Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P


Cindi

Anbefalte innlegg

GRATULERER KJÆRE DEG!!!!!! Ååååååå dette var ekstremt gode nyheter :D

Tjihiii! Takk! <3 :hug:

Jeg krysser fingrene for deg nå! Mannen tok meg med på spaweekend på holmsbu, tror det gjorde susen. :P Du får mase litt på din kjære. ;) Hjelper å slappe heeeelt av og bare kose seg med romantikk, champis og kjekk mann. :laugh:

Og NYT å ikke være kvalm. Haha! Nå er jeg råkvalm, og den flotte flate magen jeg hadde for en mnd siden er blitt så oppblåst at jeg ser tjukk ut. I går måtte jeg gå med tights og tjukkaskjole på jobben. :fnise: I dag fant jeg heldigvis en genser som bare var slapp akkurat over magen, så jeg ser relativt normal ut.

Men bare så det er sagt, så nyter jeg det også. Gleder meg vilt til første kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde aldri jeg skulle overleve arbeidshelgen da fredagen kom. Jeg var kvalm, hadde vondt i magen og var oppblåst. Ikke noooe tydet på at dette kom til å funke. Gikk og smågulpet hele veien til jobb. Men nå er det søndag! Jeg overlevde! Prøver å holde meg mest mulig på jobb. Vil ikke få masse sykefravær pga kvalme, så prøver å butche meg selv opp litt, selv om enkelte dager er det usaklig lite fristende å gjøre noe som helst annet enn å sove. Er kvalm nå også, men har noen timer alene på jobb nå, så jeg slipper å late som i alle fall.

Det som plager meg mest er det jeg trodde skulle plage meg minst. Merkelig nok. Jeg overlever helt fint å være kvalm. Det forventet jeg. Men at jeg skal slite sånn med å finne noe å ha på meg SÅ tidlig, det er vanskelig. Det gjør vondt å gå med bukser, fordi jeg er så oppblåst. Også er det jo ikke babymage, bare oppblåsthet. Jeg ser bare ordentlig lubben ut. Det føles virkelig ikke bra. Spesielt ettersom jeg har trent så godt og så ganske bra ut for bare noen uker siden. Allerede nå ser jeg ut som før jeg begynte å slanke meg... Føler liksom ikke da at dette kommer til å ende godt.

Også tok jeg meg selv i går i å se at jeg faktisk hadde skeiet HELT ut også. Var på jobb, og ungdommene spiste godteri og potetgull og drakk brus. Jeg spiser jo aldri godteri eller drikker brus, og i går ble det både potetgull, brus, godteri og berlinerbolle. :( Jeg kommer til å ende opp som en hval.

Make it stop! På fredagen bakte jeg sjokoladekake, fordi en ungdom hadde lyst på, også spiste jeg masse selv. Frøkna som for bare noen uker siden levde på havregrøt og gullerøtter. HULK!

Her må det skjerpings på gang! :jolie:

Fra og med i dag så er det slutt på utskeielsene. Ikke mere "jammen det er jo så syyyyynd i meg som har vondt hele tiden og er kvalm". Nuk er nuk! Ta deg en gullerot! :Nikke:

Hvordan var dere første trimester? Ble dere fort oppblåste? Følte du deg slask? Eller er det bare jeg som er det? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasiken... Note to self: ikke juble for tidlig.

Statusrapport: Spyr. Sengeliggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag etter jobbhelg. Sto opp tidlig, noe som er uvanlig for meg. Fikk rett og slett ikke sove mer pga tissetrengt og kvalme. Sto opp, spiste frokost, ble kvalm igjen, la meg ned, sov ikke men lå der og prøvde å ikke røre meg for å provosere magen, sto opp igjen, så på tv. Spiste knekkebrød med makrell i tomat, kvalm igjen,

Det er liksom ikke fullt så gøy med fridag når man ikke klarer å sove og er kvalm når man gjør noe. Og likevel så gruer jeg meg hardt til jobb i morgen, for det er verre å være kvalm på jobben. Her hjemme kan jeg hvertfall legge meg under pleddet og sutre i fred.

6 +3. Lovende. :P

Bare en uke igjen til innvendig ul. Veldig spent!!! :) Det burde jo stå bra til der inne, så mye symptomer jeg har... Hovne pupper, treg og oppblåst mage og kvalm. Heldigvis har jeg bare grint en gang enda :fnise:

Venter på at mannen skal komme hjem nå. Håååååper han leste meldingen min og kjøpte med smoothie. Fikk brålyst på jordbær og bringebærsmoothie. :) Sikkert solen som inspirerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj. Vondt i ryggen i dag på jobb. Sliter med å sitte, og sliter med å stå. Kan det ha sammenheng med treg mage tro?

Plagsomt å sitte på kontoret når jeg ikke klarer å finne en god sittestilling for ryggen. Heldigvis er jeg alene nå, så jeg kan vri meg i fred.

Mannen var elskbar i går. Han lagde smoothie til meg ^^,) Herlige mannen! Han er ganske snill den mannen min. Kom hjem fra jobb med friske bær, ritz-kjeks og skumma melk. Da var fruen fornøyd. Også dro han attpåtil ut på nytt på kvelden og kjøpte sviskekompott for å prøve å få i gang magen min igjen. Han er snill :yvonne:

Tror nok jeg har valgt ganske så riktig mann til å ta vare på meg og cheesedoodle i magen. ^^,)

Cheesedoodle? Seriøst? Haha! Ja. For jeg innså at på bildet av et 4 uker gammelt foster, så lignet den mest av alt bare på en merkelig formet cheese doodle. Så nå er det bare cheesedoodle i magen. Haha! Oppgradering fra reka. :fnise:

Jeg lurer på om magen min rekker å bli normal igjen før jeg får babymage, eller om jeg kommer til å ha prompemage helt frem til babymagen kommer frem...

Leste uansett nå at leggings blir greia igjen nå til våren. Flaks for meg!

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Tusen takk dere! :laugh: Artig at jeg har hatt sniklesere.

Nå er liksom neste milepæl legetimen om 3 uker. Da skal jeg få svar på om det er hjertelyd. I mellomtiden så får jeg bare fryde meg med at jeg er kvalm. :fnise:

Tenkte på om jeg skulle ta en ny digital test med ukesindikator om halvannen uke, for å se om hcg-nivået har steget. Men det blir kanskje litt desperat?

ÅÅå:) Det er en så spennende tid, kjære duuu <3

Jeg tok tester i hytt og pine bare for på trippelsjekke at jeg faktisk var gravid. Selv etter ukesindikatoren, fant jeg frem eggløsningstester jeg hadde liggende :fnise:

Jeg har også lyst til å føde med naturlig smertelindende.. virker så kaldt og sterilt med vanlig fødestue :sjenert: Har hørt utrolig mye fint om vannfødsel. Så jeg heller litt mot det,jeg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg gleder meg veldig til tirsdag. Under en uke igjen nå! Også gleder jeg meg til hver eneste fredag, for da er det en ny svangerskapsuke. Tooo dager igjen til åttende svangerskapsuke! Håper alt står veldig bra til med minidoodle. ^^,)

I dag skal jeg driste meg på trening igjen. En uke siden sist. Jeg trente hardt tre ganger i uka før, men har ikke vært i form.. skal prøve i dag, og håper det går bra. :)

Jeg vil helst slippe medisiner, for blir dårlig av alt. Har aldri brukt smertestillende frivillig, og når jeg har måtte ta har jeg blitt kjempedårlig og kastet opp.. håper de er like flinke som de høres ut, er jo kjempeskummelt også!

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woop woop! :danse: Jeg kom meg gjennom treninga uten å spy!

Det ble feiret med å spise lakris etterpå. Hahaha! :fnise: Hjelper veeeeldig å trene når man feirer med lakris, OG brødskiver (som jeg ellers aldri spiser) etterpå. MEN, jeg fikk vært i aktivitet! Hurra for meg!

Brødskiver har forresten aldri smakt så godt som i dag. Jeg kan ikke huske sist jeg spiste brød, for jeg holder meg egentlig laaaaangt unna det fordi jeg blir så oppblåst i magen av det. Nå er jeg jo oppblåst uansett, så jeg ga f*** da jeg så et fantastisk fristende ferskt brød på jobben. Det ble brødskive med italiensk salat og kalkunpølse. Nam!

Har også handlet påskeegg til mannen, og måtte bare kjøpe en liten pose lakris til meg selv. Kan vi ikke si at det en cheesedoodle sitt påskeegg? *blunke med bambiøyne og glorie over hodet*

Mannen spurte hva jeg ønsket meg i påskeegget og fikk til svar: "vel... akkurat nå må jeg spy. så helst ikke noe spiselig. hvis ikke det er skummamelk og ritzkjeks... Gå på glitter du."

I dag skulle vi møtes på trening klokka 12.15, men nooooooooooooooooen kom en time forsinka. Fordi noooooen hadde kjøpt påskeegg istedet for å møte opp tidsnok. Han skyldte på at han ikke fikk tid etter trening. Follow my logic: hvis du bruker 20 min på å fikse påskeegg og 90 min på å trene, er ikke det sjit samma hvor du plasserer de minuttene? Hvis du uansett skulle gjøre begge tingene? *sukk* Manner...

Kidden til mannen skal være hos oss frem til langfredag, så det blir vel skitur med appelsin i sola etter jobb i morgen. Det kan bli stas. Selv om jeg hater langrenn. Appelsin i sola er kos! :fnise:

Jeg går og småspiser hele dagen nå, for å holde kvalmen unna. Har aldri en ritzkjeks for langt unna. Spiser noen ritzkjeks og drikker litt sånn jevnlig hele dagen. Har hjulpet de siste to dagene i alle fall, så jeg er forhåpningsfull.

Prøvde forresten en bukse i dag. En sånn "dongeribukse" som er litt slapp og sæggete liksom. Den var deeeeeilig å ha på, siden det var løs strikk i livet, og ikke knapper. Men jeg følte meg litt tjukk.. Er jeg klar for det? :klo:

Jeg lot buksa henge igjen i butikken, også får jeg heller holde ut med at ting presser litt. Kanskje jeg får en uke uten å være oppblåst før den ekte babymagen kommer? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woop wooop for svangerskapsuke 8! :danse:

Jeg liker å se at det går fremover. Teller jo nesten dager nå, til vi kan fortelle seksåringen at hun skal bli storesøster. Er enormt spent på reaksjonen når hun skjønner at vi brått skal bli flere i hus. Hun som har ønsket seg noen å dele rom med. Hehe!

Også må man jo bestemme seg for hvordan man skal fortelle det til resten av verden. Skal jeg være kreativ, eller bare gjøre det enkelt? Pga mannen sin jobb tenker jeg at vi ikke skal hyle det ut på facebook på sekundet vi har rundet 12 uker, så jeg håper at folk klarer å skjønne at de ikke må skrive noe på facebook om det, at jeg vil si det selv der.. De som får vite det før det er "skikkelig" offisielt. Tenker jo at det er en del som får vite rundt uke 12, men at det nok ikke kommer på face før i uke 15. Vi får se. Mannen har bare jobbet i jobben i 5 mnd, så vi føler det er litt kjipt å annonsere en graviditet samme uka som prøvetiden hans går ut. :fnise: Virker bare FOR planlagt.

Jeg må innrømme at jeg ikke helt har lyst til å være til stede når svigermo(nste)r får vite det... Er det lov å la mannen ta seg av den biten? Er redd det skal bli skuddpremie på meg. Svigerfar kommer nok til å synes det er veldig koselig, det er en trøst. Og de kommer garantert til å begynne å stresse med hvor vi skal få plass til en til person i leiligheten vår, og jeg får garantert en "skjennepreken" av svigermor om hvorfor jeg ble gravid før vi har kjøpt oss leilighet. Hun som kjefta på mamma og sa at "herregud, det første møbelet de skal ha i leiligheta er en unge!" Leeeeeeeeeeenge før vi en gang prøvde å bli gravide.

Well well. Skal man vente til man får kjøpt seg leilighet her hvor vi bor, så må vi vente sånn ca 8 år til, og da er nok egglederne mine grodd sammen. Hahaha!

Ærlig talt så ser jeg faktisk ikke problemer med bosituasjonen vår. Jeg som vanligvis er bekymra for alt. Enten så er vi heldige og klarer å fikse egenkapital på et vis, eller så må vi bare leie inntil vi er ferdige med å spare (vi er halvveis). Det er jo ikke totalt KRISE å leie. Tenk på de som ikke har tak over hodet, men har en hel flokk med unger. Vi har virkelig ingenting å sutre over. Det viktigste er at vi holder sammen. Lille familien min. :rodmer: Tenk at vi snart er en familie på fire! Mor, far, barn og bonusbarn. En ordentlig moderne 2013-familie. :laugh: Med femtenhundre tanter og onkler. Hehe! Jeg er så glad for at jeg har en stor familie, og håper virkelig vi får muligheten til å lage flere søsken til "flokken" vår. Men først får vi komme oss gjennom denne første graviditeten. Som foreløpig går syyyykt sakte. :P

De manglende symptomene som jeg etterlyste i sjette uke er kommet for fullt. Jeg er kvalm, har forstoppelse, er svimmel, vonde og store pupper og de siste dagene har jeg hatt vondt i korsryggen. Mannen prøvde å massere meg i går, men det føles som et blåmerke i dag. Blir liksom aldri bra. :fnise:

Han er nydelig da. Jeg VET jeg er heldig. Er virkelig velsignet med en nydelig ektemann. Han er usaklig kjekk, muskuløs, vakker, omtenksom, snill og morsom. Og han er en fantastisk far. Også klikker han ikke på meg når jeg er irriterende på morgenkvisten. I dag ropte jeg klokken 07.15 " "X" vil du stå på ski i dag? Kanskje akebrett! Wohooo!! Akebrett!!! Pappaaaa, du må stå opp så ikke de beste plassene i akebakken blir tatt!!" Og jentungen kom hoppende inn på soverommet med alle bamsene. Mannen flirte bare av meg og dro puta litt over hodet. Jeg syns jeg var innmari festlig. ^^,)

Onsdag kveld fikk jeg også påskeegg. Og der lå det blant annet en boks med kjempegod lakris! Også fikk jeg et smykke fra dråpe-kolleksjonen til Bjørklund. Det var helt perfekt til meg. Passer fint til både rocka og casual. Flinke mannen! (bilde av smykket i vedlegg)

Nå er det snart eeeeeeeendelig helg! Can't wait! Denne uka har gått tregt, og jeg kjenner en enorm trang til å ikke trenge å stå opp til en vekkerklokke.

post-36808-0-39120900-1364546631_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self: IKKE les på nett om når andre har spontanabortert.

:sukk:

Ikke les på nett i det hele tatt! jeg sitter og skremmer meg selv her i uke 18... Huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke les på nett i det hele tatt! jeg sitter og skremmer meg selv her i uke 18... Huff

Man blir jo helt paranoid. Jeg bare "tamtidammm jeg er gravid", og etter fem minutter: O_o "vrææææl! Det er jo sååå mye som kan gå galt!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neidu må holde deg LANGT unna google! Google er ikke bra !!! :fnise::hug:

Fant ut det. Ble brått livredd. Virket jo som om annenhver gravide spontanaborterte i uke åtte eller ni. Brått virket oddsene innmari dårlige her. Jeg som var så avslappa.

*bort med google*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut det. Ble brått livredd. Virket jo som om annenhver gravide spontanaborterte i uke åtte eller ni. Brått virket oddsene innmari dårlige her. Jeg som var så avslappa.

*bort med google*

Men tenk på alle de som beholder også :) Står mer på nettet om de som mister en de som beholder :) Dette kommer til å gå supert :hug: ( og de fleste spontanaborte er vel strengt talt i uke 6 da hjertet skal begynne å slå :)

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk på alle de som beholder også :) Står mer på nettet om de som mister en de som beholder :) Dette kommer til å gå supert :hug: ( og de fleste spontanaborte er vel strengt talt i uke 6 da hjertet skal begynne å slå :)

Heldigvis skal jeg til legen på tirsdag, så da får jeg se om hjertet slår. Har hørt at det mest sannsynlig går bra etter man har sett det...]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Måtte titte innom deg og jeg!

Kan kjenne meg igjen i de dumme, skumle tankene om SA. Men husk på at med de aller, aller fleste går det bra. ...og de aller, aller fleste på KG er ikke representative for resten av befolkningen :wink:

Ha en god fredag, vil gjerne følge med deg videre! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Måtte titte innom deg og jeg!

Kan kjenne meg igjen i de dumme, skumle tankene om SA. Men husk på at med de aller, aller fleste går det bra. ...og de aller, aller fleste på KG er ikke representative for resten av befolkningen :wink:

Ha en god fredag, vil gjerne følge med deg videre! :)

Hyggelig at du stakk innom! :D

Ja, det er nok sant. Uansett, så kvalm som jeg er så regner jeg med at det fremdeles er aktivitet.

God påske! Kos deg på hytta, hvis det blir noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Cindiiiii! Jeg er tilbake, enn så lenge ihvertfall :)

Får se hvor lurt eller ei det var å gjøre comeback... :laugh:

Hvordan har du og lille bollefrøet det?

Jeg gleder meg til morgendagens oppdateringer!

For du oppdaterer oss vel etter legebesøket regner jeg med!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cindiiiii! Jeg er tilbake, enn så lenge ihvertfall :)

Får se hvor lurt eller ei det var å gjøre comeback... :laugh:

Hvordan har du og lille bollefrøet det?

Jeg gleder meg til morgendagens oppdateringer!

For du oppdaterer oss vel etter legebesøket regner jeg med!?

Nooooz! :-D <3 Godt å se deg!! Jeg syns det var lurest i verden. Dødskjedelig her uten deg.

Skal så klart gi full oppdatering i morgen. Nå ligger jeg rett ut med kvalme. Skriver på mobilen nå. Full update i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...