Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P

Cindi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Well done :danse:

Takk (^_^)

Er deilig å bevege seg litt. Jeg er jo mest bare hjemme med babyen hele dagen, så da er det godt å bevege seg og få frisk luft. Også hjelper det å stikke innom folk på besøk eller kafé, og ikke bare snakke med babyen hele dagen :ler: Ikke det at ikke hun er givende å snakke med altså. :sjenert:

I kveld har jeg igjen prøvd å øke melken. Fant frem nesesprayen. Den gikk jo egentlig "ut på dato" for nesten en mnd siden. Det vil si, den skal brukes innen en mnd etter den er åpnet. Men jeg tenkte at det er vel bare at den ikke virker like godt. Skader vel ikke..

Har også drukket tre kopper fenikkelte i dag, og spist havregrøt (kjærringråd for å øke produksjonen). Har spist ekstra middag så kroppen skal ha noe å lage melk av (men ikke noe som babyen kan få vondt i magen av) og har ammet annenhver time. Ca 1,5 times intervaller, fra starten av en amming til neste begynner.

Virker ikke som om det har noen effekt enda... Hun får ikke nok, og blir kjempefrustrert. Og jeg vil ikke gi henne noe ekstra før siste måltidet før natten, så vi ikke havner i en ond sirkel her..

Vet ikke hvor mange dager jeg må holde på sånn før jeg kan vente å få mer melk? Eller om det er noe annet jeg kan gjøre? Jeg ammer jo vanligvis hver tredje til fjerde time, så halvannen time er jo en dobling av hva jeg pleier å ha av stimulering av brystene..

Håper virkelig ikke jeg mister melken, men at dette bare er en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte å bli ganske mye bedre da jeg nådde 2-3 år, men var fortsatt ganske mye eksem i vinterhalvåret. Om sommeren kunne det unngås ved å bruke faktor 50 og ha på klær på de utsatte områdene. Ansiktet vil uansett bli disponert så en form for skyggelue/caps er lurt. Om vinteren begynte vi med kuldekrem og det hjalp en del. Men det var ikke før jeg nådde vgs at det ble lange perioder uten eksem, dessverre. De sier ofte at man vokser det av seg, og det har jeg jo til en viss grad gjort. Det dukker likevel opp vinter og noen ganger sommer.

Håper virkelig det ordner seg snart Cindi :)

Brukte du solfaktor 50 til du begynte på vgs? :sjokkert:

Du har vært skikkelig plaget virker det som da. Stakkars! Håper at lille her slipper bli like plaget som det da, men det er ikke usannsynlig. Pappaen hennes har atopisk eksem enda, og farfar og tante på fars side har det. Så hele farssiden er jo et atopisk mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte du solfaktor 50 til du begynte på vgs? :sjokkert:

Du har vært skikkelig plaget virker det som da. Stakkars! Håper at lille her slipper bli like plaget som det da, men det er ikke usannsynlig. Pappaen hennes har atopisk eksem enda, og farfar og tante på fars side har det. Så hele farssiden er jo et atopisk mareritt.

Jeg bruker faktor 50 ;) Hver dag, fra våren begynner til sommeren er over. Funker veldig bra.

Ja, når det er arvelig så er det dessverre lite å gjøre med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker faktor 50 ;) Hver dag, fra våren begynner til sommeren er over. Funker veldig bra.

Ja, når det er arvelig så er det dessverre lite å gjøre med det..

Uff! Det hørtes skikkelig slitsomt ut! Men så har du en hud som er vakker som en porselensdukke også kan jeg tenke meg? Blir vel ikke mye rynker av solfaktor 50 ;)

:sexy: Noen fordeler skal du jo ha for innsatsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har vært innom her :) Sist var du gravid! Gratulerer med den lille :)

Min er 11 uker nå :)

Jeg slet også med melkeproduksjonen og prøvde alt fra ammete til vørterøl/lettøl til nesespray til pumping 2.hver time.. Det er litt av et styr! Håper du får økt nok til at den lille blir mett og god. Det er søren ikke bare-bare å få til den ammingen altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milkmaid te skal hjelpe på å øke produksjonen. Kjøper den på en side som ebay, men jeg klarer såklart ikkw huskw hvilken :/ etzy kanskje? Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milkmaid te skal hjelpe på å øke produksjonen. Kjøper den på en side som ebay, men jeg klarer såklart ikkw huskw hvilken :/ etzy kanskje? Hmm

http://www.iherb.com/Earth-Mama-Angel-Baby-Organic-Milkmaid-Tea-Fragrant-Fennel-Herb-Caffeine-Free-16-Tea-Bags-1-23-oz-35-g/21340#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=mama%20tea&rc=12&sr=null&ic=2

Denne? :) Det var den jeg nettopp kjøpte. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom her :) Sist var du gravid! Gratulerer med den lille :)

Min er 11 uker nå :)

Jeg slet også med melkeproduksjonen og prøvde alt fra ammete til vørterøl/lettøl til nesespray til pumping 2.hver time.. Det er litt av et styr! Håper du får økt nok til at den lille blir mett og god. Det er søren ikke bare-bare å få til den ammingen altså!

Takk for det, og gratulerer selv! ^_^ Er så stas! :D

Nå ligger hun i vippestolen og pludrer fornøyd mens hun ser på pappaen som spiller skytespill. Dårlige foreldre sa noen? :P hehe!

Vi har ammet i hele kveld. Først ble hun kjempesur, men enten så begynner puppene mine å skjønne greia, eller så er hun mer tålmodig. For de siste ammingene nå så har hun sugd litt bedre, og ligget litt lengre til før hun ble utålmodig. Håper og tror at innsatsen lønner seg.

Er nok veldig mulig at produksjonen min har sunket fordi jeg har gått ned en del i vekt og spist lite. Har jo vært livredd for å spise noe feil, pga kolikken hennes, så da har det blitt litt mye knekkebrød... Ikke så mye næring i kanskje.. Men jeg jobber på her, og krysser fingrene for at vi finner en fin balanse på næringsrik kost som gir god morsmelk, og samtidig ikke gir henne vondt i magen. Hun virker blid og fornøyd nå da. Men det kan hende bare er fordi hun har arvet gamer-genet til noen her. :fnise:

Nei, nå får jeg ta henne, og amme videre her. :) hun ligger forresten med kosekluten fra Noz som "pledd" over seg. Hihi! Pledd med ører er stas ja! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pledd med ører hørtes søtt ut! :)

Mini ser mye tv hun ikke bør se for å si det sånn, men man må jo bare utnytte at hun er for liten til å forstå! Det er ikke lenge til det kun blir barne-tv som kan vises på skjermen når mini er våken.

Høres ut som du har klart å stabilisere melkeproduksjonen. Det er godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pledd med ører hørtes søtt ut! :)

Mini ser mye tv hun ikke bør se for å si det sånn, men man må jo bare utnytte at hun er for liten til å forstå! Det er ikke lenge til det kun blir barne-tv som kan vises på skjermen når mini er våken.

Høres ut som du har klart å stabilisere melkeproduksjonen. Det er godt :)

Jeg tror ikke jeg kommer til å overleve med barnetv på hele tiden :fnise: Jeg takler ikke den lyden. Men så er jeg ofte sånn at jeg ikke skrur på tv i det hele tatt når jeg er alene. Liker stillhet best.

Unger... Det var lurt å skaffe seg for en som liker stillhet. :ler:

Så ikke ut til at vi var helt i mål med ammingen. Måtte gi henne litt tillegg før natten, for hun ble bare ikke fornøyd og ville ikke sove. Så hun fikk litt ekstra. Sånn hypersensitiv mme.

Våknet igjen etter tre timer. Så nå har vi ammet, bysset og bært, og forhåpentligvis får jeg noen timer til på øyet. Sitter ved siden av sengen hennes nå og venter for å se om hun har sovnet skikkelig. Tar vanligvis 2-3 ganger å legge henne. Men får bare fortsette med ammeøkningen min i morgen. Så er vi forhåpentligvis snart i mål. Lov å håpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at produksjonsjobbingen funker! :jepp:

Vesla har nok blitt i overkant eksponert for tv og spill her i huset :sjenert:

Men nå følger hun bare med hvis det er reklame eller animert! Shaun the Sheep er en sikker vinner når neglene hennes skal klippes :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ja :jepp: flere på augustgruppa mi fikk økt prosuksjonen med den :) skal hjelpe å drikke MASSE vann også, å spise regelmessig :) stressing kan påvirke også. Jeg stressa en del da sambo skulle offshore i to uker, lille T var også kolikkbaby, å vi har ingen familie i området. Så merket at produsjonen ble mindre å mindre. Til slutt begynte jwg på fulltid på mme :)

Men det kan jo hende hun blir litt sinna pga det tar for lang tid for hun og komme inn til den fete melka? Siden du får håndmelket etterpå. Så prøv å håndmelke litt først for å få ut litt formelk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja du foretrekker stillhet altså.. Ja da var det på plass med en baby ;)

Neida, tror alle kan innrømme at de foretrekker at babyer og barn generelt helst er på lydløs store deler av dagen. Jeg blir til tider gal og redd for ørene mine når det står på som verst ;) Litt av et lydnivå de kommer opp på! Noen ganger piper det i ørene mine etterpå, akkurat som om man har vært på konsert eller utested med for høy musikk. Oh joy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Inggolf

Takk for det, og gratulerer selv! ^_^ Er så stas! :D

Nå ligger hun i vippestolen og pludrer fornøyd mens hun ser på pappaen som spiller skytespill. Dårlige foreldre sa noen? :P hehe!

Vi har ammet i hele kveld. Først ble hun kjempesur, men enten så begynner puppene mine å skjønne greia, eller så er hun mer tålmodig. For de siste ammingene nå så har hun sugd litt bedre, og ligget litt lengre til før hun ble utålmodig. Håper og tror at innsatsen lønner seg.

Er nok veldig mulig at produksjonen min har sunket fordi jeg har gått ned en del i vekt og spist lite. Har jo vært livredd for å spise noe feil, pga kolikken hennes, så da har det blitt litt mye knekkebrød... Ikke så mye næring i kanskje.. Men jeg jobber på her, og krysser fingrene for at vi finner en fin balanse på næringsrik kost som gir god morsmelk, og samtidig ikke gir henne vondt i magen. Hun virker blid og fornøyd nå da. Men det kan hende bare er fordi hun har arvet gamer-genet til noen her. :fnise:

Nei, nå får jeg ta henne, og amme videre her. :)hun ligger forresten med kosekluten fra Noz som "pledd" over seg. Hihi! Pledd med ører er stas ja! :ler:

Jeg ser sammenhengen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser sammenhengen :ler:

Hehe! Hun klarte faktisk å gripe tak i det ene øret. Mamman bare: "seeeee!! Seeeee Herr Cindi!!! Hun tok taaak i den!" Han bare: "eh... Tror ikke hun har helt kontroll over hva hun tar tak i." Jeg bare: "johooo! Hun er et geni!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja du foretrekker stillhet altså.. Ja da var det på plass med en baby ;)

Neida, tror alle kan innrømme at de foretrekker at babyer og barn generelt helst er på lydløs store deler av dagen. Jeg blir til tider gal og redd for ørene mine når det står på som verst ;) Litt av et lydnivå de kommer opp på! Noen ganger piper det i ørene mine etterpå, akkurat som om man har vært på konsert eller utested med for høy musikk. Oh joy ;)

Har alltid likt stillhet best. Men som mamma så uroer stillhet meg brått. "Hvorfor er det så stille? Hva er galt??" :fnise: man blir visst ikke klok på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående produksjonen så er jeg litt usikker på om det funker... Hun spiser jo... Men kaver også en del.

Og nå begynner jeg å bli syk også. Typisk! Håper ikke det også går ut over melka. *snyte seg og ta en til kopp te*

In other news: det gikk brått opp for meg at jeg har gått ned 17 kg på to mnd. Det er ganske utrolig! Jeg gikk opp 16 i svangerskapet, og gikk ned 7 kg første uken på sykehuset. Så de ti neste har jeg gått ned her hjemme ved å amme og gå turer og sånt. Er ganske vilt.

Magen står fremdeles litt ut da, men det kan kanskje ha noe med keisersnittet å gjøre :vetikke: For den var flat før jeg ble gravid på samme vekta... Er spent på hvor dette ender hvis jeg får til å fortsatt amme noen mnd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...