Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P

Cindi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det synes jeg og Cindi!!! Kan ikke helt fatte det liksom! Tiden flyr avgårde, plutselig så sitter du med en 17-åring også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser ikke ut som mammaen til en 17-åring heller! :opplyser::sjenert:

Håper dere snart får sovet mer, Cindisøta!

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaw! Takk Tekola:)

Håper det ordner seg snart med baby og søvn Cindi. Det er helt grusomt mens det står på som verst, og vanskelig å se for seg at det blir bedre..

Husker jeg selv var så innmari desperat da det var på det verste med minsten at jeg nesten angret meg at jeg fikk baby….huff! Svart samvittighet enda, og jeg angrer selvfølgelig ikke på den skjønne jenta mi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man blir passe desperat når søvnbehovet er enormt og man ikke får sove noe og ungen bare gråter. Men så er trøsten at de en dag er der at du må draaaaaa de ut av senga :P Hvis hun blir en relativt normal tenåring, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel….. minsten her blir 11 i april, og hun spretter fortsatt opp før fuglene fiser. Har gitt henne beskjed at hun ikke får lov å stå opp FØR kl 6…..

Førstemann derimot må jeg dra ut av senga, på helg kan hun gjerne sove til kl 14!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst? 11 år med en så ekstrem morgenfugl? Ikke rart du er så slank :P Hun holder deg aktiv skjønner jeg. Jeg er b-menneske så det holder, så håper snuppa her arver det genet. Mannen min sin eldste datter står også opp sykt tidlig. Hun hopper ut av senga med vill jubel før fuglene fiser. Også synger hun, høyt.

Jeg drar puta over hodet og dytter i mannen min. Men nå som bebisen er her må jeg opp uansett, så da er det mannen som får ligge å dra seg. *misunne* Søvn... Akk! Som jeg savner deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte faktisk ei vekkerklokke til lille A da hun var ca 6 år, for å vise henne at når minsteviseren sto rett ned og den lengste rett opp så kunne hun stå opp……ikke før. Hun er seriøst ekstremt A-menneske på sin hals. Jentene mine minner meg om Solan og Ludvig i Flåklypa der A er som Solan, morgenfugl på sin hals og født optimist, mens M er B-menneske og født pessimist….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at syvåringen her i hus ikke blir b-menneske med det første. Hun er nok en morgenfugl.

Nå driver mannen min og bærer på babyen mens jeg har varmeputer på musklene i skuldrene. Har skikkelig vondt i skuldrene etter å ha bært på henne og ammet i timesvis i ugunstig posisjon. I natt virker det som om ingenting hjelper... Eksemen hennes er ekstrem, og mannen måtte bare kjøre til Oslo på nattåpent apotek for å kjøpe kortisonsalven legen ga oss resept på. :(

Hun har badet, noe som lindret veldig der og da, også har vi smurt med salven, gitt minifom, massert, ammet, bysset etc... Hun er veldig urolig i natt. :/

Er bare enormt trøtt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at syvåringen her i hus ikke blir b-menneske med det første. Hun er nok en morgenfugl.

Nå driver mannen min og bærer på babyen mens jeg har varmeputer på musklene i skuldrene. Har skikkelig vondt i skuldrene etter å ha bært på henne og ammet i timesvis i ugunstig posisjon. I natt virker det som om ingenting hjelper... Eksemen hennes er ekstrem, og mannen måtte bare kjøre til Oslo på nattåpent apotek for å kjøpe kortisonsalven legen ga oss resept på. :(

Hun har badet, noe som lindret veldig der og da, også har vi smurt med salven, gitt minifom, massert, ammet, bysset etc... Hun er veldig urolig i natt. :/

Er bare enormt trøtt nå...

Sender mange gode klemmer din vei Cindi :klem: Det høres helt forferdelig slitsomt ut å ha en så urolig baby, og jeg håper virkelig dere finner ut av det :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sovna rundt halv fire i natt. Da hadde hun ikke sovet noenting på kvelden, og grått ustanselig i mange timer. Var mye styr i natt, med mannen som måtte kjøre til Oslo for å kjøpe eksemsalve, bading, skriking og konstant amming. Da hun endelig sovna var hun nok fullstendig utslitt, for hun sov i SYV timer! Det har aldri skjedd før, ikke i nærheten. Det lengste hun har sovet før er 5 timer, det har skjedd to ganger siden fødsel, og begge gangene fordi hun var utslitt etter skrikerøkter. Den vanlige "langøkten" hennes varer i 3 timer. Vi kunne nesten ikke tro det da vi våknet. Storesøster satt i stuen og lekte, og hadde heldigvis næringsvett nok til å ta seg noe frukt fra fruktbollen. :)

Nå ligger mini i vogga og fiser og knirker. Jeg har tent telys og laget meg en kopp fennikelte. Flaks at den teen ikke smaker mugg ;) Hell i uhell så liker jeg faktisk smaken av den, helt uten sukker eller honning.

In other news: Dagens gladnyhet! Jeg har nå bare 1 kg igjen til startvekten jeg hadde før graviditeten, og vesla er 7 uker i dag. Det er jo også mulig det kiloet jeg har igjen er både ekstra ammepupp og livmoren som enda ikke er helt liten enda. Jeg sier det til meg selv :P Jeg ser jo at livmoren ikke er helt trukket sammen, for magen stikker enda litt ut så jeg ikke får på meg de buksene jeg brukte før, også er det hardt der. Tar vel litt ekstra tid pga keisersnittet. Men jeg er i alle fall ganske happy med at vekten er på vei nedover. Ble passe skuffa da jeg bare hadde tatt av meg 7 kg de første 10 dagene. :ler: Jeg så liksom for meg at alle 15 kiloene skulle bare *poff* rett etter fødsel.

Er vel ikke rart man går ned i vekt da. Man blir ikke akkurat feit av å ha en kolikkbaby, så mye bæring, byssing og nattevåk det innebærer. :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Da hun endelig sovna var hun nok fullstendig utslitt, for hun sov i SYV timer!

Nå ligger mini i vogga og fiser og knirker.

JAAAAAH! Det er meg en stor glede å høre Cindi!!

Bare tenk på den dagen hun stopper og gråte og ha det vondt da! Tenk på den dagen hvor hun slutter og gråte og du regner med at det blir stille i 10 minutter..men så går det både 20 og 30 minutter..i stillhet! Du kommer til å kjenne en så stor glede og så kan du endelig virkelig nyte barseltiden!!

Jeg håper den tiden er så veldig rett rundt hjørnet nå. Gjerne i går!

Jeg er rett og slett imponert over hvor flink du er med veslejenta di. Hvor tolmodig du er. Hun har den beste mamma`n som hun kunne ha fått.. Cindi, jeg beundrer deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer aldri den dagen da lille A plutselig sluttet å gråte kontinuerlig…. Svigermor ringte, og etter ei stund så lurte hun på om ikke A var hjemme…… Skvatt nesten selv og, for jeg var blitt så vant med grininga:) Men da lå hun i vugga vi hadde på stua og pludret fornøyd!

Hold ut Cindi, det går seg til:) Selv om det er beinhardt når det står på som verst!

Hadde planer om å ta en tur på apoteket for å se etter den oljen som jeg ikke husker navnet på, men jeg er helt sylta forkjøla så har ikke kommet meg ut av hus idag. Skal ta meg en tur over helga:) Vet hvordan flasken ser ut, men klarer bare ikke å huske på navnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Noz! Det var veldig hyggelig sagt av deg. :hjerte:

I dag har vi vært på seriøs kolikkshopping :P Har kjøpt ny gyngestol med vibrering og bæresele. Og i går kjøpte vi ammepute med vibrering. Alt for ungen, ikke sant? Haha! Det tar av i stua her. To typer stoler, to ammeputer, babygym, bæresele og vugge. Og så flyter det over med sprøyter, kremer, minifom, fenikkelte etc. Her prøver man alt. Foreløpig virker det i alle fall til at hun har en bedre kveld enn i går :)

Tusen takk Pomperipossa! Det er veldig veldig snilt av deg :D Hun liker åpenbart å bade, da det virker til å lindre kløen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lenge siden jeg har fått skrevet noe.. Har hun atopisk eksem, jenta di?

Ja. Vi fikk det konstatert på seksukerskontrollen. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Vi fikk det konstatert på seksukerskontrollen. :/

Ah ok :/ litt styr med kløe og behandlingen og smøringen. Hvis det er til noen trøst så hadde både min søster og jeg dette, hun vokste det av seg, jeg har det enda i mindre grad, men de flest barn vokser seg av det, men dette vet du sikkert alt om allerede! :)

Ellers da, går det bra? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ok :/ litt styr med kløe og behandlingen og smøringen. Hvis det er til noen trøst så hadde både min søster og jeg dette, hun vokste det av seg, jeg har det enda i mindre grad, men de flest barn vokser seg av det, men dette vet du sikkert alt om allerede! :)

Ellers da, går det bra? =)

Jeg håper hun vokser det av seg stakkars. Hun er i alle fall bedre allerede etter å ha fått hydrokortison. Jeg liker ikke å måtte gi det til den lille babyen min :sukk: Men ser jo at hun blir bedre av det da, og det er åpenbart for oss, nå som vi vet hva det gjelder, at mye av gråten og stresset har kommet av at hun har klødd seg halvt ihjel. Hun er nok veldig sår nå, for nå gråter hun veldig når vi skal kle av og på henne. Uflaks at hun driver og bæsjer gjennom alle bodyene om dagen da, så vi må bytte body flere ganger daglig :P I sta hadde hun bæsj over hele ryggen og magen. Skjønner ikke at det går an. Det har skjedd nesten hver dag siste uken. Går en del bodyer her kan du si.

Har hatt en kjempefin dag da, med først trilletur til kafé sammen med Noz og Hjärterdam, og så besøk av en kollega. Lille har virket i veldig fin form egentlig. Hun var i kjempeform i hele går, og sov faktisk i nesten hele natt og så var hun i fin form under hele kafébesøket. Hun begynte å gråte på vei hjem, og gråt noen timer før hun sovnet igjen. Men da hadde hun vondt i magen, det var før "bæsj opp etter magen"-episoden.

Jeg tror jammen det ser ut til at NOE av det jeg gjør funker. Om det er minifomen, kostholdet mitt, vibrerende stol, ammepute eller bæresele, fenikkelte eller kortisonsalve vites ikke. Men mulig det er alt. :P

Det var utfordrende å finne noe på kaféen jeg kunne spise/drikke da. haha! Jeg kan ikke drikke appelsinjuice eller brus, så det måtte bli vann, og teen og kaffen hadde koffein, bortsett fra roibosteen mente de. Alle tørrvarene inneholdt melk, melkeprodukter eller spor av melk, og salaten hadde dressing med melk og løk. Så det ble dressingfri salat uten løk. Nam liksom! haha :P

Jeg er veldig spent på hvordan uken kommer til å bli nå, med det nye kostholdet mitt, medisinene og alt. Jeg kjenner jeg er totalt utslitt etter uken som var, og egentlig virkelig trenger en kjempenatt med søvn. Men får bare holde ut. Satser på at uken som kommer blir bedre enn den som var. Jeg har trua ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Tusen takk for en fantastisk dag Cindi!

Fineste søndagen jeg har hatt på så lenge jeg kan huske.

Det var stas å endelig få møte den lille vakre skapningen din

og jeg kjenner at jeg gleder meg til å bli bedre kjent med henne.

(Niennas, jeg savnet deg i dag!)

Jeg skjønner godt at tanken på din nye diett virker både slitsom, (tids)krevende og som et stort tiltak,

men det er nok først i starten nå at det er sånn. Det sklir seg raskt bedre til vet du, at det går

mer av seg selv etter en uke eller to.

Etter gårsdagen og dagen i dag å dømme, så har en god følelse på at denne kommende natten

har mer søvn å by på enn du har fått tllsammen de 4 siste ukene! Jeg krysser hele meg selv om den troa skal vise seg å stemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaaw! ❤️

Kan dere gi henne mme hvis hun ikke tåler melk? HVIS dere kan det så vil gjerne jeg og Johan overnatte i løpet av uka, jeg kan ta Mini, så får dere begge sove ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...