Gå til innhold

Studenter selger sex

Fremhevede innlegg

Skrevet
fordi sex skal man ha for nytelsens skyld. Tar du betalt for det så blir kroppen brukt som en salgsvare

Du bruker jo kroppen som en salgsvare i alle mulige fysiske yrker.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Du bruker jo kroppen som en salgsvare i alle mulige fysiske yrker.

ikke på en seksuell måte.
Skrevet

I følge artikkelen er det en rekke norske jenter som finansierer studiene og har en god ekstrainntekt ved å selge sex.

http://www.na24.no/article3574374.ece

Er det noe galt med dette, og blir disse jentene utnyttet på noe vis?

Skal ikke mange jentene til før dette blir en stor sak, vil si dette er et minimalt problem blåst opp til en stor sak av media.

De få dette gjelder har nok i motsetning til mange av de andre jentene i det markedet valgt dette for lettjente penger selv, det virkelige problemet er alle disse afrikanske kvinnene som gjør det umulig for hannkjønn uten kvinnlig følge å gå 100 meter på Karl Johan uten å moyta flere sextilbud, dem har trolig heller ikke valgt det selv.

Mindreårige prostituerte er også ett problem.

Mediene burde heller belyst andre sider av prostitusjonsmiljøet, heller enn de få men mye mer resurssterke jentene som selv velger å søke raske pengeri en bedritten bransje med det ubehag det nok er - har vanskelig for å tro dem som sier de også trives med "jobben, de burde heller sagt at det er ok å gjøre jobben da 15000 for tre timer lokker dem".

Overaskende høy pris for slike tjenester, med lange dager kan dem jo tjene en million på en mnd...

Skrevet

Du har hatt syltynne, og beklager at jeg sier det, særdeles barnslige argumenter gjennom hele diskusjonen her, BettyBoop. Så kun fordi DU synes penger for sex er ekkelt, så er det faktisk ingen annen mulighet enn at også alle andre synes sex for penger er ekkelt og nedverdigende? Da må vi faktisk forby det? Om jeg synes det er forkastelig å være profesjonell danser, fordi de får penger for å bruke kroppen sin på måter jeg ikke kan, så kan jeg egentlig forlange å få det forbudt?

Jeg er selv student, og enda jeg ikke er prostituert selv, forstår jeg godt dem som er det. De er luksusprostituerte. De får betalt for det vi andre gjør gratis. De tjener mer på én kveld enn jeg gjør på en månede i min egen jobb. Du har tidligere skrevet her at forskjellen på psykolog og prostituert er at psykologen ikke gjør det for penger, men for å hjelpe andre. Newsflash: Jeg skal studere psykologi til høsten, og gjør det stort sett pga god lønn, gode arbeidsvilkår, og en viss interesse for psykologi. At jeg får hjelpe andre mennesker er et mindre selgende argument for min del, og sees mer på som en bonus.

Du mener også at det er heelt greit å ha ONS, men tar du penger for det er du en moralsk forkastelig person, som ikke har selvrespekt engang om de mener de har det. Hadde jeg hatt en one night stand med en kjekk mann som etterpå slengte 15.000 på nattbordet mitt hadde jeg gladelig tatt de pengene. Han hadde uansett ikke betydd noe for meg, og jeg hadde fått både sex og penger. Du derimot, hadde vel bedt ham om å ta med seg pengene, siden dere nettopp hadde delt noe meget fint og spesielt og hellig, selv om du uansett aldri skulle se fyren igjen?

Anonym poster: b1ba6e96edc0d1a8b35b163eeb4a58d6

• Liker 2
Skrevet

Du mener også at det er heelt greit å ha ONS, men tar du penger for det er du en moralsk forkastelig person, som ikke har selvrespekt engang om de mener de har det. Hadde jeg hatt en one night stand med en kjekk mann som etterpå slengte 15.000 på nattbordet mitt hadde jeg gladelig tatt de pengene. Han hadde uansett ikke betydd noe for meg, og jeg hadde fått både sex og penger. Du derimot, hadde vel bedt ham om å ta med seg pengene, siden dere nettopp hadde delt noe meget fint og spesielt og hellig, selv om du uansett aldri skulle se fyren igjen?

Anonym poster: b1ba6e96edc0d1a8b35b163eeb4a58d6

Det er ikke den som selger sex, som gjør noe galt. Det er sexkunden som er kriminell. Han som slengte penger på nattbordet, må anmeldes og dømmes. Du som tok i mot pengene, trenger ikke gi disse fra deg, men du burde føle deg forpliktet til å anmelde mannen for horekunderi slik at han kan få sin rettmessige straff.

Skrevet

Så mange kjærester og ektemenn burde være stilt for retten og dømt, da? Siden de er så under tøffelen at de gir etter for lillemors manipulering av seksualiteten deres? Det var det jeg henviste på. Hvor ellers er det aktuelt å bytte sex mot anerkjennelse og personlig bekreftelse?

Ja, loven gjelder også innen faste parfohold! Her er det svære mørketall av seksuell kriminalitet som aldri etterforskes eller pådømmes. Sex byttes imidlertid mot anerkjennelse også i en lang rekke andre situasjoner, f.ex dersom en mann tilbyr kvinnen han har sex med, en jobb eller forfremmelse. Positiv omtale i media kan også tenkes at gis i "betaling" for sex. Dette er også horekunderi og kjøp av sex.

Gjest Lincoln
Skrevet

Ja, loven gjelder også innen faste parfohold! Her er det svære mørketall av seksuell kriminalitet som aldri etterforskes eller pådømmes. Sex byttes imidlertid mot anerkjennelse også i en lang rekke andre situasjoner, f.ex dersom en mann tilbyr kvinnen han har sex med, en jobb eller forfremmelse. Positiv omtale i media kan også tenkes at gis i "betaling" for sex. Dette er også horekunderi og kjøp av sex.

Også er det noen som har sex i bytte mot sex! Tror likegodt vi må forby hele greia, så får dere feminister det som dere vil.

• Liker 1
Skrevet

Nei, men på andre måter. Det var det du skrev - at kroppen blir brukt som salgsvare. Noen har faktisk svært ekle yrker. For eksempel politifolk som må ligge kropp mot kropp når de skal arrestere folk som er fulle av dritt og møkk, og som stinker.

Enten mener du det er galt å bruke kroppen som salgsvare, eller så mener du det ikke. Er det galt for prostituerte, er det galt for alle andre.

• Liker 2
Skrevet

Også er det noen som har sex i bytte mot sex! Tror likegodt vi må forby hele greia, så får dere feminister det som dere vil.

Sex i bytte mot sex er da lovlig, forutsatt at begge parter på forhånd ekspisitt har godtatt dette (stilltiende samtykke er ikke tilstrekkelig). Evt kan gjensidig sex avtales i form av en skriftlig kontrakt som begge signerer, forutsatt at signaturen er frivillig (dette kan muligens kreve at også vitner signerer kontrakten). Den ene (eller begge) må når som helst kunne bryte kontrakten, uten forvarsel.

Skrevet (endret)

men studenter er ofte 19-20 når de begynner, de er for unge til å holde på slik.

Da er man jo myndig, det ligger jo i ordet at man får myndighet over eget liv og derav bør få bestemme selv. Hjernen til en 20-åring er også som regel tilnærmet fullt utviklet.

fordi sex skal man ha for nytelsens skyld. Tar du betalt for det så blir kroppen brukt som en salgsvare

:rolleyes:

Endret av meh
  • Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet

Sex i bytte mot sex er da lovlig, forutsatt at begge parter på forhånd ekspisitt har godtatt dette (stilltiende samtykke er ikke tilstrekkelig). Evt kan gjensidig sex avtales i form av en skriftlig kontrakt som begge signerer, forutsatt at signaturen er frivillig (dette kan muligens kreve at også vitner signerer kontrakten). Den ene (eller begge) må når som helst kunne bryte kontrakten, uten forvarsel.

Nja, dette er ikke bra nok. Som et minimum bør søknad om sex sendes inn til barne- og familiedepartementet minst tre uker før det planlagte samleiet, og den må være underskrevet av begge parter samt to vitner. Minimums aldersgrense må være 30 år.

Slik får man tenkt nøye igjennom det før man går i gang med denne vederstyggelige aktiviteten. Men likevel kan det jo tenkes at man kommer på bedre tanker i løpet av samleiet. Da går aktiviteten plutselig over til voldtekt. Det kan vi ikke risikere.

Best å forby hele greia!

Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Nei, men på andre måter. Det var det du skrev - at kroppen blir brukt som salgsvare. Noen har faktisk svært ekle yrker. For eksempel politifolk som må ligge kropp mot kropp når de skal arrestere folk som er fulle av dritt og møkk, og som stinker.

Enten mener du det er galt å bruke kroppen som salgsvare, eller så mener du det ikke. Er det galt for prostituerte, er det galt for alle andre.

blir ikke det samme uansett. Det er ganske mye mer intimt å være naken sammen med et annet menneske og dele kroppsvæsker.. Endret av BettyBoop
Skrevet

Ser ikke problemet. Hadde faktisk vurdert det selv hvis jeg var singel! Litt ekstra penger for litt kos? Why not;)

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Ser ikke problemet. Hadde faktisk vurdert det selv hvis jeg var singel! Litt ekstra penger for litt kos? Why not;)

håper for din del at det ikke hadde kommet fram i ettertid isåfall. man er naiv dersom man tror at samfunnet ikke fordømmer en om man holder på sånn.
Gjest Lincoln
Skrevet

håper for din del at det ikke hadde kommet fram i ettertid isåfall. man er naiv dersom man tror at samfunnet ikke fordømmer en om man holder på sånn.

Tja, her inne er det vel i hovedsak du som er ekstremt opptatt av å fordømme. Hvorfor? Hva galt har prostituerte gjort deg?

• Liker 2
Skrevet

Og da fordømmer du at hun får penger, og ikke det at hun har sex?

Hvorfor ikke heller være som meg? Litt konsekvent, - en som heller dømmer alle som bruker alle andre for å ha sex for sin egen skyld?

Hvorfor betty er det helt greit med damer som puler hundre forskjellige gratis, men om hun ligger med en eneste og tar seg betalt så er hu ei hore?

- hvorfor?

Skrevet

Jeg hadde nok gjort mitt for å holde det skjult. Og i verste fall hadde det kommet ut og jeg måtte stått til ansvar for egne handlinger. Mitt moralkompass peker ikke mot den slags hobby som det verste en kan gjøre.

• Liker 2
Skrevet

man er naiv dersom man tror at samfunnet ikke fordømmer en om man holder på sånn.

Så la vær å døm du da så er det i hvertfall en mindre som dømmer.

Hvorfor skal man rette seg etter de som dømmer og mobber? De skal ikke få bestemme over meg i hvertfall.

Dømmingen fortsetter fordi foreldre lærer barna sine å dømme.

Anonym poster: 28da2ec9bb476bdf4757c6891e679827

• Liker 5
Skrevet

Så la vær å døm du da så er det i hvertfall en mindre som dømmer.

Hvorfor skal man rette seg etter de som dømmer og mobber? De skal ikke få bestemme over meg i hvertfall.

Dømmingen fortsetter fordi foreldre lærer barna sine å dømme.

Anonym poster: 28da2ec9bb476bdf4757c6891e679827

Jeg synes det er harry å ligge med folk for å ta seg betalt med å si, hadde du ikke betalt hadde jeg ikke ligget med deg fordi jeg synes du er for stygg/utililtrekkende til at jeg kan ligge med deg gratis. Men tusenlappen din kan jeg godt ligge med.

Ser du en fyr/dame ikke ha sex med noen på lenge og man har lyst til å leke snill med å hjelpe mennesker til å glemme ensomhetsfølelsen for en stakkars stund, vel gi en tohundrelapp og ha sex med vedkommende.

Da kanskje man kan bli ansett som å være et godt menneske.

Skrevet

Tror du glemmer en ganske fundamental forskjell her. Kan gi deg to stikkord: Penis. Vagina. Skjønte du det nå, eller ser du fortsatt ikke forskjellen på prostitusjon og politiarbeid?

Anonym poster: 730e7e398abc3177f29ce9e4cf802d80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...