Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?

Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg litt snytt p.g.a. det, i tillegg til alle reprisesekvensene i hvert program. Det skjer kanskje ikke så mye hos familiene, så da må de lage litt "greier" og kjøre repriser og utsnitt og innsnitt av alt som liksom skjer? Merker at jeg begynner å se på programmet med andre øyne. Ser ikke bort fra at han tar seg ei kone til om Meri faller fra i fremtiden. Ei som er ung nok til å fortsette å øke barneflokken.

Jeg føler faktisk med Meri og forstår hennes situasjon. Alt er forandret for henne og hun lever alene i sitt store hus i ensomhet, i forhold til hva som en gang var. Mødrene startet som en storfamilie, men de bor hver for seg og har ikke så mye kontakt med hverandres unger lengre. Hele poenget smuldrer opp. Jeg tror at det blir endringer ja...  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Wenda skrev:

Tåpelig at så mange TV-serier (kanaler?) som viser teasere for neste episode, og når man ser neste episode så viser det seg at det man så i teaseren forrige gang ikke blir vist før neste episode igjen.

Følger man med på en serie så trenger man ikke bli "fristet" til å se hver eneste episode og bli holdt fast til siste episode liksom. Da ser man jo hver episode fordi man liker serien som den er, ikke pga de store skandalene som de nå har hintet om siden sesongstart

Ja jeg er enig, det er veldig irriterende!  Jeg ble veldig oppgitt i går og vurderte å bare ta opp de neste episodene for å spole meg til "skandalen"... Det er sånt som får meg til å falle av tv-serier.

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var Garrison som sa i fra om at Solomon slo mot ei av søstrene. Foreldrene likte ikke at han sa i fra om det, men situasjonen var betraktelig overdrevet i teaseren sammenligna med hva som faktisk skjedde.

....

Teit at de utsatte å vise Meris alvorsprat med de andre voksne. Det var jo en del av teaseren i den forrige episoden.

Anonymkode: 95194...99f

Ahaaa, trodde det skulle bli masse drama pga hun nye jenta, men da gikk jeg ikke glipp av noe.

ja, veldig teit. Og teit at de ga litt mer hint denne gangen, først trodde jeg hun var syk, nå virker det som hun har hatt en affære, hva ender det egentlig med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånn de ønsker å ha det, men jeg skal ikke støtte dette programmet med seertall. Jeg støtter ikke en modell der en såkalt "alphamann" har flere koner, skulle man gjort det samme over hele fjøla så ville det vært ekstremt mange single menn rundt omkring. Flerkoneri er en antikvarisk vederstyggelighet som ikke hører hjemme i en moderne kultur og jeg ønsker ikke å være bekjent med noe av det. 

Anonymkode: 12644...ba9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffaaaa etter episoden igår! Alle disse teaserne om Meri som er "følelsesmessig utro" på nett, samt hint om langtidssykdom ("they don't know what I've brought in to the family"), og så endte episoden med enda en teaser om akkurat det samme... 

Noe sted man kan se disse episodene på nett gratis eller laste de ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meri har hatt en online-forhold til en hun trodde var en mann ved navn Sam. Denne viste seg å være en kvinne.

Robyn og Meri har ikke hatt det gode forholdet som de visualiserer i serien. Robyn skal visstnok ha skrevet i FB-melding til en venn at surrogattilbudet hennes aldri har vært reelt, fordi Kody uasett ikke ønsker flere barn med denne bitch'en. Venner rundt Robyn hevder også at Robyn er dronningen, og at Kody tilbringer mest mulig tid sammen med henne. Han kommer senest mulig om kvelden for å legge seg hos de andre i tur, men er oppe igjen før kl 6 og drar tilbake.

Om forholdene i familien, Janelle har vært gift med Meris bror og noe av deres tidligere konflikter besto i at Meri klandret henne for å dumpe ham. Robyns eks er visstnok Christines fetter.

Et fasinerende bedrag, og Robyn fødte forresten sin datter, sitt andre barn med Kody, i hjemmet nå på søndag :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kontormus skrev:

Meri har hatt en online-forhold til en hun trodde var en mann ved navn Sam. Denne viste seg å være en kvinne.

Robyn og Meri har ikke hatt det gode forholdet som de visualiserer i serien. Robyn skal visstnok ha skrevet i FB-melding til en venn at surrogattilbudet hennes aldri har vært reelt, fordi Kody uasett ikke ønsker flere barn med denne bitch'en. Venner rundt Robyn hevder også at Robyn er dronningen, og at Kody tilbringer mest mulig tid sammen med henne. Han kommer senest mulig om kvelden for å legge seg hos de andre i tur, men er oppe igjen før kl 6 og drar tilbake.

Om forholdene i familien, Janelle har vært gift med Meris bror og noe av deres tidligere konflikter besto i at Meri klandret henne for å dumpe ham. Robyns eks er visstnok Christines fetter.

Et fasinerende bedrag, og Robyn fødte forresten sin datter, sitt andre barn med Kody, i hjemmet nå på søndag :)

Hehe, du hadde full kontroll på dette ;-)

Og var det ikke noe med at han Caleb var broren til konen til avdøde broren til Kody? Altså broren til "filletanten" til Maddie om jeg har forstått det rett..?

Håper Meri tar seg selv på alvor og tør å finne seg en annen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Kontormus skrev:

Når Robyn kom inn i serien så tenkte jeg at hun kom til å ta en form for rolle hvor hun ender opp med å styre hele familien. Jeg tenkte også at hun kom til å bli den "ekte" konen til Kody også. Jammen hadde jeg rett gitt. Hun har en slik måte å te seg på (på TV iallefall) som tydelig viser at hun bestemmer og regjerer, men prøver å få det til å se ut som godhet og snillhet

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel sånn de ønsker å ha det, men jeg skal ikke støtte dette programmet med seertall. Jeg støtter ikke en modell der en såkalt "alphamann" har flere koner, skulle man gjort det samme over hele fjøla så ville det vært ekstremt mange single menn rundt omkring. Flerkoneri er en antikvarisk vederstyggelighet som ikke hører hjemme i en moderne kultur og jeg ønsker ikke å være bekjent med noe av det. 

Helt opp til deg det. Da skjønner jeg ikke hva du gjør i denne tråden

Og btw, så finnes der mange damer som har flere menn også ;) søk på bl.a Polyfamiljen i Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sjay skrev:

Hehe, du hadde full kontroll på dette ;-)

Og var det ikke noe med at han Caleb var broren til konen til avdøde broren til Kody? Altså broren til "filletanten" til Maddie om jeg har forstått det rett..?

Håper Meri tar seg selv på alvor og tør å finne seg en annen!

Jo, Maddie er forlovet med sin avdøde onkels svoger. Altså, Kodys yngre bror, som døde i en motorsykkelulykke og som ikke var polygam. Det er denne enkes bror hun er sammen med. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Wenda skrev:

Når Robyn kom inn i serien så tenkte jeg at hun kom til å ta en form for rolle hvor hun ender opp med å styre hele familien. Jeg tenkte også at hun kom til å bli den "ekte" konen til Kody også. Jammen hadde jeg rett gitt. Hun har en slik måte å te seg på (på TV iallefall) som tydelig viser at hun bestemmer og regjerer, men prøver å få det til å se ut som godhet og snillhet

Dette tenkte jeg og... Samtidig syns jeg hun og cody passer best sammen ut av alle, men forskjellsbehandlingen er jo åpenbar.  Lurer på hvordan de eldre barna legger merke til dette

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Wenda skrev:

Ja, onde tunger hevder at hun ihvertfall etter at de fikk nyheten om at Meri ville gi henne det lovlige ekteskapet har hatt en plan for hvordan hun skulle presse henne ut.

Men hvis en tenker tilbake så har vi sett en rekke hendelser som kvalifiserer til rødt flagg. Jeg tenker på episoden der den kvinnelige antropologistudententen bemerket at Kody brukte veldig mye mer tid sammen med Solomon og viet ham mer oppmerksomhet enn de andre barna. Det fikk han ikke uttale seg om selv, og Robyn trådte inn og forklarte det med at akkurat denne dagen skulle gutten ha en inngrep hos tannlegen. Da Kody spiste sammen med Janelles trener, og treneren spurte ham om han var mere forelsket i én av dem, satte Kody maten i halsen. I en av episodene hvor Kody får et direkte spørsmål fra en seer, søker han Robyns blikk, og hun svarer på dette på en diplomatisk måte. Christine uttrykker også at hun ikke våger å motsi Kody slik Robyn gjør, og skulle ønske at hun også kunne tillate seg det. 

Til tross for at de kan klippe og redigere, er det tydelig at situasjonen ikke er slik de ønsker å framstå. Det blir spennende å se hvor lenge de vil produsere denne serien, kan ikke skjønne annet enn at nå begynner det å bli vanskelig :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så er det mange ting som ikke helt har stemt underveis ja. Syns det er utrolig synd fordi jeg er så tilhenger av å vise at forskjellige former for forhold og livsstiler faktisk kan fungere. Er så lei av at folk roper æsj og fysj om polygami, homofili, åpne forhold osv, så jeg heier alltid på de som tør å stå frem å normalisere alt som ikke er standard A4 familieliv

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.1.2016 at 15.52, Wenda skrev:

Dessverre så er det mange ting som ikke helt har stemt underveis ja. Syns det er utrolig synd fordi jeg er så tilhenger av å vise at forskjellige former for forhold og livsstiler faktisk kan fungere. Er så lei av at folk roper æsj og fysj om polygami, homofili, åpne forhold osv, så jeg heier alltid på de som tør å stå frem å normalisere alt som ikke er standard A4 familieliv

Har ikke lest hele tråden, men ble nysgjerrig på om det var flere "alternative former for forhold og livsstil" enn de du nevner over du sikter til? Homofili er vel ansett som helt normalt og fungerende nå til dags? Og polygami er vel ikke en reell problemstilling når det er forbudt å praktisere i Norge?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Sjay skrev:

Har ikke lest hele tråden, men ble nysgjerrig på om det var flere "alternative former for forhold og livsstil" enn de du nevner over du sikter til? Homofili er vel ansett som helt normalt og fungerende nå til dags? Og polygami er vel ikke en reell problemstilling når det er forbudt å praktisere i Norge?

Polygami er jo en problemstilling nettopp fordi det er ulovlig. Man mener at det er ulovlig pga at de vil verne kvinner, men hva med alle kvinner som selv ønsker å leve slik? Det finnes da grusomme ting som skjer i alle andre typer forhold, men man kan jo ikke forby det heller. 

Ellers har man jo veldig åpne forhold, cuckold, alternative/bohemske livsstiler og homofile/lesbiske/transer osv er fortsatt et problem iflg de som er det og som kjenner motstanden på kropp og psyke

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har sett de nyeste episodene på amerikansk Netflix? Lurer på om Meri flytter bort etterhvert, synes det ser ut som hun vantrives.. Får faktisk litt vondt av henne. Liker Christine best, hun er festlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 minutter siden, Wenda skrev:

Polygami er jo en problemstilling nettopp fordi det er ulovlig. Man mener at det er ulovlig pga at de vil verne kvinner, men hva med alle kvinner som selv ønsker å leve slik? Det finnes da grusomme ting som skjer i alle andre typer forhold, men man kan jo ikke forby det heller. 

Ellers har man jo veldig åpne forhold, cuckold, alternative/bohemske livsstiler og homofile/lesbiske/transer osv er fortsatt et problem iflg de som er det og som kjenner motstanden på kropp og psyke

Kjenner du til at dette er en problemstilling i Norge idag, at mange kvinner ønsker å leve i polygame forhold?
Jeg kjenner mer til problematikken om at utenlandske menn har en eller flere koner i hjemlandet sitt og også er gift her i Norge. Det tenker jeg ikke er spesielt fungerende for kvinnene involvert, uten at jeg vet at det ikke er et bevisst valg for alle parter.

Skjønner at det fortsatt den dag idag kan være belastende for homofile/lesbiske/transer osv med tanke på hvordan omverden kan reagere på dem, men jeg tenker ikke på det som "alternative former for forhold", men anser det som normalt.

Cuckold må jeg google meg frem til hva er.. Bohemsk livsstil handler vel mer om interesser og verdier til de involverte?
Jeg er nok ikke den mest A4 personen her i verden, så mye "alternativt" er ganske normalt for meg, men polymagi er ikke noe jeg trekkes mot eller syns er normalt. Jeg liker serier mest fordi det er en serie om virkelige mennesker, deres interaksjon som familie og betraktninger om livet og hvordan de løser konflikter og lar seerne delta i dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Uskyldenselv skrev:

Er det noen som har sett de nyeste episodene på amerikansk Netflix? Lurer på om Meri flytter bort etterhvert, synes det ser ut som hun vantrives.. Får faktisk litt vondt av henne. Liker Christine best, hun er festlig :P

OMG! Dette må jeg se om jeg kan få tilgang til.. spennende!

Jeg liker Meri kjempegodt, men hun har virkelig forsvunnet inn i seg selv og ser ikke ut til å ha det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sjay skrev:

OMG! Dette må jeg se om jeg kan få tilgang til.. spennende!

Jeg liker Meri kjempegodt, men hun har virkelig forsvunnet inn i seg selv og ser ikke ut til å ha det bra.

Klarer ikke finne ut på google om de faktisk ligger der, har lest det et sted nemlig. Sier ifra om jeg finner et sted å streame :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.1.2016 at 13.21, AnonymBruker skrev:

Det der er jeg helt uenig i. Joda, antaller single menn vil nok øke dramatisk og det samme vil antall selvmord, men her må vi våge å tenke langsiktig og vurdere hva som er best for det store fellesskap. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er mennesker biologiske skapninger som eksisterer takket være evolusjon og naturlig seleksjon. Overlevelsen og suksessen til en art er helt avhengig av at det beste arvestoffet videreføres til kommende generasjoner. Hvis vi som art velger å legge biologi, vitenskap og fornuft til side til fordel for kulturelle og intellektuelle tanke konstrukter som ikke bygger på noe annet enn kognitiv dissonans og vrangforestillinger er jeg redd jorden i fremtiden kun vil bestå av vansirete bondeknøler med en IQ så langt under pari at kun noen selektive få kan lese og skrive. Og det eneste som er tilgjenglig av literatur er bloggen til Sophie Elise.

Skal mennesket som art fortsette å utvikle seg er vi nødt til legge til rette for at de med det beste arvematerialet for best mulige forutsettninger til å formere seg. Og konseptet med en alfahann som har et mangfold av kvinner er en enkel måte å sørge for dette på frem til eugenikk blir sosialt akseptert. Flerkoneri bør derfor lovliggjøres med umiddelbarvirkning, og jeg håper derfor dere som leser dette er med meg å marsere utenfor stortinget siste søndag i januar. Det blir store bannere, servering av kaffe og Tore Tvedt skal holde appell. Med andre ord, noe for enhver.

Sees på søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...