Gå til innhold

Artige/teite/rare ting bilister gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du vet du kan få bøter for slik parkering sant? både på private og offentlige parkeringsplasser.

Anonym poster: e4bc7b0eb97eae6ca28c2aa8f5e558a0

Lett valg det da, 3-700kr i bot eller 15 000 i lakkeringskostnader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg være skikkelig dust og kverulant, men det er jo faktisk den andre bilen som skaper den farlige situasjonen ;)

På hvilken måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte?

Det har jeg jo forklart litt lengre bak i tråden :) Men, jeg tar jo ikke slike forbikjøringer hver dag; har vel gjort det tre-fire ganger. Og som noen andre påpekte her; jeg ER en hissigpropp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som noen andre påpekte her; jeg ER en hissigpropp! ;)

Vel, jeg er kjent for å ha ganske kort lunte selv men det er ikke noe jeg viser via kjøreferdighetene mine, da setter man seg selv og andre i farlige situasjoner. Det at man er en hissigpropp i trafikken er ikke noe å være stolt over.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg jo forklart litt lengre bak i tråden :) Men, jeg tar jo ikke slike forbikjøringer hver dag; har vel gjort det tre-fire ganger. Og som noen andre påpekte her; jeg ER en hissigpropp! ;)

Da hadde vi passet godt sammen i trafikken :P

Tror jeg har fått min del med hissige gener :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med sjåfører som kjører med lysene av på dag tid, slår de på i tuneller, bare for å slå de av når de kommer ut igjen?? vet de ikke at det er påbudt med kjørelys?

Bilene gjør dette av seg selv om de har lyssensor.

Anonym poster: 79847cdef01612ff828097c35cd56ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valiumsjunkie

Tåler en del i trafikken, men blir satt ut av de som MÅ forbi meg og fortsetter foran meg i enda lavere fart. Skjønner ikke helt det, er fullstendig meningsløst.

Jeg kan bli ganske hissig, men er veldig rolig og avslappet når jeg kjører. :-P

Endret av Valiumsjunkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg blir ikke så veldig ofte sint eller irritert i trafikken men her om dagen kjente jeg at tålmodigheten min var på bristepunktet. En dame i gråblå Peugeot var så opptatt med å skravle med baksetepassasjeren sin at hun konsekvent lå i 60 i 80-sonen. På tørr asfalt. Køen bak ble lengre og lengre og damen brydde seg døyten. Hun satt mer med hodet vendt bakover enn fremover og hadde tydeligvis veldig mye å snakke med baksetepassasjeren om. Det var heller ikke sjangs å kjøre forbi siden det var mye trafikk og alltid mange biler i motgående kjørefelt når man kom til egnede forbikjøringssteder. Etter flere mil sakket hun helt ned i 54 km/t før en tunnell og en bil måkte forbi henne og tutet iherdig. Da først tok hun hintet og var nesten oppe i 80 resten av veien.

Jeg er ingen fan av ville forbikjøringer og tuting, men der og da var det nesten på sin plass. Greit at du holder lav fart for å ikke kjøre av veien mens du skravler med passasjeren, men vær nå så vennlig å kjøre ut av og til for å slippe folk forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

trenger vel ikke si så mye om den her karen.

Steiki ta! :fnise:

Hva er det med sjåfører som kjører med lysene av på dag tid, slår de på i tuneller, bare for å slå de av når de kommer ut igjen?? vet de ikke at det er påbudt med kjørelys?

Det fikk meg til å tenke på engang jeg var kjørende i mørketiden. Bilen foran meg ville tydeligvis ikke at jeg skulle kjøre forbi for han brukte langlysene i alle svingene og blendet ned på sletta. Merksnodig.

Jeg er vanligvis tålmodig i trafikken men da kokte det i hodet ja.

Som fotgjenger blir jeg fly forbannet når bilister dusjer meg med sørpevann. Nå vanker det heldigvis bot hvis man anmelder bilisten.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.6965119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steiki ta! :fnise:

Det fikk meg til å tenke på engang jeg var kjørende i mørketiden. Bilen foran meg ville tydeligvis ikke at jeg skulle kjøre forbi for han brukte langlysene i alle svingene og blendet ned på sletta. Merksnodig.

Jeg er vanligvis tålmodig i trafikken men da kokte det i hodet ja.

Som fotgjenger blir jeg fly forbannet når bilister dusjer meg med sørpevann. Nå vanker det heldigvis bot hvis man anmelder bilisten.

http://www.nrk.no/ny...delag/1.6965119

Kan du ikke kjøre forbi biler med nærlys?

Såfremt du kjener veien sånn nogenlunde greit å vet at sletta er lang nok til å passere, eller følger med på veimerkinga så er jo ikke det noe problem.

Og det kan vel ikke være så enkelt som å ringe til snuten å si at bil med skilt DT 67483 spruta vann på meg? Blir jo som jeg skulle ringt å sagt at de måtte ta lappen fra naboen fordi han kjørte alt for fort forrige helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det lov, å bruke headset i bilen? :sjokkert: Hørtes ut som galskap for meg!

Anonym poster: f5cd674fab578ce7c37dd9a3346f0051

Why? Er like høyt om man spiller på anlegg som på headset =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er irriterende når den foran deg plutselig tråkker litt på bremsen helt uten videre, som om personen skvetter. En gang er greit nok, hvis man bommer på pedalene f.eks, men når det skjer flere ganger på noen få minutter begynner man jo å lure på om sjåføren er stabil. Jeg ligger aldri oppi rumpa heller, så det kan ikke være advarsler.

En annen gang da jeg skulle ut på veien i et kryss kom det en fra venstre som blinket inn dit jeg kom fra. Siden han var noen sekunder i fra, kjørte jeg ut på veien. Da jeg så i speilet lå han helt oppi rumpa mi og blinket fortsatt. Han hadde bare glemt å skru av blinklyset fra en tidligere rundkjøring. Det verste var vel at han ikke merket dette før 10 minutter etter at jeg kjørte ut på veien. Jeg kan tenke meg at han var irritert fordi jeg bare hadde kjørt ut rett foran han. Hater når de som driter seg ut ikke får vite om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er kjent for å ha ganske kort lunte selv men det er ikke noe jeg viser via kjøreferdighetene mine, da setter man seg selv og andre i farlige situasjoner. Det at man er en hissigpropp i trafikken er ikke noe å være stolt over.

Hvor har jeg skrevet at jeg er stolt? Jeg bare nevner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er irriterende når den foran deg plutselig tråkker litt på bremsen helt uten videre, som om personen skvetter. En gang er greit nok, hvis man bommer på pedalene f.eks, men når det skjer flere ganger på noen få minutter begynner man jo å lure på om sjåføren er stabil. Jeg ligger aldri oppi rumpa heller, så det kan ikke være advarsler.

En annen gang da jeg skulle ut på veien i et kryss kom det en fra venstre som blinket inn dit jeg kom fra. Siden han var noen sekunder i fra, kjørte jeg ut på veien. Da jeg så i speilet lå han helt oppi rumpa mi og blinket fortsatt. Han hadde bare glemt å skru av blinklyset fra en tidligere rundkjøring. Det verste var vel at han ikke merket dette før 10 minutter etter at jeg kjørte ut på veien. Jeg kan tenke meg at han var irritert fordi jeg bare hadde kjørt ut rett foran han.

Hater når de som driter seg ut ikke får vite om det!

I dette tilfelle, dersom du var p vei ut på en forkjørsvei, er det du som kunne dritt deg hardt ut. Man skal ikke bare se på tegn og lys fra bilene rundt, men også sannsynligheten for at de faktisk skal svinge, kjøre av osv, man må se på fartsavpassing og alt. :)

Anonym poster: 760c43defaf8d834774e49efebcffc6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg en dame som konsekvent pellet seg i nesa hver gang det ikke kom biler i motsatt kjøreretning. At jeg hadde fullt innsyn via speilet tenkte hun visst ikke på :fnise:

Jeg fascinerer meg veldig over de som durer rundt helt i sin egen verden med høretelefoner... At man har på høy radio er en ting, da hører man stort sett om noen tuter, om det kommer nødutrykning og lignende over støyen, men å tette igjen ørene med propper?! :sjokkert:

Jeg liker også de som synger høyt i bilen på parkeringsplasser, i køen etc, kanskje spesielt utbredt hos den yngre garde. Newsflash: Vi som går utenfor kan faktisk høre at dere gauler med til Bon Jovi. Fantastisk!

Venninna mi hadde en gang en brusflaske stående nede ved girspaken. Hun ble temmelig frustrert da bilen ikke ville skifte gir :laugh:

Anonym poster: e6442fc7843e1fc64e53edc44df89fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg skrevet at jeg er stolt? Jeg bare nevner det.

Nå du skriver at du "ER en hissigpropp" med winkwink-smiley så er det kanskje ikke så rart at man kan anta noe slikt. Men hvis det er feil så beklager jeg selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fascinerer meg veldig over de som durer rundt helt i sin egen verden med høretelefoner... At man har på høy radio er en ting, da hører man stort sett om noen tuter, om det kommer nødutrykning og lignende over støyen, men å tette igjen ørene med propper?! :sjokkert:

Anonym poster: e6442fc7843e1fc64e53edc44df89fe8

Enig, sier jo seg selv at lyden blir mer isolert rundt ørene når man har på hodetelefoner enn hvis det bare er bilstereoen som er på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...