Gå til innhold

Artige/teite/rare ting bilister gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dette tilfelle, dersom du var p vei ut på en forkjørsvei, er det du som kunne dritt deg hardt ut. Man skal ikke bare se på tegn og lys fra bilene rundt, men også sannsynligheten for at de faktisk skal svinge, kjøre av osv, man må se på fartsavpassing og alt. :)

Anonym poster: 760c43defaf8d834774e49efebcffc6f

Skrev jo at han var noen sekunder i fra. I tillegg kjørte han seint, slik at det så ut som han skulle svinge. Man kjører jo ikke bare ut på veien dersom man ser at bilen fortsatt har høy hastighet. Kan legge til at det var rushtid, og da bør man utnytte de lukene som kommer. Dette tilfellet var ikke direkte farlig, men irriterende av den grunn at noen er svært uoppmerksomme når de kjører, i tillegg til at de aldri får vite det slik at de kan lære av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om dette passer inn i denne tråden.

Men den faller vel under teite og rare ting bilister gjør.

3OtZDaH.jpg

http://imgur.com/gallery/3OtZDaH

Folk som parkere slik fortjener å få en laaang stripe langs siden på døren...

Endret av -Leon-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette passer inn i denne tråden.

Men den faller vel under teite og rare ting bilister gjør.

3OtZDaH.jpg

http://imgur.com/gallery/3OtZDaH

Folk som parkere slik fortjener å få en laaang stripe langs siden på døren...

Og folk som synes at folk som parkerer slik skal få en stripe på bilsiden fortjener å få en airbag i trynet i 90 km/t på motorveien.

Kanskje han har opplevd å få en idiot som parkerer ved siden av og slenger opp bildøren sin inn i siden på bilen hans og bulket den?

Skjønner ve dkommende godt hvorfor han parkerer slik, selv så fyller jeg aldri på pumper der man må dobbeltparkerer slik, men bruker alltid ytterste pumpe der man får stå alene, mindre fare for å få ei dør i siden m.m :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og folk som synes at folk som parkerer slik skal få en stripe på bilsiden fortjener å få en airbag i trynet i 90 km/t på motorveien.

Kanskje han har opplevd å få en idiot som parkerer ved siden av og slenger opp bildøren sin inn i siden på bilen hans og bulket den?

Skjønner ve dkommende godt hvorfor han parkerer slik, selv så fyller jeg aldri på pumper der man må dobbeltparkerer slik, men bruker alltid ytterste pumpe der man får stå alene, mindre fare for å få ei dør i siden m.m :)

Får du virkelig noe glede av bilen din når du er så himla hysterisk for den? Veier gleden opp for panikken?

Anonym poster: 0ce68e89957f18657fed027a1cebbcdf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg var midt i øvelseskjøringsperioden min for noen år tilbake.. Moren min satt på, og vi kom til en strekke hvor veien er bredere på en liten strekning på høyre side, men ikke ment som noe forbikjøringsfelt eller tofelt av den grunn, mer som en laaang busslomme. Kan jo si det sånn at jeg ble en smule hysterisk når det plutselig ut av ingenting suser en idiot av en bilist i en helvettes fart forbi meg på høyresiden.... Greit at ikke alle er like tålmodige når det kommer til øvelseskjøring, men det får da være måte på!

Anonym poster: 75066704e9696afec3546258d4dd1a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte et sted med mye trafikk i dag, og så at det sto veldig mange og ventet på en vei som har vikeplikt inn på veien jeg kjørte. Det er alltid mye trafikk i begge retninger, og jeg har selv stått der og ventet i evigheter før det kommer en luke. Siden jeg selv hadde litt ekstra plass frem til bilen foran, så sakket jeg farten litt til og vinker for å slippe en av de ut på veien foran meg. I det bilen takker og kjører ut så henger det seg på 2 biler til, som absolutt skal trøkke seg inn i en luke der det bare er plass til en. Jeg må bremse masse, de må selv bråbremse for å ikke dra rett i ræven på bilen foran (når man drar ut i veien i 140, og resten av bilene ligger i 40, så blir det bråstopp).

Joda, jeg skjønner at det er kjipt å vente, jeg skjønner at man vil benytte seg av luker når det kommer. Men hva er greia med å ta sånne sjanser, for bare å skape enda mer kaos for alle INKLUDERT deg selv?? Du ser vel selv at når det kjører ut både en og to biler foran deg, i en luke med plass til én, så skaper du ørlittegrann irritasjon?? Var nesten så jeg hadde lyst til å dra på slik at en av de hadde smelt inn i siden min (hadde med barn, så det ble ikke aktuelt) - tøft å ha det så travelt, for så å måtte bruke en halvtime på å skrive skademelding og regne på bonustap i stedet?

Anonym poster: 6f2419a770b7ff456b1661a49c30c4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trenger vel ikke si så mye om den her karen.

Skjønte ikke? :sjenert:

Anonym poster: f3ab860b7ac05225007e8434472cc98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...