Gjest Inggolf Skrevet 11. april 2013 #141 Del Skrevet 11. april 2013 heheee, det må jo være deilig å ha sagt det (til noen ihvertfall) da Cindi? Nå møter du jo gjerne mer forståelse, i og med at du er såpass mye kvalm og dårlig når du er på jobb? Fersken (og aprikos?) syltetøy er jo det beste! Det aller aller beste er, i denne rekkefølgen; Knekkebrød Den røde tine- kremosten med krydder (evt snøfrisk) Fersken (og aprikos)syltetøy Brunost Prøøøøøøøøv Cindi! ........Banos!? Jeg husker at jeg hadde så lyst til å like det i hele oppveksten og fikk pappa til å kjøpe det stadig vekk og jeg ville ha det på brødskive med en gang vi kom hjem fra butikken.. meeneh, Jeg likte det aldri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 11. april 2013 #142 Del Skrevet 11. april 2013 Oi da, Cindi Jaja, da har du fått fortalt det, og tiden fremover på jobb blir forhåpentligvis litt bedre når flere vet Er vel lett å bli litt paranoid... Og hvorfor har ikke jeg peiling på hva Banos er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 11. april 2013 Forfatter #143 Del Skrevet 11. april 2013 Naaaj, jeg ville heller holde det hemmelig lengst mulig. Nesten så det var prestisje for hver uke jeg klarte å unngå at noen fant det ut. Miiiin hemmelighet. ^^,) Ææææsj!! Najj!! Fersken og aprikossyltetøy er jo bare ekkelt. Lukter fælt gjør det også! Tar du det på EN og samme knekkebrød? O_o Banos er best!! Rådigg! Sjeldent jeg spiser det, men nå som jeg ikke takler noooooe pålegg var banos en fin redning, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 11. april 2013 Forfatter #144 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Banos er bananpålegg. Som sjokade, bare med banan liksom. Jeg ville helst holdt det hemmelig lenge til. Helst til uke 13. Men nå er det to jenter på jobben som vet, spørs hvor lang tid det tar før skravla deres går. Håper de klarer å være lure nok til å ti stille til jeg vil si noe selv, jeg er så redd for at det skal gå ut av kontroll og for mange skal få vite det. I tilfelle noe går galt. Endret 11. april 2013 av Cindi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 12. april 2013 Forfatter #145 Del Skrevet 12. april 2013 Uke 10!! Hipp hipp hurra! DOBBELT ukesiffer! Jeg begynner å la det sige inn at det faktisk KAN være tilfelle at jeg får beholde dette lille knøttet. Hittil har alt vært innmari nervepirrende, men nå begynner jeg å få håp og tro tilbake. Risikoen kan jo ikke være stor nå lengre, og jeg er jo enda usaklig kvalm, så graviditetstegnene har jo ikke akkurat avtatt, Jeg jubler forsiktig! Om bare tre uker så er jeg "offisielt" gravid. Jeg vet ikke helt om jeg gleder meg til "alle" får vite det. Tenker at det blir pittelitt irriterende etterhvert å måtte svare på tørrprat fra folk jeg nesten ikke kjenner om hvordan det går med magen, etc... Og ikke minst skjule irritasjonen min hvis noen skulle komme i fare for å kommentere at jeg allerede ser feitere ut. I uke 12 skal jeg til labben hos legen for å ta blodprøver etc, og i uke 13 skal jeg på kontroll og få en ny titt på reka i magen, som da forhåptenligvis er en sprell levende miniperson. En veeeeeeeeeeldig liten versjon av et menneske i alle fall. Hvor stor er de i uke 13 tro? *se for seg et eple* Jeg har snakket med sjefen min i dag om muligheter for tilrettelegging når jeg blir hvalross, og jeg sa at jeg håper at en av tingene de kan tilrettelegge for er at jeg får bli her jeg er nå også de siste 1,5 mnd før jeg går ut i permisjon. Jeg skal egentlig bytte over til en annen avdeling da, men kjenner at det ikke er så fristende å få et helt nytt personale å bli kjent med rett før jeg skal ut i ett års permisjon. oH! Apropos permisjon! Yeyyy for TO barnehageopptak i året!! Jeg og mannen min high-fivet hverandre og juuuublet i sofaen da vi så det på nyhetene. Jeg hadde lagt alle kortene mine på at det skulle ordne seg, slik at vi slapp å ta permisjon uten lønn, og at reka kunne begynne i barnehage når mannen min er ferdig med sin permisjon + ferie. Da er reka ca 15 mnd. Jeg merker at jeg ikke klarer å "lande" på et kallenavn på "greia" i magen enda. For hittil har jeg jo bare sett noe som ligner på en cheesedoodle, snusmumrikken, en cashewnøtt og som nå er på ca størrelse med en reke. Sååååeeeeh. Hehe! Ikke at det er viktig. Greit med variasjon vel. Har dere forslag på kallenavn? Det kommer vel kanskje etter neste UL. Da får jeg vel muligens litt mer forhold til at det faktisk er et menneske, og ikke en nøtt eller en promp som ligger der inne. Haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 12. april 2013 #146 Del Skrevet 12. april 2013 Tror 15 måneder er perfekt alder for å begynne i barnehage! vi søkte jo om plass når Fie var litt over året, men fikk ikke plass. Selv om det var surt der og da, så var jeg veldig glad for det når Fie faktisk ble et år, for jeg synes hun var for liten. Nå er hun snart 16 måneder, og jeg merker på henne hvor utrolig "stor" hun har blitt på fire måneder, hun er mer psykisk klar for å være i barnehage, bli utfordret og være sosial. Så nå skal vi prøve å være mer i åpen barnehage, sånn at hun får kjørt seg litt Hm. Vi kalte Fie tidlig for "umuligkråka" fordi hun var så vanskelig på UL, allerede i uke 12-13 Det er litt vanskelig å vite noe om personligheten til et sååå lite foster, kanskje like greit å ikke ta noe personlig? Lillesøsteren til T ble kalt "Kornelius snyltegris" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 14. april 2013 #147 Del Skrevet 14. april 2013 Jeg jubler og for hver nye uke Er i uke 12 nå men har ikke sagt det til noen andre ennå, skal spise middag med mine foreldre i kveld så da skal vi si det, og de neste blir svigers. Og så etterhvert til flere Selv om jeg er i uke 12 så er jeg ennå litt bekymret, har ikke vært på UL ennå eller hørt på hjertet hos jordmor/lege. Frem til det skjer så skal jeg ikke kringkaste det. Men skal heller ikke lyve når jeg får mage hvis jeg får det snart. Jeg har heller ikke funnet noe kallenavn ennå, sier bare babyen. Navn har jeg knapt tenkt på siden vi ikke vet kjønnet, er ennå 6 uker til UL. To barnehage opptak?? Det har jeg ikke fått med meg? I hele landet eller bare hvor dere bor? Har skjønt det sånn at i min kommune er det 100% barnehagedekning uansett, så alle får barnehageplass uansett. Men det hadde jo vært greit med en større sikkerhet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 14. april 2013 #148 Del Skrevet 14. april 2013 Hurra for uke 10 Hatt en fin helg, Cindi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 14. april 2013 Forfatter #149 Del Skrevet 14. april 2013 Hurra for uke 10 Hatt en fin helg, Cindi? Ja, hipp hipp! Holder nesten pusten de neste to-tre ukene. Helgen min har jeg tilbragt mesteparten i senga. Er kvalm og veeeeeeeeeeldig trøtt. Så får ikke til å gjøre noenting. Hadde ambisjoner om en tur til storsenteret, men kom jeg aldri så langt. Kvalmen er ganske hemmende... Så jeg bare håper på at kvalmen forsvinner i løpet av de neste ukene så jeg får gjort noe igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 14. april 2013 Forfatter #150 Del Skrevet 14. april 2013 Jeg jubler og for hver nye uke Er i uke 12 nå men har ikke sagt det til noen andre ennå, skal spise middag med mine foreldre i kveld så da skal vi si det, og de neste blir svigers. Og så etterhvert til flere Selv om jeg er i uke 12 så er jeg ennå litt bekymret, har ikke vært på UL ennå eller hørt på hjertet hos jordmor/lege. Frem til det skjer så skal jeg ikke kringkaste det. Men skal heller ikke lyve når jeg får mage hvis jeg får det snart. Jeg har heller ikke funnet noe kallenavn ennå, sier bare babyen. Navn har jeg knapt tenkt på siden vi ikke vet kjønnet, er ennå 6 uker til UL. To barnehage opptak?? Det har jeg ikke fått med meg? I hele landet eller bare hvor dere bor? Har skjønt det sånn at i min kommune er det 100% barnehagedekning uansett, så alle får barnehageplass uansett. Men det hadde jo vært greit med en større sikkerhet! Jøss! Det må ha vært vanskelig å holde skjult så lenge? Har du kanskje ikke slitt så mye med kvalme og trøtthet så det har vært synlig? Det skal være i hele landet. Fantastisk! Lykke til hos mor i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 14. april 2013 Forfatter #151 Del Skrevet 14. april 2013 Tror 15 måneder er perfekt alder for å begynne i barnehage! vi søkte jo om plass når Fie var litt over året, men fikk ikke plass. Selv om det var surt der og da, så var jeg veldig glad for det når Fie faktisk ble et år, for jeg synes hun var for liten. Nå er hun snart 16 måneder, og jeg merker på henne hvor utrolig "stor" hun har blitt på fire måneder, hun er mer psykisk klar for å være i barnehage, bli utfordret og være sosial. Så nå skal vi prøve å være mer i åpen barnehage, sånn at hun får kjørt seg litt Hm. Vi kalte Fie tidlig for "umuligkråka" fordi hun var så vanskelig på UL, allerede i uke 12-13 Det er litt vanskelig å vite noe om personligheten til et sååå lite foster, kanskje like greit å ikke ta noe personlig? Lillesøsteren til T ble kalt "Kornelius snyltegris" Kornelius snyltegris? Hahahaha!!! Tror også det er veldig fint hvis baby begynner i barnehagen når h*n er 15 mnd. Man vet jo aldri, for det er mye som skal klaffe, og mye som er uklart, men tenker det er en fin tid. Og regner med at jeg blir ganske lei av å være hjemme etterhvert, så å ta ekstra ulønnet permisjon tviler jeg på at blir tilfellet her i hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 14. april 2013 #152 Del Skrevet 14. april 2013 Yesterday: 100% barnehagedekning betyr for de som har rett på det... Dvs, alle barn født før 1. September Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 14. april 2013 #153 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Jøss! Det må ha vært vanskelig å holde skjult så lenge? Har du kanskje ikke slitt så mye med kvalme og trøtthet så det har vært synlig? Det skal være i hele landet. Fantastisk! Lykke til hos mor i kveld! Er dautrøtt hele tiden og gjesper mye, men ikke ingen spør. Kvalme har jeg knapt hatt, og når jeg hadde det så ble det borte med seabånd. Det er litt vanskelig ja, men pga SA så tok jeg det valget, det var grusomt når det skjedde og jeg måtte fortelle til folk at det ikke ble noe baby på meg. Er mye bedre å fortelle om det i ettertid, når man har fått det litt på avstand. Og ikke så fort som mulig for å slippe "hvordan går det med den lille i magen? gøy å være gravid?" osv. Endret 14. april 2013 av Yesterday Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 14. april 2013 #154 Del Skrevet 14. april 2013 Yesterday: 100% barnehagedekning betyr for de som har rett på det... Dvs, alle barn født før 1. September Da har jeg misforstått hva det betyr, for det jeg mener er at alle får barnehage plass uansett når babyen er født. Er jo idiotisk at alle som er født etter 1. sep skal diskrimineres på den måten. Mange må ta ekstra permisjon og da leve på bare 3000kr i mnd i kontantstøtte (pluss barnefars inntekt seff) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 14. april 2013 Forfatter #155 Del Skrevet 14. april 2013 Er dautrøtt hele tiden og gjesper mye, men ikke ingen spør. Kvalme har jeg knapt hatt, og når jeg hadde det så ble det borte med seabånd. Det er litt vanskelig ja, men pga SA så tok jeg det valget, det var grusomt når det skjedde og jeg måtte fortelle til folk at det ikke ble noe baby på meg. Er mye bedre å fortelle om det i ettertid, når man har fått det litt på avstand. Og ikke så fort som mulig for å slippe "hvordan går det med den lille i magen? gøy å være gravid?" osv. Skjønner godt at du ikke vil gå gjennom det en gang til. Det er selvfølgelig det jeg også er mest redd for. Vil at færrest mulig skal vite noe, fordi jeg ikke vil måtte møte de spørsmålene hver dag, i tilfelle det ikke gikk veien. Er heldig jeg da, som får UL i uke 13, da føler jeg meg ganske trygg på å fortelle det. Har du spurt om tidligere UL siden du har spontanabortert før? Du er heldig som har sluppet kvalmen! Jeg er helt utslitt av kvalmen nå. Kan ikke vente til jeg blir bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 14. april 2013 Forfatter #156 Del Skrevet 14. april 2013 Da har jeg misforstått hva det betyr, for det jeg mener er at alle får barnehage plass uansett når babyen er født. Er jo idiotisk at alle som er født etter 1. sep skal diskrimineres på den måten. Mange må ta ekstra permisjon og da leve på bare 3000kr i mnd i kontantstøtte (pluss barnefars inntekt seff) Ja, det er idiotisk. Og veeeldig frustrerende for oss som føder etter 1.sept. Men nå skal de altså ha et opptak etter 1.jan også. Så da ordner det seg likevel. Virkelig ikke alle som har mulighet til å gå uten lønn mens de venter på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 14. april 2013 Forfatter #157 Del Skrevet 14. april 2013 Yesterday: 100% barnehagedekning betyr for de som har rett på det... Dvs, alle barn født før 1. September Shit! Så på tickeren din nå at du har jo kommet langt brått!! Nå har du vel fått babymage alt? Kan du kjenne livmoren? Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 14. april 2013 #158 Del Skrevet 14. april 2013 Skjønner godt at du ikke vil gå gjennom det en gang til. Det er selvfølgelig det jeg også er mest redd for. Vil at færrest mulig skal vite noe, fordi jeg ikke vil måtte møte de spørsmålene hver dag, i tilfelle det ikke gikk veien. Er heldig jeg da, som får UL i uke 13, da føler jeg meg ganske trygg på å fortelle det. Har du spurt om tidligere UL siden du har spontanabortert før? Du er heldig som har sluppet kvalmen! Jeg er helt utslitt av kvalmen nå. Kan ikke vente til jeg blir bedre... Man får ikke tidlig UL pga bare en SA, og jeg får ikke det. Det skal medisinske grunner til får å tidlig UL. Hvorfor får du det? Jeg var mest kvalm dagen før og selve dagen når jeg var på kontroll i uke 9, og legen sa at det er et kjempe bra tegn å være kvalm, men allerede dagen etterpå var kvalmen borte. Så skulle egentlig gjerne hatt mer kvalme, hehe, for å føle meg mer trygg. Men har i dag hørt hjerte til babyen (for andre gang) med doppleren min og det var hææææærlig Ja, det er idiotisk. Og veeeldig frustrerende for oss som føder etter 1.sept. Men nå skal de altså ha et opptak etter 1.jan også. Så da ordner det seg likevel. Virkelig ikke alle som har mulighet til å gå uten lønn mens de venter på plass. Jeg har ikke mulighet til det, men så flott at det blir sånn. Da får man vel plass Nå skal jeg snart dra å møte foreldrene mine og fortelle de den gode nyheten om at de skal bli besteforeldre!! Er litt nervøs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 14. april 2013 #159 Del Skrevet 14. april 2013 Shit! Så på tickeren din nå at du har jo kommet langt brått!! Nå har du vel fått babymage alt? Kan du kjenne livmoren? Spennende! Vanskelig å si både med livmor og babymage synes jeg, siden jeg er overvektig, men JEG synes jeg ser det iallefall Hva med din babymage? Gleder meg til å se deg igjen, Cindi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 14. april 2013 #160 Del Skrevet 14. april 2013 Vanskelig å si både med livmor og babymage synes jeg, siden jeg er overvektig, men JEG synes jeg ser det iallefall Hva med din babymage? Gleder meg til å se deg igjen, Cindi! jeg vil også se dere igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå