Gå til innhold

Artige/teite/rare ting bilister gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje noen ikke ser poenget? Tenker bare på seg selv, og de trenger vel ikke se at de selv blinker ;)

Kom forresten på denne ;)

Ser for meg at de som sluntrer unna blinklys er de samme som klager over kø ved rundkjøringer. Kapasiteten i rundkjøringa hadde blitt så mye bedre hvis alle hadde brukt blinklys :sur:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg irriterer med mest over Audi-sjåførar, de veit, de som er overtydde om at alle reglar gjeld berre for dei andre? Gjerne tett opptil bak, køyrer forbi for så å skrå over to felt fordi dei skal av motorvegen... Tutar fordi det går for sakte, enda det er openberrt ein grunn til at det går seint. Jau, og så alle desse folka som ikkje kan parkere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg irriterer med mest over Audi-sjåførar, de veit, de som er overtydde om at alle reglar gjeld berre for dei andre? Gjerne tett opptil bak, køyrer forbi for så å skrå over to felt fordi dei skal av motorvegen... Tutar fordi det går for sakte, enda det er openberrt ein grunn til at det går seint. Jau, og så alle desse folka som ikkje kan parkere...

Jg ser ofte at nye biler og gjern dyre biler står parkert skjevt og på kryss og tvers, man skulle tro at de sjåførene mener at de har lagt ut en halv million på bil, så er de jo fritatt fra regler vi dødelige med drittbiler må følge

Anonym poster: 760c43defaf8d834774e49efebcffc6f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med sjåfører som kjører med lysene av på dag tid, slår de på i tuneller, bare for å slå de av når de kommer ut igjen?? vet de ikke at det er påbudt med kjørelys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, jeg er så enig i det med treeeeige bilister som skal ut på veien! Når jeg skal ut på hovedveien nede i krysset, så er det nesten alltid treige biler foran meg... De bruker år og dag, og en 10 sekunder luke er altså IKKE nok! Det er en grunn til at rushtid er rushtid, folk skal FRAM! Så jeg gjør det gjerne enkelt.. Kjører rundt bilen som står foran, og tar luken. Åååååh..... Samboeren HATER det :fnise:

Kanskje ikke så rart han hater at du skaper farlige situasjoner?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke så rart han hater at du skaper farlige situasjoner?

Nå skal jeg være skikkelig dust og kverulant, men det er jo faktisk den andre bilen som skaper den farlige situasjonen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jg ser ofte at nye biler og gjern dyre biler står parkert skjevt og på kryss og tvers, man skulle tro at de sjåførene mener at de har lagt ut en halv million på bil, så er de jo fritatt fra regler vi dødelige med drittbiler må følge

Anonym poster: 760c43defaf8d834774e49efebcffc6f

Jeg dobbeltparkerer min Audi hele tiden så sånne dødelige med drittbiler og drittunger ikke slenger opp bildøra si i siden på bilen min.

Vil heller være ett rasshøl på parkeringsplasen enn å måtte punge ut 10-15 000 fordi at du ikke har på barnesikiringa på bildørene ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være skikkelig dust og kverulant, men det er jo faktisk den andre bilen som skaper den farlige situasjonen ;)

Hva er farlig med å stå å vente på å kjøre inn på en vei da?

Irriterende å stå bak å vente ja, men farlig? nei :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dobbeltparkerer min Audi hele tiden så sånne dødelige med drittbiler og drittunger ikke slenger opp bildøra si i siden på bilen min.

Vil heller være ett rasshøl på parkeringsplasen enn å måtte punge ut 10-15 000 fordi at du ikke har på barnesikiringa på bildørene ;)

Slapp helt av, har til dags dato aldri smellt døra ien bil, og ikke hr jeg unger eller uansvarlige passasjerer heller :) Har dog fått andres dør i min bil, og tar jeg en dritunge i å gjøre det, skal foreldrene få betale kontant. Om folk hadde dobbeltparkert sin audi hadde jeg skjønt det, men en parkering der fronten er over streken på venstre side og bakenden over streken på høyreside, lett å kryss, ser ikke helt bra ut når andre parkerer oppetter den.

Anonym poster: eda46f69543bf40621621d07cc4917f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er farlig med å stå å vente på å kjøre inn på en vei da?

Irriterende å stå bak å vente ja, men farlig? nei :)

Det er jo akkurat som når en bil kjører i 40 i 80-sona.. Da blir bilene bak irriterte, og foretar seg kanskje noen farlige forbikjøringer. Ergo, bilen foran skapte den farlige situasjonen.

Og, JA, jeg eeeelsker å kverulere ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat som når en bil kjører i 40 i 80-sona.. Da blir bilene bak irriterte, og foretar seg kanskje noen farlige forbikjøringer. Ergo, bilen foran skapte den farlige situasjonen.

Og, JA, jeg eeeelsker å kverulere ;)

Det er strengt tatt den som faktisk foretar den farlige forbikjøringa som skaper den farlige situasjonen :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er strengt tatt den som faktisk foretar den farlige forbikjøringa som skaper den farlige situasjonen :)

Ikke i følge politiet! (Sikter til en russeknute vi hadde på VGS, der vi skulle kjøre fra et sted til et annet i 30 km/t, det var opprinnelig 60-sone der. Vi lagde kø, og folk prøvde å kjøre forbi. Det var vi som lagde den farlige situasjonen der...) Og, igjen.. det er gøy å kverulere!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke i følge politiet! (Sikter til en russeknute vi hadde på VGS, der vi skulle kjøre fra et sted til et annet i 30 km/t, det var opprinnelig 60-sone der. Vi lagde kø, og folk prøvde å kjøre forbi. Det var vi som lagde den farlige situasjonen der...) Og, igjen.. det er gøy å kverulere!! :fnise:

Du kan ha kverulering som hobby så mye du vil men det er forskjell på russ som gjør ting på pur f*** og folk som bare venter på at det skal bli klart.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha kverulering som hobby så mye du vil men det er forskjell på russ som gjør ting på pur f*** og folk som bare venter på at det skal bli klart.

Skjønner du ikke at jeg fyrer under bålet nå ? :) Og for alt vi vet, kanskje sjåføren foran meg gjorde det på f ? Det vet jo ikke vi noenting om, og han stod der i en eeeevighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med sjåfører som kjører med lysene av på dag tid, slår de på i tuneller, bare for å slå de av når de kommer ut igjen?? vet de ikke at det er påbudt med kjørelys?

Det er fordi mange av oss har et ekstra sett med tynne lys fremme som kan brukes som vanlige kjørelys i dagslys. Når man har på disse er ikke baklyset på. Derfor skrur mange på de store kjørelysene i tunnellene, for da vet man at baklyset er på sånn at ingen kan klage på at de ikke så den svære bilen foran seg ;) Flere nyere biler har dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke i følge politiet! (Sikter til en russeknute vi hadde på VGS, der vi skulle kjøre fra et sted til et annet i 30 km/t, det var opprinnelig 60-sone der. Vi lagde kø, og folk prøvde å kjøre forbi. Det var vi som lagde den farlige situasjonen der...) Og, igjen.. det er gøy å kverulere!! :fnise:

Så det er ikke forskjell på å stå i et kryss og å kjøre på en vei? Når man kjører på en vei skal man følge fartsgrensene så godt det lar seg gjøre, men det er ingen "ventegrense" eller grense for hvor stor/liten luken må være før man må kjøre ut av et kryss. Man kan legge skylda så mye man vil på andre treiginger i trafikken, men det er den som tar idiotforbikjøringer som setter seg selv og andre i fare. Dessuten må man jo være en liten hissigpropp for å bli så irritert at man gjør sånne manøvre i et kryss, og det er også farlig for helsa. Må roe ned blodtrykket vettu.

Anonym poster: 13ba0878bdf9546294adf3dec7c6dd72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dobbeltparkerer min Audi hele tiden så sånne dødelige med drittbiler og drittunger ikke slenger opp bildøra si i siden på bilen min. Vil heller være ett rasshøl på parkeringsplasen enn å måtte punge ut 10-15 000 fordi at du ikke har på barnesikiringa på bildørene ;)

Når noen parkerer slik som det, og det er i nærheten av inngangen, så sørger jeg for å parkere helt oppi dem, slik at de må kravle inn fra passasjer siden.

Anonym poster: e4bc7b0eb97eae6ca28c2aa8f5e558a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen parkerer slik som det, og det er i nærheten av inngangen, så sørger jeg for å parkere helt oppi dem, slik at de må kravle inn fra passasjer siden.

Anonym poster: e4bc7b0eb97eae6ca28c2aa8f5e558a0

Såfremt det er mulig så parkerer jeg der det er 2 ledige plasser mellom 2 biler så da er det ikke plass for å skvise seg inn slik du beskriver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremt det er mulig så parkerer jeg der det er 2 ledige plasser mellom 2 biler så da er det ikke plass for å skvise seg inn slik du beskriver ;)

Du vet du kan få bøter for slik parkering sant? både på private og offentlige parkeringsplasser.

Anonym poster: e4bc7b0eb97eae6ca28c2aa8f5e558a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...