foran alt.

Stakkars datteren til Christine, som ikke fikk ha faren sin der med henne når hun skulle operere ryggen sin. Å Robyn later som at hun ikke har noe ansvar for de strenge reglene... Det sier seg selv at hun har sagt godt i fra til Kody hva hun ønsker/forventer i fra han.

Å jeg fikk vondt at Christine, som forståelig nok ikke forstår hvorfor Kody og Robyn tillater at deres nanny kommer og går hos dem, men at barna til Christine ikke får besøke faren sin. Selv om de følger samme regler som deres nanny!!😵

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og stakkars Mery da! Hun følger samme strenger regler, men har ikke fått lov. Hva må hun føle mtp at Nannyen (som attpåtil ikke bor alene men sammen med mannen) får lov å være tett på barna! 

Hadde Robyn vært like imot de strenge reglene slik som Christine og Janelle så hadde hun definitivt sagt ifra. Vi har sett mange fanger før hvor tydelig hun kan være. Men vi har også sett hvor hønemor, overbeskyttende  og bekymret hun kan være, så hun er nok takknemlig for reglene og gjemmer seg bak at Kody bestemmer  

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor skal man begynne?

Kody blir bare verre og verre!

Robyn har et grep på han som jeg neppe tror han forstår selv.

Hun styrer det meste, ved siden av han, likevel bak hans rygg. Barna får ikke treffe Meri, selv om hun følger alle regler. Hun sitter der faktisk helt alene og håper på en tlf fra Kody. Det er helt tragisk hvor hardt hun er straffet.

Christine og Jenelle er ikke lydige nok. De reiser på ferie (oversatt: nødvendig operasjon og besøk av egne barn..)

Kody ønsker ikke lenger ligge (eller snakke) med Meri. Han ønsker ikke noe fysisk forhold til Christine, selv om hun ønsket det med han, likevel er han sjokkert når hun ikke ønsker et ekteskapelig forhold til han (!!!???). Jeg kan bare tenke meg til hvordan saken står med Jenelle.

Jeg opplever Robyn som en person som ønsker å ha han helt for seg selv, men som vinnende. Altså, hun elsker forholdet Meri har til Kody. Hun ønsker han desperat, men hun får han ikke. Hun er ikke «god nok» lenger av forskjellige grunner. Så det er kun Robyn som får han. 
Jeg ser det slik. Robyn ser på dette som en slags konkurranse hun ikke kan vinne over tid. Så fort alle konene slutter å ønske Kody, skiller seg, og får et godt liv, da vil det fort visne bort for Robyn. Dette vil hun nok aldri vedkjenne seg, og hun vil nok holde ut. Men hun vil ikke trives.

Robyn lar Kody tro det er han som bestemmer. Men de andre konene visste ikke engang hva reglene var før langt uti korona. Likevel var det kun Robyn (og Meri som ikke tør noe som helst) som fulgte disse «reglene». 
Men, på toppen av det hele hadde Robyn en utenforstående nanny! Tenk at Meri var helt alene, uten kontant med noen i alle disse mnd!! «What does the nanny do??”. Kody kunne ikke gi sin egen datter en klem før en stor operasjon, men en barnevakt kunne han ha..

Dette har gått fra et koselig program, med forståelse for forskjellige mennesker på denne jorden, til å bli et program som viser manipulasjon på det sterkeste og ødeleggelse av en familie. 
Man kan gjerne skylde på kovid. Men for meg er Robyn og Kody ene og alene ansvarlig for denne krisen. 
Til slutt vil jeg bare si, jeg håper Meri og Jenelle dumper Kody. Jeg håper de finner kjærligheten på ny med en som fortjener de ❤️ Samme med Christine! 

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holdt virkelig på å rakne i sinne hos Janelle og jeg skjønner henne godt. Godt at Christine fikk støtte. Og hvorfor kunne de ikke brukt Meri som nanny? Hun forguder jo barna og sitter helt alene, følger regler, og får knapt se Kody. Jeg tror disse reglene er lager for å holde de andre konene unna så kody kan være alene med robyn.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trur ikke Robyn er så fæl, men at Kody er maktsyk er jo helt klart! Det virker som han fikk noen regler fra legen tilbake i mars 2020, og siden kun Robyn og Mari fulgte disse så skulle han ikke gi slipp! for han skal bestemme. 

Han snakker om det store bilde, men glemmer helt at han har voksene barn. Det er Lett for Robyn og holde barna hjemme, fordi alle bor hjemme. Mens Christine og Janelle kan ikke bare glemme de eldste barna og la vær å møte på de. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av "barna" har blitt unge voksne og de har alle meninger. Sterke meninger etter hvert og de går i alle retninger. De skal ut i livet sitt og begynne sin ferd mot det å bli voksen. Kody liker ikke at hustruer er "rebelske" og setter seg opp mot hans avgjørelser, for hans ord er loven. De kan ha meninger, han hører hva de har å si, men avgjør selv hva som er opp eller ned i deres verden og alle damene skal smile lydig, være der for familien og ham selv...og skal innordne seg uansett. Underkaste seg. Jeg grøsser! Kody liker ikke at hanner i gjengen hans skal utfordre hans strenge regime? Hans eneherskertanker? Alle er hans undersotter? Jeg har mange rare tanker i hodet ang. situasjonene som oppstår.  Det er et svært underlig skue som vi er vitne til nå. :sukk: 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med #Sunrise i alt. Jeg tror heller ikke Robyn er så fæl, selv om jeg tror det passer henne bra at Kody er så mye hos henne og at han styrer skipet. Derimot synes jeg det ligger litt i kortene at hun egentlig er ganske enig i reglene, det er bare mer behagelig å si at det er bare Kody sitt ansvar framfor å si til de andre konene at hun er enig med ham.

Og det er virkelig merkelig at han ikke forstår at Christine og Janelle har behov for å besøke også sine voksne barn (og barnebarna sine, ikke minst). Selvfølgelig er det lett for Robyn å følge reglene, hun har bare hjemmeboende barn. Mener virkelig Kody at Christine og Janelle ikke skal se barna sine i det hele tatt før dette er over? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sett noen få episoder i hele mitt liv bare så det er sagt, men har lurt på en ting; jobber noen av disse folkene eller er det TV-showet som er jobben deres? De bygger jo fine hus men har aldri sett dem snakke om jobben sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...