Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P


Cindi

Anbefalte innlegg

ja såklart man blir bekymra over den minste lille detalj. Den minste lille detalj kjenner man nok også eeeekstra godt siden man fokuserer og kjenner etter på forandringer og den type ting.

Vil jeg tro ihvertfall :)

Yeeeeey! Feiriiiing! :danser:

Er mannen din og du litt sånn ekstra forelska om dagen eller Cindi? ;)

(Edit: ..evt om natten :P )

Vi er nok litt ekstra glad i hverandre om dagen ja. Han er blitt så mye kjekkere de siste dagene. Øynene hans er brunere, og overkroppen er butchere. :fnise: (saklig at det ikke er MINE øyne det er noe annerledes med. hehe!) Også er han ekstreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemt kosete.

Denne gangen merket jeg ikke gravidplager før jeg var nesten ni uker på vei :) alle svangerskap er forskjellig, og alt er normalt! :)

Bare ro ned, Cindi. Jeg vet første trimester går utrooolig sakte, og det er egentlig bare 3 måneder med pine fordi du er så redd, men ungen velger ikke å klamre seg hardere fast fordi mamma stresser ;)

Kvalmen kommer og går. Vær glad for det :)

Det er en grunn til at ting skjer. Og det er en grunn til at du er gravid nå :)

Jeg klarer IKKE å bare tenke "Jaja, whateeeeever". Ligger virkelig ikke latent. Hehe! Så selv om jeg vet at det ikke hjelper å bekymre seg, så har jeg ikke noen av knapp.

Hjelper når jeg får narkolepsianfall og akutt slokner på sofaen. Da ble dagen brått kortere. Haha! Har vært en del planer som har gått i bøtta de siste dagene kan du si. "Hva? Hæ? Er dere hjemme alt? Nei altså... Jeg sovna igjen..."

Cindi nå om dagen:

:veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jente8923

Du er så herlig Cindi =) Er så godt å lese at du har det så bra og koser deg!

Bare å sove det du trenger =) Så lenge man har muligheten er ingenting bedre enn det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så herlig Cindi =) Er så godt å lese at du har det så bra og koser deg!

Bare å sove det du trenger =) Så lenge man har muligheten er ingenting bedre enn det =)

Hihi! :biggrin: Jeg har det veldig bra. Er stormforelska i den lille peanøtten som ligger inni magen min og mannen som plasserte den der. Hehe!

Jeg får mulighet til å sove så mye jeg vil når jeg er hjemme. Mannen min er fantastisk sånn. Han lager middag, henter kidden på skolen etc. Så jeg lever som en prinsesse. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Hihi! :biggrin: Jeg har det veldig bra. Er stormforelska i den lille peanøtten som ligger inni magen min og mannen som plasserte den der. Hehe!

Jeg får mulighet til å sove så mye jeg vil når jeg er hjemme. Mannen min er fantastisk sånn. Han lager middag, henter kidden på skolen etc. Så jeg lever som en prinsesse. Hehe!

Det er bra =) Det skjønner jeg godt! Bra mannen din lar deg få slappe av =)

Visste ikke at du hadde barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra =) Det skjønner jeg godt! Bra mannen din lar deg få slappe av =)

Visste ikke at du hadde barn fra før?

Det er mannen min sin datter fra tidligere forhold.

Dette blir min første egenproduserte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Det er mannen min sin datter fra tidligere forhold.

Dette blir min første egenproduserte ;)

Ah =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for sjette svangerskapsuke! :danse:

Og dobbelt hurra for mamman min som har bursdag i dag! :duskedame:

Jeg har veldig lyst til å dra på besøk til mamma i dag (hun bor to timer unna), men jeg er så redd for at noe skal avsløre meg... Hun kommer jo garantert til å feire med et glass vin i kveld, og da kommer hun jo til å lure på hvorfor den ellers så vinglade dattera ikke vil ha. OG hvorfor jeg ikke røyker. (jeg røyker på jobb i pausene med kollegaer, når jeg drikker og når jeg snakker kjærringprat med mamma under vifta på kjøkkenet).

Jeg vil ikke si noe til foreldrene mine ennå. Ikke fordi at jeg ikke ville sagt det hvis jeg spontanaborterte, men fordi de aldri kommer til å klare å holde tett om det. Når det gjelder slike nyheter er de like lekk som en sil. De blir bare FOR ivrige, og mamma kommer garantert til å ringe venninna si over et glass :vin: og juble over at minstejenta endelig skal gi henne barnebarn. Og pappa kommer til å bli for glad, så han kommer til å fortelle det til alle brødrene sine før det har gått en time. Og brått vet hele verden det. Og det kan bli innmari trist dersom det ikke går veien.

Så hva gjør man da? Lyver? Blir hjemme og sier man er syk? Hmmm....

Vatt tu duu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loren

Vanskelig situasjon det der. hvis du drar, så er det vel unaturlig å reise hjem igjen i kveld siden det er såpass langt? altså at du ikke kan drikke fordi du skal kjøre tenkte jeg.

Eller gjør som jeg gjorde da jeg var hos ei venninne da jeg var nygravid sist, tok et glass, lot det stå på bordet, fikk det til å se ut som jeg drakk nå og da, tok det med meg og vandra litt rundt av og til og helte ut litt i vasken..

Du kan jo si du forsøker å slutte å røyke fordi dere prøver å bli gravide?Det burde være en god nok grunn? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig situasjon det der. hvis du drar, så er det vel unaturlig å reise hjem igjen i kveld siden det er såpass langt? altså at du ikke kan drikke fordi du skal kjøre tenkte jeg.

Eller gjør som jeg gjorde da jeg var hos ei venninne da jeg var nygravid sist, tok et glass, lot det stå på bordet, fikk det til å se ut som jeg drakk nå og da, tok det med meg og vandra litt rundt av og til og helte ut litt i vasken..

Du kan jo si du forsøker å slutte å røyke fordi dere prøver å bli gravide?Det burde være en god nok grunn? ;)

Ja, det er sant. Jeg kan jo bare si at nå som vi har prøvd så lenge uten hell så har jeg bestemt meg for å slutte helt å røyke, for å se om det hjelper.

Kan jo eventuelt kjøpe en flaske alkoholfri vin, også bytter jeg glass med mannen min :fnise: Luuuurt, sant? Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm i dag. Kunne kasta opp nesten! :hoppendeglad:

Goooooooo embryus!! :duskedame:

You go girl!! (lov å håpe vel. tihi!)

Jeg er seriøst gal i hodet. Hahahahaha!!! :skratte:

Hvem blir GLAD av å måtte spy?

Taramtitamtidammtaaaaa! Råfornøyd over å ha sterke symptomer. Og i dag skal jeg kjøpe meg en CB ukesindikator, for nå skal den være på max. Så da får jeg enda en betryggelse. Tjuhei!

-Særa-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Kvalm i dag. Kunne kasta opp nesten! :hoppendeglad:

Goooooooo embryus!! :duskedame:

You go girl!! (lov å håpe vel. tihi!)

Jeg er seriøst gal i hodet. Hahahahaha!!! :skratte:

Hvem blir GLAD av å måtte spy?

Taramtitamtidammtaaaaa! Råfornøyd over å ha sterke symptomer. Og i dag skal jeg kjøpe meg en CB ukesindikator, for nå skal den være på max. Så da får jeg enda en betryggelse. Tjuhei!

-Særa-

Det er fullt lov =D sa til min mann at jeg kom til å smile mens jeg lå over toalettskålen. Så glad kommer jeg til å bli. Og det tror jeg faktisk =P Han bare ristet på hodet =P

Legg ut bilde når du tar den da =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt lov =D sa til min mann at jeg kom til å smile mens jeg lå over toalettskålen. Så glad kommer jeg til å bli. Og det tror jeg faktisk =P Han bare ristet på hodet =P

Legg ut bilde når du tar den da =D

Haha! Ja, det er faktisk mulig, når man har gledet seg sååå veldig! Da er det bare flott å være kvalm. Hahahaha!!!

Går det ann å legge til bilde direkte fra mobilen? :)

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Haha! Ja, det er faktisk mulig, når man har gledet seg sååå veldig! Da er det bare flott å være kvalm. Hahahaha!!!

Går det ann å legge til bilde direkte fra mobilen? :)

=D

Det vet jeg ikke =P Er så dårlig på å skjønne hvordan jeg ordner ting her inne =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, det er helt absurd at man skal bli så glad for å bli kvalm! Men jeg er helt med på den :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra helgen:

Denne helgen har vært morsom. Mannen min kaller meg heretter bare Hormonella. :fnise:

På lørdag reiste vi til Strømstad for å besøke babyshop der. Har lest at de var såååå hyggelige der, så jeg har gledet meg hele uken til å dra dit. Men neida... I butikken møtte vi tidenes surmegge. Vi skulle se på en barnevogn jeg hadde tittet sett på på nett, og fant en i butikken. Damen var kjapp med å si "dere kan se på, men vær forsiktig!" Jeg bare O_o

Hvorfor skal man være forsiktig med en barnevogn? Seriøst? Vet ikke helt om jeg tør å kjøpe en barnevogn man må være forsiktig med når man skal se på... *kremt*

Og så to sek etterpå så så vi akkurat den vognen vi skulle ha, men matchende bilstol liggende opp ned oppå vogna. Jeg bare "yeyy!! Nå få vi jo samtidig se hvordan bilstolen som tilhører ser ut!". Jeg strakte hånda mi mot bilstolen for å skulle løfte den opp og snu den for å se hvordan den så ut, men rakk ikke å ta på den engang før damen ropte "Ikke rør den!! Den er kjøpt og betalt! La den være ifred!" Jeg bare :sjokkert: Seriøst? Hva trodde hun at jeg skulle gjøre med den? Kaste den i gulvet?

Mannen min så på meg og sa "Cindi, dette blir for dumt. Jeg orker ikke være i en butikk med så dårlig stemning og så sur betjening." Jeg: "Enig. Vi går." Også gikk vi.

Vi satte oss i bilen, og kjørte over gata, for der pleide det å være en stoooor babyshop før. Men den var borte. Cindi stoppet bilen og begynte å hylgrine. Jeg hulka! Tårene rant som en strøm, også synes jeg det var så sykt at jeg begynte å grine av noe så lite at jeg begynte å le samtidig. Så der satt jeg, med maskara over hele ansiktet og hulket og lo samtidig. Jeg så på mannen min og sa: "Dette er ikke noe gøy." Med henspeiling til hormonene som raserte gjennom kroppen min. Han klarte ikke å holde seg, og begynte å le. Også satt vi der og lo og hulka om hverandre. (Jeg sto for hulkinga. Haha!) :ler:

Og DER fikk jeg oppleve hva hormoner kan gjøre med deg.

Men faktisk, seriøst... Burde ikke en dame som jobber på babyshop vite at man ALDRI må bjeffe til en gravid hormonell potensiell gråtebombe?

Vi var hos foreldrene mine også. Mamma hadde jo bursdag i helgen, og jeg følte det ble for kjipt å ikke dra dit. Så jeg tok graviditetstesten min, som gledelig viste "Gravid 3+", også pakket jeg den inn i en eske, og kjørte avsted mot mammabyen.

Jeg forventet at mamma skulle reagere med en kjølig respons. Hun kan være ganske kjølig, og at pappa ville si "nei, vi må ikke glede oss for tidlig." Men jeg hadde bare delvis rett. Pappa reagerte som forventet med å være forsiktig med å juble for mye, men han klarte etterhvert ikke å styre seg, og jublet likevel. Han understrekte at han var så redd for å bli for ivrig hvis det skulle gå galt.

Mamma derimot begynte å grine og ropte "EEEER DET SANT???" også ble hun hysterisk glad. Det kom uventet! Mamma som er så balansert alltid.

Søstrene mine kom etterpå, og mamma insisterte på at de også måtte få vite det (flink å holde på hemmeligheter sa noen??) og de fikk dermed vite det. Noe som resulterte i at jeg ble overfalt. To søstre som hoppet på meg og klempte meg ihjel mens de hylte og skreik. Søster hylgrein også. Jeg bare: O_o

"Uhm... Jaehm... Det er sant. Men det er veldig tidlig altså..."

Overraskende reaksjon, men veldig hyggelig. :fnise:

Så brukte de tre damene resten av kvelden på å fortelle meg at jeg måtte for all del slutte å bære, jeg måtte ikke trene, måtte ikke løpe, ikke trene vekter, ikke løfte noenting som helsten, ligge helt i ro til jeg var gått 12 uker så babyen fikk festet seg, og ikke presse for hardt når jeg tisset (!!!) :skratte:

Seriøst. Jeg døde litt.

Tror det er lurt å lukke ørene av og til. *humre*

De mener det godt da.

I går så var jeg og koseklumpemannsen min hjemme igjen og så på film hele dagen og koste oss med god mat. Jeg strikka på genseren min, som snart er ferdig med ryggen og fronten. Så i kveld kan jeg nok begynne på armene. Gleder meg veldig til å se resultatet.

I dag er jeg tilbake på jobb, og i veldig god form. Har ikke vært kvalm siden fredag. Så det var en ett-dags-illebefinnende. Foreløpig går denne graviditeten veeeeeldig smertefritt. *bank i bordet* Ingen kvalme eller noenting. Bare litt grining, men det får man tåle. Hehe!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hipp hurra for syvende svangerskapsuke! :danse:

Ajj laik it!!

Oppdatering fra Hormonella:

De siste dagene har gått med til å være kvalm. Superkvalm. Det har sine fordeler.

Fordeler med å være gravid og kvalm:

  • Man slipper å ta oppvasken (fordi alt lukter ekkelt)
  • Man slipper å lage mat (fordi alt lukter ekkelt)
  • Man slipper å henge opp klær (mykningsmiddel lukter selvsagt også ekkelt)
  • Man får hva man vil når mannen skal på butikken
  • Det er ganske enkelt å sutre seg unna en treningsøkt

På onsdag dristet jeg meg til å dra på trening. Jeg droppet intervalltreningen, da jeg ikke følte meg helt trygg på å skulle løpe og svime av på tredemølla. Så istedetfor 15 minutter hikstende intervaller tok jeg 30 min på ellipsemaskinen. DRITkjedelig.

Så gikk jeg over til styrketrening.

Benpress: vondt som f i lysken. Prøve lavere vekter. Like vondt.

Armer/skuldre: Wow! Så sterk jeg er! Akkurat sånn så jeg ut: :trene:

Bakside lår i redcore: Dæven så slitsomt. Dette var litt... Uh.. Orker jeg 3 * 15?

Push ups i redcore: Eneste øvelsen jeg fremdeles ser sexy ut mens jeg gjør, fordi ingen ser på blobbemagen min, men fokuserer på de enorme muggene som blir presset frem hver gang jeg løfter meg opp. 4 * 8 lett. MED publikum. :fnise:

Sit ups/"krabben": Behagelig øvelse. Første som ikke gjorde vondt eller var overslitsom.

Planken: "Oh holy mother of....." *løpe mot toalettet*

Så kastet jeg opp. Fikk noen funky blikk på vei ut av doen "hva er greia med frøken bulimi lissom? O_o"

Gikk inn i salen igjen, gjorde et halvhjertet forsøk på å trene skuldre og rygg før jeg kasta håndkle og gikk i dusjen.

PT'en min var ikke videre imponert. :fnise:

Merker jeg ikke er overgira på å trene mer denne uka. Spesielt siden jeg har hatt vondt i lysken helt siden onsdag. Men så har jeg heller ikke lyst til å ese ut mer enn nødvendig. Jeg som endelig hadde nådd målvekta mi. Nå ser jeg ut som et forvokst eple. Bah!

Torsdag: Heldagsmøte på jobben. Jeg ville kaste opp 90 % av tiden. Klarte å holde maska.

Fredag: "Herregud... jeg vil iiiikke stååå ooooopp." Gjorde det likevel. Fortjener hederspris.

Arbeidshelg, og føler meg som en martyr her jeg sitter og gulper og har magesmerter.

Men: Yeyyy!! 7 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 7 veker! Men du, om du er 7 veker no, er du i 8. veke. (Et barn på 13 måneder er i sitt 2. år, ikkje sant?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på tickeren min se du at jeg har gått seks uker. Jeg er derfor i syvende uke. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...